Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253895 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1220 Gepost op: 9-03-2020, 16:47:02 »
Beetje jammer maar denk nu ook Rob


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1221 Gepost op: 9-03-2020, 18:59:21 »
Ik heb op Nathan gestemd. Er zou iets gebeuren tijdens de ontknoping, en als Rob de mol is, heeft iedereen het goed en dat is ook heel duidelijk in beeld gebracht. Er wordt door de anderen naar Rob gekeken omdat hij een bedrag noemt dat zeker niet klopt, maar Nathan is degene die Rob (en Buddy) in die positie plaatst.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1222 Gepost op: 9-03-2020, 20:21:14 »
Ik heb op Nathan gestemd. Er zou iets gebeuren tijdens de ontknoping, en als Rob de mol is, heeft iedereen het goed en dat is ook heel duidelijk in beeld gebracht. Er wordt door de anderen naar Rob gekeken omdat hij een bedrag noemt dat zeker niet klopt, maar Nathan is degene die Rob (en Buddy) in die positie plaatst.

Ja en zo is er nog veel meer in your face. De parkeeropdracht, de vazen. Rob zou het feitelijk heel goed kunnen zijn, sterker, hij heeft de feiten mee. Maar los van al dat, vraag ik me af of Rob wel als Mol gekozen zou worden boven de andere kandidaten. Ik denk oprecht dat Rob's stille, trage karakter geen genot is om naar te kijken in aflevering 10 en dat de productie dat ook wel van te voren kon voorspellen. Met iedere andere Mol dan Rob flits je het nieuwe decennium in. Met Rob strompel je veilig binnen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1223 Gepost op: 9-03-2020, 21:07:07 »
Wat het niet beter geweest, als Nathan de mol was, om ook te zeggen dat hij Buddy verdacht? Dan was het 2-2 geweest en niet zo overheersend op Rob.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1224 Gepost op: 9-03-2020, 22:28:11 »
Wat het niet beter geweest, als Nathan de mol was, om ook te zeggen dat hij Buddy verdacht? Dan was het 2-2 geweest en niet zo overheersend op Rob.

Niemand gaat in de finaletest nog spreiden, ook niet op twee. Zelfs niet voor de vorm.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1225 Gepost op: 9-03-2020, 22:53:48 »
Niemand gaat in de finaletest nog spreiden, ook niet op twee. Zelfs niet voor de vorm.

Dat wordt ook niet bedoeld. B&W wil zeggen dat als Nathan de mol is, hij niet voor Rob zou hebben gekozen als zijn mol. Hij zou dan beter voor Buddy kiezen. Dan verdenken Mil en Buddy dus Rob en verdenken Nathan en Rob Buddy. Zo zijn er twee verdachten en dat is beter voor de balans in de verdenkingen (en de bijbehorende beelden tijdens de test)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1226 Gepost op: 9-03-2020, 23:27:23 »
Dat wordt ook niet bedoeld. B&W wil zeggen dat als Nathan de mol is, hij niet voor Rob zou hebben gekozen als zijn mol. Hij zou dan beter voor Buddy kiezen. Dan verdenken Mil en Buddy dus Rob en verdenken Nathan en Rob Buddy. Zo zijn er twee verdachten en dat is beter voor de balans in de verdenkingen (en de bijbehorende beelden tijdens de test)

Precies. En alleen al hier uit kun je afleiden dat Nathan de Mol niet is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1227 Gepost op: 10-03-2020, 00:18:09 »
Precies. En alleen al hier uit kun je afleiden dat Nathan de Mol niet is.

Dat is echt onzin...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1228 Gepost op: 10-03-2020, 00:45:55 »
Je kunt ook zeggen: als Nathan voor Rob kiest, dan zijn er 3 kandidaten die Rob verdenken en 1 kandidaat die Buddy verdenkt. Dan moet Rob wel de mol zijn, en verdenkt niemand thuis Nathan.

(Dat het thuispubliek Nathan wel als grootste verdachte zien (ik denk door de 3 bij de laseropdracht), konden ze ook niet voorspellen...)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1229 Gepost op: 10-03-2020, 03:10:36 »
Nathan kon bovendien in de test alleen zichzelf beschuldigen als hij zoals eerder Rob de schuld van zijn eigen fouten zou geven. Hij doet het immers zelf fout bij het kistje van Rob waarna geen een kistje meer in orde kan komen en geeft in zijn biecht nogal overmatig bozig de schuld aan Rob die iets met die kokers gedaan zou hebben. De tweede zogenoemde molactie is helemaal absurd. Omdat Rob het 'zilveren kastje' (het is alles behalve zilver of een kastje) niet meer zo herinneren. Nathan suggereert ermee dat Rob niet als kandidaat gespeeld zou hebben maar weet dat dat niet het geval is, elke deelnemer hefet gespeeld, ook de mol.

Bij de anderen had Nathan niets om te beschuldigen én naar zichzelf te wijzen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1230 Gepost op: 10-03-2020, 08:04:48 »
Hoewel alles richting Rob lijkt te wijzen blijf ik bij Miljushka.
Wat betreft proef 3 en Rik die zegt dat het verdiende geld in de finale zal meegedeeld worden en Rik die zegt dat het razend spannend wordt:
mijn gok is dat er nog een vervolg komt op de proef en dat iedereen het eigen verdiende geld in die proef zal kunnen inleveren in ruil voor pasvragen bvb 500 per pasvraag.
En Miljushka die dan all in gaat en 3 pasvragen neemt ... kan van haar de winnaar maken maar ook de mol. Ik gok op het laatste.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 08:46:50 door Molekule »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1231 Gepost op: 10-03-2020, 08:28:46 »
Hoewel heel veel dingen logischerwijs naar Nathan leiden, moet ik op basis van diverse hints toch voor Rob kiezen.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1232 Gepost op: 10-03-2020, 09:08:19 »
Wel grappig dat echt zowat niemand de mogelijkheid open lijkt te houden dat Buddy de mol is. De kans dat er níemand op de mol zit in de finale is heel klein, en Rob wordt er nu wel heel dik bovenop gelegd.
Ik denk dat de grote shock gaat zijn dat alleen Rob op de goede mol zit: Buddy.
Vind ook dat er genoeg redenen zijn waarom Buddy het wel kan zijn (zie de overzichten die in het Buddy topic staan)

Van Rob zou ik het knap vinden dat hij als ‘niet tv-persoonlijkheid’ zo stoïcijns de mol heeft kunnen spelen.
Buddy kan als geen ander de ander misleiden doordat hij een ervaren acteur is en weet hoe hij zich moet presenteren op beeld.

Na aflevering 9 ben ik eindelijk overtuigd: Rob zó openlijk als mol in de kijker zetten dat doe je niet als kandidaat als je wilt winnen. Want die 1750 euro komt niet in de pot + je verkleint je eigen kans om te winnen. Dit terwijl Buddy al genoeg informatie had kunnen halen uit dat deel wat aan dat moment vooraf ging toen hij samen met Rob naar de “dans” keek.

Ik denk dat ze eerst de 2 afvallers bekend maken (Mil en Nathan) en dan blijven Buddy en Rob over en krijg je het  ::oink:: moment dat Buddy naar voren stapt als mol  ::jaja::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1233 Gepost op: 10-03-2020, 09:43:20 »
Sinds de laatste aflevering hou ik steeds meer rekening met een Buddy-is-mol-scenario, maar ik stap nu niet meer van Rob af. Een van de dingen die me tegenhoudt is het feit dat minimaal 1 (Claes), maar waarschijnlijk meer kandidaten (o.a. Leonie) er op Buddy uit zijn gevlogen. Bovendien zit Buddy's bondje Miljuschka er nog in, wat ik niet zou verwachten als Buddy de mol is.

Maar het zou kunnen dat hij iedereen behalve Rob om de tuin heeft geleid en dat de productie het er daarom bij Rob zo dik bovenop legt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1234 Gepost op: 10-03-2020, 09:48:48 »
Sinds de laatste aflevering hou ik steeds meer rekening met een Buddy-is-mol-scenario, maar ik stap nu niet meer van Rob af. Een van de dingen die me tegenhoudt is het feit dat minimaal 1 (Claes), maar waarschijnlijk meer kandidaten (o.a. Leonie) er op Buddy uit zijn gevlogen. Bovendien zit Buddy's bondje Miljuschka er nog in, wat ik niet zou verwachten als Buddy de mol is.

Maar het zou kunnen dat hij iedereen behalve Rob om de tuin heeft geleid en dat de productie het er daarom bij Rob zo dik bovenop legt.
Het zou echt schokkend zijn als Buddy de mol is, bijna heel Nederland zit op de verkeerde mol hahaha maar het is wel seizoen 20 dus je weet het maar nooit.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1235 Gepost op: 10-03-2020, 09:51:09 »
Als de ontknoping van jubileumzoen 20 net zo "schokkend" zou moeten zijn als die van jubileumseizoen 10 zou ik er maar op rekenen dat het "gewoon" Rob is. :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1236 Gepost op: 10-03-2020, 09:59:05 »
Wat zou de shock kunnen zijn? Drie kandidaten die op de juiste mol zitten (wie wint er dan?) of toch een andere mol dan iedereen denkt?  ???

Ik vind het lastig: alles lijkt naar Rob te wijzen, dus de kans lijkt mij wel het grootst dat hij het gewoon is.

Toch blijf ik zitten in de Mil-tunnel. Deels omdat ik daar al een aantal afleveringen zit, maar ook omdat ik rekening houd met het scenario dat er toch een andere mol moet zijn dan Rob. Bij alle vier kandidaten zijn serieuze aanwijzingen te vinden voor mol-schap. Bij Mil lijkt het allemaal wat subtieler, maar ze zijn er echt wel!  ::vergroot::

Dat gezegd hebbende, is er ook nog de mogelijkheid dat het toch Buddy is. Het zou bijzonder zijn als Rob toch, als enige, gelijk krijgt en dat half Nederland verrast is. En hier ook.  ;) Zeggen: 'dit kan echt niet', is best link in dit spel, denk ik.  :D Als hij het is: hulde aan de Buddy-tunnelaars!  ::bravo:: Want het valt niet mee om een 'kleine tunnel' levend te houden.

Voor mij zijn dan de meest verdachte kandidaten overgebleven in het spel
Maar ja, er kan maar één persoon de mol zijn. En dan ga ik voor Mil.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 10:01:06 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1237 Gepost op: 10-03-2020, 10:03:13 »
Als de ontknoping van jubileumzoen 20 net zo "schokkend" zou moeten zijn als die van jubileumseizoen 10 zou ik er maar op rekenen dat het "gewoon" Rob is. :P
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1238 Gepost op: 10-03-2020, 10:45:46 »
Dat is echt onzin...

Nee dat is het niet, jij vindt dat. Ongetwijfeld vanuit je tunnelvisie.  ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1239 Gepost op: 10-03-2020, 11:08:53 »
Als de ontknoping van jubileumzoen 20 net zo "schokkend" zou moeten zijn als die van jubileumseizoen 10 zou ik er maar op rekenen dat het "gewoon" Rob is. :P

Ja inderdaad, de finale valt altijd tegen. Waar je nog hoopt op spectaculaire molacties, zoals bij kettingreactie waar de mol de banden van een witte fiets heeft lek gestoken, of met graffiti 'SMOL' op de plek heeft gespoten waar de rode fiets van Buddy had moeten staan, blijkt dat de mol een kandidaat naar links heeft genavigeerd i.p.v. naar rechts (WOEI :\'()
Rob zal de mol wel zijn, past prima in het profiel, onopvallend, stil, saai. Op de serviesopdracht na, ook geen enkele onmolse actie te bespeuren.
Ik blijf hopen op Nathan, maar na 20 jaar mol-ervaring is dit tegen beter weten in.