Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56357 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2020, 07:41:23 »
Ik breek me het hoofd over de vraag op welke mollen uit het verleden je kunt doelen. George en Milouska - maar die hadden zich echt een alter ego aangemeten. Yvon was verre van subtiel - maar die werd pas na een paar dagen onvoorbereid tot mol gekozen en was een eerst zogenaamd een hulpmol. Andere obvious mollende kandidaten bleken tot nu toe nooit de mol te zijn. Niet Nadja. Niet Art. Niet Olcay. Niet Sarah.

Ik denk dat hij Kim bedoelt die als tactiek de mollende kandidaat had.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2020, 08:17:03 »
Kim had die tactiek eigenlijk helemaal niet zo, al is het wel aan haar blijven kleven. Het komt door de opdracht met het theepotje in aflevering 1 waarin Kim zich door Erik liet verleiden om "een beetje te fucken". Kim stelde zich vooral op als fanatieke kandidaat. (Zie hier haar molacties.)

Leonie benadrukt een aantal keer dat ze dingen niet kan (escaperoom, het kastje, controlroom) en lijkt het wel prima te vinden om zo verdenkingen op zich te laden. (Wat dan wel weer aan Kim doet denken die in een biecht over Holland Village zei het wel prima te vinden dat ze ook wat verdacht wordt, nadat ze in die opdracht niet heel subtiel gemold had door slecht te communiceren.)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2020, 09:19:42 »
Kim had die tactiek eigenlijk helemaal niet zo, al is het wel aan haar blijven kleven. Het komt door de opdracht met het theepotje in aflevering 1 waarin Kim zich door Erik liet verleiden om "een beetje te fucken". Kim stelde zich vooral op als fanatieke kandidaat. (Zie hier haar molacties.)

Leonie benadrukt een aantal keer dat ze dingen niet kan (escaperoom, het kastje, controlroom) en lijkt het wel prima te vinden om zo verdenkingen op zich te laden. (Wat dan wel weer aan Kim doet denken die in een biecht over Holland Village zei het wel prima te vinden dat ze ook wat verdacht wordt, nadat ze in die opdracht niet heel subtiel gemold had door slecht te communiceren.)

Dat is waar ja, eigenlijk is Kim de ''founder'' van het ''ik vind het niet erg om verdacht te worden'' mol tactiek. Anna-Marie probeerde dat soms ook, maar laten het maar niet over haar mol acties hebben.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2020, 09:36:20 »
Dat is waar ja, eigenlijk is Kim de ''founder'' van het ''ik vind het niet erg om verdacht te worden'' mol tactiek.

De laatste die deze tactiek enigszins toepaste was Margriet, al deed ze dat pas toen ze al wist dat toch iedereen haar verdacht. Dat Leonie er dan 4 (en 9 op Kim!) jaar later een vervolg aan zou geven moet toch goed kunnen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2020, 17:34:10 »
Jon van Eerd vond het ook niet erg om verdacht te zijn/worden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2020, 19:16:42 »
Jon van Eerd vond het ook niet erg om verdacht te zijn/worden.

Als het goed is vindt geen enkele kandidaat het erg om verdacht te worden, toch? Het is een afleidingsmanoeuvre die medekandidaten op het verkeerde been zet. Bovendien wordt er dan 'lekker' veel over ze getweet en gebuzzed, wat hun carrière buiten het spel om weer ten goede komt - zeker in het geval van de D-garnituur BN'ers waaruit WIDM tegenwoordig de meeste deelnemers rekruteert. Het wordt m.i. pas ergerlijk als een dergelijke nepmol meer molt dan de daadwerkelijke mol.
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2020, 19:51:56 »
Als het goed is vindt geen enkele kandidaat het erg om verdacht te worden, toch? Het is een afleidingsmanoeuvre die medekandidaten op het verkeerde been zet. Bovendien wordt er dan 'lekker' veel over ze getweet en gebuzzed, wat hun carrière buiten het spel om weer ten goede komt - zeker in het geval van de D-garnituur BN'ers waaruit WIDM tegenwoordig de meeste deelnemers rekruteert. Het wordt m.i. pas ergerlijk als een dergelijke nepmol meer molt dan de daadwerkelijke mol.
Jon was de mol (2009). In 2005 waren de nepmollen meer aan het mollen dan de mol zelf. Behalve in de dodge.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2020, 19:55:41 »
Jon was de mol (2009). In 2005 waren de nepmollen meer aan het mollen dan de mol zelf. Behalve in de dodge.

2 woorden: Nadja. Hüpscher.
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #108 Gepost op: 20-01-2020, 21:17:56 »
2 woorden: Nadja. Hüpscher.
Nadja was in 2007.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #109 Gepost op: 20-01-2020, 21:20:51 »
En nu weer over de sympathieke Leonie graag. :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2020, 21:28:13 »
Mol of nep-mol? Het kan allebei. Ik vraag mij af of zij een aantal opmerkingen heeft geplaatst die een anagram vormen. Dit gevoel heb ik wel, maar ik heb het nog niet kunnen achterhalen.

Anagram zoals ... (laat maar, anders dwaal ik weer af)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2020, 21:38:21 »
Als Leonie kandidaat is geloof ik wel dat ze moeite heeft met bepaalde opdrachten. Hier en daar wellicht aangezet en ze zal het absoluut niet erg vinden om verdenkingen op haar te laden. Maar ik geloof niet dat ze bewust opdrachten in de soep laat lopen als kandidaat (wat bij Nadja wel het geval was).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2020, 21:42:59 »
Als Leonie kandidaat is geloof ik wel dat ze moeite heeft met bepaalde opdrachten. Hier en daar wellicht aangezet en ze zal het absoluut niet erg vinden om verdenkingen op haar te laden. Maar ik geloof niet dat ze bewust opdrachten in de soep laat lopen als kandidaat (wat bij Nadja wel het geval was).
Ik geloof wel dat zij het bewust kan doen, maar niet als kandidate.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #113 Gepost op: 20-01-2020, 21:44:51 »
Ik vind haar een zeer leuke kandidate. Beetje 'the bad girl' gaan uithangen. Zonder haar zou dit een iets te vrolijke groep zijn denk ik. Doe zo verder  ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #114 Gepost op: 20-01-2020, 21:46:36 »
Ik vind haar een zeer leuke kandidate. Beetje 'the bad girl' gaan uithangen. Zonder haar zou dit een iets te vrolijke groep zijn denk ik. Doe zo verder  ::bravo::
Mee eens. Zij doet nog iets aan het niveau reisje van de kleuterschool.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #115 Gepost op: 21-01-2020, 00:59:57 »
Ik hoop dat zij inderdaad acteert dat ze de kandidaat is die de mol . Als zij daadwerkelijk later een kandidaat blijkt te zijn, is het wederom de mol makkelijk gemaakt.

Ik meek dat binnen de groep er een verdeling begint te ontstaan. Een paar die zeggen “ och leonie doet weer een nepmolletje “, maar toch ook wel een paar die het opvalt dat ze steeds betrokken is bij acties Zonder opbrengst.

Mooie kandidaat die de boel wat opschudt op zijn tijd

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #116 Gepost op: 21-01-2020, 08:08:25 »
Oh ik ben een van de weinigen denk ik die haar echt heel erg irritant vindt.. Als haar gedrag zo blijft als het nu is, én ze zit er over een aflevering of 3 nog in, dan vrees ik dat we toch een keer overstag moeten. Elke keer in de paniek schieten bij welke opdracht dan ook is echt onzin. Je weet aan welk programma je mee gaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat ze echt zo is, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je als kandidaat echt zin hebt om dit wekenlang te acteren.

De eerste twee afleveringen kan ik begrijpen dat je die tactiek als kandidaat eventueel wil toepassen, maar daarna mag het wel klaar zijn.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #117 Gepost op: 21-01-2020, 08:13:25 »
Oh ik ben een van de weinigen denk ik die haar echt heel erg irritant vindt.. Als haar gedrag zo blijft als het nu is, én ze zit er over een aflevering of 3 nog in, dan vrees ik dat we toch een keer overstag moeten. Elke keer in de paniek schieten bij welke opdracht dan ook is echt onzin. Je weet aan welk programma je mee gaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat ze echt zo is, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je als kandidaat echt zin hebt om dit wekenlang te acteren.

De eerste twee afleveringen kan ik begrijpen dat je die tactiek als kandidaat eventueel wil toepassen, maar daarna mag het wel klaar zijn.

Ik begin me ook lichtelijk aan haar te irriteren, want ze doet echt zo overdreven elke keer. Als ze in aflevering 3 nog steeds geen geld heeft binnen gebracht ga ik punten op haar inzetten by default lol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #118 Gepost op: 21-01-2020, 15:15:36 »
Als Leonie kandidaat is geloof ik wel dat ze moeite heeft met bepaalde opdrachten. Hier en daar wellicht aangezet en ze zal het absoluut niet erg vinden om verdenkingen op haar te laden. Maar ik geloof niet dat ze bewust opdrachten in de soep laat lopen als kandidaat (wat bij Nadja wel het geval was).
Mja als dat zo is moet ze de mol haast wel zijn, toch? Toen in de escape room met Rob, dat was te vaag. Zo dom kan ze niet zijn en dat was ook minder stressvol omdat er geen camera crew bij aanwezig was. Dat excuus kan ook de deur uit.

Interessant trouwens wel dat de ze de enige is in het Molboekje die het over winnen heeft. 

Vorig jaar was de enige die dat deed heel toevallig ook meteen de kandidaat die won. Maar kan een mind fuck zijn door het nu de mol te laten zeggen.

Dat ze mijn #1 vreesmol is is een understatement, maar moet wel toegeven dat ze het dan veel beter doet dan Merel. Ze kan de druk prima aan, en hoe ze toegaf dat ze had gelogen over haar vrijstelling (extra beeldmateriaal afl. 1) deed ze dan heel goed.

Offline IkBenMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #119 Gepost op: 21-01-2020, 21:38:30 »
Het lijkt me grappig om Leonie als mol te hebben.
Komt de laatste aflevering, kan ze alles aanwijzen als molactie wat we allang gezien hebben.