Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56467 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #360 Gepost op: 24-02-2020, 12:55:26 »
Het probleem is dat er kandidaten zijn uitgegaan op Mil en Buddy en dat beiden nog in het spel zitten zonder op elkaar in te vullen.
<knip>


Stel: Mil is de mol en Buddy zit op Leonie. Vraag 1 in de test: "Is de mol een man of een vrouw?" Dan heeft Buddy zomaar alvast één vraag goed. En zo zullen er vast meer vragen zijn.
Mij zeggen de biechten en de verdenkingen niet zoveel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #361 Gepost op: 24-02-2020, 12:56:07 »
Als (bijna) iedereen fout zit, kunnen kandidaten die fout zitten ver komen. Regina en Olcay hebben de finale gehaald zonder de test ooit in te vullen op de juiste mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #362 Gepost op: 24-02-2020, 13:37:21 »
In aflevering 3 zat Buddy al stevig op Leonie. Ook Claes en Johan noemen haar bij de test. En laten dat nu net drie van de vier zijn die bij opdracht Theepot tegen het gokken waren! Nathan was nog aan het bijkomen van het afvallen van Tina, maar had eerder al aangegeven in de vrouwenhoek te zitten.

Als Leonie de Mol is, en toen al behoorlijk verdacht werd, dan heeft ze het heel slim gespeeld door bij die opdracht het onschuldige zinnetje "Het voelde wel duur aan" te laten vallen. ::vergroot:: Daarmee viel ze Rob bij, die Leonie niet verdacht. Buddy was meteen fel tegen.

Jaike viel die aflevering overigens af, en die zat niet op Leonie.

Een hele goede uitleg voor Leonie haar actie bij theeservice, die voor de andere gokkers niet toepasbaar is. Als je weet dat je als mol heel verdacht wordt, moet je er inderdaad vanuit gaan dat iedereen het omgekeerde van jou doet, waardoor je echt meer stemmen hebt.

Rob is het gewoon niet. Wie-verdenkt-wiegewijs niet meer mogelijk, het gokken bij het theeservice, het liegen over een joker. Nee.

Mil is het niet. Doet enorm veel goed: grijpmachine, zand meenemen, 070 verbeteren, geen invloed bij sommige opdrachten. Een slimme, observerende kandidate.

Buddy is het niet. Slecht en onnodig liegen in aflevering 1, de 600 euro, een echte kandidaat.

Nathan. Moeilijk geval. Het kan nog altijd, er gebeuren gewoon te veel vage dingen. Maar Leonie blijft met stip op één.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #363 Gepost op: 24-02-2020, 14:13:01 »
Ja, ik vind de Theepot nu ook beslissend in mijn keuze voor Leonie. Heb hem net nog maar eens helemaal uitgeschreven in het opdracht topic. :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #364 Gepost op: 24-02-2020, 15:43:25 »
Stel: Mil is de mol en Buddy zit op Leonie. Vraag 1 in de test: "Is de mol een man of een vrouw?" Dan heeft Buddy zomaar alvast één vraag goed. En zo zullen er vast meer vragen zijn.
Mij zeggen de biechten en de verdenkingen niet zoveel.

Dat is één vraag die ze gemeen hebben. Er zijn weer andere vragen die andere kandidaten gemeen kunnen hebben. Ik geloof niet dat Buddy medekandidaten inhaalt die wel op Mil zaten, zoals Johan en Jaike.

Van testbiechten kun je vinden wat je wilt, maar in de continuïteit, argumentatie en opbouw van de volledige zin kun je wel afhalen wat een werkelijke verdenking is en wat niet.

Kijk, dit zijn geen echte verdenkingen. Maar wat je in dit seizoen hoort, met enige deductie, is wel kloppend hoor.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #365 Gepost op: 24-02-2020, 15:48:01 »
Het gevoel begint me te bekruipen dat deze dame de mol zou kunnen zijn. Had haar in afl 1 al als onwaarschijnlijk bestempeld omdat ze zo overdreven en opzichtig molt. Ook in de biechten naar ons. En ze wordt door iedereen ook verdacht hierdoor.
Persoonlijk hou ik niet van die molstijl.

Maar ik hou haar in de gaten. Ze is voor mij een goeie 2e in ieder geval.


Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #366 Gepost op: 24-02-2020, 16:06:46 »
Ik heb de tekst van Rik nog even bestudeerd, omdat ik dacht dat ie niet zo goed op Leonie zou kunnen slaan. Zo'n zelfde tekst gaf Art in de richting van Jan.

Rik spreekt over ongemerkt de laser-opdracht saboteren. Dat kan echt op alle vijf slaan. Maar wat hij ook zegt: gedurfd, fanatiek en manipulatief, dat zijn behoorlijke eigenschappen die in mijn optiek wel op Leonie slaan, maar bijvoorbeeld niet op Rob (niet gedurfd noch erg manipulatief) en in mindere maten ook niet op Nathan (niet manipulatief). Miljuschka zou je hier nog wel aan kunnen rijgen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #367 Gepost op: 24-02-2020, 16:13:36 »
Zo'n zelfde tekst gaf Art in de richting van Jan.

::art::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #368 Gepost op: 24-02-2020, 16:16:41 »
Indien Nathan de mol is is hij SUPER manipulatief natuurlijk. Het meeste van allemaal. Hij zorgt er altijd voor dat mensen n soort van blij zijn met een laag bedrag. Dat is heel manipulatief. En n beetje de goedzak spelen terwijl hij de boel saboteert is ook manipulatief.

De tekst slaat t meest op Nathan. Leonie als 2e

Daarnaast vind ik wel de hint Michelle Obama Leonie erg sterk en typisch een molhint.
En de 10:41

Irritante mol.. dat wel maar das mijn persoonlijke mening die ik denk aan de kant moet zetten.

In de rest zie ik geen mol

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #369 Gepost op: 24-02-2020, 16:21:43 »
Ik heb de tekst van Rik nog even bestudeerd, omdat ik dacht dat ie niet zo goed op Leonie zou kunnen slaan. Zo'n zelfde tekst gaf Art in de richting van Jan.

Rik spreekt over ongemerkt de laser-opdracht saboteren. Dat kan echt op alle vijf slaan. Maar wat hij ook zegt: gedurfd, fanatiek en manipulatief, dat zijn behoorlijke eigenschappen die in mijn optiek wel op Leonie slaan, maar bijvoorbeeld niet op Rob (niet gedurfd noch erg manipulatief) en in mindere maten ook niet op Nathan (niet manipulatief). Miljuschka zou je hier nog wel aan kunnen rijgen.

Wow, dat eerste zinnetje dat Art zegt is gewoon hetzelfde wat Rik nu zei over de mol.  ::rofl:: Leuk dat je dat hebt opgezocht.  ;D
Dit duwt me wel dieper de Nathan tunnel in, want de enige kandidaat die nog in het spel zit die enigszins vergelijkbaar is met Jan is Nathan (Rob niet, naar mijn idee verdenkt iedereen Rob al behalve Nathan). Nathan is verder zeker manipulatief genoeg... Rik zegt letterlijk dat de mol manipulatief genoeg is om de groep genoegen te laten nemen met weinig geld, iets wat Nathan continu doet (hij prijst de groep voor hun prestaties terwijl er uiteindelijk nauwelijks iets verdiend wordt bij Verkeer(d) en doet samen op zijn initiatief met Buddy een vreugdedansje) of hij forceert zelfs dat de groep genoegen neemt met veel minder geld, zoals bij Thee pot waar zijn gedurfde keuze ervoor zorgde dat er 1200 euro uit de pot werd gehouden. Dat zijn verder slechts enkele voorbeelden. Verder komt hij in opdrachten vaak lekker fanatiek over, zie Voice mol, Beltegoed, Scherp stellen...  ;D

Ik vind Riks tekst niet op Leonie slaan in ieder geval... hij zegt ook dat nu de groep kleiner wordt de kans groter wordt dat ze de mol in het vizier krijgen wat suggereert dat de mol niet tot nauwelijks verdacht wordt. Dit terwijl iedereen Leonie verdenkt en zij al vanaf het begin zowel door afvallers als door de huidige kandidaten veelvoudig als verdachte is genoemd. Hetzelfde geldt voor Mil en Buddy.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #370 Gepost op: 24-02-2020, 16:29:09 »
Soms zijn er hele kleine momentjes die ik wel belangrijk vindt on onmolse punten aan te geven.

De opdracht met de foto's was totale chaos, ze waren de meeste foto-opdrachten al vergeten voor ze begonnen en iedereen heeft er ge(nep)mold. Je hoeft hier als mol dus niet veel te doen, maar je hoeft ook niet overdreven kandidaats te lijken.

1 van de foto-opdrachten had met post-its te maken. Leonie gaat vervolgens helemaal over de toonbank een kraampje inkijken en vindt daar post-its. Waarom zou je dat doen als mol? Niet dat 100 euro zoveel verschil maakt, maar niemand had het verdacht gevonden als ze die post-its daar niet gevonden had. Als iets. op een plek ligt waar iedereen het kan vinden heeft het zin om als mol juist diegene te zijn, omdat het toch wel gevonden wordt en dan kan je maar beter kandidaatse punten scoren bij de rest. Maar hier was het totaal overbodig.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #371 Gepost op: 24-02-2020, 16:35:18 »


1 van de foto-opdrachten had met post-its te maken. Leonie gaat vervolgens helemaal over de toonbank een kraampje inkijken en vindt daar post-its. Waarom zou je dat doen als mol? Niet dat 100 euro zoveel verschil maakt, maar niemand had het verdacht gevonden als ze die post-its daar niet gevonden had. Als iets. op een plek ligt waar iedereen het kan vinden heeft het zin om als mol juist diegene te zijn, omdat het toch wel gevonden wordt en dan kan je maar beter kandidaatse punten scoren bij de rest. Maar hier was het totaal overbodig.

Dit was juist slim als ze de mol is want ze komt kandidaats over door r heel actief naar op zoek te gaan en zorgt er vervolgens voor dat er 1 chinees te weinig op de foto staat

Typisch mols juist

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #372 Gepost op: 24-02-2020, 16:37:12 »
Inderdaad. Ik zat al te zoeken naar het lijstje vermoedelijk goedgekeurde foto's in het opdracht topic, maar de post-it foto zit daar niet bij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #373 Gepost op: 24-02-2020, 16:40:59 »
Inderdaad. Ik zat al te zoeken naar het lijstje vermoedelijk goedgekeurde foto's in het opdracht topic, maar de post-it foto zit daar niet bij.

4 chinezen.. en ze zorgde voor 3  ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #374 Gepost op: 24-02-2020, 16:42:39 »
Een chinees vergeten is veel meer te controleren voor anderen dan een onmogelijk te vinden post-it vinden. Als je die 100 euro wil vermollen ga je gewoon lekker door met post-its zoeken, kost ook meer tijd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #375 Gepost op: 24-02-2020, 16:43:59 »
Een chinees vergeten is veel meer te controleren voor anderen dan een onmogelijk te vinden post-it vinden. Als je die 100 euro wil vermollen ga je gewoon lekker door met post-its zoeken, kost ook meer tijd.

Dat is jouw mening..

Misschien wilde ze gewoon erg kandidaats overkomen en iedereen was t aantal alweer vergeten hoor. Ze is heel mols en sturend in deze opdracht.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #376 Gepost op: 24-02-2020, 16:46:45 »
Ze is heel mols en sturend in deze opdracht.
En dat is dan weer jouw mening. Dat is een beetje het idee van dit forum heh, dat mensen hun mening zeggen. Maar het wordt een beetje vervelend dat ik niks meer kan plaatsen zonder sarcastische reactie van jou erop.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #377 Gepost op: 24-02-2020, 16:47:19 »
Nogmaals  ???

Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #378 Gepost op: 24-02-2020, 16:50:14 »


Dus Leonie of Rob.

Bij Nathan kloppen een hoop dingen niet. De kandidaatverdenkingen, 250 euro etc.
Mil doet alleen maar kandidaatacties. Als ik kijk naar mogelijk bewijs dat zij de Mol is, dan is dat ofwel heel ver gezocht ofwel 'het zou'.
Buddy kan de Mol niet zijn, want Claes ging er vol op hem uit. En de opgeraapte 600 euro.

Wat maakt dan dat bij Nathan de 250 niet klopt, maar de 500 bij Leonie wel klopt?

Ik heb Leonie afgeschreven doordat zij zo werd verdacht door iedereen en doordat zij 500 euro pakte. Ik begin wel steeds meer te twijfelen over haar.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #379 Gepost op: 24-02-2020, 17:06:46 »
Wat maakt dan dat bij Nathan de 250 niet klopt, maar de 500 bij Leonie wel klopt?

Ik heb Leonie afgeschreven doordat zij zo werd verdacht door iedereen en doordat zij 500 euro pakte. Ik begin wel steeds meer te twijfelen over haar.

Wel ja, dat is eigenlijk de hele aanleiding voor deze tunnel in mijn optiek. Kijk even een paar pagina's terug. Leonie heeft wellicht helemaal die 500 euro niet gepakt. Deed ze het wel, dan is ze niet de Mol trouwens, maar ik geloof vooralsnog dat ze het niet gepakt heeft.

Nathan pakt dus die 250 en heeft daar verder geen verklaring voor. Mil was de enige kandidaat die hem verdacht. Als Mol moet je daar dan gewoon genoegen meenemen, dan pak je niet 250 omdat je bang bent.

En daarnaast dus de verdenkingen. Niemand zit op Nathan of neigt richting Nathan. Mil zat op hem, maar heeft hem weer afgestreept. Scherpe ochtendjournaliste Leonie streept hem weg, observerende kandidaat Rob streept hem weg. En Nathan heeft los van een paar aangedikte momenten, weinig effectieve molacties uitgehaald.

Nathan is aldoor een wensmol geweest. Maar er is nergens hard bewijs voor. Het sterkste 'bewijs' dat ik heb gezien, is bij het theeservies, waar overduidelijk een knip in de montage zit en waar door de biecht van Buddy hard wordt gewezen op de Mol die zeker tegen de gok ingaat.

En zo zijn er nog een paar dingen waardoor ik denk dat Nathan Rutjes eerder een Taeke Taekema is dan een Jan Versteegh.