Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 55934 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2020, 14:20:13 »
Haar verdachte acties worden inderdaad te nadrukkelijk in beeld gebracht, waardoor ik denk dat ze de mol niet is. Daar komt nog bij dat ze echt zoekende leek te zijn naar of haar medekandidaten ook iets hadden gepakt bij de eerste opdracht, aangezien ze hierover met zowel Johan als Tina heeft gesproken. Dit zou de mol niet hoeven te doen, aangezien die toch al weet wat er gewonnen kon worden en je weet dat de kans dat er minimaal nog een groene of zwarte vrijstelling in het spel zit vrij aannemelijk is als je voorkennis hebt. Toen Johan haar vertelde dat hij een groene vrijstelling had gepakt, verzweeg zij dat zij een zwarte vrijstelling had (zodat Johan zijn groene vrijstelling meteen in zou zetten en zij die meteen ongeldig kon maken met haar zwarte vrijstelling? Hier handelde ze echt kandidaats). Tegen Tina was ze juist eerlijk dat ze de zwarte vrijstelling had, aangezien Tina zei niks te hebben. Waarom zou ze dit doen als ze de mol was? Als uitkomt dat ze toch iets had, vestigt ze zo toch alleen maar de aandacht op zich, en waarom zou je als mol zo zoekende zijn naar wat de rest heeft gepakt? Ik zie inderdaad een fanatieke kandidate in haar.

Is zo, zeg je terecht. Maar dan na dat onderonsje en die mini-biecht (met Tina meen ik) over d'r zwarte vrijstelling ging ze weer zo overdreven roepen: "Wel geheim houden he???" - of iets van die strekking. Ik hoop echt dat ze niet de mol is met zulke over-acting...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2020, 15:14:15 »
Voor mij verdacht genoeg om ook na aflevering 1 haar mijn hoofdverdachte te noemen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #42 Gepost op: 12-01-2020, 15:26:33 »
Ze is te opzichtig bezig. Overacteren. Kan niet geloven dat zij door dit gedrag in afl. 1 al DE molkandidaat blijkt te zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2020, 15:31:14 »
Overacteren? Ze kwam op mij juist behoorlijk naturel over!
Ik had bijv. meer bij Buddy en Tina een 'overacteer'-gevoel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #44 Gepost op: 12-01-2020, 16:07:17 »
Goede winnares, tactische kandidaat, maar voor mij (nog) geen Mol. Hoewel ze nog niks 'goeds' heeft gedaan voor de pot.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2020, 17:22:42 »
Wat een beetje gek is om te doen als mol is tegen Tina zeggen dat je de ZV gaat inzetten. Als mol weet je dat zij er ook 1 heeft en zal m dan dus niet inzetten.

Terwijl je als mol toch meer baat hebt als er zo weinig mogelijk momenten zijn dat de ZV ingezet wordt.

Dat mensen doorgaan mét jokers en vrijstellingen blijven toch hoe je t wendt of keert een voordeel voor de mol

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2020, 18:54:45 »
Ik weet niet of dit een hint is maar Rik zei tegen elke kandidaat een spreuk als je bij elke spreuk de 20e letter neemt krijg je odnemwnini en als je dat dan weer husselt krijg je WIDM ONIE dan hou je nog twee nn over. Alleen mis ik nog de letters LE want anders had je WIDM LEONIE kunnen spellen of ik heb een tel fout gemaakt of de LE zijn er echt niet maar dit is wel toeval en ik hoop dat dit een echte hint is. (Afbeelding geeft meer duidelijkheid.)
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2020, 11:21:02 »
Ik vind het trouwens wel opvallend (dom) van Leonie om te zeggen dat ze haar spreuk in haar bakje vond. Iedereen had een andere spreuk en vrijheid om zelf een sleutel te kiezen. Hoe had de productie er dan voor kunnen zorgen dat haar spreuk precies in haar bakje lag? Wist Leonie niet dat iedereen een andere spreuk kreeg?

Als je als mol al zou willen liegen over wat je in je bakje vond, kies je dan een leugen die zo makkelijk doorgrond kan worden? Het zou uiteraard kunnen dat je als mol op een "kandidaatse" leugen betrapt wil worden, maar meestal zijn dat dingen die wij hier bedenken en denken de echte mollen niet zover door ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2020, 11:36:27 »
Ik weet niet of dit een hint is maar Rik zei tegen elke kandidaat een spreuk als je bij elke spreuk de 20e letter neemt krijg je odnemwnini en als je dat dan weer husselt krijg je WIDM ONIE dan hou je nog twee nn over. Alleen mis ik nog de letters LE want anders had je WIDM LEONIE kunnen spellen of ik heb een tel fout gemaakt of de LE zijn er echt niet maar dit is wel toeval en ik hoop dat dit een echte hint is. (Afbeelding geeft meer duidelijkheid.)

Nee, dit is niks. Nou ja toch iets: tijdverspilling.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2020, 13:05:10 »
Kom op zeg! Een hint waarin twee cruciale letters ontbreken? Dat geloof je toch zelf zeker niet?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2020, 13:08:38 »
Kennelijk wel, en dat is prima. Maar er wordt nu in twee topics over deze mogelijke hint gesproken. Vanaf nu graag alleen verder in het hints-topic hier. En dan hier weer verder over Leonie.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2020, 18:59:38 »
Het is ongeveer alles wat Leonie de Mol maakt. Haar molacties die echt typisch zijn, hoe ze Tina inpakt, haar interactie in de groep, wat ze allemaal zegt in de tussenfragmenten. Het is allemaal raak! En zeker het hameren van een schroef ipv een spijker. Dat is karikaturaal mols. Buddy trapt daar niet in, ik ook niet.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2020, 23:16:53 »
Waarom zou een mol aan een kandidaat, die ook een zwarte vrijstelling heeft, laten zien dat ze een zwarte vrijstelling heeft.?
Het verdacht maken van buddy bij Tina prima molse actie in mijn boek, maar t tonen van die vrijstelling ?  Ik heb daar nog geen Verklaring voor. Niet als kandidaat, maar zeker ook niet als mol

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2020, 00:27:54 »
Waarom zou een mol aan een kandidaat, die ook een zwarte vrijstelling heeft, laten zien dat ze een zwarte vrijstelling heeft.?
Het verdacht maken van buddy bij Tina prima molse actie in mijn boek, maar t tonen van die vrijstelling ?  Ik heb daar nog geen Verklaring voor. Niet als kandidaat, maar zeker ook niet als mol

Ik denk dat ze een slimme kandidaat was hier. Ze deed namelijk eerst checken of Tina inderdaad degene was die ook voor wijsheid was gegaan. Hierdoor kon ze tot de conclusie komen dat Tina waarschijnlijk ook een zwarte vrijstelling had gewonnen (of in ieder geval kunnen winnen). Ze zorgt er hiervoor dus dat A) Tina haar zwarte vrijstelling bewaart tot aflevering 2, wat goed is voor kandidaat Leonie gezien ze geen vrijstelling heeft of B) Tina heeft helemaal niets en kan dus ook vrij weinig met deze informatie. Dus als kandidaat was dit naar mijn idee wél een slimme zet.

Als mol is het inderdaad geen slimme zet omdat die dus niet wil dat degene die het minste weet eruit gaat. Dan kunnen de zwarte vrijstellingen het beste allemaal gelijk eruit gaan, vooral in aflevering 1 als iedereen toch nog geen idee heeft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2020, 01:09:56 »
Leonie liet haar zwarte vrijstelling niet alleen aan Tina zien, maar ook aan Johan die een groene vrijstelling had. En tegen Tina zei ze nadrukkelijk dat ze niet verder mocht vertellen dat zij de zwarte vrijstelling had. Dat is volgens mij het standaard recept als je wil dat een roddel wordt doorverteld.
Als iedereen weet dat zij een zwarte vrijstelling heeft, dan zouden kandidaten met een groene vrijstelling eerder geneigd zijn om deze te bewaren. En aangezien zij zelf haar zwarte vrijstelling meteen inzet lijkt me dit niet erg slim voor een kandidaat. Daarmee neutraliseert ze dan minder groene vrijstellingen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2020, 05:45:00 »
Leonie liet haar zwarte vrijstelling niet alleen aan Tina zien, maar ook aan Johan die een groene vrijstelling had.

Ze zei tegen Johan juist dat het een deceptie was en dat ze alleen haar spreukje op papier had gekregen. Nu staat er een filmpje op de site van net nadat Anita wegloopt van de stemming en Leonie door de mand valt (die ineens niet best kan liegen geloof ik  ::rofl:: )

Vind het echt kandidatenacties om anderen te testen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2020, 12:46:38 »
welk filmpje bedoel je?

Ze zei tegen Johan juist dat het een deceptie was en dat ze alleen haar spreukje op papier had gekregen. Nu staat er een filmpje op de site van net nadat Anita wegloopt van de stemming en Leonie door de mand valt (die ineens niet best kan liegen geloof ik  ::rofl:: )

Vind het echt kandidatenacties om anderen te testen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2020, 13:15:47 »
Het filmpje dat je hier in het topic "extra beeldmateriaal" kan vinden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2020, 13:52:47 »
Vind het echt kandidatenacties om anderen te testen.

Zij speelt de mollende kandidaat. En zij doet dat zo goed dat ik denk dat zij de mol is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2020, 16:31:29 »
Vast al vaker genoemd (ik ben nog niet helemaal bij met lezen), maar in de promo voor volgende week wordt Leonie wéér verdacht neergezet. Dat met het feit dat ze al Hollands hoofdverdachte is, doet me wel heel erg vermoeden dat ze een nepmol is :-\\
...óf niet!