Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167442 keer)

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #680 Gepost op: 29-02-2020, 23:58:08 »
De aflevering heette doorgeven. Nathan gaf het geld door aan de rest om het te laten tellen.

Ff off-topic: degene met wie ik zat te kijken zei tijdens dat de titel in beeld kwam: dan gaat Nathan sowieso het geld doorgeven en dat gebeurde natuurlijk.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #681 Gepost op: 29-02-2020, 23:59:48 »
En weer een voetbalterm. Voetballers doen niet anders dan de bal doorgeven  ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #682 Gepost op: 1-03-2020, 00:31:19 »
Hoezo is doorgeven een voetbalterm? het is gewoon een normaal Nederlands woord dat je ook bij sport kan gebruiken, maar het heeft geen specifieke link met voetbal of sport.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #683 Gepost op: 1-03-2020, 00:34:19 »
Hoezo is doorgeven een voetbalterm? het is gewoon een normaal Nederlands woord dat je ook bij sport kan gebruiken, maar het heeft geen specifieke link met voetbal of sport.

Al die afleveringstitels zijn toch normaal Nederlandse woorden die (toevallig) ook bij voetbal gebruikt worden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #684 Gepost op: 1-03-2020, 00:37:40 »
- De aflevering heet 'Doorgeven'. Rob heeft een nummer dat Geef het door heet.
- De morsehint voor NATHAN DE MOL lijkt vooralsnog uit te komen. De tweede N is daar nu aan toegevoegd en het eerste streepje voor de O. Nog twee opdrachttitels met één woord en het is compleet.
Heb je dan de titels gebruikt zoals ze in de tv-uitzending zijn geschreven?

En waarom zijn de lange titels (met spatie, of bestaande uit meerdere woorden) kort (een punt) en de kort titels lang (een streep)? Andersom is logisch.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #685 Gepost op: 1-03-2020, 00:45:00 »
Heb je dan de titels gebruikt zoals ze in de tv-uitzending zijn geschreven?

En waarom zijn de lange titels (met spatie, of bestaande uit meerdere woorden) kort (een punt) en de kort titels lang (een streep)? Andersom is logisch.

..maar wacht even. De morse-hint ging erom dat je NATHAN RUTJES kon maken. Maar nu lees ik dat het NATHAN DE MOL moet worden?

Kan degene die de morse-codes heeft uitgezocht het overzicht bijwerken na deze laatste uitzending?
Wat is het nu?

Offline MonsieurHilbert

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #686 Gepost op: 1-03-2020, 00:47:44 »
Ik heb een idee wat er met 5-1 bedoeld wordt. Rob ziet pas in aflevering 5 voor de 1e keer zijn scherm.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #687 Gepost op: 1-03-2020, 01:19:48 »
Al die afleveringstitels zijn toch normaal Nederlandse woorden die (toevallig) ook bij voetbal gebruikt worden.
er is maar 1 titel van de 8 die specifiek met sport (niet per se voetbal) te maken heeft. de rest kan je in vele contexten gebruiken. ik zie er daarom geen hint in.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #688 Gepost op: 1-03-2020, 01:43:06 »
 ::vergroot::
Ik heb een idee wat er met 5-1 bedoeld wordt. Rob ziet pas in aflevering 5 voor de 1e keer zijn scherm.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #689 Gepost op: 1-03-2020, 02:13:36 »
..maar wacht even. De morse-hint ging erom dat je NATHAN RUTJES kon maken. Maar nu lees ik dat het NATHAN DE MOL moet worden?

Kan degene die de morse-codes heeft uitgezocht het overzicht bijwerken na deze laatste uitzending?
Wat is het nu?

Wijsheid en geluk (•)   
Beltegoed (-) A

Parkeertarief (-)         
Kleur werk   (•)               
Afhaal Chinees (•) D

Wereldbeeld (-)         
Lijn(ver)diensten (-)   M
   
Beeldig (-)      
Thee Pot (•) N      

Porseleinen Kamer (•)               
Verkeer(d)   (-)A

Vrijstellingsroute (-) T

Beeld & Geluid (•)                  
Lettergreep (-)         
Lezen & Schrijven (•)                  
Voice Mol (•) L

Vak Werk (•)                  
Alles Kenners (•)                  
Kleur Rijk (•)                  
Mol Laser (•) H

Scherp Stellen (•) E

Kettingreacties (-)
Je draai vinden (•) N

Doorzichtig (-)
... (-)?
... (-)?

ADMNATLHEN

NATHAN DE M.L

Bovenstaande is dus gebaseerd op de opdrachttitels zoals deze op de website verschijnen. Ik ben me ervan bewust dat dit de waarschijnlijkheid dat het daadwerkelijk iets is kleiner maakt, maar zéker niet onmogelijk. Sowieso bijzonder dat dit eruit te halen is, want het is niet zo dat je letterlijk alles met het betreffende strepen/punten-patroon kunt maken.

Daarnaast veel vragen over waarom één woord een streep is en meerdere woorden een punt. Dat is omdat ik de link legde tussen een titel bestaande uit één langer woord dan wel meerdere kortere woorden. Streep is lang, punt is kort.

Doe ermee wat je wilt. Voor mij is het niet dé hint van het seizoen, maar heel toevallig vind ik het wel! :)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #690 Gepost op: 1-03-2020, 02:29:34 »
Dan is het daardoor begrijpelijk dat hele woorden in twee delen gehakt zijn....

Als dit klopt!!! Nathan de mol zou wat zijn.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #691 Gepost op: 1-03-2020, 02:48:29 »
Wijsheid en geluk (•)   
Beltegoed (-) A

Parkeertarief (-)         
Kleur werk   (•)               
Afhaal Chinees (•) D

Wereldbeeld (-)         
Lijn(ver)diensten (-)   M
   
Beeldig (-)      
Thee Pot (•) N      

Porseleinen Kamer (•)               
Verkeer(d)   (-)A

Vrijstellingsroute (-) T

Beeld & Geluid (•)                  
Lettergreep (-)         
Lezen & Schrijven (•)                  
Voice Mol (•) L

Vak Werk (•)                  
Alles Kenners (•)                  
Kleur Rijk (•)                  
Mol Laser (•) H

Scherp Stellen (•) E

Kettingreacties (-)
Je draai vinden (•) N

Doorzichtig (-)
... (-)?
... (-)?

ADMNATLHEN

NATHAN DE M.L

Bovenstaande is dus gebaseerd op de opdrachttitels zoals deze op de website verschijnen. Ik ben me ervan bewust dat dit de waarschijnlijkheid dat het daadwerkelijk iets is kleiner maakt, maar zéker niet onmogelijk. Sowieso bijzonder dat dit eruit te halen is, want het is niet zo dat je letterlijk alles met het betreffende strepen/punten-patroon kunt maken.

Daarnaast veel vragen over waarom één woord een streep is en meerdere woorden een punt. Dat is omdat ik de link legde tussen een titel bestaande uit één langer woord dan wel meerdere kortere woorden. Streep is lang, punt is kort.

Doe ermee wat je wilt. Voor mij is het niet dé hint van het seizoen, maar heel toevallig vind ik het wel! :)


Nou, volgens mij heb je wel DE hint te pakken hoor! supergoed gevonden!  ::vergroot::


Alleen de O ontbreekt nog.  (morsecode ---, waarvan we al 1 streepje hebben)
Volgende week de eerste twee opdrachten zonder spaties en dan kan je inderdaad NATHAN DE MOL maken.



Ik heb het even in een plaatje samengevat, waarbij ik de ontbrekende streepjes en de letter O (in het rood) alvast heb toegevoegd.


Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #692 Gepost op: 1-03-2020, 02:57:03 »
Ik vind hem ook knap gevonden. Misschien blijft het volgende week wel bij twee opdrachttitels. Als dat zo is...
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #693 Gepost op: 1-03-2020, 08:52:32 »
Niet zo'n sterke hint als van Enigma, maar toch...

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #694 Gepost op: 1-03-2020, 10:21:08 »
Ik vind de keuzes in de morsehint te willekeurig. Komt wel toevallig uit dan, maar er zijn arbitraire beslissingen (streepje vs. punt, welke opdrachten vormen een letter, enz.) genomen om daar te komen. De hint is zeg maar gevormd naar de oplossing die men wilde vinden.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #695 Gepost op: 1-03-2020, 10:31:15 »
Ik vind de keuzes in de morsehint te willekeurig. Komt wel toevallig uit dan, maar er zijn arbitraire beslissingen (streepje vs. punt, welke opdrachten vormen een letter, enz.) genomen om daar te komen. De hint is zeg maar gevormd naar de oplossing die men wilde vinden.

Streepje vs punt is toch goed uit te leggen? Een titel heeft wel of geen spatie (soms omdat t meerdere woorden zijn, soms omdat ze bij widm nu eenmaal van random spaties lijken te houden).

Eens dat de afkapping voor wat samen een letter is willekeurig is

Ook eens dat het hoe dan ook erg toevallig/leuk is dat het lukt Nathan de Mol er uit te vissen.

De hint van t seizoen? Wie weet...ik zou willen beweren: Gelukkig is hij niet overtuigend genoeg om dat nu al te kunnen zeggen ...

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #696 Gepost op: 1-03-2020, 10:33:30 »
Streepje vs punt is toch goed uit te leggen? Een titel heeft wel of geen spatie (soms omdat t meerdere woorden zijn, soms omdat ze bij widm nu eenmaal van random spaties lijken te houden).

...
Maar waarom iets dan een streep of een punt is vind ik een wat twijfelachtige uitleg hebben. Het had ook net zo goed andersom kunnen zijn.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #697 Gepost op: 1-03-2020, 10:40:11 »
Maar waarom iets dan een streep of een punt is vind ik een wat twijfelachtige uitleg hebben. Het had ook net zo goed andersom kunnen zijn.

Ja, klopt, maar dat mag wat mij betreft best in een puzzel. Het wordt hier na de keuze consequent toegepast dus dat is wat mij betreft geen bezwaar.

Maar nogmaals: hij is inderdaad niet onomstotelijk en er zit genoeg twijfel in (waarom is een spatie een punt en niet een streep, waarom kies je voor deze letters en geen andere, waarom ineens een hint met spaties terwijl widm al jaren laat zien niks te snappen van spatiegebruik in het Nederlands) om je molkeuze niet hierop te willen baseren

Eerst maar eens de titels van volgende week afwachten- hij kan sowieso nog instorten als er ineens geen O gemaakt kan worden

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #698 Gepost op: 1-03-2020, 11:16:06 »
Vraag:

Het meeste hier lees ik wel. Maar is er een apart topic over de Podcasts? Ik luister ze nooit, maar ze hebben ook titels. Is er iemand die zich daar al over gebogen heeft eigenlijk?

Gr kiwi ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #699 Gepost op: 1-03-2020, 11:28:36 »
Dat topic vind je hier op het aparte board dat we voor MolTalk, vlogs en podcasts hebben: https://www.wieisdemol.com/forum/2020/nabeschouwing?topic=68358.0

Annemieke heeft meermaals gezegd dat er in de podcasts geen hints zitten ("of wel") maar je kan natuurlijk altijd iets proberen te vinden. De zoektocht is leuker dan het resultaat hè? ;)