Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 113349 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2020, 17:47:49 »
Als de makers zouden denken dat iemand het niet zou kunnen zijn door dit soort factoren heeft het toch uberhaupt geen zin om deze persoon kandidaat te maken? In principe zou iedereen die in Wie is de Mol zit op zijn minst gezien moeten kunnen worden als de mol, anders is de hele kracht van het spel weg.

Dus in mijn ogen is het absoluut nog steeds mogelijk dat Miljuschka de mol is.
Kandidaten mogen zelf kiezen of ze een mollicitatie willen doen. Niet iedereen wil de mol zijn. Het zou kunnen dat Miljuschka geen mollicitatie heeft gedaan, maar dat horen we pas aan het eind van het seizoen, of misschien zelfs nooit.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2020, 18:58:55 »
Ik vind het heel moeilijk... Na afl. 1 heb ik haar weggestreept, maar ik vraag me af of dat terecht is... Ze staat voor mij niet bovenaan, maar onverdacht is ze ook niet.

Vooral om het feit, wat ook al gezegd is, dat ze bijna iedere opdracht perfect weet uit te leggen, maar uiteindelijk toch niet veel geld heeft binnengebracht. Als dat patroon zo doorgaat, kan zelfs ik ;-) (lichtelijk in de Nathan-tunnel) niet om haar heen.

Slimme kandidaat of toch een sluwe mol?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 19:00:53 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2020, 13:16:32 »
Ik ga me lekker in deze tunnel nestelen, geen idee of ik enigszins op het juiste spoor zit maar het voelt comfortabel  ::trots::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2020, 14:45:34 »
Kandidaten mogen zelf kiezen of ze een mollicitatie willen doen. Niet iedereen wil de mol zijn. Het zou kunnen dat Miljuschka geen mollicitatie heeft gedaan, maar dat horen we pas aan het eind van het seizoen, of misschien zelfs nooit.

Ja dat snap ik, maar dat staat volledig buiten de discussie die werd gevoerd. Het moet niet zo zijn dat iemand niet als mol gezien kan worden omdat deze persoon dan geloofwaardigheid verliest in het dagelijks leven.

Als daar echt twijfels over zouden komen (bijvoorbeeld bij een minister of een andere PEP (Politically exposed person)), dan kan deze persoon uberhaupt niet meedoen.

Maar ja of dit ons dichterbij de ontmaskering van Miljuschka brengt weet ik ook niet.  ::rofl::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2020, 15:38:37 »
Eens met haar gedrag in opdracht 1. Kwam dan wel weer heel pontificaal in beeld met “Ik heb die draden in de knoop gemaakt, stom he?”. Dat dit ook de promo gehaald heeft vind ik onmols. Als ze de mol is maakt ze zichzelf onnodig verdacht voor Leonie en de montage voor ons.
Eens, dat is onmols.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2020, 15:43:36 »
In alle draden zitten knopen. Daarin onderscheidt ze zich niet van de anderen. Jaike trekt hem los, Claes raakt ermee in de knoop...

Het verschil zit hem in de totale zinloosheid van wat ze aan het doen is, in de ogenschijnlijk behulpzame houding ten opzichte van Leonie... Anders dan bij Claes helpt het allemaal niet wat ze doet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2020, 15:50:13 »
Maar het gaat erom dat ze zegt dat ze het in de knoop heeft gemaakt en dat dat ook in beeld komt. Dat betekent verdenking bij de gemiddelde kijker. Dat willen de makers meestal niet, vroeg in het seizoen. Niet genoeg om haar af te schrijven, maar wel een kruisje aan de niet-mol kant.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2020, 16:33:35 »
Wat ik ook tegen haar vond spreken is dat ze aan t eind zegt: ‘om Leonie even te verdedigen, we zijn allemaal langs die draadjes gegaan’

Waarom zou je als mol Leonie verdedigen?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2020, 16:40:32 »
Wat ik ook tegen haar vond spreken is dat ze aan t eind zegt: ‘om Leonie even te verdedigen, we zijn allemaal langs die draadjes gegaan’

Waarom zou je als mol Leonie verdedigen?
Niets is wat het lijkt?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2020, 17:51:20 »
Miljuschka's interview in het molboekje bevat enkele zaken die tegen haar eventuele molschap zouden kunnen spreken:
Citaat
Keek je voor je deelname al naar WIDM?
Nee.
Een mol die nog nooit naar WIDM heeft gekeken? Is dat waarschijnlijk?
Citaat
Waar heb je vooral van genoten tijdens de opnames?
Dat je geen enkele regie hebt en volledig het spel kunt spelen.
(...)
Had je voor je deelname een doel voor ogen?
Vooral genieten van het geen controle hebben.
Geen regie/controle hebben en volledig (oftewel: met beide handen vrij) het spel kunnen spelen lijkt me eerder van toepassing op een kandidaat dan op een mol. Een mol heeft uiteraard geen totale controle over wat er gebeurt, maar van hem of haar wordt wel verwacht dat hij/zij die controle probeert te pakken tijdens de opdrachten. En ik kan me niet voorstellen dat een mol geniet van het 'geen controle hebben'. Dat lijkt me in die rol juist een nachtmerrie.

Verder zijn veel van Miljuschka's antwoorden korter dan de vragen die aan haar gesteld werden. Dat hoeft niets te betekenen, maar het is natuurlijk wel zo leuk als de mol wat minder staccato reageert in een boekje dat vooral over hem/haar gaat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2020, 18:07:00 »
Een mol die nog nooit naar WIDM heeft gekeken? Is dat waarschijnlijk?

Stukje interview Kees Tol vd televizier:

Hoe heb je je voorbereid en op wat voor soort opdrachten hoopte je?
"Ik heb wat afleveringen teruggekeken op internet. Hoe erg: ik had nog nooit een volledige aflevering van WIDM gezien.


En zo waren er meer geloof ik


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2020, 02:56:05 »
Ja dat snap ik, maar dat staat volledig buiten de discussie die werd gevoerd. Het moet niet zo zijn dat iemand niet als mol gezien kan worden omdat deze persoon dan geloofwaardigheid verliest in het dagelijks leven.

Als daar echt twijfels over zouden komen (bijvoorbeeld bij een minister of een andere PEP (Politically exposed person)), dan kan deze persoon uberhaupt niet meedoen.

Maar ja of dit ons dichterbij de ontmaskering van Miljuschka brengt weet ik ook niet.  ::rofl::
Ik ben de discussie gestart en die ging om of Miljuschka om persoonlijke redenen misschien niet de mol wilde zijn, niet om mensen die om professionele redenen niet de mol mogen zijn.

Op dit moment is Rob bij mij verdachter dan Mil, maar Mil staat ook zeker nog op mijn lijstje van potentiële mollen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2020, 10:44:55 »
Aflevering 1: "ik kon er geen chocola van bakken" zegt Tina. Het is 'chocola van maken'.

Aflevering 2: "boter & cheesecake" zegt Mil. Samenvoeging van 'boter en suiker' en 'piece of cake'.

Gaan we vanavond ook een verwijzing krijgen naar koken en eten?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2020, 12:18:47 »
De regie kan toch niet zomaar even tegen een kandidaat zeggen: “zeg eens effe ik kon er geen chocola van bakken”? Dan zijn ze voor deze hint toch afhankelijk van de overige kandidaten? Ik zie niet veel in deze hint, tenzij het allemaal uitspraken van Miljuschka zelf zijn.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2020, 12:24:55 »
De regie kan toch niet zomaar even tegen een kandidaat zeggen: “zeg eens effe ik kon er geen chocola van bakken”? Dan zijn ze voor deze hint toch afhankelijk van de overige kandidaten? Ik zie niet veel in deze hint, tenzij het allemaal uitspraken van Miljuschka zelf zijn.
Nee, maar de productie kan het wel goed gebruiken in de montage.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2020, 16:31:23 »
Er wordt steeds gezegd hier dat Mil molt door alvast met de kaart weg te rijden bij opdracht 3 terwijl ze op Tina en Nathan zouden wachten, maar het is Claes die zonder overleggen wegrijdt en Tina die zegt dat ze zelf de Zhuzhou(?) Stone wel vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2020, 19:26:17 »
Er wordt steeds gezegd hier dat Mil molt door alvast met de kaart weg te rijden bij opdracht 3 terwijl ze op Tina en Nathan zouden wachten, maar het is Claes die zonder overleggen wegrijdt en Tina die zegt dat ze zelf de Zhuzhou(?) Stone wel vinden.
Waar het om gaat is dat Mil en Claes Europa hebben ingepikt. Tina en Nathan hebben Europa nodig als zij Zuid-Amerika hier hebben neergelegd. Mil en Claes hebben niets met Europa te maken. Zij moeten en waren al op zoek naar Azie. Handiger was geweest als Johan Afrika had uitgekozen voor Mil en Claes.
Dan was de puzzel het snelst opgelost:
Tina en Nathan: Zuid-Amerika --> Europa --> Azie --> Afrika
Mil en Claes: Afrika --> Noord-Amerika --> Australie
Reeds uitgevoerd: Australie --> Zuid-Amerika.

Op deze manier hoeven ze niet eerst op zoek naar een nieuw stuk als ze een stuk hebben verplaatst, maar pikken ze het stuk op wat voorhanden is. Als je het goed doet zijn er maar 6 verplaatsingen nodig

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #157 Gepost op: 25-01-2020, 19:55:47 »
Waar het om gaat is dat Mil en Claes Europa hebben ingepikt. Tina en Nathan hebben Europa nodig als zij Zuid-Amerika hier hebben neergelegd. Mil en Claes hebben niets met Europa te maken. Zij moeten en waren al op zoek naar Azie. Handiger was geweest als Johan Afrika had uitgekozen voor Mil en Claes.
Dan was de puzzel het snelst opgelost:
Tina en Nathan: Zuid-Amerika --> Europa --> Azie --> Afrika
Mil en Claes: Afrika --> Noord-Amerika --> Australie
Reeds uitgevoerd: Australie --> Zuid-Amerika.

Op deze manier hoeven ze niet eerst op zoek naar een nieuw stuk als ze een stuk hebben verplaatst, maar pikken ze het stuk op wat voorhanden is. Als je het goed doet zijn er maar 6 verplaatsingen nodig
Dat klopt wel, maar dat zegt niks over Mil als mol. Als je geen mol bent, maar kandidaat, weet je echt niet op dat moment wat de meest efficiente manier is om de puzzel op te lossen. Dus dan kan je ook denken, wij gaan alvast met deze kaart op pad ipv dat zij er pas mee op pad gaan als ze hier zijn aangekomen. En het is dus niet echt Mil die besluit alvast op pad te gaan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #158 Gepost op: 25-01-2020, 20:56:53 »
"Ik kan het bevestigen noch ontkennen." Hm ....

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #159 Gepost op: 25-01-2020, 21:08:54 »
Wapperend met een geldbriefje waar duidelijk 'mol' op te lezen is.   :-X