Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56391 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #380 Gepost op: 24-02-2020, 21:55:36 »
Mag ik Leonie tot wensmol dopen? Wacht ik doe het gewoon, Leonie is mijn wensmol ;D. maar ze is ut niet ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #381 Gepost op: 24-02-2020, 23:34:33 »
51 komt wel heel vaak voor en slaat toch wel op Leonie denk ik.

  • in elke aflevering op 10:41 Leonie in beeld
  • 10 + 41 = 51
  • leader: op 10 seconden mollogo en op 41 seconden Grote L
  • rik handen: 5 + 1
  • 10 wijsheden: 10 kandidaten, leonie op 4 maar in werkelijkheid op 1. Geen 51 maar hier moet iets zijn
  • molloten: 49 namen en 1 mol, 1 lege envelop?
  • voice mol: 51 in goede nummer
  • Leonie: 5 + 1 letters
  • vakwerk: Leonie eerst in vak 5 daarna in vak 1
  • huisnummer ter braak Haaksbergen
  • 51 waaiers, L in groep 3
  • scherp schieten: 49 + 2 chinezen
  • 51  = L I latijn
  • LI= mole of lithium.
  • LI = 51 = chinese munteenheid
  • Li = afkorting van Leonie


Hier zijn vast wel aanvullingen of verbeteringen op.
Maar wat betekent 51 voor Leonie??


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #382 Gepost op: 25-02-2020, 00:33:05 »
51 komt wel heel vaak voor en slaat toch wel op Leonie denk ik.

  • in elke aflevering op 10:41 Leonie in beeld
  • 10 + 41 = 51
  • leader: op 10 seconden mollogo en op 41 seconden Grote L
  • rik handen: 5 + 1
  • 10 wijsheden: 10 kandidaten, leonie op 4 maar in werkelijkheid op 1. Geen 51 maar hier moet iets zijn
  • molloten: 49 namen en 1 mol, 1 lege envelop?
  • voice mol: 51 in goede nummer
  • Leonie: 5 + 1 letters
  • vakwerk: Leonie eerst in vak 5 daarna in vak 1
  • huisnummer ter braak Haaksbergen
  • 51 waaiers, L in groep 3
  • scherp schieten: 49 + 2 chinezen
  • 51  = L I latijn
  • LI= mole of lithium.
  • LI = 51 = chinese munteenheid
  • Li = afkorting van Leonie


Hier zijn vast wel aanvullingen of verbeteringen op.
Maar wat betekent 51 voor Leonie??

Haar leeftijd misschien?

 ???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #383 Gepost op: 25-02-2020, 00:38:25 »
 ::rofl::

Hoop dat ze niet meeleest

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #384 Gepost op: 25-02-2020, 00:38:31 »
Haar leeftijd misschien?

 ???

Laat haar dit maar niet lezen...  ;D
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #385 Gepost op: 25-02-2020, 10:38:11 »
Het gevoel begint me te bekruipen dat deze dame de mol zou kunnen zijn. Had haar in afl 1 al als onwaarschijnlijk bestempeld omdat ze zo overdreven en opzichtig molt. Ook in de biechten naar ons. En ze wordt door iedereen ook verdacht hierdoor.
Persoonlijk hou ik niet van die molstijl.

Maar ik hou haar in de gaten. Ze is voor mij een goeie 2e in ieder geval.

Dit had ik kunnen schrijven. Ik zit zo te focussen op Nathan en Rob als 2e dat het heel waarschijnlijk is dat Leonie de mol uiteindelijk gaat zijn.  ::rofl::

Ik zou zo teleurgesteld zijn in weer een Merel-achtige mol dat ik dit gevoel maar weer wegstop en maar weer terug naar Nathan ga. Is ook een heel stuk minder vervelend om naar te kijken  ;D

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #386 Gepost op: 25-02-2020, 13:28:44 »

Hier zijn vast wel aanvullingen of verbeteringen op.
Maar wat betekent 51 voor Leonie??

In principe zie ik hier niet zoveel in. Maar je zou kunnen nagaan of 51 in China misschien iets belangrijks betekent. Misschien lijkt het heel erg op een Chinees teken dat weer ergens anders voor staat? Voor nu lijkt het toeval te zijn over een willekeurig cijfer.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #387 Gepost op: 25-02-2020, 16:42:27 »
Dit had ik kunnen schrijven. Ik zit zo te focussen op Nathan en Rob als 2e dat het heel waarschijnlijk is dat Leonie de mol uiteindelijk gaat zijn.  ::rofl::

Ik zou zo teleurgesteld zijn in weer een Merel-achtige mol dat ik dit gevoel maar weer wegstop en maar weer terug naar Nathan ga. Is ook een heel stuk minder vervelend om naar te kijken  ;D
ja, en we moeten niet vergeten dat Merel de vertrouwenspersoon is van Leonie. En dat Merel een heel ongemakkelijk gesprek voerde bij Jinek hierover.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #388 Gepost op: 25-02-2020, 16:46:43 »
Merel is de koningin van de ongemakkelijke gesprekken. Het kan ook zijn dat Leonie de finale haalt als kandidaat en daardoor weet wie de mol is, waardoor Merel dat ook weet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #389 Gepost op: 25-02-2020, 16:48:43 »
maar dat Merel de vertrouwenspersoon van Leonie is en Leonie een gelijke molstijl lijkt te hanteren kan wel verdacht zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #390 Gepost op: 25-02-2020, 17:13:44 »
Maar wat betekent 51 voor Leonie??
Postbus 51?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #391 Gepost op: 25-02-2020, 17:19:50 »
Postbus 51?
::ok:: Loeki de Leeuw!

EDIT: Dit moet de rode draad hint wel zijn, lijkt me? Postbus 51 en Loeki de Leeuw was jarenlang vaste prik op de publieke omroep voor een programma begon. Dus dat zal in de afgelopen 20 jaar bij WIDM ook wel zo zijn geweest. En Leo betekent leeuw.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 17:55:40 door Newbie2 »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #392 Gepost op: 25-02-2020, 17:58:19 »
Loeki de Leeuw was jarenlang vaste prik op de publieke omroep voor een programma begon.
Tot 2004...  ::)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #393 Gepost op: 25-02-2020, 18:00:55 »
Tot 2004...  ::)
Ah! Ik volg de TV in Nederland niet... :). Maar dat betekent wel dat Loeki de Leeuw in de begintijd van WIDM op de buis moet zijn geweest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #394 Gepost op: 25-02-2020, 18:17:46 »
Reactie van veel kandidaten als de mol zich bekend maakt "asjemenou!"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #395 Gepost op: 25-02-2020, 18:21:57 »
Reactie van veel kandidaten als de mol zich bekend maakt "asjemenou!"
::rofl::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #396 Gepost op: 25-02-2020, 20:44:39 »
ja, en we moeten niet vergeten dat Merel de vertrouwenspersoon is van Leonie. En dat Merel een heel ongemakkelijk gesprek voerde bij Jinek hierover.

Dat kan ook Mol Merel die Kandidaat Leonie tips geeft hoe de verdenkingen op zich te krijgen zijn.

Ik weet niet zo goed of, landelijk gezien, Merel een populaire mol was? Hier op het forum niet volgens mij. Dan zou je als productie toch niet het vriendinnetje van vragen om ook de mol te gaan zijn?

Maar zo kan ik bij alle kandidaten wel redeneren waarom ze niet de mol kunnen zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #397 Gepost op: 26-02-2020, 16:19:58 »
Heel veel verder komen we niet met afl. 7.

Kleur rijk - Leonie geeft een 'rood autootje, oranje kleur, rood geschreven' door de porto. Niet gezien in de uitzending, met 2x rood. Mogelijk een molactie, omdat er tenminste 7/8 rode auto's en 4 auto's met rood geschreven zijn te zien/doorgegeven (zie opdracht topic, overzicht van MartinJ). Leonie wil ook als enige dingen gaan tellen. Dus ze gaat richting de oplossing, maar ze telt niet de juiste dingen.
Zoals vaker bemoeit ze zich weer met de eindantwoorden. Rik vraagt hoeveel rode autootjes er rond reden. Leonie: 'hoeveel kleuren hebben we gehad? 1, 2, 3,... 7'. Aantal kleuren is 7, maar dan weet je nog niet hoeveel rode er waren. Een subtiele sturing richting een ander antwoord dan 7? Bij Buddy's antwoorden kijkt ze hem met afgrijzen aan. 'Nee!' Rik: het goede antwoord is 7. Leonie: 'Ja!'. Met het laatste antwoord van Buddy (6) gaat ze mee, probeer maar. Fout. Het was 3.

Mol laser - Meest opvallend aan de beurt van Leonie was, dat hij niet zo opviel. Rob, Mil en Nathan's beurten waren veel theatraler. Het lijkt bij aankomst weer alsof ze iets ander verwachtte, en ze oogt na het spel terug bij de groep ontspannen. Vergelijk eens met Mil, die m.i. meer gespannen was. Kan Leonie echt zo goed om gaan met stress? Ik zou het knap vinden. Voorbeeldje: Nathan zegt dat hij de Mol heeft gezien. Leonie: pffffff…. ze moet er om lachen. Kan natuurlijk zijn omdat ze zijn bluf doorziet, en weet dat ze zo goed ingepakt zat dat niemand haar kan hebben herkend. Maar ik kan Leonie niet als Mol halen uit deze opdracht.

Scherp stellen - Leonie vindt de post-its, maar de foto heeft een Chinees te weinig. En is dus fout. Voor haar 2e foto, met Buddy en 3 Chinezen bij een luik, kan ze maar niet de toegang vinden tot de 2e verdieping. Als ze er eindelijk zijn, twijfelt ze: 'Hoeveel moesten er op de foto?'. Buddy: '3 toch?'. Ze maken een foto met 3, 2, 1, met geen Chinees. Als ze er een moeten kiezen, vraagt Leonie: 'Hadden we er daar 3 of 4 nodig? 3, he. Dat is goed'. En ja, dat zou ook kloppen. Maar Buddy zegt dat hij dacht geen. Ze willen van elkaar dat de ander bepaalt. Buddy: 'welke wil je?' Leonie: 'ja, wij met zijn tweeën'. En dat is fout. De vraag is nu of ze niet uiteindelijk toch de goede foto (met 3 Chinezen) hebben aangeleverd, want deze foto wordt in andere topics op dit forum gerekend als goedgekeurd.
Daarvoor zoeken Leonie en Buddy op het eind ook nog naar 3 Chinezen die een humburger eten. Dat moesten er 4 zijn, maar goed, ze waren al buiten de tijd.

Al met al heb ik deze aflevering Leonie niet kunnen betrappen op iets wat echt onmols was, maar ook niet op veel mols. De speciale executie en mogelijk een finale van 4 zou wel goed uitkomen als Leonie de Mol is, maar dat heb ik al in een andere post staan.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #398 Gepost op: 26-02-2020, 16:29:18 »
Toeval?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #399 Gepost op: 26-02-2020, 16:32:55 »
Mooie  ::vergroot::