Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56396 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #400 Gepost op: 26-02-2020, 16:37:25 »
::ok:: Geeft wel weer dezelfde twijfel als bij Claes en 18:10 op de mobiele telefoon. De vraag of het logo van De Mol niet op 9 seconden in de leader staat. Maar die L op 41 seconden is wel frappant, ja. Goed gevonden!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #401 Gepost op: 26-02-2020, 17:02:29 »
Toeval?

Niets is wat het lijkt. Of toch wel?
Of toch wel? Niets is wat het lijkt.

Mooi gewonden!
::art::

Update:
De 10 zou de 'x' kunnen zijn en 41 'd a', dan heb je al 'ik sta' als je het uitspreekt. Dat verwijst dan waarschijnlijk naar de spreuk die bij Leonie hoort.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 17:14:01 door AvOgadrO »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #402 Gepost op: 28-02-2020, 11:22:50 »
Ik heb nog even naar Lijn(ver)diensten gekeken, afl. 3. En dan naar die laatste cruciale wissel voor de haven, met Nathan en Claes. Claes stapt uit. Leonie lijkt heel even te aarzelen, pas als ze ziet dat Claes uitstapt en roept dat hij er sowieso uit moet, loopt ze vastberaden naar de hovercraft om in te stappen. Als Claes zegt dat ze beter kan blijven en ook Nathan haar terugwuift, keert ze meteen om.
Vooral heel even die aarzeling viel me nu op, alsof ze eerst zeker wilde zijn dat Claes wel uit zou stappen.
Ook klopt haar verhaal niet helemaal met het beeld wat we zien. Ze zegt in de biecht: ‘Terwijl ik dacht, we moeten gewoon nu naar de haven, want deze groep is nu compleet’. En later in de groep: ‘Ik heb wel gezegd: we moeten met zijn drieën in die boot, en ik werk echt tegengewerkt’. Ze geeft Claes de schuld. Nathan zegt zelfs dat het klopt, maar daarmee bedoelt hij waarschijnlijk die tegenwerking die ze kreeg. Want in de beelden (het moment waar het om gaat is in 1 shot genomen), stribbelt ze helemaal niet tegen, en probeert ze niemand te overtuigen om met zijn drieën in die boot te stappen.

Eerst een aarzeling, vervolgens een verdraaid verhaal, en uiteindelijk de schuld bij anderen proberen te leggen. Het mislukken van de opdracht lag zo te zien vooral aan Nathan en Claes, maar Leonie lijkt op het cruciale moment wel het mollendraaiboek te volgen.

EDIT: Ik wil hier nog even aan toevoegen dat Leonie dus vond dat ze wèl varend moesten zijn, Nathan en Claes niet.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2020, 11:54:25 door Newbie2 »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #403 Gepost op: 28-02-2020, 13:34:08 »
Toeval?

Ik heb 'm niet bij 41 maar bij 40. En de leader toont duidelijk M O L.


EDIT: Ik wil hier nog even aan toevoegen dat Leonie dus vond dat ze wèl varend moesten zijn, Nathan en Claes niet.

Leuke. Ik ga liever niet op titel hints af, maar ik zie 'm gebeuren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #404 Gepost op: 28-02-2020, 13:39:09 »
Leuke. Ik ga liever niet op titel hints af, maar ik zie 'm gebeuren.
Maar WIDM eindigt toch altijd met: 'Zoals elk jaar verwezen ook dit jaar weer de afleveringstitels naar de Mol...' En dat lijstje is dat vervolgens te vinden op de website. Dus erop af gaan nee, maar als je bijvoorbeeld de helft van de afleveringstitels niet kunt plaatsen, is dat geen goed teken.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #405 Gepost op: 28-02-2020, 17:36:46 »
Titels kunnen op elke kandidaat slaan hoe je maar wilt. Moet wel zeggen dat er vorig jaar met de 'Drie Tegen' een sterke titel hint in zat. En dit jaar vind ik 'Misleid' nog het allerbeste op Leonie slaan.

Bij 'Welvarend' kun je ook denken dat Nathan wel varend was en Leonie niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #406 Gepost op: 29-02-2020, 05:59:42 »
Nog even gekeken hoe het zat bij de positieverdeling in sommige opdrachten.

2.3. Wereldbeeld - Johan kiest meteen Leonie voor in de control room. Leonie lijkt niet happig op deze positie. Opvallend, want het klonk bij Riks uitleg als een strategische plek, zou denken dat een kandidaat die wel wil. Had ze geen zin om met Johan opgescheept te zitten, die haar verdacht? (Of had ze liever onopvallend in het veld gestaan bij de kaarten, en daar iets in gedachten?)
7.1. Kleurrijk - Mil wijst Buddy aan. Rob: ja, dat kan. Vervolgens wordt er gekeken naar Leonie. 'Nee ja, jij moet dat doen'. Ook niet van harte. Vond misschien Buddy te slim, maar kon dat moeilijk zeggen. Als ze Buddy daar niet wilde omdat ze hem verdacht, had ze niet zo gauw toegegeven, lijkt me. (?)
4.1. Porseleinen Kamer - Eerst manoeuvreert ze zich handig weg van de laatste plaats, die haar wordt aangewezen, was al eerder in dit draadje opgemerkt. Maar nog iets: na de beurt van Johan en Claes wil Leonie meteen met Nathan. De beste volgende optie, als je niet meteen in het begin aan de beurt kan. Pakt 250 euro, de moeilijkere stokken blijven voor de laatsten, wat minder slanken in het spel.
En Nathan krijgt zo te zien (er is hier een stukje weggelaten) bij terugkomst de volle laag van de groep, vanwege die 250 euro. Maar waarom Leonie niet? Als Leonie bij de kruising verbaasd is dat Nathan ook 250 euro gepakt heeft, zegt Nathan: 'Ja, dat hadden we afgesproken'. Nou, in elk geval niet met de groep. ;D De enige met wie hij kan hebben gedacht dat te hebben afgesproken, was Leonie zelf.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 06:24:53 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #407 Gepost op: 29-02-2020, 06:22:07 »
En Nathan krijgt zo te zien (er is hier een stukje weggelaten) bij terugkomst de volle laag van de groep, vanwege die 250 euro. Maar waarom Leonie niet?

Omdat Mil en toen de groep - voordat Leonie en Nathan naar binnen gingen - uitdrukkelijk tegen Nathan hebben gezegd dat hij voor de 450 stok moest gaan. Hij ook bevestigde dat hij dat ging doen. En Leonie alleen zegt dat ze voor de 250 stokken zijn gegaan maar Nathan op de vraag waarom, aangeeft dat hij de 450 voor Buddy wide laten staan. Terwijl ze met de groep duidelijk Buddy hadden aangewezen voor de 750 euro stok op het laatst. Dus logisch valt de groep meer over Nathan heen dan over Leonie.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #408 Gepost op: 29-02-2020, 06:36:08 »
Omdat Mil en toen de groep - voordat Leonie en Nathan naar binnen gingen - uitdrukkelijk tegen Nathan hebben gezegd dat hij voor de 450 stok moest gaan. Hij ook bevestigde dat hij dat ging doen. En Leonie alleen zegt dat ze voor de 250 stokken zijn gegaan maar Nathan op de vraag waarom, aangeeft dat hij de 450 voor Buddy wide laten staan. Terwijl ze met de groep duidelijk Buddy hadden aangewezen voor de 750 euro stok op het laatst. Dus logisch valt de groep meer over Nathan heen dan over Leonie.
Ik zie dat anders. Nathan verdacht op dat moment hoofdzakelijk Mil, en ook Buddy was een van zijn verdachten. Dus als die twee je zo op het hart drukken dat je een dure stok moet pakken, denk je wel 2x na voor je dat doet. Bij terugkomst kun je moeilijk zeggen dat je ze verdenkt, dus moet je een andere smoes verzinnen. Al is die dan slecht, als kandidaat maakt je dat niet zoveel uit. Als Nathan de Mol is, had hij Leonie wel wat meer in de spotlights geplaatst, daar was genoeg reden toe.
Nathan bevestigt overigens niet dat hij dat ging doen. Van een afspraak met de groep was absoluut geen sprake, alleen een hoop gepush richting Nathan. Claes zegt nog: 'Je moet pakken wat je wilt'.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 06:48:34 door Newbie2 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #409 Gepost op: 29-02-2020, 15:30:58 »


Check!

Check! (het rondje met een kruisje)
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 17:29:20 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #410 Gepost op: 29-02-2020, 17:21:34 »


Check!
Maar wat zegt 2x O of 2x rond precies dan? (Ik mis iets geloof ik  ???)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #411 Gepost op: 29-02-2020, 17:24:56 »
Ik ben ook wel benieuwd wat de clou is idd.... ik weet er ook nog wel een waar ze 3 rondjes benadrukt.... allee geen idee waaraan te linken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #412 Gepost op: 29-02-2020, 18:23:54 »
ik weet er ook nog wel een waar ze 3 rondjes benadrukt.

Ik heb ook wel gedacht of het nou 1, 2, 3, 4, 5, of meer rondjes zouden moeten zijn, maar het gaat om twee. Dubbelnul = 20. Ik ben slecht in hints, geef ik zo toe, het zijn enkel associaties. En Art is niet de mol.
::art:: ::art::
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 18:26:48 door AvOgadrO »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #413 Gepost op: 29-02-2020, 21:28:20 »
Shit, jammer. Arme Leonie!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #414 Gepost op: 29-02-2020, 21:33:07 »
Dag mooie nepmol, wat heb jij ze flink op het verkeerde been gezet!  ::ok::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #415 Gepost op: 29-02-2020, 21:37:44 »
Niet naar bedoeld, edoch  ::boogie:: ::boogie:: ::zweet::
Woosie down?

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #416 Gepost op: 29-02-2020, 21:56:17 »
Dag Leo. :\'(
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #417 Gepost op: 29-02-2020, 22:03:09 »
Ja ja ja. Ach, voor het verhaal van deze serie is het wel mooi dat ze afvalt. Ik geef ook wel toe dat ik niet meer heel comfortabel op Leonie zat nadat ze vorige week zo verdacht werd. Maar ja, ze had wel de meeste acties op haar naam staan. En dan wantrouw ik de landelijke en algemene verdenkingen iets meer dan de kandidaten zelf.

Goed, dan pak ik de spulletjes hier in en dan zal ik nog maar even overwegen welke tunnel ik ga instappen.

Aju allemaal.  ::joehoe::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #418 Gepost op: 29-02-2020, 23:03:44 »
Jammer "Leo"!

*Leuk mens dat je d'r bent!*
Omnia vincit amor

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #419 Gepost op: 29-02-2020, 23:28:53 »
Ja ze is een prachtmens. En zoals ze aangaf heeft ze vaak de opdrachten niet opzettelijk laten mislukken, maar kwam gewoon de chaoot in haar naar boven.

Was ze trouwens weer op 10:41 te zien? En hoe zit dat volgende week dan? ;)
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 23:31:27 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)