Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165704 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2020, 23:21:44 »
Voor mij iets te dicht bij de kloosterhint waarvan de makers zich kapot geschrokken zijn en gezworen hadden zoiets nooit meer te doen

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2020, 03:06:26 »
Ik heb alleen via uitzending gemist gekeken en niks gezien.
Dan lijkt me idd ook dat we er niks achter moeten zoeken, en waarschijnlijk een kleine storing in het signaal ofzo was.
Ik had de aflevering via npostart teruggekeken en daar zaten die testbeelden er nog wel in. Mij viel het ook meteen op dat het in een soort morse code was. Volgens iemand betekent het "Kim". Er is dus nog geen eenduidigheid over de betekenis, maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat dit geen hint is. Ik heb nog nooit op deze manier een storing gezien, daarvoor was het te smooth. En als het een storing tijdens de productie is geweest, was het veel te opvallend om over het hoofd te zien tijdens het editten.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 03:08:09 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2020, 07:07:48 »
Ik hoop niet dat dit hele topic bevuild gaat worden met posts over de storing.
De storing is weg nu via allerlei terugkijk mogelijkheden. Het zit dus niet in de aflevering gemonteerd.
Punt  ::)

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2020, 09:20:22 »
Het was echt een storing. Rick bevestigt het op zijn instagram (https://www.instagram.com/p/B7LAHzbFIpY/?igshid=tubm63htbf1t ) Discussie gesloten  ;D

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2020, 10:09:24 »
Voor mij iets te dicht bij de kloosterhint waarvan de makers zich kapot geschrokken zijn en gezworen hadden zoiets nooit meer te doen
Maar toch is het heel erg toevallig dat je met die letters die combinatie kan maken.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2020, 10:31:00 »
Maar toch is het heel erg toevallig dat je met die letters die combinatie kan maken.
Mwah.
Er missen twee letters.
Het zijn veel voorkomende letters in een normale zin.
Gebruikt Wie is de mol? de afkorting "WIDM" zelf?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2020, 10:44:28 »
Het was echt een storing. Rick bevestigt het op zijn instagram

Dus omdat Rick het zegt klopt het? Zou het graag door de NPO bevestigt zien, want zij krijgen nu de schuld in de schoenen geschoven voor een storing die er naar mijn idee helemaal niet geweest is. Er leek iets anders aan de hand te zijn.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2020, 12:47:22 »
Maar toch is het heel erg toevallig dat je met die letters die combinatie kan maken.

Ja is toevallig en daarnaast klopt er weinig van omdat er letters missen. De makers hebben aangegeven zo’n hint niet meer te maken en zeker niet in afl 1. Dus is niks

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2020, 12:54:18 »
Werk je daar?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Open even het widm board van het klaasseizoen hier  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2020, 13:11:33 »
Alsof ik niet weet wat er toen gebeurd was.... ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nou dan is het extra bizar dat je ermee komt. Maar goed ik ga er verder niet meer op reageren.  ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2020, 13:13:36 »
Jungens, hou het vriendelijk. In dit topic mogen alle mogelijke hints besproken worden, je kan het zo gek niet bedenken. En als je niet in een hint gelooft kan je 'm beter links laten liggen. Net als dat je een niet-gelover in jouw hint niet hoeft te overtuigen. Als je gelijk hebt kan je achteraf toch mooi met je vondst pronken. ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2020, 14:37:41 »
1. Bij de titel "afgeschermd" moest ik denken aan dat niet iedereen zijn scherm heeft gezien, wellicht was de mol daarmee in deze aflevering afgeschermd? Hoefde geen opluchting te acteren.

2. Leonie beschreef het geluid van de trommels vrij apart, "doem doem doem". Kan dit een Chinese klank/woord zijn waar een hint in zit?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 14:41:12 door Theovv »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2020, 14:48:09 »
Een van de wijsheden zegt het al:
Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar juist door te handelen kun je de anderen overvleugelen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2020, 15:03:31 »
Tot nu toe heeft in alle 19 seizoenen de Mol zijn verdenkingen uitgesproken voorafgaand aan de allereerste test (Zo begreep ik vorig seizoen, en toen deed Merel dat ook). Dit seizoen spraken heel veel kandidaten hun verdenkingen uit voor de eerste test. Sterker nog, iedereen deed dat, behalve Rob! Is Rob niet de mol?

Zo'n patroon kan natuurlijk altijd doorbroken worden, maar iets dat alle seizoenen is gebeurd is geen toeval.


Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2020, 15:07:20 »
Tot nu toe heeft in alle 19 seizoenen de Mol zijn verdenkingen uitgesproken voorafgaand aan de allereerste test (Zo begreep ik vorig seizoen, en toen deed Merel dat ook). Dit seizoen spraken heel veel kandidaten hun verdenkingen uit voor de eerste test. Sterker nog, iedereen deed dat, behalve Rob! Is Rob niet de mol?

Zo'n patroon kan natuurlijk altijd doorbroken worden, maar iets dat alle seizoenen is gebeurd is geen toeval.


"De wijze laat niets aan het toeval over, maar maakt wel gebruik van toevalligheden"
Mzahk hr cd lnk !

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2020, 15:17:30 »
Tot nu toe heeft in alle 19 seizoenen de Mol zijn verdenkingen uitgesproken voorafgaand aan de allereerste test (Zo begreep ik vorig seizoen, en toen deed Merel dat ook). Dit seizoen spraken heel veel kandidaten hun verdenkingen uit voor de eerste test. Sterker nog, iedereen deed dat, behalve Rob! Is Rob niet de mol?

Zo'n patroon kan natuurlijk altijd doorbroken worden, maar iets dat alle seizoenen is gebeurd is geen toeval.
dat is bekend, werd hier vorig jaar uitvoerig over gesproken en de makers lezen hier mee, dus mss willen ze juist dat we dat denken.

het kan ook een dubbele mind fuck zijn. Dat zij denken dat wij denken (ha) dat het patroon wordt doorbroken, maar dat het dan toch Miljuschka is ipv Rob.

(Tina sprak ook geen duidelijke verdenking uit trouwens.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2020, 15:55:50 »
Een van de wijsheden zegt het al:
Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar juist door te handelen kun je de anderen overvleugelen.

Hmm had moltalk t ook niet over iets Met  handelen op blz  20 van t boekje vd chinese filosoof.
En wie had deze Spreuk in de aflevering?

Offline MentalMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2020, 23:07:12 »
De afleveringstitel kan in mijn ogen ook wel eens slaan op de scene met Leonie. De wijsheid die Rik haar meegeeft is deze:
"De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in de werkelijkheid vooraan".
Daarna komt er een heel opvallend shot. Je ziet denk ik de mol van achteren. Keurig "afgeschermd". Deze persoon staat te dirigeren. Afgaande op het haar denk ik aan Nathan Rutjes. Haar van Mil en Tina is denk ik te lang. Maar zou me ook niet verbazen als WIDM dit seizoen mogelijk oud mollen in afleveringen verstopt heeft. Zou ook leuk zijn!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 06:32:49 door MentalMol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2020, 00:21:12 »
Het was echt een storing. Rick bevestigt het op zijn instagram (https://www.instagram.com/p/B7LAHzbFIpY/?igshid=tubm63htbf1t ) Discussie gesloten  ;D
Of is dat wat ze willen dat je denkt? ::vergroot::  ;D

Of ben ik nu teveel aan het stoken? ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2020, 00:27:42 »
Miljuschka is de dirigent als Leonie bij Rik komt. Want welke spreuk krijgt Leonie ook al weer? De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan. Letterlijk!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 07:00:42 door foxhunter »