Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 113817 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #200 Gepost op: 30-01-2020, 20:40:44 »
Je slaat een stap over.

Haar vraag was: "Wie gaat voor het geld?"

En niet... "Wie wil gokken?"

Ze heeft nooit gevraagd of gezegd te gokken.

Dat eerste weet ik. Maar dat laatste klopt niet. Ze zegt echt op 50:05 in de aflevering (download): "Ik vind echt dat we de gok moeten wagen". (En helemaal in het begin ging ze mee met de mening dat het servies duur aanvoelde.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #201 Gepost op: 30-01-2020, 20:48:12 »

En omdat Nathan in de aflevering zooo verdacht werd neergezet ( voor alle soorten kijkers) zou ik nog eerder Buddy verdenken (van de "geld kiezers")

Neergezet niet geheel mee eens. M.i is er geen heel gesprek weggeknipt .. en dat weten we nu ook gezien meerdere uitspraken van Rob

Dus dan komen we gewoon weer terug bij t moment. En dat is dat Nathan deze actie uithaalt ... kan je niet wegmonteren ofzo

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #202 Gepost op: 30-01-2020, 20:53:02 »
Neergezet niet geheel mee eens. M.i is er geen heel gesprek weggeknipt .. en dat weten we nu ook gezien meerdere uitspraken van Rob

Dus dan komen we gewoon weer terug bij t moment. En dat is dat Nathan deze actie uithaalt ... kan je niet wegmonteren ofzo
Er wordt wel extra nadruk opgelegd door voorafgaand de biecht van Buddy erin te monteren met 'de mol kun je hier bezig zien' en na afloop de biecht van Mil erin te monteren waarin ze zegt dat wat Nathan deed opvallend was o.i.d.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #203 Gepost op: 30-01-2020, 20:56:48 »
..en de prijs van het servies en dus gevolg van de keuze zo duidelijk in beeld te hebben.
Edit:
En als Nathan kandidaat is en waarde niet weet...kan het net zo goed kandidatenactie geweest zijn toch? Zo van " genoeg gemold..we pakken het geld"
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 21:01:31 door ERdoubleD »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #204 Gepost op: 30-01-2020, 21:00:25 »


En omdat Nathan in de aflevering zooo verdacht werd neergezet ( voor alle soorten kijkers) zou ik nog eerder Buddy verdenken (van de "geld kiezers")

Dat valt nog wel mee hoor, want op dit moment worden Leonie en Mil meer verdacht dan Nathan.

Dan moet zij ook enorm opgevallen zijn.

@ERdoubeD: de bedragen worden al sinds vorig jaar getoond, hierdoor kon iedereen ook achterhalen dat Merel of Sinan geld moest hebben verduisterd.

@FS: ik heb ergens een screenshot zien passeren waarop bij die scene een jongetje in de achtergrond iets aan het drinken was. Het drankpeil was nagenoeg gelijk.
(Credits voor Moldo, post 218 bij theepot)



Verder blijft mijn mening over haar hetzelfde:
Ze is een goede mol of een kandidaat die zeer fanatiek is.
Aangezien zij bij beeldig op de slechtste positie stond én voor gokken was (wat ik bij een 4-4 stand absoluut niet mols vind want dat risico is te groot), neig ik naar het tweede.

@ Regis Filia:

Vorig jaar was er de opdracht op treden waar de kandidaten de tijd konden kiezen. Sarah gaf daar aan dat een mol voor 30 min zou gaan. Niet alleen ging Merel voor 30min, ze ging vlak voor Rik tegen de groep in door dit luidop te zeggen en werd direct overruled (en daardoor even geschrapt door mij  :-X).

Kortom, het  wil niets zeggen over mol zijn of niet.
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #205 Gepost op: 30-01-2020, 21:00:51 »
Er wordt wel extra nadruk opgelegd door voorafgaand de biecht van Buddy erin te monteren met 'de mol kun je hier bezig zien' en na afloop de biecht van Mil erin te monteren waarin ze zegt dat wat Nathan deed opvallend was o.i.d.

Maar het was toch ook opvallend? Zou heel raar zijn om er achteraf geen enkele reactie op te laten zien. Dan valt t alleen nog meer op  ::rofl::

Mij zegt de actie op zichzelf vrij weinig. Kan als kandidaat en kan als mol.

Waar ik op aan ga is de manier waarop .. de spanning.. de ongemakkelijkheid.. heel zijn lichaamstaal.

Nathan is normaal gesproken heel relaxed. In interviews met lastige vragen.. velen camera’s op m .. verloren of gewonnen.. hij is altijd relaxed. Ik zie hier opeens afwijkend gedrag.

Het is geen doorslaggevende factor voor me maar alle alarmen gaan bij me af

Maar goed.. dit is geloof ik het Mil topic

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #206 Gepost op: 30-01-2020, 21:09:01 »

@FS: ik heb ergens een screenshot zien passeren waarop bij die scene een jongetje in de achtergrond iets aan het drinken was. Het drankpeil was nagenoeg gelijk.
(Credits voor Moldo, post 218 bij theepot)


 ::vergroot::

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #207 Gepost op: 30-01-2020, 21:10:13 »
Maar goed.. dit is geloof ik het Mil topic

Vandaar dat ik het over "mijn gevoel" had bij de beelden bekeken vanuit mil tunnel ;)

Jullie hebben terechte bezwaren en argumenten.

Ik heb nathan, rob en zelfs buddy nog niet afgeschreven hoor.
Het was nog maar aflevering 3!  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #208 Gepost op: 30-01-2020, 21:24:18 »
Mil heeft heel veel mol kwaliteiten, na afl. 1 zei ik al dat ze Nathan overvleugeld in al haar kwaliteiten. Als ze ooit als - niet zo sociaal - is neergezet, ze heeft prima sociale kwaliteiten , maar is ook sterk zichzelf beschermend.
Mil als Mol in deze groep, dat gaat niet werken, zij stuurt ze allemaal het bos in. En dat zou veel te veel opvallen. We zien haar vooral in de biechten terug, acuut verdacht. En in de interactie zal ze altijd midden in de groep staan. Dreigt dit niet zo te zijn dan vecht ze zich snel en makkelijk terug. Ik zie haar meer als afleidings persoon die de aandacht afleidt van de mol. Het mollen gebeurt mede onder haar vleugels.
Ze gaat meerdere bondjes aan met Buddy en Rob en is duidelijk op zoek. Bestuderen van Johan, Leonie en Nathan. Zo langzamerhand ga je kijken wie de finale gaan halen. Gaat Mil dat lukken? Daarvoor moet je weten wie de mol is, moet je veel van de mol weten. Ik vraag me af of ze zich daar voldoende voor zal inzetten. Zoals in de taxi, ze gaf de telefoon zo makkelijk terug aan Johan. Aan haar drive voor cheesecake ga ik niet twijfelen, maar aan de drive om de finale te halen wel.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #209 Gepost op: 30-01-2020, 21:38:06 »
Citaat
Dat eerste weet ik. Maar dat laatste klopt niet. Ze zegt echt op 50:05 in de aflevering (download): "Ik vind echt dat we de gok moeten wagen". (En helemaal in het begin ging ze mee met de mening dat het servies duur aanvoelde.)

Dat ze zei dat het duur aanvoelde, was een aanvulling op Leonie. Haar onbegrip was achteraf.

Ze heeft alleen gezegd: "Ik denk dat we dan een gokje gaan wagen" terwijl de stand 4-4 was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #210 Gepost op: 30-01-2020, 21:46:05 »
Tarballs, wie zegt er dan volgens jou op 50:05 (behorende bij de download hier) "Ik vind echt dat we de gok moeten wagen"? Dit kan echt niemand anders dan Mil zijn. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 21:50:11 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #211 Gepost op: 30-01-2020, 22:09:58 »
Toch even iets opvallends (en mss al vermeld maar heb ik dan gemist)

Mil vult bij de test een antwoord in op haarzelf en Johan. Als we de montage moeten geloven  ::)

Zou ze Johan echt verdenken?? En dan kennelijk hardcore ook want als je beetje wiskundig bent kan je beter nee antwoorden.

Of is het een hint naar haarzelf ?

Of montage geklooi?




Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #212 Gepost op: 30-01-2020, 22:49:07 »
 Goeie...ik was em vergete te checke ::ok::
Montagegeklooi in de beelden van de test dan bedoel je?

Ze heeft gymnasium gedaan toch?
Dus dat zou ze in moeten zien.
Zou ze zo verkeerd op johan zitten?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #213 Gepost op: 30-01-2020, 22:53:08 »
Goeie...ik was em vergete te checke ::ok::
Montagegeklooi in de beelden van de test dan bedoel je?

Ze heeft gymnasium gedaan toch?
Dus dat zou ze in moeten zien.
Zou ze zo verkeerd op johan zitten?

Ja in de beelden van de test geklooid wat we wel vaker hebben gezien. Dat de cursor die je ziet gaan niet gerelateerd is aan wat zij echt invult

En dat zij zo hard op Johan zit geloof ik niet.

En idd dat ze dom is geloof ik al helemaal niet

Dus ze is of de mol of er is geklooid met de beelden
Ik vermoed toch dat laatste maar het blijft opvallend

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #214 Gepost op: 30-01-2020, 23:16:09 »
Je ziet ze niet alleen naar het antwoord gaan, maar ook op Ja klikken. Wat dus alleen maar goed is als Johan de Mol is. Als Mil maar weinig verdachten heeft zou dit nog wel kunnen, maar ze zegt tijdens de test dat volgens haar alleen Jaike en Claes niet de Mol zijn. Maar de rest zouden het allemaal kunnen zijn. Einde citaat Dat zijn dus 5 kandidaten. Waarom stemt ze dan niet in één keer op 4 kandidaten i.p.v. op 1? Ze kan hier toch veel beter Nee kiezen en op vraag 20 Johan? Dan heeft ze gegarandeerd één van deze 2 vragen goed. Je wil het liefst gegarandeerd een bepaald aantal goede antwoorden hebben. Dan heb je wel niet de beste score, maar hoogstwaarschijnlijk niet de slechtste.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 23:20:33 door MartinJ »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #215 Gepost op: 30-01-2020, 23:34:30 »
Je slaat een stap over.

Haar vraag was: "Wie gaat voor het geld?"

En niet... "Wie wil gokken?"

Ze heeft nooit gevraagd of gezegd te gokken.

Het is wel opvallend dat Mil hier de €1500 'het geld' noemt. Alsof de waarde van de set geen geld is. Psychologisch stuur je hiermee nu natuurlijk aan op kiezen voor de €1500 en niet voor meer (als ze de mol is weet ze dat het meer is bedoel ik).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #216 Gepost op: 30-01-2020, 23:39:35 »
Je ziet ze niet alleen naar het antwoord gaan, maar ook op Ja klikken.

Ja dat ze het ook aanklikt laat ik zien in mn foto.

Het punt is of wij nu moeten geloven of dit echt is of dat dit helemaal niet haar antwoord was.

We hebben al in andere seizoenen geconstateerd dat ze dat doen

Als het echt is is Mil geen kandidaat want zooo dom is ze echt niet

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #217 Gepost op: 31-01-2020, 00:00:38 »
Volgens mij hebben ze ook wel eens laten zien dat een kandidaat op zichzelf stemde als Mol en het achteraf ook was. Of ik moet me erg vergissen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #218 Gepost op: 31-01-2020, 00:03:10 »
Volgens mij hebben ze ook wel eens laten zien dat een kandidaat op zichzelf stemde als Mol en het achteraf ook was. Of ik moet me erg vergissen.

Ja een mol heeft weleens op zichzelf gestemd.. dus dit zou een grote hint kunnen zijn

Ik hou t nog ff op montage misleiding.

Edit: is er een wiskundige in de zaal die kan bevestigen dat het 87,5% is dat Mil hier een fout antwoord geeft als ze weet dat ze zelf de mol niet is?
Ik kom in de buurt gok ik  ::hypocriet::

« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 00:07:38 door FS »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #219 Gepost op: 31-01-2020, 07:55:05 »
Edit: is er een wiskundige in de zaal die kan bevestigen dat het 87,5% is dat Mil hier een fout antwoord geeft als ze weet dat ze zelf de mol niet is?
Ze zijn nog met zijn achten, en als ze van zichzelf weet dat ze de mol niet is, is er - puur statistisch, zonder andere informatie over gedrag, etc. - 1 op 7 (1/7) kans dat Johan de mol is en 6/7 kans dat Johan de mol niet is. Door deze vraag op Johan in te vullen heeft ze puur statistisch 6/7 = 85,7% kans om deze vraag fout in te vullen.

De werkelijke kans dat ze deze vraag fout invult ligt, volgens de collectieve wijsheid van dit forum in ieder geval, veel hoger, omdat bijna niemand Johan als mol ziet.

Meer to the point: ik let niet echt op wat kandidaten als verdenking uitspreken of aanklikken bij de test omdat dit zo suggestief gemonteerd (zeker zo vroeg in het spel wanneer kandidaten nog spreiden) of zelfs gemanipuleerd kan zijn. En ja, het kan een hint zijn (en achteraf zo uitgelegd worden door de productie of forumleden), maar het kan net zo goed een dwaalspoor zijn wat in de montage zit.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)