Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 112108 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #840 Gepost op: 8-03-2020, 21:02:38 »
  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #841 Gepost op: 8-03-2020, 21:18:48 »
  ;D
Waaaat?! Hier gaat mijn tunnel. Ontsnappen is niet meer mogelijk. Of kan ik mezelf uitgraven zoals een mol doet?

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #842 Gepost op: 8-03-2020, 21:21:41 »
Als je naar Miljuschka haar Instagram kijkt valt mij wel op dat ze erg vaak met een Chinees kostuum aan op de foto's staat en ze gaf ook een kookles Chinees of iets dergelijks? Opvallend wel.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #843 Gepost op: 8-03-2020, 21:24:18 »
Even de tunnel dieper graven  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #844 Gepost op: 8-03-2020, 21:26:10 »
Even de tunnel dieper graven  ;D
Modder in de escaperoom!

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #845 Gepost op: 8-03-2020, 22:08:12 »
Even de tunnel dieper graven  ;D

https://geschiedenis-winkel.nl/vrijheid-en-rede-b-altena.html

Dit hoeft niet alleen naar mil te wijzen. Haar shirt lijkt mij gewoon toeval. De twee cijfercodes lijken mij wel bewust gekozen. Dat zij ze allebei ontdekt pleit niet voor haar als mol. Dat ze allebei geen geld hebben opgeleverd zou meer geluk dan wijsheid zijn geweest!

Offline marmolletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #846 Gepost op: 8-03-2020, 22:37:19 »
Miljuschka kreeg in aflevering 1 de volgende spreuk: de wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet. Zij koos voor geluk en vond een groene vrijstelling. Heeft Miljuschka dus wijsheid en geluk en is zij dus de mol?

Wijsheid en geluk komt in aflevering 9 ook weer terug aangezien de rik de kandidaten wijsheid en geluk wenst.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #847 Gepost op: 8-03-2020, 22:45:15 »
Opdracht 9.3 Richtingsgevoel.
Bij Nathan zie je beelden (2e foto) van het hoge gebouw van boven het dak met de rode linten.
Met deze foto kun je de hoogte bepalen waarop de linten hangen waarachter de mol staat.Deze hangen geschat op minimaal 120 cm hoogte (schutbord en daarboven het touwtje waaraan de linten hangen).
De cameraman moest bukken om onder de rode doeken door te filmen.
Bij Buddy (foto 1) zien we de zwarte schaduw van de mol, een (wespen)taille in het zwart links boven zie je de inkeping aan de rechterkant van het zwart.
3e foto: zien we ongeveer dezelfde kant van Mil als bij de zwarte schaduw. Opvallend detail is de brede riem met G-gesp (die je nu niet ziet). De brede riem zie je ook in de schaduw foto.

Hoezo blauwe muisjes?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 15:00:30 door foxhunter »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #848 Gepost op: 8-03-2020, 23:25:43 »
Opdracht 9.3 Richtingsgevoel.
Bij Nathan zie je beelden van het hoge gebouw van boven het dak met de rode linten. Deze hangen geschat op 80 cm hoogte.
Bij Buddy zien we de zwarte schaduw van de mol, een wespentaille die boven de linten uitkomt. Hoezo blauwe muisjes?
Het is Mil, 100%.

(ik was effe te moe om dit draadje te verdedigen, sorry)
Zeker de moeite waard om eens goed te bestuderen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #849 Gepost op: 8-03-2020, 23:29:16 »
Er wijst heel veel naar Mil. De intonatie van de vervormde stem van de mol lijkt af en toe sprekend op die van haar. Maar vooral Mils 'gesprek' met de mol vind ik zo verdacht! Het lijkt wel alsof ze over een opname heen zit te praten of zo. Als dat zo is hadden ze dat beter op een andere manier kunnen doen.  ::gordijn::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 23:32:09 door Amethyst »

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #850 Gepost op: 8-03-2020, 23:38:45 »
Er wijst heel veel naar Mil. De intonatie van de vervormde stem van de mol lijkt af en toe sprekend op die van haar. Maar vooral Mils 'gesprek' met de mol vind ik zo verdacht! Het lijkt wel alsof ze over een opname heen zit te praten of zo. Als dat zo is hadden ze dat beter op een andere manier kunnen doen.  ::gordijn::

Ze duwen het ons wel erg hard door de strot met de WIDM-versie van de I amsterdam-letters (ook wit met rood, natuurlijk) en de food trucks (ze heeft het programma Miljuschka's food trucks gepresenteerd op 24 Kitchen)

En de letter W die ontbreekt bij de Widm versie  van I Amsterdam ...
En de waaiers , al te beginnen met voorstelling van de kandidaten, voor de reeks begon.
De windmolens, ventilator ook bij beeld en geluid , ook daar een waaier op tafel.
En dan nog alles wat food aan gaat ...


Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #851 Gepost op: 9-03-2020, 01:54:06 »
Miljuschka kreeg in aflevering 1 de volgende spreuk: de wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet. Zij koos voor geluk en vond een groene vrijstelling. Heeft Miljuschka dus wijsheid en geluk en is zij dus de mol?

Wijsheid en geluk komt in aflevering 9 ook weer terug aangezien de rik de kandidaten wijsheid en geluk wenst.

De wijze (de mol) kent zichzelf, maar toont zichzelf niet. Pas bij de ontknoping. Mil = Mol  ::bravo::
Ben jij de mol?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #852 Gepost op: 9-03-2020, 09:18:07 »
 ::bravo::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #853 Gepost op: 9-03-2020, 12:08:55 »
Aflevering 9 wederom onmols van Mil.

Opdracht 1: roept bijna direct al de goede oplossing
Opdracht 3: 1500 euro binnen

Je kan dit weer beginnen uitleggen als 'Mil moest toch niet gokken' of 'het geld van de mol telt misschien niet', maar het zijn weer maar eens twee onmolse acties van Mil. Denk dan terug aan de grijpmachines, aan alle zandlopers die ze neemt, aan het willen gokken bij het theeservice en zo kunnen we nog even doorgaan. Leonie die met heel hoge zekerheid er uitging door (minstens te spreiden) op Leonie niet te vergeten. Het wordt wel allemaal heel veel om uit te leggen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #854 Gepost op: 9-03-2020, 13:03:52 »
Aflevering 9 wederom onmols van Mil.

Opdracht 1: roept bijna direct al de goede oplossing
Opdracht 3: 1500 euro binnen

Je kan dit weer beginnen uitleggen als 'Mil moest toch niet gokken' of 'het geld van de mol telt misschien niet', maar het zijn weer maar eens twee onmolse acties van Mil. Denk dan terug aan de grijpmachines, aan alle zandlopers die ze neemt, aan het willen gokken bij het theeservice en zo kunnen we nog even doorgaan. Leonie die met heel hoge zekerheid er uitging door (minstens te spreiden) op Leonie niet te vergeten. Het wordt wel allemaal heel veel om uit te leggen.

Is € 1750 zeggen, kandidaten gedrag in de laatste aflevering?

Is € 1500 uit de pot halen om mee te gokken, kandidaten gedrag in de laatste opdracht?

Wil de Mol in de laatste 3 opdrachten zich als kandidaat opstellen of opzichtig bekend maken aan de overige 3 kandidaten, "Kijk, ik ben de Mol".

Bijna € 40000 is er verdamp in 9 afleveringen....

75 procent van de pot is foetsie!!

Zal de Mol zich nog druk maken om wat extra eurootjes in de pot of niet?

Opdracht 2 lekker niks doen, "Ze Mollen maar".

In de laatste opdracht pak ik toch weer € 1500 uit de pot terug.










Offline Kist

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #855 Gepost op: 9-03-2020, 15:29:11 »
Aflevering 9 wederom onmols van Mil.

Opdracht 1: roept bijna direct al de goede oplossing
Opdracht 3: 1500 euro binnen

Je kan dit weer beginnen uitleggen als 'Mil moest toch niet gokken' of 'het geld van de mol telt misschien niet', maar het zijn weer maar eens twee onmolse acties van Mil. Denk dan terug aan de grijpmachines, aan alle zandlopers die ze neemt, aan het willen gokken bij het theeservice en zo kunnen we nog even doorgaan. Leonie die met heel hoge zekerheid er uitging door (minstens te spreiden) op Leonie niet te vergeten. Het wordt wel allemaal heel veel om uit te leggen.
Opdracht 1 is toch bij uitstek wel mols? Ik bedoel, de Mol weet wat de bedoeling is van de opdracht. Die weet dat de penningmeester mag beslissen. Dus dan is het best mogelijke scenario om wel te mollen maar het niet zo dom te doen als Rob om precies te doen wat Mil doet. Heel snel heel duidelijk zeggen, ja dit is 1750 makkie toch. Nathan denkt dan, verhip dit was inderdaad makkelijk. En daarmee is er veel meer kans dat hij zegt, tuurlijk weet die andere groep het. Tenslotte was het super makkelijk. Nathan en Mil wisten het tenslotte al na ronde 1.

Bij opdracht 3 zegt Rik specifiek dat de gevolgen van de Pot nog onbekend zijn. Als het geld van alle kandidaten en de mol gewoon meetelt is dat natuurlijk niet nodig. Dus op basis van de 'verdiende' bedragen zeggen, dit is wel of niet mols lijkt mij niet heel logisch.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #856 Gepost op: 9-03-2020, 15:34:44 »
Even de tunnel dieper graven  ;D

Kan nog wel wat dieper hoor. De code in Aflevering 1 was 1989. Op het shirt van Miljuschka staat 1976. 1989-1976=13 en wat is de 13e letter van het alfabet ook al weer? M van Mol Mil ::jaja::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #857 Gepost op: 9-03-2020, 15:45:25 »
Merel was vertrouwenspersoon van Leonie als ik het goed heb?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #858 Gepost op: 9-03-2020, 16:30:58 »
Kan nog wel wat dieper hoor. De code in Aflevering 1 was 1989. Op het shirt van Miljuschka staat 1976. 1989-1976=13 en wat is de 13e letter van het alfabet ook al weer? M van Mol Mil ::jaja::

 ::oink:: ;D

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #859 Gepost op: 9-03-2020, 17:51:57 »
1000= Romeins getal M


Met Tulpen uit Amsterdam  ;D
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 17:56:00 door Thiago »