Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56234 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #120 Gepost op: 21-01-2020, 22:02:58 »
Qua spel gaat er veel fout, maar er zijn ook veel kleine dingetjes die dan weer niet rijmen met molschap. Paar voorbeeldjes:

- In de Control Room (Wereldbeeld) laat ze Johan de camera's doen; eigenlijk de ideale positie (je kunt de portofoon wel hebben maar bent afhankelijk van wat je te zien krijgt)
- "Ik vertrouw Nathan" Waarom de kans laten liggen de verdenking op iemand anders te leggen? Mil zegt: "Zo kan ik niet zien wat hij doet?" Beter is dan: "Je laat hem zelf rennen, doe dat dan ook niet." Ze kon hier twee mensen ineens verdacht maken, maar werd zelf in de beklaagdenbank gedrukt door Mil

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2020, 08:58:40 »

- "Ik vertrouw Nathan" Waarom de kans laten liggen de verdenking op iemand anders te leggen? Mil zegt: "Zo kan ik niet zien wat hij doet?" Beter is dan: "Je laat hem zelf rennen, doe dat dan ook niet." Ze kon hier twee mensen ineens verdacht maken, maar werd zelf in de beklaagdenbank gedrukt door Mil

Ik ben het hier volledig mee eens. Daarmaast zou ik zou het als mol te passief vinden om de opdracht in de handen van een andere kandidaat te laten. Het komt dat wat lui over. Daarnaast heb je dus geen controle meer over de situatie, dus als de kandidaat aan wie je het overlaat dan besluit om toch alles goed te doen kan je niet zo veel meer als mol.

Dit deed Leonie ook in de Taxi met Buddy. Hier liet zij hem kiezen welek weg ze inmoeste. Dit was welliswaar fout, maar hij had zich nog mogen bedenken en het goed kunen doen. Al besef ik mij nu eigenlijk ook dat ik totaal niet weet wie er gelijk had in de taxi Buddy of Leonie  ???.

Maarja hoe dan ook. Ik denk dat het geen zeer mols gedrag is om zoveel controle uit handen te geven in opdrachten, zeker als jij die controle zo makkelijk kan pakken/in je schoenen geschoven krijgt. Dit doet mijn verdenking op Leonie een beetje slinken. Nog meer onnodig passief gedrag en ik kan haar afstrepen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2020, 10:27:51 »
Daarnaast heb je dus geen controle meer over de situatie, dus als de kandidaat aan wie je het overlaat dan besluit om toch alles goed te doen kan je niet zo veel meer als mol.


Door bij het kastje te blijven heb je net wel de controle. Als je kastje niet werkt is het sowieso -1000 euro. Zij is de enige van de 9 kandidaten die de controle net wel zelf in handen heeft...

Citaat

Dit deed Leonie ook in de Taxi met Buddy. Hier liet zij hem kiezen welek weg ze inmoeste. Dit was welliswaar fout, maar hij had zich nog mogen bedenken en het goed kunen doen. Al besef ik mij nu eigenlijk ook dat ik totaal niet weet wie er gelijk had in de taxi Buddy of Leonie  ???.


Als je als mol weet dat Buddy de foute keuze maakt, is het logisch dat je niet gaat protesteren.

Citaat
Maarja hoe dan ook. Ik denk dat het geen zeer mols gedrag is om zoveel controle uit handen te geven in opdrachten, zeker als jij die controle zo makkelijk kan pakken/in je schoenen geschoven krijgt. Dit doet mijn verdenking op Leonie een beetje slinken. Nog meer onnodig passief gedrag en ik kan haar afstrepen.

Controle afgeven is relatief. De kans is bijvoorbeeld vrij groot dat er met een porto is gemold in wereldbereeld. Wie had een porto vast? Juist.

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2020, 10:41:08 »
Door bij het kastje te blijven heb je net wel de controle. Als je kastje niet werkt is het sowieso -1000 euro. Zij is de enige van de 9 kandidaten die de controle net wel zelf in handen heeft...


Ja maar dan ga je niet naar Nathan roepen dat het je niet lukt en laat je het aan hem over. Dat doe je niet als Mol. Als mol laat je Nathan lekker rennen met de kabels...
Als je als mol weet dat Buddy de foute keuze maakt, is het logisch dat je niet gaat protesteren.
Ja dat is inderdaad een mogelijkheid, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie er nou fout zat aangezien die hele opdracht een groot drama was.

Daarnaast laat je de deur open voor Buddy om toch nog de juiste keuze te maken, blijft in mijn ogen geen logische manier van doen voor de Mol.
Controle afgeven is relatief. De kans is bijvoorbeeld vrij groot dat er met een porto is gemold in wereldbereeld. Wie had een porto vast? Juist.
Er waren meer mensen die een porto vast hadden he?  Jij zit in ieder geval diep in een tunnel   ::jaja:: Maar je hebt gelijk daar zit absoluut een mogelijkheid tot mollen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2020, 11:28:23 »
Ja maar dan ga je niet naar Nathan roepen dat het je niet lukt en laat je het aan hem over. Dat doe je niet als Mol. Als mol laat je Nathan lekker rennen met de kabels...Ja dat is inderdaad een mogelijkheid, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie er nou fout zat aangezien die hele opdracht een groot drama was.


Net wel, want als je ergens iets kleins omzeep hebt geholpen, kan Nathan net bevestigen dat er niets fout is. Als kandidaat zijnde die zicht als mol wil voordoen, zou ik net niemand roepen. Als het dan fout loopt is de aandacht alleen op jou gericht. Nu stonden ze op het einde met drie bij het kastje en is de fout gesplitst.

Citaat

Daarnaast laat je de deur open voor Buddy om toch nog de juiste keuze te maken, blijft in mijn ogen geen logische manier van doen voor de Mol. E

Buddy verdacht haar al duidelijk, dus het was niet het moment om zelf foute keuzes te maken. Maar zoals je zegt, de opdracht was sowieso vrij lastig, dus moeilijk om de impact van de juiste/foute keuze in te schatten.

Citaat

Er waren meer mensen die een porto vast hadden he? 


Bij Jaike werd het duidelijk dat de lijn hoe dan ook ergens dichtsmeten is. Of Jaike is zelf de mol, maar daarover heb ik heel grote twijfels.

Citaat

Jij zit in ieder geval diep in een tunnel   ::jaja:: Maar je hebt gelijk daar zit absoluut een mogelijkheid tot mollen.


Ik verdenk Leonie, maar heb ook nog drie andere opties, dus voorlopig nog geen tunnel. Ik gaf alleen argumenten die jouw hypothese dat Leonie alle controle weggaf (deels) tegenspreken. 


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2020, 16:05:42 »
Even los van het feit dat Leonie erg mols in beeld komt is ze wel dubbel aan het mollen bij opdracht 1. Het kastje werkt niet en ze haalt ook Nathan weg bij het verlengsnoer om haar te helpen. En dat baat uiteindelijk niet (mss heeft ze een ander snoertje iets losgedraaid oid?) Resultaat in ieder geval is dat ze 1000 euro mislopen! En doordat ze Nathan erbij haalt voor hulp lijkt ze weer meer kandidaats.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 16:11:24 door Theovv »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2020, 21:02:45 »
Leonie klaagt over de communicatie. Maar lijkt wel goed te zoeken. Hoewel .... ze gaat op een verkeerde plek zoeken? Houdt zich niet aan de afspraak? Overtreedt weer een regel?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2020, 21:03:34 »
Wat een verschrikkelijk irritante kandidate. Ik zou helemaal gek worden als ik in die groep zou zitten. Zo. Hart gelucht.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2020, 21:05:22 »
Wat een verschrikkelijk irritante kandidate. Ik zou helemaal gek worden als ik in die groep zou zitten. Zo. Hart gelucht.
Ik vind haar geweldig!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2020, 22:26:24 »
Ik vind haar geweldig!

Ik van haar ook geweldig en ook de mol. Nog even de analyse van de opdrachten afwachten, maar toch met een been al in de Leonie tunnel. Kan het nog duidelijker?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2020, 23:05:59 »
Veel te veel montagestunts bij Leonie. Grote kans dat dit een finalist wordt die verliest of wint, maar de Mol is ze niet.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #131 Gepost op: 26-01-2020, 00:21:07 »
Buiten het steeds duidelijk in beeld te zijn, blijft het wel molwerk.
Niet in de hovercraft stappen en dan anderen de schuld geven.
Met dat kopje weg willen rennen.
Niet willen gokken.

De mogelijke acties bezien blijft de lijst groeien , maar toch is ze voor mij niet in de top drie.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #132 Gepost op: 26-01-2020, 00:59:22 »
Ik heb haar weggestreept en daar blijf ik (voorlopig) bij.
Te veel, te- te- te!
Het zou overigens wel een stunt zijn als zij toch de MOL blijkt te zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #133 Gepost op: 26-01-2020, 01:21:27 »
Buiten het steeds duidelijk in beeld te zijn, blijft het wel molwerk.
Niet in de hovercraft stappen en dan anderen de schuld geven.
Met dat kopje weg willen rennen.
Niet willen gokken.

De mogelijke acties bezien blijft de lijst groeien , maar toch is ze voor mij niet in de top drie.

Bijna weglopen van de enveloppe die wss 500! euro bevatte.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #134 Gepost op: 26-01-2020, 10:13:48 »
De mooiste hint wijst naar Leonie. WIDM No. Nine - als kandidaat als 9e bekend gemaakt (door haar vertrouwenspersoon) Deze zou ook op Rob of Miljuschka kunnen slaan, maar dan vind ik de hint minder mooi.

- mollenstreek na mollenstreek volledig of gedeeltelijk in beeld. Aflevering na aflevering.

- de overtreffende trap van obvious mollen: Leo zegt nu gewoon in beeld dat ze aan het (nep)mollen is.  ::)

- De "storing" die geen storing was, bij haar en Rob in de truck

- Merel Westrik die als betrapt reageerde toen haar beste vriendin Eva Jinek haar vroeg naar haar rol als vertrouwenspersoon van Leonie. :P

- dik aangezette dramatische reactie op haar eerste groene scherm

- overdreven verbaasde blikken als Rik de groep iets "schokkends" vertelt  :-*



kijk als ze het is hadden we het kunnen weten.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 13:23:37 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #135 Gepost op: 26-01-2020, 11:39:56 »
De verdenkingen van Nederland gaan nu al richting Nathan en Mil. Zelfs de doorsnee kijker vindt het te obvious. We hebben een heel agressieve mol dit jaar.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #136 Gepost op: 26-01-2020, 12:02:57 »
Wat een verschrikkelijk irritante kandidate. Ik zou helemaal gek worden als ik in die groep zou zitten. Zo. Hart gelucht.

 ::jaja:: Waar sloeg dat nou op bij Rob? Ze wil paniek zaaien bij Rob door weg te rennen met het kopje? Wil ze nu duidelijk maken dat ze zit te nepmollen? Als ze de mol is zou ik het wel heel jammer vinden om dat zo in beeld te brengen. (maar dat zei ik bij Merel vorig jaar ook dus ik streep haar nog niet 100% door)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2020, 14:05:49 »
Misschien een ietsje minder overtuigend dan vorige keren, maar voor mij is Leonie nog steeds de grootste kandidate om de mol te zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2020, 14:12:11 »
De verdenkingen van Nederland gaan nu al richting Nathan en Mil. Zelfs de doorsnee kijker vindt het te obvious. We hebben een heel agressieve mol dit jaar.

Leonie en Mil. Nathan staat voor nu op 3

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2020, 14:13:56 »
Leonie en Mil. Nathan staat voor nu op 3

Idd en Buddy 2% daarachter.