Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56268 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #140 Gepost op: 26-01-2020, 15:35:37 »
Leonie en Mil. Nathan staat voor nu op 3

Ik bedoel in relatieve toename/afname. Leonie staat uiteraard nog op een.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #141 Gepost op: 26-01-2020, 18:32:07 »
Ik heb Leonie voor 99% afgeschreven omdat ze in elke opdracht zo ongeveer (nep)molt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #142 Gepost op: 27-01-2020, 07:47:38 »
Waar sloeg dat nou op bij Rob? Ze wil paniek zaaien bij Rob door weg te rennen met het kopje? Wil ze nu duidelijk maken dat ze zit te nepmollen?

Leonie benoemt in de biecht die actie zelfs als een molactie om Rob de doen twijfelen. Rolbevestigend. Molbevestigend.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #143 Gepost op: 27-01-2020, 12:13:09 »
Grappig dat Leonie hier bijna universeel wordt afgeschreven, mede omdat ze constant sabboteert en het allemaal in beeld is. Ik zou het persoonlijk wel mooi vinden als ze wel de mol is en de regie veel van haar acties in beeld brengt als omgekeerde psychologie.

Maar ik denk dat de conventionele forumwijsheid gelijk heeft en Leonie het niet is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #144 Gepost op: 27-01-2020, 21:36:36 »
Leonie had ik ook verdacht maar haar molacties zijn te opzichtig en inefficiënt dat ze nauwelijks nog geloofwaardig is als mol. Het is duidelijk nepmollengedrag.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #145 Gepost op: 28-01-2020, 01:08:06 »
Leonie had ik ook verdacht maar haar molacties zijn te opzichtig en inefficiënt dat ze nauwelijks nog geloofwaardig is als mol. Het is duidelijk nepmollengedrag.

Leonie als mol zou het equivalent zijn van een aflevering van Poirot waarin de butler in elke scène met een bebloed mes, een nog nadampend pistool én een fles strychnine in de handen door het beeld loopt, onderwijl uitroepend: 'Ik beken! Ik heb het gedaan!', en dat die op het eind dan inderdaad de moordenaar blijkt te zijn.
Woosie down?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #146 Gepost op: 28-01-2020, 01:13:03 »
Het is duidelijk nepmollengedrag.

Dat is de rol die Leonie als de Mol zijnde speelt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #147 Gepost op: 28-01-2020, 06:47:29 »
In de retro-stijl: droeg Leonie nu een t-shirt met daarop Viper? De vertaling hiervan is adder. Het addertje onder het gras, de mol is een stuk addergebroed.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #148 Gepost op: 28-01-2020, 09:00:41 »
In de retro-stijl: droeg Leonie nu een t-shirt met daarop Viper? De vertaling hiervan is adder. Het addertje onder het gras, de mol is een stuk addergebroed.

Viper is ook een soort auto. De mol heeft waarschijnlijk een rijbewijs.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #149 Gepost op: 28-01-2020, 11:26:44 »
Ik zou het overigens wel eens verfrissend / leuk vinden als de 'teveel en in your face' mollende kandidaat ook eens echt de Mol blijkt te zijn, zoals Leonie nu.

Hier schaar ik Kim Pieters overigens niet onder, die meer de fanatieke kandidaat die af en toe molt om zichzelf verdacht te maken speelde.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #150 Gepost op: 28-01-2020, 12:28:22 »
Ik snap niets van Leonie.

Ze is zo duidelijk aan het knoeien, maar niet al dat geknoei hoefde in beeld. Met het stroomkastje moest het wel op een of andere manier duidelijk worden, dat zij daaraan werkte. Maar bij de Beeldig-opdracht hoefde dat weer niet. Ze loopt weg. Er wordt duidelijk, dat daar een regel en een afspraak over is. Toch moet ze meerdere keren gecorrigeerd worden.

Als ze de Mol is, valt er weinig meer uit te leggen in aflevering 10.
Als ze kandidaat is, heb ik geen idee wat ze probeert te doen. Nepmollen?

In beide gevallen snap ik eigenlijk niet waarom we het zo duidelijk zien en dus ook niet welk van beide opties de meest logische is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #151 Gepost op: 28-01-2020, 13:01:46 »
Als we een nepmollende kandidaat toch als Mol gaan zien, dan moeten we toch even gaan werken aan de definitie van nepmollen...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #152 Gepost op: 28-01-2020, 13:14:52 »
Omgekeerd als iemand maar blijft “nepmollen”en geld verspillen , zouden we die dan niet gewoon mol moeten noemen .

Hypothese
3 finalisten
1 kandidaat die zichzelf continue verdacht gemaakt heeft, en al verantwoordelijk is voor -3500 uit de pot.  Alle molacties in beeld
1 kandidaat die steevast observeert en eigenlijk niks echt verdachts doet , noch supermol, noch super onmols
1 kandidaat die steeds wel lijkt te willen aanzetten tot molacties, maar toch zelden echt molt in beeld en slechts persoonlijk verantwoordelijk is voor -1200

Is het dan terecht dat kandidaat 3 de mol zou zijn?

Ik snap dat het doen en laten van de mol een moeilijke balansoefening is tussen kandidaat spelen, groepsspeler zijn en toch hier en daar mol zijn. En dat je bovenal moet proberen niet verdacht te zijn.  MAAR als je als mol overschaduwt wordt door een nepmollen, hoe kun je dan zeggen dat jij de mol was.


Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #153 Gepost op: 28-01-2020, 13:26:41 »
Omgekeerd als iemand maar blijft “nepmollen”en geld verspillen , zouden we die dan niet gewoon mol moeten noemen .

Ik ben het niet helemaal eens met de rest van je bericht, maar wat je hier (in de quote) zegt geeft treffend weer waarom ik Leonie nog niet helemaal af durf te strepen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #154 Gepost op: 28-01-2020, 13:37:33 »
dan moeten we toch even gaan werken aan de definitie van nepmollen

Daar wordt Leonie niet meer noch minder de Mol door...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #155 Gepost op: 28-01-2020, 17:38:37 »
Feit is dat Jaike naar huis moest en slechts op 2 kandidaten spreidde. Denk dan aan de sneer van Jaike tijdens de Beeldig opdracht richting Leonie. Jonge dame we hadden een afspraak. Ik kan me dus niet voorstellen dat Jaike NIET op Leonie heeft gezeten. Hoe kan ze dan de test het slechtst hebben gemaakt nu andere kandidaten volop spreiden en andere hoofdverdachten hebben. Claes noemt Buddy, Johan noemt Mil, Nathan noemt Mil. Zoveel mollen hebben we toch niet?
Het zou trouwens de eerste mol zijn die zelf toegeeft flink aan het mollen te zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #156 Gepost op: 28-01-2020, 18:14:38 »
Feit is dat Jaike naar huis moest en slechts op 2 kandidaten spreidde. Denk dan aan de sneer van Jaike tijdens de Beeldig opdracht richting Leonie. Jonge dame we hadden een afspraak. Ik kan me dus niet voorstellen dat Jaike NIET op Leonie heeft gezeten. Hoe kan ze dan de test het slechtst hebben gemaakt nu andere kandidaten volop spreiden en andere hoofdverdachten hebben. Claes noemt Buddy, Johan noemt Mil, Nathan noemt Mil. Zoveel mollen hebben we toch niet?
Het zou trouwens de eerste mol zijn die zelf toegeeft flink aan het mollen te zijn.

Jaike geeft in de podcast voornamelijk toch vrij all-in te zijn gegaan. Leonie was nooit haard verdachte, Buddy en Mil wel. De kans lijkt heel groot dat ze op Buddy of Mil zat.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2020, 08:35:41 »
Het zou trouwens de eerste mol zijn die zelf toegeeft flink aan het mollen te zijn.
Eens moet het toch de eerste keer zijn, zo'n mol waarvan je al verschillende acties in beeld hebt gezien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2020, 12:09:17 »
Ik weet niet of dit een hint is maar Rik zei tegen elke kandidaat een spreuk als je bij elke spreuk de 20e letter neemt krijg je odnemwnini en als je dat dan weer husselt krijg je WIDM ONIE dan hou je nog twee nn over. Alleen mis ik nog de letters LE want anders had je WIDM LEONIE kunnen spellen of ik heb een tel fout gemaakt of de LE zijn er echt niet maar dit is wel toeval en ik hoop dat dit een echte hint is. (Afbeelding geeft meer duidelijkheid.)

Mee eens. Volgens mij is de oplossing:

WIDM NNONIE

waarbij NN in plaats is gezet van LE, om de hint niet te gemakkelijk te maken.

NN is verkorting van Nomen Nescio. Onbekende naam, in dit geval onbekende letter. Zelf in te vullen.

WIDM LEONIE

Vergelijkbaar met hint vorige serie: WIDM WW JAN

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2020, 12:47:21 »
Ik geloof er niet in.