Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56242 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #340 Gepost op: 22-02-2020, 17:38:54 »
Dat het een code is die uniek is gemaakt doordat ie op een telefoon in het programma te zien is, vind ik genoeg. De link is dat die unieke code constant, zonder uitzondering op 1 kandidaat wijst. Iets waarvan de kans heel erg klein is als dat toevallig is. Maar vanavond weer eens kijken of het patroon behouden blijft.

Ik ben ook heel benieuwd. Leonie komt nu wel statistisch gezien vrij veel in beeld en die kans wordt ook per aflevering groter (minder kandidaten). Als het uiteindelijk blijkt dat het elke aflevering klopt, dan is het gewoon een hint.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #341 Gepost op: 22-02-2020, 21:48:00 »
Ik wil nog even kwijt dat ik haar wel steeds leuker vind! Aan 't begin te opzichtig gemold, en mede daardoor niet zo leuk, maar de afgelopen afleveringen wordt ze steeds leuker. En zou haar bij nader inzien ook wel een leuke mol vinden (omdat dat opzichtige dus niet heeft doorgezet).

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #342 Gepost op: 22-02-2020, 23:16:53 »
Vond het (te?) opvallend dat ze in deze aflevering vol in beeld laten zien dat Buddy de test schijnbaar helemaal op Leonie heeft gemaakt én een groen scherm krijgt...

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #343 Gepost op: 23-02-2020, 00:34:36 »
Die verdenkingen brengen deze tunnel helemaal in de war. Ik ging er van uit dat als Leonie de Mol was Nathan de volgende afvaller zou zijn, want die spreidt nog over drie waar de rest op Leonie (+Rob/Mil) zit. Maar Nathan heeft groen...

Hoe zit dit nou? Ik weet dat de test invullen niet altijd een op een overeenkomt met de testbiecht en verwachtingen van zo'n kandidaat. Maar ik vind dit wel een erg vreemde uitkomst, die niet in deze tunnel thuishoort.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #344 Gepost op: 23-02-2020, 02:56:51 »
@10.55 u. (uitz. gemist)

Leonie; "Hij doet zijn gordel om!"
Wat an sich ietwat vreemd was....

.(Ja, hij begeeft zich in een gevaarlijke zone; .... bij de Mol?).


*10.55 maakt 20*

Edit;

Heb ook het idee dat Rik voor Leo (lijkt in paniek) de keuze maakt @ 57.14 u (Uitz. Gem).
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 05:03:47 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #345 Gepost op: 23-02-2020, 08:12:25 »
Heb ook het idee dat Rik voor Leo (lijkt in paniek) de keuze maakt @ 57.14 u (Uitz. Gem).
De mol zou al weten hoe hij het spel moet spelen, dus "paniek" vind ik geen verdachte reactie. Ik vond het eerder spanning, maar de Mol weet de uitkomst al neem ik aan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #346 Gepost op: 23-02-2020, 09:04:23 »
Ik versta er niets meer van. Volgens mij is Leonie niet de mol maar hoe kan het dan dat zoveel kandidaten haar verdenken en toch nog een groen scherm krijgen.

Of zit iedereen momenteel verkeerd. Ik snap dat de regie en montage zaken kan laten uitschijnen maar je hoort ze toch echt zeggen dat Leonie hun mol is. ???

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #347 Gepost op: 23-02-2020, 09:16:06 »
Ik versta er niets meer van. Volgens mij is Leonie niet de mol maar hoe kan het dan dat zoveel kandidaten haar verdenken en toch nog een groen scherm krijgen.

Of zit iedereen momenteel verkeerd. Ik snap dat de regie en montage zaken kan laten uitschijnen maar je hoort ze toch echt zeggen dat Leonie hun mol is. ???
Buddy spreekt het niet uit, we zien alleen een klik op Leonie in het scherm. Ik krijg rond de test en executie vooral het gevoel dat de productie ons heel hard wil laten geloven dat Leonie de mol is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #348 Gepost op: 23-02-2020, 12:21:10 »
Buddy spreekt het niet uit, we zien alleen een klik op Leonie in het scherm. Ik krijg rond de test en executie vooral het gevoel dat de productie ons heel hard wil laten geloven dat Leonie de mol is.

We weten dat in de continuïteit van het programma Buddy gewoon op Leonie zit, vanaf het begin. Dus hoewel hij haar niet noemt, is zij de enige persoon op wie hij kan duiden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #349 Gepost op: 23-02-2020, 15:37:21 »
Mede door de afgelopen executies kruip ik weer verder in mijn Leonie-tunneltje! (met stiekem de tv aan op een wedstrijd van Nathan)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #350 Gepost op: 23-02-2020, 18:10:39 »
Die verdenkingen brengen deze tunnel helemaal in de war. Ik ging er van uit dat als Leonie de Mol was Nathan de volgende afvaller zou zijn, want die spreidt nog over drie waar de rest op Leonie (+Rob/Mil) zit. Maar Nathan heeft groen...

Hoe zit dit nou? Ik weet dat de test invullen niet altijd een op een overeenkomt met de testbiecht en verwachtingen van zo'n kandidaat. Maar ik vind dit wel een erg vreemde uitkomst, die niet in deze tunnel thuishoort.

Heel makkelijk verklaarbaar. Als je op drie spreidt betekent dat niet persé dat je de test niet toch half op Leonie kan invullen. Je kan je vragen ook gewoon bijvoorbeeld 10-5-5 verdelen.

Deze aflevering geeft voor mij bevestiging voor Leonie als mol.
- Executie: Rob zijn verdenkingen blijven het meest vaag. Mogelijk de afvaller die door Leonie is gered.
- Opdracht 1: Probeert de aandacht van de kern van de opdracht af te leiden. Gaat zich erna weeral, uiteraard, verdedigen.
- Opdracht 2: Kan redelijk goed schieten in verhouding tot sommige andere kandidaten.
- Opdracht 3: Verdere analyse nodig, maar verliest enorm veel tijd met een raam te zoeken.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #351 Gepost op: 23-02-2020, 18:39:44 »
Over die 10:41 hint. Men zegt dat het nog steeds klopt, maar op ieder kanaal waar ik kijk is Leonie niet te horen noch te zien op dat tijdstip. Wel vlak ervoor en erna.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #352 Gepost op: 24-02-2020, 04:07:04 »
Ik maakte me de vorige aflevering zorgen over de finale, want hoe moest die nog spannend worden als Leonie de Mol is? Buddy al vanaf het begin op Leonie, zijn verdenkingen konden moeilijk een heel seizoen lang worden verbloemd. Mil een langdurig bondje met Buddy... Als die drie de finale halen, dan is Leonie is de Mol geen klap aan. Maar nu liggen de kaarten toch wel anders.
Wat moet je als productie?
- Buddy's verdenking (en in zijn verlengde die van Mil) een seizoen lang verbloemen gaat niet, dus laat alle verdenkingen gewoon zien. Zo duidelijk, dat de meeste mensen gaan denken dat Leonie natuurlijk nooit de Mol kan zijn.
- En plaats in afl. 7 een noodgreep: een speciale executie, waarbij niemand afvalt. Zodat de finale niet met 3, maar met 4 personen wordt gespeeld. Leonie, Mil, Buddy en Nathan of Rob. Dan is de finale toch weer spannend! Zeker als je tegen die tijd Nathan en/of Rob genoeg verdacht in beeld hebt kunnen brengen. In het spel worden ze nauwelijks verdacht, alleen door de kijkers. Dat geeft wel te denken.
De open verdenkingen dit seizoen zouden ook goed passen bij de open in beeld gebrachte molacties van Leonie. In afl. 7 zagen we er ook weer een paar: Leonie geeft een verkeerde combinatie door bij de kleuropdracht (rood-oranje-rood), met maar liefst 2x de sleutelkleur rood. Totaal onnodig, die opdracht was toch wel mislukt, maar de lijn dat Leonie opvallend open molt zet zich door. Idem bij de foto-opdracht. Leonie heeft de porto uitgezet. Buddy betrapt haar, maakt er aan het eind nog een grapje over. Het kan makkelijk afgeschreven worden als nepmollen en verdacht makerij, maar ja, als wat we zien voor de verandering nu eens is wat het lijkt?
Over die 10:41 hint. Men zegt dat het nog steeds klopt, maar op ieder kanaal waar ik kijk is Leonie niet te horen noch te zien op dat tijdstip. Wel vlak ervoor en erna.
Het schijnt dat de hint in eerste instantie nog wel klopte, dat is door verschillende mensen bevestigd. Maar er is daarna iets veranderd in de aflevering, waardoor je nu op dat tijdstip iemand anders ziet. Zou kunnen dat de hint eruit is gehaald omdat hij te duidelijk werd? Als het een dwaalspoor was, zou je toch denken: zet hem lekker door tot het moment dat Leonie afvalt.

EDIT: Met terugwerkende kracht zou ik het wel een mooie actie vinden van Leonie, om in de eerste opdracht een schroef in te hameren. Zet zichzelf meteen weg als de kluns of de nepmol. En vervolgens bij de kastjes heel handig een draadje mollen ::rofl::. En ja, wie verwacht er nog dat Leonie heel goed overweg kan met de laser pistolen?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 05:10:35 door Newbie2 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #353 Gepost op: 24-02-2020, 07:50:36 »
Buddy spreekt het niet uit, we zien alleen een klik op Leonie in het scherm. Ik krijg rond de test en executie vooral het gevoel dat de productie ons heel hard wil laten geloven dat Leonie de mol is.

En zelfs die klik op Leonie in het scherm hoeft niet door Buddy te zijn gedaan. Dat kan een opname van een andere kandidaat zijn. Of zelfs gemaakt doordat iemand van de productie op Leonie klikte. Ik let al enkele jaren niet meer echt op de verdenkingen. Teveel gemanipuleerd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #354 Gepost op: 24-02-2020, 09:12:20 »
Wat mij opvalt is dat aan het begin Leonie de hoofdverdachte was en bovenaan stond in de statistieken. Inmiddels is ze de laagste, dus het minst verdacht. Vorig jaar ging dat precies zo bij Merel. Ik weet niet hoe dat in eerdere jaren ging, want ik volg het pas vanaf vorig jaar.

Hoe dan ook vind ik zoiets logisch voor de mol. Aanvankelijk prik je er als kijker nog wel wel door heen, maar de mol wordt gaandeweg beter en de productie probeert de aandacht van de echte mol af te leiden dus via montage maken ze andere mensen verdachter en de mol minder verdacht. Dat zou dan briljant gelukt zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #355 Gepost op: 24-02-2020, 09:22:41 »
Als Leonie de Mol is, dan zijn we hier op het forum massaal op het verkeerde been gezet.  :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #356 Gepost op: 24-02-2020, 12:20:16 »
Gebeurt dat niet zo'n beetje ieder jaar?

De reden dat ik Leonie ben gaan verdenken is omdat Rob en Nathan (en Mil) over het algemeen te veel verdacht worden door de kijkers. En al zo lang nota bene. Ik ga er wel vanuit dat ze een goed testpubliek hebben dat psychologisch getraind is, zodat de Mol pas tegen het einde naar boven komt drijven. Daarom vond ik de 500 euro misleiding zo briljant, omdat de kijker hier vanuit gaat, terwijl het eigenlijk nooit bevestigd is.

Maar ja, ik geef wel toe dat de verdenkingen te eentonig lijken te wijzen op Leonie. Zelfs vorig jaar hebben ze nog getracht om de laatste testbiecht van Sinan in de richting van Sarah te schuiven.

Dat maakt dat we ons nu eigenlijk in een dilemma begeven.
Leonie
De logische Mol met de meeste verdachte acties, maar wel de kandidaat die het meest verdacht wordt. Het is niet ongekend dat de Mol door de laatste vier kandidaten wordt verdacht. Jamie en RP zaten eigenlijk ook deels op Merel, ware het niet voor de druk van de twee rode schermen. In 2016 zat iedereen vanaf Cecile al op Klaas. In 2015 vanaf Martine op Margriet. Was Janine niet gevallen, dan zaten zeker drie kandidaten op Kees. In 2009 zat iedereen vanaf Rick op Jon. Dus qua verdenkingen zou het echt nog kunnen kloppen, maar dat het zo benadrukt wordt zet me aan het denken.

Rob
De meest verdachte Mol al sinds aflevering 2 en na de parkeeropdracht massaal Nederland. Het zijn niet enorm duidelijke molacties, maar toch opvallend genoeg om door de casual kijker opgepikt te worden. En ja, als Rob het is, is de montage dit jaar wel gefaald door de Mol zo vroeg al zo verdacht te maken. Het ding is wel dat Rik in zijn praatje (zoals Art over Jan sprak) sterk op Rob als Mol duidt. Een Mol die nu langzaam in vizier komt. Tegelijkertijd lijkt de executie dan niet meer te kloppen, gezien Buddy of Nathan af had moeten vallen.

Nathan
Juist de kandidaat die niet verdacht wordt. Ik snap dat dit voor velen een wensmol zoals Jan is en dat men graag molacties in zijn daden wilt zien. Maar voor het verhaal van het spel zou het ook nog kunnen kloppen als Nathan de Mol is. Al kan ik die onzinnige 250 euro nog altijd niet plaatsen. Rik zijn praatje hier is echter wel tegendraads voor deze Mol, want Nathan komt helemaal niet in vizier. Alle kandidaten hebben hem zowat afgestreept.

tl;dr:
Het komt neer op een keuze tussen de kandidaten die de Mol blijkbaar al vol in het vizier hebben en de montage die dit lekker hard verduidelijkt. Of de kijker die de Mol al vanaf het begin doorheeft, maar nu pas voor de kandidaten aan bod komt.

Dus Leonie of Rob.

Bij Nathan kloppen een hoop dingen niet. De kandidaatverdenkingen, 250 euro etc.
Mil doet alleen maar kandidaatacties. Als ik kijk naar mogelijk bewijs dat zij de Mol is, dan is dat ofwel heel ver gezocht ofwel 'het zou'.
Buddy kan de Mol niet zijn, want Claes ging er vol op hem uit. En de opgeraapte 600 euro.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #357 Gepost op: 24-02-2020, 12:21:30 »
In aflevering 3 zat Buddy al stevig op Leonie. Ook Claes en Johan noemen haar bij de test. En laten dat nu net drie van de vier zijn die bij opdracht Theepot tegen het gokken waren! Nathan was nog aan het bijkomen van het afvallen van Tina, maar had eerder al aangegeven in de vrouwenhoek te zitten.

Als Leonie de Mol is, en toen al behoorlijk verdacht werd, dan heeft ze het heel slim gespeeld door bij die opdracht het onschuldige zinnetje "Het voelde wel duur aan" te laten vallen. ::vergroot:: Daarmee viel ze Rob bij, die Leonie niet verdacht. Buddy was meteen fel tegen.

Jaike viel die aflevering overigens af, en die zat niet op Leonie.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #358 Gepost op: 24-02-2020, 12:38:59 »
Meerdere mollen zijn pas laat in het seizoen door 1 of 2 mensen verdacht. Nathan kan nog steeds de mol zijn. Stine en Simone verdachtten Jan eerder in het seizoen maar zijn later van hem afgestapt. Dit zou ook kunnen gelden voor Mil en Buddy.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #359 Gepost op: 24-02-2020, 12:46:25 »
Het probleem is dat er kandidaten zijn uitgegaan op Mil en Buddy en dat beiden nog in het spel zitten zonder op elkaar in te vullen. En Rob, Leonie en Mil strepen Nathan al zo hardhandig af. Ik zie Buddy ook niet uit zijn tunnel komen voordat hij afvalt of Leonie is afgevallen. Of Nathan moet plots echt een bizar grote actie uitvoeren, maar als de fantastische teamspeler die hijzelf ook pretendeert te zijn, geloof ik niet dat zoiets gaat gebeuren.

Het is Leo of Rob.