Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 254069 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1180 Gepost op: 8-03-2020, 13:50:49 »
Heel slim Cooper  ::boogie::

It's easy, it's  ::megafoon:: Rob
 ::heks:: ::spook:: ::dans:: ::cheerleader:: ::baby::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1181 Gepost op: 8-03-2020, 13:53:02 »
Heel slim Cooper  ::boogie::

It's easy, it's  ::megafoon:: Rob
 ::heks:: ::spook:: ::dans:: ::cheerleader:: ::baby::
::rofl::
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1182 Gepost op: 8-03-2020, 13:53:28 »
Nathan is de mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1183 Gepost op: 8-03-2020, 13:56:16 »
Ik blijf bij mijn keuze van Nathan. 4 redenen:

  • Hij koos voor het geld in plaats van de waarde van het theeservies. Aangezien niemand in de groep kan nagaan of dit een verstandige keuze was of niet telt dit voor mij veel zwaarder dan een normale mol actie die ook bedoeld kan zijn om je zelf als kandidaat verdacht te maken.
  • Hij is nog steeds voor mij de enige die gemold kan hebben tijdens de opdracht van de kaartjes met de molloten.
  • Hij had een ander vest nummer bij het lasergamen. Dat is geen toeval geweest. Of de redactie probeert ons bewust op het verkeerde been te zetten en grijpen daarmee behoorlijk in in het spel of de mol heeft gedurende het hele spel het zelfde vest gehouden.
  • Volgens de verdenkingen kan eigenlijk alleen Nathan de mol zijn. Zowel Anita is uit het spel terwijl ze als één van de weinige heeft ingezet op Rob als mol, en Buddy en Nathan hadden in aflevering 7 Rob niet als verdachte terwijl Miljuschka en Leonie Rob wel hadden meegenomen. Toch kregen Nathan en Buddy geen rood scherm.


Hoewel het allemaal geen sluitende bewijzen en overal wel iets op af te dingen is, vindt ik deze 4 aanwijzingen voldoende bewijs dat Nathan de mol is.

Wat me overigens opvalt tot op heden is dat ik voor Rob nog niet een dergelijke smoking gun heb gezien. De meest gehoorde reden dat Rob verdacht is, is dat hij weinig verdachte dingen doet. Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd naar de reden dat zo velen Rob echt als ultieme verdachte zien.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 14:16:57 door RazorBlade »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1184 Gepost op: 8-03-2020, 14:09:55 »
Anita is uit het spel terwijl ze als één van de weinige heeft ingezet op Nathan als mol
Je bedoelt hier Rob?! Ja dit zijn indirecte aanwijzingen dat Nathan de mol is die mij ook overtuigden.

Maar hoe verklaar je dan 500 euro scoren in deze laatste aflevering? Geen kandidaat kijkt mee, het is totaal onnodig.

Gaan we dan in afl. 10 zien dat Nathan als penningmeester als aap uit de hoge hoed gewoon duizenden euro's van dat gebouw daar afgooit? Zo van "hadden jullie maar niet zo dom moeten zijn om mij dat geld altijd maar toe te vertrouwen"? Het kan en het mag, het geld wordt op het laatste moment voor zo'n testfinale toch niet meer gecontroleerd.

Maar het is wel erg flauw voor de kijkers. We krijgen eerst een show te zien hoe mooi hij weer eens veilig geld scoort voor de pot. En dan blijft buiten beeld hoe hij nog veel meer verdonkeremaant. Als jij me misschien een 1 seconde beeld kunt laten zien waar er toch zoiets te zien is ben ik weer om ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1185 Gepost op: 8-03-2020, 14:12:54 »
Wat me overigens opvalt tot op heden is dat ik voor Rob nog niet een dergelijke smoking gun heb gezien. De meest gehoorde reden dat Rob verdacht is, is dat hij weinig verdachte dingen doet. Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd naar de reden dat zo velen Rob echt als ultieme verdachte zien.
Dan moet je misschien toch wat beter lezen in het Rob-topic en het Rob vs. Nathan molduel. Genoeg redenen genoemd ;) Dat hij weinig verdachte dingen doet heb ik nou weer nergens gelezen, juist eerder dat het er te dik bovenop zou liggen omdat er zoveel molacties in beeld zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1186 Gepost op: 8-03-2020, 14:21:07 »
Je bedoelt hier Rob?! Ja dit zijn indirecte aanwijzingen dat Nathan de mol is die mij ook overtuigden.



Thanks, effe veranderd.

Maar hoe verklaar je dan 500 euro scoren in deze laatste aflevering? Geen kandidaat kijkt mee, het is totaal onnodig.

De ronde van de mol telt niet mee en de rest is gewoon puur gokken.

Edit:

Dan moet je misschien toch wat beter lezen in het Rob-topic en het Rob vs. Nathan molduel. Genoeg redenen genoemd ;) Dat hij weinig verdachte dingen doet heb ik nou weer nergens gelezen, juist eerder dat het er te dik bovenop zou liggen omdat er zoveel molacties in beeld zijn.

Vrijwel alle vedachten dingen die hij doet kunnen gezien worden door alle kandidaten. Dat kan net zo makkelijk gedaan worden om de verdenking op je zelf te leggen. Ik kijk uitsluitend naar dingen die de rest van de kandidaten niet kunnen zien. Anders was Leonie ook heel erg verdacht want zij zat ook continu te mollen maar is toch niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 14:28:46 door RazorBlade »

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1187 Gepost op: 8-03-2020, 15:16:09 »
Vrijwel alle vedachten dingen die hij doet kunnen gezien worden door alle kandidaten. Dat kan net zo makkelijk gedaan worden om de verdenking op je zelf te leggen. Ik kijk uitsluitend naar dingen die de rest van de kandidaten niet kunnen zien. Anders was Leonie ook heel erg verdacht want zij zat ook continu te mollen maar is toch niet de mol.
Je hoeft de redenen natuurlijk niet overtuigend te vinden, maar dat is wat anders dan beweren dat ze er niet zijn.

Daarnaast hebben de kandidaten het er de hele tijd over gehad hoe fanatiek Rob is en dat hij constant informatie probeert te verzamelen. Als hij zichzelf probeerde weg te zetten als nepmol is dat blijkbaar niet goed gelukt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1188 Gepost op: 8-03-2020, 15:22:43 »
Heel slim Cooper  ::boogie::

It's easy, it's  ::megafoon:: Rob
 ::heks:: ::spook:: ::dans:: ::cheerleader:: ::baby::
Ah, je bent weer terug bij zinnen! ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1189 Gepost op: 8-03-2020, 15:26:17 »
Ah, je bent weer terug bij zinnen! ::tandpastasmiley::

Lo doet een Lo'tje, het seizoen is weer compleet  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1190 Gepost op: 8-03-2020, 15:29:26 »
Je hoeft de redenen natuurlijk niet overtuigend te vinden, maar dat is wat anders dan beweren dat ze er niet zijn.

Klopt maar ik denk dat ik hier niets nieuws vertel als ik zeg dat een kandidaat er veel voor over heeft om verdacht gevonden te worden. Ik denk dat als Leonie enigszins in de goede richting had gezeten dat ze finalist zou zijn geweest en zelfs winnaar. Iedereen leek op haar te hebben ingezet omdat ze zo opvallend aan het mollen was. Waarom was destijds Jochem van Gelder finalist? Niet omdat hij wist wie de mol was.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1191 Gepost op: 8-03-2020, 15:37:25 »
Ja, het zal ook gewoon Rob wel zijn. Maar het einde van de aflevering zit me niet lekker. Opeens die vólle bak op Rob, dat niet alleen benoemen, maar ook nog iedereen laten uitweiden over waaróm, met mogelijke molacties (die genoemd werd in de vrachtwagen sloeg natuurlijk nergens op met het argument 'ja, hee, en die man kan niet uit een vrachtwagen komen?' - dat kun je dan bij iedereen bij wie het niet lukte, zeggen): why? De productie heeft ons volgens mij énorm in de war gemonteerd dit seizoen, meer dan ooit, en dan ga je na zo'n samenzweerderig geproduceerd seizoen zó de spanning eruit halen nog voor de ontknoping? I don't buy it. Nergens voor nodig.

Tenzij ze alle drie Rob al wel wat langer serieuzer verdachten dan wij te zien kregen, en dan heeft de productie gewoon het aha-moment uitgesteld. Maar alsnog: waarom zo nadrukkelijk, op deze manier, vóór de ontknoping?

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1192 Gepost op: 8-03-2020, 15:48:16 »
Klopt maar ik denk dat ik hier niets nieuws vertel als ik zeg dat een kandidaat er veel voor over heeft om verdacht gevonden te worden. Ik denk dat als Leonie enigszins in de goede richting had gezeten dat ze finalist zou zijn geweest en zelfs winnaar. Iedereen leek op haar te hebben ingezet omdat ze zo opvallend aan het mollen was. Waarom was destijds Jochem van Gelder finalist? Niet omdat hij wist wie de mol was.
Ik denk dat je toch overschat hoeveel een kandidaat bezig is met nepmollen. Een kandidaat zal vooral expres verdacht doen als het weinig invloed heeft op de pot, en haalt vaak wel geld binnen als geen enkele kandidaat erop let. Dat is voor mij ook het verschil tussen Leonie en Rob. Leonie pakte bijv. wel geld bij de opdracht met de groepsvrijstelling. Rob molt nog steeds als niemand hem controleert.

Verder stond Jochem in de finale zonder de mol goed te hebben, omdat Thomas een goede mol is die lang onder de radar is gebleven. Daar zijn wel meer voorbeelden van.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1193 Gepost op: 8-03-2020, 16:26:52 »
In de derde reeks zat ook niemand voor de finale op de juiste mol en switchten beide finalisten tenslotte naar de juiste mol. Het is zeker niet de eerste keer dat pas in de finale op de juiste mol gestemd wordt.
En iemand moet tenslotte op de juiste mol zitten (er moet een winnaar zijn) anders is het programma niet meer geloofwaardig. Vandaar dat de mol zich in de finale-aflevering wat meer kan permitteren en meer verdachte dingen kan doen zoals de mol in de 18e reeks.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1194 Gepost op: 8-03-2020, 17:51:10 »
In de derde reeks zat ook niemand voor de finale op de juiste mol en switchten beide finalisten tenslotte naar de juiste mol. Het is zeker niet de eerste keer dat pas in de finale op de juiste mol gestemd wordt.
En iemand moet tenslotte op de juiste mol zitten (er moet een winnaar zijn) anders is het programma niet meer geloofwaardig. Vandaar dat de mol zich in de finale-aflevering wat meer kan permitteren en meer verdachte dingen kan doen zoals de mol in de 18e reeks.

Het kan heel goed zo zijn dat er niemand ooit de mol heeft aangewezen en dat er toch een winnaar is. Het gaat er om dat de winnaar de meeste vragen goed heeft beantwoord. Dat kan één vraag zijn en dat hoeft niet eens de vraag te zijn "wie is de mol". Als Nathan de mol blijkt te zijn dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat dit de eerste keer wordt dat de Mol in het hele spel door niemand is genoemd.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1195 Gepost op: 8-03-2020, 19:00:15 »
Als Nathan de mol blijkt te zijn dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat dit de eerste keer wordt dat de Mol in het hele spel door niemand is genoemd.
Dit heb je al vaker gezegd en dit klopt gewoonweg niet. Mil en Buddy hebben hem in eerdere afleveringen genoemd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1196 Gepost op: 8-03-2020, 19:02:12 »
Het verbaast mij echt dat veel mensen hier denken dat de productie in aflevering negen duidelijk laat zien dat iedereen Rob verdenkt, om vervolgens in aflevering 10 te vertellen dat Rob de mol is. De productie wil verbazen en als daar voor nodig is verdenkingen in aflevering 9 vaag te houden, doen ze dat. Daarnaast durf ik op geen van de kandidaten 1:1 geld in te zetten....
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1197 Gepost op: 8-03-2020, 19:16:07 »
Dit heb je al vaker gezegd en dit klopt gewoonweg niet. Mil en Buddy hebben hem in eerdere afleveringen genoemd.

Klopt, Mil zat zeker langere tijd op Nathan. Maar het zou wel de eerste keer zijn meen ik dat niemand op de mol zat of een test op hem invulde in de finale, als iemand ánders dan Rob de mol blijkt?

Zelfs übermol Dennis had uiteindelijk een schamele verdenking op zich in de finale

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1198 Gepost op: 8-03-2020, 19:16:47 »
Alles draait in seizoen 20 om:

Wijsheid & Geluk

De eerste 30 minuten van aflevering 1 geeft ons het antwoord:

Wie is de Mol 2020?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1199 Gepost op: 8-03-2020, 19:22:41 »
Het verbaast mij echt dat veel mensen hier denken dat de productie in aflevering negen duidelijk laat zien dat iedereen Rob verdenkt, om vervolgens in aflevering 10 te vertellen dat Rob de mol is. De productie wil verbazen en als daar voor nodig is verdenkingen in aflevering 9 vaag te houden, doen ze dat. Daarnaast durf ik op geen van de kandidaten 1:1 geld in te zetten....

Dit dus.