Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111994 keer)

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #180 Gepost op: 26-01-2020, 13:05:40 »
Mil draagt opvallend vaak een hoofdband met een andere kleur. Uit mijn hoofd tot nu toe:

* rood (1e aflevering)
* wit (2e aflevering)
* zwart en blauw (3e aflevering).

Hoeveel hoofdbanden heeft ze bij zich ? 20 ? Verwijzen de kleuren ergens naar ?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #181 Gepost op: 26-01-2020, 14:11:38 »
Slimme kandidaat die het zomaar eens tot winnaar van deze editie zou kunnen gaan schoppen! Maar de mol? Ik sluit het nog niet voor de volle 100% uit, maar wel zo goed als.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #182 Gepost op: 26-01-2020, 14:20:09 »
Citaat
Mil die wil relaxen in plaats van de logische puzzel oplossen. Op zich vind ik het vreemd dat een mol een opdracht Langs zich heen laat gaan en de regie uit handen geeft.

Dat is haar uitleg achteraf. Ze moet in Lijn 1 en dat is zoals eigenlijk altijd bij haar goed. Ze zegt echter ook tegen Rob, dat die dan ook mee moet. En dàt is verkeerd. Dat is het moment waarop de opdracht definitief mislukt.

Zij doet weer iets ogenschijnlijk goed, maar stuurt opnieuw een ander verkeerd. Ze heeft het nooit zelf gedaan, maar ze is er wel bijna altijd bij betrokken.

Dat probeert ze ook met het kannetje van Johan. Hij heeft het goed, zij probeert hem op een ander idee te brengen. Bij de foto's zou ik het moeten terugzien, maar mij viel onder meer de volstrekt zinloze omschrijving 'ninja die uit een raam kijkt' op. Hoezo een raam? Welk raam?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 14:42:31 door Tarballs »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #183 Gepost op: 26-01-2020, 16:03:27 »
De uitvinden van de hovercraft is Cockerell. Klinkt dat als kokkerel? (Wie is de keukenprinses?) Ja, vergezocht.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #184 Gepost op: 27-01-2020, 23:01:51 »
De uitvinden van de hovercraft is Cockerell. Klinkt dat als kokkerel? (Wie is de keukenprinses?) Ja, vergezocht.

Ik vind hem eigenlijk wel mooi!  ::ok::
Ze is voor mij wel gestegen als mol-kandidaat. Vooral om het feit dat ze Buddy betrekt in haar bondje en tegen hem zegt dat ze op Nathan moeten letten (haar hoofdverdachte). Waarom zou je dat zeggen als kandidaat? Dan verklein je toch de winkans?
Als ze de mol is, zou dat wel weer tactisch kunnen zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #185 Gepost op: 28-01-2020, 20:12:53 »
Ik vind hem eigenlijk wel mooi!  ::ok::
Ze is voor mij wel gestegen als mol-kandidaat. Vooral om het feit dat ze Buddy betrekt in haar bondje en tegen hem zegt dat ze op Nathan moeten letten (haar hoofdverdachte). Waarom zou je dat zeggen als kandidaat? Dan verklein je toch de winkans?
Als ze de mol is, zou dat wel weer tactisch kunnen zijn.
Ze miste haar zoontjes heel erg, las ik, maar als je ervan uitgaat dat iedere kandidaat voor de winst gaat is dit vreemd ja. Heel goed punt. We weten trouwens niet helemaal zeker of Nathan haar hoofdverdachte is, maar het lijkt er wel op ja.

Bij mij is ze ook gestegen op m'n lijstje (naar de eerste plaats vandaag :P), maar vooral om hoe ze de discussie over het gokken aanpakte. Als mol weet je dat er kandidaten kunnen zijn die dit gaan terugrekenen. Als jij dan net die kandidaat bent die de anderen ertoe aanzette om 1200 uit de pot te houden... niet handig.

Als je dan als mol toch de leiding wilt nemen (en waarom zou je dat niet doen als dat bij je persoonlijkheid past? -- altijd dicht bij jezelf blijven ...juist als mol) dan is dit een manier.

Leuk een-tweetje met Rik ook, die de druk nog verder opvoerde na Miljuschka's gepoer, waardoor Nathan het helemaal niet meer had en naar voren stapte om een verkwisting van (wist hij veel, 1400 euro?) voor de pot te voorkomen. Nathan gaat altijd voor de groep en wilde dit risico gewoon niet nemen denk ik. He took one for the team. Dat hij dan net in de val van Mil trapte, tja.  :-*

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #186 Gepost op: 28-01-2020, 20:38:31 »
Mil heeft links en rechts bondjes. Met Tina. Met Rob. Met Leonie. Zegt mensen, dat ze op Nathan moeten letten. Verdeel en heers.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #187 Gepost op: 29-01-2020, 01:27:01 »
Ze miste haar zoontjes heel erg, las ik, maar als je ervan uitgaat dat iedere kandidaat voor de winst gaat is dit vreemd ja. Heel goed punt. We weten trouwens niet helemaal zeker of Nathan haar hoofdverdachte is, maar het lijkt er wel op ja.

Bij mij is ze ook gestegen op m'n lijstje (naar de eerste plaats vandaag :P), maar vooral om hoe ze de discussie over het gokken aanpakte. Als mol weet je dat er kandidaten kunnen zijn die dit gaan terugrekenen. Als jij dan net die kandidaat bent die de anderen ertoe aanzette om 1200 uit de pot te houden... niet handig.

Als je dan als mol toch de leiding wilt nemen (en waarom zou je dat niet doen als dat bij je persoonlijkheid past? -- altijd dicht bij jezelf blijven ...juist als mol) dan is dit een manier.

Leuk een-tweetje met Rik ook, die de druk nog verder opvoerde na Miljuschka's gepoer, waardoor Nathan het helemaal niet meer had en naar voren stapte om een verkwisting van (wist hij veel, 1400 euro?) voor de pot te voorkomen. Nathan gaat altijd voor de groep en wilde dit risico gewoon niet nemen denk ik. He took one for the team. Dat hij dan net in de val van Mil trapte, tja.  :-*

Bij mij steeg ze van 7 naar plaats 2.  ;D Nek aan nek met Nathan en Buddy op dit moment.
.
Volgens mij zei ze in afl 1 dat haar gut feeling Nathan was, maar het is inderdaad zo dat ze meerdere mensen verdacht, bedenk ik nu.

Ik twijfel wel een beetje, omdat ze niet voor die 1500 wilde gaan. Als Nathan als niet-mol die druk voelde en voor die 1500 ging, zou dat geniaal zijn als Miljuschka de mol is. Maar tegelijkertijd speelt ze hoog spel, je moet het maar kunnen.

Ook eens met de mensen die zeggen dat ze weinig heeft gedaan, op afl 1 na. En haar biechten vind ik niet helemaal natuurlijk overkomen. Haar blik is heel anders, lijkt het. Hoeft niks te betekenen, maar vind ik wel opvallend bij haar.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2020, 18:38:44 »
Ik heb de afleveringen nog eens terug gekeken en ik kreeg ineens bij haar biechten een enorm molgevoel. In de eerste aflevering duurt het vrij lang voordat zij aan bod komt in de biecht. Ze vertelt opvallend vaak hoe de opdracht in elkaar steekt.
Ze is bij mij behoorlijk gestegen, ook omdat ik vanuit mijn tunnelvisie dat zij zeer subtiel richting geeft aan de besluiten in de groep.  ;D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #189 Gepost op: 30-01-2020, 19:32:41 »
Als ze de Mol is dan is ze een natuurtalent, zo gemakkelijk ze (al dan niet subtiel) sturend kan zijn. Ik zou het fantastisch vinden maar op het moment geloof ik het nog niet. Ook omdat ik het bijna doorhakken van de gok-knoop niet logisch zou vinden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2020, 19:39:47 »
In welke zin is mil verantwoordelijk voor het bijna doorhakken van de knoop bij het gokken op dat servies?  Ze spreekt uit dat zij denkt dat ze gaan voor een gokje wagen, maar daar klinkt - voor mij- heel erg iets in door van bevestigung zoeken van de anderen.   Het is een woordvoerster van een groep die voor gokken lijkt te zijn, maar zeker niet de lijsttrekker. 

Tuurlijk is het risicovol om als mol te opperen te gaan gokken, maar zolang dat niet effectief gebeurt, kan je het nog altijd sturen. En daar is mil heel vaak mee bezig, sturen Zonder echt veel te doen. De assist op de spits valt Lang niet altijd op

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2020, 19:42:14 »

daar is mil heel vaak mee bezig, sturen
En hier stuurt ze de groep richting gokken.
Denk er het jouwe van

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #192 Gepost op: 30-01-2020, 19:58:00 »
Tuurlijk is het risicovol om als mol te opperen te gaan gokken, maar zolang dat niet effectief gebeurt, kan je het nog altijd sturen. En daar is mil heel vaak mee bezig, sturen Zonder echt veel te doen.

Ja, dat van dat sturen zei ik ook, maar dus niet in het geval van het gokken. "Ik vind echt dat we de gok moeten wagen" terwijl er discussie is kan ik onmogelijk zien als sturen richting niet-gokken. (En later het knoop-doorhak-momentje dus: "We gaan het gokje wagen volgens mij, toch?")

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #193 Gepost op: 30-01-2020, 20:14:11 »
Ze speelt dit heel subtiel. Allereerst door vingers te vragen wie er voor het geld is, wat al gek is (wie is er niet met me eens). Hoeft ze zelf nog geen kleur te bekennen. Door geen vinger op te steken kan ze ook aangeven het nog niet zeker te weten, dus kan niemand haar iets verwijten. Op het moment dat er 4 vingers zijn voor het geld is ze veilig. De impasse waarin ze zitten kan namelijk alleen doorbroken worden als iemand besluit het geld te pakken en dat vindt de Mol niet erg. De kandidaten die voor het geld gaan hebben zich in de eerste plaats al uitgesproken en zullen niet zo snel om gaan. De kans dat een kandidaat die bij verstek heeft gekozen voor de gok alsnog voor het geld gaat is aanzienlijk groter. Mocht ook dat niet gebeuren dan kan ze als allerlaatste redmiddel zelf nog voor het geld gaan. Zo van, ik ben hier eigenlijk niet voor, maar het moet maar. Niemand die haar er dan nog van verdenkt de Mol te zijn als blijkt dat het servies meer waard is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #194 Gepost op: 30-01-2020, 20:21:30 »
Ja, dat van dat sturen zei ik ook, maar dus niet in het geval van het gokken. "Ik vind echt dat we de gok moeten wagen" terwijl er discussie is kan ik onmogelijk zien als sturen richting niet-gokken. (En later het knoop-doorhak-momentje dus: "We gaan het gokje wagen volgens mij, toch?")

Juist dit woordje toch?  geeft het geheel voor mij zo,n Andere invulling.

 
Ze speelt dit heel subtiel. Allereerst door vingers te vragen wie er voor het geld is, wat al gek is (wie is er niet met me eens). Hoeft ze zelf nog geen kleur te bekennen. Door geen vinger op te steken kan ze ook aangeven het nog niet zeker te weten, dus kan niemand haar iets verwijten. Op het moment dat er 4 vingers zijn voor het geld is ze veilig. De impasse waarin ze zitten kan namelijk alleen doorbroken worden als iemand besluit het geld te pakken en dat vindt de Mol niet erg. De kandidaten die voor het geld gaan hebben zich in de eerste plaats al uitgesproken en zullen niet zo snel om gaan. De kans dat een kandidaat die bij verstek heeft gekozen voor de gok alsnog voor het geld gaat is aanzienlijk groter. Mocht ook dat niet gebeuren dan kan ze als allerlaatste redmiddel zelf nog voor het geld gaan. Zo van, ik ben hier eigenlijk niet voor, maar het moet maar. Niemand die haar er dan nog van verdenkt de Mol te zijn als blijkt dat het servies meer waard is.

Dit soort van sturen bedoelde ik dus. Mooi verwoord.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #195 Gepost op: 30-01-2020, 20:22:04 »
Rob heeft haar niet hoog zitten. Prima, de mol voelt zich het best onder de grond. Als de mol wordt onderschat is hij/zij welvarend.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #196 Gepost op: 30-01-2020, 20:22:13 »
De impasse waarin ze zitten kan namelijk alleen doorbroken worden als iemand besluit het geld te pakken en dat vindt de Mol niet erg.

Nee hoor; de impasse kan ook worden doorbroken als iemand die eerst voor geld koos toch maar voor gokken kiest omdat er iets besloten moet worden.

De kandidaten die voor het geld gaan hebben zich in de eerste plaats al uitgesproken en zullen niet zo snel om gaan. De kans dat een kandidaat die bij verstek heeft gekozen voor de gok alsnog voor het geld gaat is aanzienlijk groter.

Waar is die aanname op gebaseerd? Dat iemand die zijn hand opsteekt geen gezichtsverlies wil lijden door zijn hand weer naar beneden te doen? Ik zou er zelf geen probleem mee hebben. Je doet dan juist ook iets goeds: je standpunt intrekken ten bate van de groep.

Mocht ook dat niet gebeuren dan kan ze als allerlaatste redmiddel zelf nog voor het geld gaan. Zo van, ik ben hier eigenlijk niet voor, maar het moet maar. Niemand die haar er dan nog van verdenkt de Mol te zijn als blijkt dat het servies meer waard is.

Leuke speculatie maar niks wijst erop dat Miljuschka alsnog voor het geld wilde gaan. Om hier een subtiele Mol aan het werk te zien moet je denk ik met een gekleurde bril kijken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #197 Gepost op: 30-01-2020, 20:35:55 »
Citaat
Ja, dat van dat sturen zei ik ook, maar dus niet in het geval van het gokken. "Ik vind echt dat we de gok moeten wagen" terwijl er discussie is kan ik onmogelijk zien als sturen richting niet-gokken. (En later het knoop-doorhak-momentje dus: "We gaan het gokje wagen volgens mij, toch?")

Je slaat een stap over.

Haar vraag was: "Wie gaat voor het geld?"

En niet... "Wie wil gokken?"

Ze heeft nooit gevraagd of gezegd te gokken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #198 Gepost op: 30-01-2020, 20:36:27 »
Ik blijf van mening dat de kans dat iemand die gekozen heeft voor zekerheid alsnog voor onzekerheid kiest (veel) kleiner is dan de kans dat iemand die voor onzekerheid heeft gekozen (door niet meteen te kiezen voor zekerheid) toch maar voor zekerheid kiest. He he die lange zin is eruit.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #199 Gepost op: 30-01-2020, 20:36:51 »
Ik kan me juist niet aan het gevoel onttrekken ( en ja ik kleur het zelf in ..weet ik..) dat het gokken " "voorstellen" achteraf een gewaagde move van de mol blijkt.

Misschien is wel duidelijk voor de mol (bijv Mil) dat de discussie nog lang niet klaar is... en met gokken voorzichtig voor te stellen (niet zo resoluut/pittig als we van haar gewend zijn) er nog wel iemand (steviger) gaat tegenstribbelen en zich vervolgens makkelijk gewonnen geeft... ( misschien in het stukje beeld dat we missen voordat Nathan geld grijpt?)
Ze ziet er iig niet heel teleurgesteld uit ( iig in mijn ogen zelfs een onderdrukte smug grijns)
Dat ze leonie naspreekt met ... "ja voelde heel duur aan..." maakt t dan alleen maar mooier(gewaagder/ meer misleidend voor zowel kandidaten als kijkers)

En omdat Nathan in de aflevering zooo verdacht werd neergezet ( voor alle soorten kijkers) zou ik nog eerder Buddy verdenken (van de "geld kiezers")