Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165680 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 19-01-2020, 18:48:44 »
Ik vind hem wel mooi. Niet volledig sluitend en beetje vergezocht, maar prima uitlegbaar.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 19-01-2020, 19:14:30 »
Ik vind hem wel mooi. Niet volledig sluitend en beetje vergezocht, maar prima uitlegbaar.
Eens. En ik verwacht dat er in die spreuken toch érgens een hint zit, zowel op basis van eerder seizoenen als 't feit dat die praatjes anders niet echt een functie hadden behalve een boeiende openingsscene..

2 titels nu al die voetbaltermen zijn.

Als dit afl 3 weer zo is ben ik bang dat ik de Nathan tunnel niet meer uitkom  :)
Ook mooi! Als we volgende week weer een voetbalterm met elf letters krijgen, dan kom ik mee tunnelen ;)

Claes closed. ;D
::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 19-01-2020, 19:35:27 »
Wie is de Mol? De hoofdletters die we in spiegelbeeld op het dak van de taxi zien zijn gelijk aan de initialen van Miljuschka.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 19:38:15 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 19-01-2020, 19:38:44 »
Haha, super! 8)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 19-01-2020, 19:40:36 »
Zelfs een W met een hoofdband op.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 19-01-2020, 19:42:28 »
Heeft iets met corners nemen te maken en hoe je m inkopt (mn vriendje is profvoetballer en bevestigt me net dat t een voetbalterm is)

En afgeschermd opgesteld staan is niet specifiek voor voetbal.. kan ook voor andere sporten

Daarom wacht ik afl 3 ff af
Klopt hoor, goed gevonden. "buitenspel"en "laatste man" zijn natuurlijk te voor de hand liggend, en dat met die elf letters is ook wel mooi.
Daarnaast was Nathan mijn eerste mol, nog voor afl 1. Want: eindelijk weer eens iets nieuws. Geen acteur meer, en een heel enthousiast iemand, die van daaruit juist erg op de voorgrond treedt. Dat heeft dit programma nog niet gehad.

Maar typsich voor een beginnende hint: we houden het in de gaten, en één bevestiging is goud waard.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 19-01-2020, 20:24:55 »
Het is wel heelll erg toevallig ja, dat die letters eruit rollen als je steeds de 20e letter neemt.
Ik zie een hoop veel voorkomende (behalve de W misschien) letters in het Nederlands. Dat er dan een hint uit komt waarin WIDM zit, wat de makers zelf volgens mij niet gebruiken als afkorting, en een Engelstalige hint, overtuigt me niet echt dat het een hint is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 19-01-2020, 20:33:09 »
Ik zie een hoop veel voorkomende (behalve de W misschien) letters in het Nederlands. Dat er dan een hint uit komt waarin WIDM zit, wat de makers zelf volgens mij niet gebruiken als afkorting, en een Engelstalige hint, overtuigt me niet echt dat het een hint is.

Zowel een hint met de letters WIDM als een Engelstalige hint zijn al eens gebruikt (2018 en 2013). Het lijkt me  vooral sterk dat ze er twee jaar na dato weer een 'trek de letters WIDM van de letterserie af'-hint in stoppen.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 20:37:18 door jehnnnycash »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 19-01-2020, 20:37:45 »
Wie is de Mol? De hoofdletters die we in spiegelbeeld op het dak van de taxi zien zijn gelijk aan de initialen van Miljuschka.


In de Vlaamse versie heb je het dan makkelijker. Want daar is het gebruikelijk dat je eerst je achternaam zegt, en daarna pas je voornaam......

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2020, 12:18:55 »
Tijdens de executie van Tina horen we het nummer 'No one's controlling me' van Ramin Djawadi (zelfde voorletters als Rob Dekay). Dit nummer wordt gedraaid in de serie Westworld in aflevering 4 van seizoen 2 - Death is always true, terwijl de Man in Black (draagt net als Rob een zwarte hoed) diverse mensen neerschiet.



Vind dit wel een sterke. Werd er in aflevering 1 iets anders gedraaid bij Anita's rode scherm, of hetzelfde? Meen me te herinneren dat het hetzelfde nummer was.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2020, 13:57:16 »
Vind dit wel een sterke. Werd er in aflevering 1 iets anders gedraaid bij Anita's rode scherm, of hetzelfde? Meen me te herinneren dat het hetzelfde nummer was.

Oeh, hoewel Rob mijn tweede verdachte is, zou wel een mooie muziekhint zijn. Zo even de eerste executie nakijken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 20-01-2020, 22:06:28 »
Tijdens de executie van Anita hoorden we 'Finding The Records' van Pinar Toprak. Dit nummer werd gebruikt in Captain Marvel. Met de M van Miljuschka. De dames lijken best op elkaar als je ze naast elkaar zet. Bonuspunt: Captain Marvel wordt gespeeld door actrice Brie Larson. Brie is een kaassoort en alles wat met voedsel te maken heeft kunnen we linken aan Miljuschka.  ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 20-01-2020, 22:21:51 »
Wie is de Mol? De hoofdletters die we in spiegelbeeld op het dak van de taxi zien zijn gelijk aan de initialen van Miljuschka.



Nice! Dit is er echt eentje van het type dat heel gemakkelijk uit te leggen is maar niet alles weggeeft. Ik vind 'm erg plausibel! (En het was mij al opgevallen dat die lichtkranten veel te opvallend in beeld gebracht werden dus ... interessant!)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 20-01-2020, 22:33:09 »
Oeh, hoewel Rob mijn tweede verdachte is, zou wel een mooie muziekhint zijn. Zo even de eerste executie nakijken.

Het nummer valt ook aan Miljuschka te linken. In aflevering 10 van seizoen 1 van Westworld wordt de muziek gedraaid terwijl Maeve Millay (weer die hoofdletter M) de woorden 'No one's controlling me' uitspreekt. Maeve wordt omschreven als 'charmant, opmerkzaam en manipulatief'.

Benieuwd of de executiemuziek van aflevering drie ook aan een hoofdletter M te linken valt.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 22:36:09 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 20-01-2020, 22:52:31 »
Ik blijf ermee zitten dat we Rob, Nathan en Leonie niet gezien hebben bij de test.
Is dat al ooit voorgevallen? Zit daar een hint in?
klaar voor de strijd

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 20-01-2020, 23:02:27 »
Wie is de Mol? De hoofdletters die we in spiegelbeeld op het dak van de taxi zien zijn gelijk aan de initialen van Miljuschka.


Maar ook andere letters die je voor het gemak negeert, omdat dat goed uitkomt ;) Nou zou je nog kunnen beargumenteren dat de W en M hoofdletters zijn en daarom speciaal zijn en we de rest van de letters dus kunnen negeren, maar dat is simpelweg hoe Wie is de Mol? geschreven wordt.

Occam's Scheermes zou zeggen dat we voor de verklaring met de minste aannames moeten gaan: het is simpelweg een lichtkrant met de correcte spelling van de naam van het programma die reflecteert op de auto.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 20-01-2020, 23:03:19 »
Ik blijf ermee zitten dat we Rob, Nathan en Leonie niet gezien hebben bij de test.
Is dat al ooit voorgevallen? Zit daar een hint in?

Elders in het introdeel zien we deze drie juist ergens naar binnen lopen. Ze lijken vaker in dit drietal iets gemeen te hebben. Hier de drie finalisten?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 20-01-2020, 23:39:55 »
Waarom zou er überhaupt een hint naar de finalisten inzitten? Waarom zouden we dat willen weten? Zit ik hier al m'n uiterste best te doen om spoilers te vermijden, gaan de programmamakers zelf ook nog allerlei hints naar de finalisten in het programma zetten. ::rofl::

Daarnaast lijkt het me stug dat ze in aflevering 2 bewust een shot van de drie toekomstige finalisten hebben gemaakt, tenzij ze elk mogelijk drietal apart samen een gebouw in hebben laten lopen. Nu ben ik niet goed in rekenen, maar dat lijkt me toch een kostbaar deel van een opnamedag in beslag nemen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 21-01-2020, 01:01:22 »
Ik blijf ermee zitten dat we Rob, Nathan en Leonie niet gezien hebben bij de test.
Is dat al ooit voorgevallen? Zit daar een hint in?

Dat blijft bij mij ook spoken. Heel vreemd. Wel typisch dat Johan, Rob, Nathan, Jaike en Claes ook totaal niet verdacht worden. Zijn de verdenkingen té eenzijdig geworden misschien? Benieuwd of het in aflevering 3 wordt ingehaald. En hopelijk ook andere kandidaten die hun scherm te zien krijgen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 21-01-2020, 07:58:54 »
Waarom zou er überhaupt een hint naar de finalisten inzitten? Waarom zouden we dat willen weten? Zit ik hier al m'n uiterste best te doen om spoilers te vermijden, gaan de programmamakers zelf ook nog allerlei hints naar de finalisten in het programma zetten. ::rofl::

Nou, dit inderdaad. Ik wil niet weten wie er in aflevering x nog in zit. En zeker voor de finale niet, zo ver van tevoren... Ik geloof hier niet in  ::tandpastasmiley::