Auteur Topic: [kandidaat] Claes Iversen  (gelezen 19440 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2020, 15:40:54 »
Nou... hij weet als mol precies waar welk continent ligt. Als hij de mol is, is hij lekker aan de verkeerde kant van het gebouw rondjes gaan rijden om zich dan hardop af te vragen waarom ze het nu niet kunnen vinden.

Zowel met porto als met het stuur kan je goed mollen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2020, 16:03:06 »
Aan het stuur lijkt me lastiger. Dat maakt de mensen in Control Room en je medepassagier kandidaat. Zij zullen neigen naar het doorgeven van de juiste informatie. IJskoud de andere kant oprijden, zou dan meteen opvallen bij zowel de mensen in Control Room (die kunnen zien dat het misgaat) en bij Mil (die haar informatie genegeerd ziet).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2020, 21:49:31 »
Bestuurder van het karretje is als mol niet de meest ideale positie. Want er staan dan 3 kandidaten die jou aan sturen.   Als bestuurder is het hier lastig mollen, zelfs als je maar 1 ding fout Hoeft te doen, want het is immers alles of niets.

Opvallend is dat claes 2 keer zomaar wegrijdt Zonder overleg Met mil. 1 keer naar e bloemen, en vindt het puzzelstuk en 1 keer naar plek Waar bus geparkeerd stond dan die Vinden ze dus niet ( en mogelijk staan ze zelfs op compleet verkeerde plaats).

Dus qua positie niet mols, maar bij de uitvoering zijn er wel vraagtekens te plaatsen

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2020, 09:46:09 »
Wat is het rustig hier. Het is zo druk bij de Nathan tunnel dat ik hier nog ff kom kijken.

Staat in opdracht 1 vrij snel fout. Lijkt in opdracht 2 niet blij met zijn plek. En is in opdracht 3 ervoor om het geld te behouden (verder ging opdracht 3 goed, maar dat kwam vooral door Jaike).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2020, 09:52:11 »
(verder ging opdracht 3 goed, maar dat kwam vooral door Jaike).

Claes is toch duidelijk de persoon die twee van de drie kaartjes vindt.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2020, 09:53:14 »
 ::jaja::

Claes heeft Leonie uit de hovercraft gehouden waardoor de hele opdracht is mislukt.
En in opdracht 3 was Claes vrolijk voorbij een goede winkel gelopen toen Jaike het ontdekte. En later stak hij meteen z'n hand op om de € 1500 te houden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2020, 10:09:08 »
Stiekem nog mijn wensmol hoor dus ik help het jullie hopen. Maar mijn verstand ligt nu ergens anders.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2020, 10:21:44 »
Spreek je z'n naam nou uit als Clees of Klaas? Ik dacht de eerste maar ik hoor alle kandidaten hem de hele tijd Klaas noemen ??? Jaike noemt hem zelfs een keer Johan ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2020, 10:32:49 »
Spreek je z'n naam nou uit als Clees of Klaas? Ik dacht de eerste maar ik hoor alle kandidaten hem de hele tijd Klaas noemen ??? Jaike noemt hem zelfs een keer Johan ::rofl::

::rofl:: Ja idd dat hoorde ik ook.

Ik denk zelf Clees maar je hoort ook wel eens Klaas idd. Lijkt me dat je na 3 afleveringen wel weet hoe je de naam van je medekandidaten uitspreekt. Of misschien mag het allebei van Claes.

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2020, 10:49:05 »
Stiekem nog mijn wensmol hoor dus ik help het jullie hopen. Maar mijn verstand ligt nu ergens anders.

Dit ... ::rits::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2020, 18:41:53 »
Je spreekt het uit als Klees, maar na ruim 20 jaar in Nederland is hij het vast gewend dat veel mensen hem Klaas noemen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #51 Gepost op: 6-02-2020, 09:24:55 »
Claes teruggevonden, bijna op pagina 3...

In afl. 4: waarom pakt Claes in Verkeer(d) eerst het sleuteltje van Buddy's bord???
Hij had zelf ook nog een sleuteltje op zijn bord hangen. Het was toch logischer geweest om die te pakken? Hij zag wel al snel de auto die bij Buddy's sleuteltje hoorde geparkeerd staan, dus sleuteltje weer omgewisseld. Goed gezien van Claes, en meteen weer onverdacht. Maar er ging toch tijd verloren zo, en de 10e auto kwam niet op tijd binnen.

In opdracht Porselein ging Claes als eerste, dus ideaal om eventueel onderweg alvast wat vazen te verzetten. Mil en Buddy wilden dat Nathan voor de 450 ging, maar Claes hield vol dat Nathan moest pakken wat hij wilde. En stond daarmee eenheid in de groep in de weg.

En op de Vrijstellingsroute is niet te zien of Claes GV of 500 euro pakt. Is daarmee misschien wel een kandidaat voor de finale.

Wat verder terug: in opdracht Beeldig geeft Claes een heel opvallende beschrijving, die erg goed lijkt te passen bij het beeld van -250 euro, die uiteindelijk ook gepakt wordt. En in opdracht Theepot wil hij voor de 1.500 euro zekerheid gaan. Mocht iemand hebben voorgesteld dat Nathan als penningmeester de beslissing zou moeten nemen, zie ik dat Claes als "neutraal in de groep" wel doen. De groep ziet hem ook als een redelijk iemand.

Claes staat zowel hier in de Poll, als ook landelijk ver onderaan. Misschien verliezen we hem onterecht uit het oog.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #52 Gepost op: 6-02-2020, 10:00:47 »
Hahha dat denk ik ook weleens.... zo onzichtbaar. Hij doet ook wel echt veel dingen goed. Zal je straks zien, als een duveltje uit een doosje.
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #53 Gepost op: 6-02-2020, 10:15:04 »
Hm, toch even extra in de gaten houden zaterdag...  ::rofl::
Hij valt mij niet echt op, dat kan verdacht zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #54 Gepost op: 6-02-2020, 13:18:00 »
Claes teruggevonden, bijna op pagina 3...

In afl. 4: waarom pakt Claes in Verkeer(d) eerst het sleuteltje van Buddy's bord???
Hij had zelf ook nog een sleuteltje op zijn bord hangen. Het was toch logischer geweest om die te pakken? Hij zag wel al snel de auto die bij Buddy's sleuteltje hoorde geparkeerd staan, dus sleuteltje weer omgewisseld. Goed gezien van Claes, en meteen weer onverdacht. Maar er ging toch tijd verloren zo, en de 10e auto kwam niet op tijd binnen.

In opdracht Porselein ging Claes als eerste, dus ideaal om eventueel onderweg alvast wat vazen te verzetten. Mil en Buddy wilden dat Nathan voor de 450 ging, maar Claes hield vol dat Nathan moest pakken wat hij wilde. En stond daarmee eenheid in de groep in de weg.

En op de Vrijstellingsroute is niet te zien of Claes GV of 500 euro pakt. Is daarmee misschien wel een kandidaat voor de finale.

Wat verder terug: in opdracht Beeldig geeft Claes een heel opvallende beschrijving, die erg goed lijkt te passen bij het beeld van -250 euro, die uiteindelijk ook gepakt wordt. En in opdracht Theepot wil hij voor de 1.500 euro zekerheid gaan. Mocht iemand hebben voorgesteld dat Nathan als penningmeester de beslissing zou moeten nemen, zie ik dat Claes als "neutraal in de groep" wel doen. De groep ziet hem ook als een redelijk iemand.

Claes staat zowel hier in de Poll, als ook landelijk ver onderaan. Misschien verliezen we hem onterecht uit het oog.


Dat is ook al een eindje mijn mening,
het is niet zo opvallend maar toch zijn ze er, zijn streken ...

In afl 1 bij beltegoed, laat hij de chinees daar alleen achter nadat hij de telefoon
aan het bord hangt, bij parkeertarief klooit hij ook duidelijk met de foto's er niet af te halen, tijd rekken door telkens te vragen aan Tina, er niet mee in gaan om de code te ontcijferen.
Opvallend vond ik ook zijn uitspraak, " ja het zijn oude foto's , ... van vroeger "
Mss hangt hij er wel ergens tussen met een foto van "vroeger "

In afl 2 bij kleurwerk , corrigeert hij Rob, maar sukkelt met de draden en loopt de verkeerde kant op.
Bij afhaalchinees hangt hij wel heel vlug de telefoon op.
Bij wereldbeeld doet hij het eerst wel goed, maar dan " snapt hij er helemaal niks meer van " dat  ze de juiste locatie niet vonden, terwijl het toch wel duidelijk was doorgegeven.

In afl 3 bij lijn(ver) diensten stapt hij uit met Leonie en was lijn 2 fout
Bij beeldig omschrijft hij redelijk goed muv de slakken waardoor er volgens mij de - 250 genomen wordt.
Wanneer hij die trouwens uit de enveloppe haalt zie ik toch ergens een glundering ...
Bij theepot doet hij eerst z'n best maar dan loopt hij de winkel voorbij , kijkt naar andere kant, Jaike merkt dit op, verder wanneer de discussie over de theepot begint, roept hij iets van winkel ( ? ) en zie je hem terug lopen een winkel in, terwijl iedereen bij elkaar staat, hij stemt ook voor de € 1500.

In afl 4 " misleid " hij bij porselein kamer idd de groep door te zeggen dat het hoogste bedrag € 450 was, had hij mss zelfs het obstakel met € 750 erop wat uit het zicht geplaatst zodat het voor Nathan en Leonie niet opviel ? Hij was ook enthousiast om als eerste te gaan en maar een laag bedrag te nemen, mss idd ook 't een en ander verzet ?
Bij verkeer(d) krijgt hij zogezegd geen info, maar houdt hij soms de portoknop niet ingeduwd op cruciale momenten?
Ik vond z'n gedrag daar ook vreemd, hij leek er zijn plezier in te hebben
en dan die verwijzing naar dat paars interieur 2 keer ?
Komt dan ook te laat aan.
Bij vrijstellingsroute kan hij idd de € 500 genomen hebben,maar wie zegt dat er niet een veel hoger bedrag in zat ?

Hij ligt goed in de groep, is iedereen's vriend.
Allemaal samen toch niet zo onschuldig ... ik blijf hem in de gaten houden !

Verder vind ik ook nog een paar hints/verwijzingen naar hem :

In afgeschermd zie je niet welke sleutel hij had gekozen, hij schermt dit af ...
benieuwd of de sleutels nog te boven komen verder in de reeks, misschien had hij wel 2016 ( verwijzing naar Klaas )


De rode loper zou een mooie verwijzing kunnen zijn naar de catwalk , ook naar Maxima, die een ontwerp droeg van Claes bij haar bezoek aan China.

De hint 18:10 op de telefoon vind ik toch ook nog steeds mooi.

In lijn(ver)diensten kan je Iversen uithalen, er was ook al eerder iemand die opperde dat de letters ts haakjes (ver) en (d ) Vedder konden vormen, maar mss volgen er nog en kan je Iversen de mol maken ?










Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #55 Gepost op: 6-02-2020, 17:46:23 »
Mooie hints naar Claes lees ik hierboven ::ok::

Wat mij verder opvalt:
Ik heb het idee dat het beroep van Claes als een soort mol-signature gebruikt wordt ( a la de margrietjes of vogeltjes bij Margriet en Merel destijds).
Dat begint al in het molboekje. Op de vraag 'Waarom zou jij een goede mol kunnen zijn?" geeft Claes oa als antwoord "omdat ik in de mode werk".
Sommige titels verwijzen naar mode/kleding/stof etc
- Tegendraads ( tegen de vleug in stof knippen)
- Kleurwerk
- Lijn(ver)diensten (Verdiensten zijn inkomsten, Claes vergaart zijn inkomen door het ontwerpen van modeLIJNen)
- Beeldig
- Vrijstellingsroute ( kan verwijzen naar de Zijderoute, maar vind ik zelf niet heel sterk)

In twee opdrachten, misschien ook in andere opdrachten maar daar viel het me niet op, verwijst Claes zelf naar zijn vak.
In de opdracht Kleurwerk heeft Claes de gekleurde elektriciteitsdraden om zijn nek hangen, zoals een kleermaker zijn meetlint draagt.
En in de opdracht Verkeer(d) beschrijft Claes bij twee auto's het dessin van de stof van de bekleding.

Verder, ook uit het molboekje, is de favoriete molopdracht ooit van Claes het pop-up restaurant uit seizoen 16. Mol destijds: Klaas.

De ontwerpwedstrijd voor het molgeld dit seizoen. Ik zie dit echt als een hint naar het beroep van Claes, ontwerper.

Claes is mijn mol!
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #56 Gepost op: 6-02-2020, 19:58:02 »
Mooie hints naar Claes lees ik hierboven ::ok::

Wat mij verder opvalt:
Ik heb het idee dat het beroep van Claes als een soort mol-signature

Oh wow, zou best wel eens wat in kunnen zitten!! Ik staar me inmiddels al blind op vnl Rob en daarna Nathan, zoals het overgrote deel van het forum (en de rest van widmkijkers geloof ik ook) maar ik kan eigenlijk niet geloven dat het nu al zo duidelijk kan zijn... krijg een Simone/Stine gevoel...
Dus voel heel erg de behoefte om anderen wat beter onder de loop te nemen en met bovenstaande argumenten zie ik Claes voorzichtig aan al meer als mogelijke verdachte  ::jaja::

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #57 Gepost op: 6-02-2020, 21:29:40 »
Mooie hints naar Claes lees ik hierboven ::ok::

Wat mij verder opvalt:
Ik heb het idee dat het beroep van Claes als een soort mol-signature gebruikt wordt ( a la de margrietjes of vogeltjes bij Margriet en Merel destijds).
Dat begint al in het molboekje. Op de vraag 'Waarom zou jij een goede mol kunnen zijn?" geeft Claes oa als antwoord "omdat ik in de mode werk".
Sommige titels verwijzen naar mode/kleding/stof etc
- Tegendraads ( tegen de vleug in stof knippen)
- Kleurwerk
- Lijn(ver)diensten (Verdiensten zijn inkomsten, Claes vergaart zijn inkomen door het ontwerpen van modeLIJNen)
- Beeldig
- Vrijstellingsroute ( kan verwijzen naar de Zijderoute, maar vind ik zelf niet heel sterk)

In twee opdrachten, misschien ook in andere opdrachten maar daar viel het me niet op, verwijst Claes zelf naar zijn vak.
In de opdracht Kleurwerk heeft Claes de gekleurde elektriciteitsdraden om zijn nek hangen, zoals een kleermaker zijn meetlint draagt.
En in de opdracht Verkeer(d) beschrijft Claes bij twee auto's het dessin van de stof van de bekleding.

Verder, ook uit het molboekje, is de favoriete molopdracht ooit van Claes het pop-up restaurant uit seizoen 16. Mol destijds: Klaas.

De ontwerpwedstrijd voor het molgeld dit seizoen. Ik zie dit echt als een hint naar het beroep van Claes, ontwerper.

Claes is mijn mol!

Ik heb het molboekje niet, maar dat vult idd mooi aan !   ::ok::

En idd toch wel beetje rode draad doorheen het verhaal, zijn beroep !
Wat je beschrijft ivm de titels , kleurwerk en verkeer(d)  ::ok::

Er was ook heel wat paars aanwezig in de porselein kamer trouwens.
Verder dacht ik dat kamer mss ook kon verwijzen naar het Nederlands
kamerkoor waar hij ook de kleding voor ontwerpt.

En ivm met het parcours in verkeer(d) , meerbepaald het bordje wie is de 20 e mol spoor en vrijstellingsROUTE , dacht ik mss aan Verwijzing naar de beroemde Margriet route in Denemarken.

Of is dat erover ??  :)



Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #58 Gepost op: 6-02-2020, 21:54:04 »
Mooie hints naar Claes lees ik hierboven ::ok::

Wat mij verder opvalt:
Ik heb het idee dat het beroep van Claes als een soort mol-signature gebruikt wordt ( a la de margrietjes of vogeltjes bij Margriet en Merel destijds).
Dat begint al in het molboekje. Op de vraag 'Waarom zou jij een goede mol kunnen zijn?" geeft Claes oa als antwoord "omdat ik in de mode werk".
Sommige titels verwijzen naar mode/kleding/stof etc
- Tegendraads ( tegen de vleug in stof knippen)
- Kleurwerk
- Lijn(ver)diensten (Verdiensten zijn inkomsten, Claes vergaart zijn inkomen door het ontwerpen van modeLIJNen)
- Beeldig
- Vrijstellingsroute ( kan verwijzen naar de Zijderoute, maar vind ik zelf niet heel sterk)

In twee opdrachten, misschien ook in andere opdrachten maar daar viel het me niet op, verwijst Claes zelf naar zijn vak.
In de opdracht Kleurwerk heeft Claes de gekleurde elektriciteitsdraden om zijn nek hangen, zoals een kleermaker zijn meetlint draagt.
En in de opdracht Verkeer(d) beschrijft Claes bij twee auto's het dessin van de stof van de bekleding.

Verder, ook uit het molboekje, is de favoriete molopdracht ooit van Claes het pop-up restaurant uit seizoen 16. Mol destijds: Klaas.

De ontwerpwedstrijd voor het molgeld dit seizoen. Ik zie dit echt als een hint naar het beroep van Claes, ontwerper.

Claes is mijn mol!

Ik kruip even uit de Nathan tunnel.

WIDM no nine hint kan op Claes slaan.
Number nine is een Scandinavische mode keten.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #59 Gepost op: 6-02-2020, 22:26:22 »
Ik heb het molboekje niet, maar dat vult idd mooi aan !   ::ok::

En idd toch wel beetje rode draad doorheen het verhaal, zijn beroep !
Wat je beschrijft ivm de titels , kleurwerk en verkeer(d)  ::ok::

Er was ook heel wat paars aanwezig in de porselein kamer trouwens.
Verder dacht ik dat kamer mss ook kon verwijzen naar het Nederlands
kamerkoor waar hij ook de kleding voor ontwerpt.

En ivm met het parcours in verkeer(d) , meerbepaald het bordje wie is de 20 e mol spoor en vrijstellingsROUTE , dacht ik mss aan Verwijzing naar de beroemde Margriet route in Denemarken.

Of is dat erover ??  :)

De favoriete mol van Claes is Margriet (ook uit het molboekje ;) )
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief