Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111253 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #880 Gepost op: 11-03-2020, 10:18:45 »
heel manipulatief en brutaal
'Manipulatief genoeg', zei hij. (om de groep genoegen te laten nemen met weinig geld). Dat zijn ze alle vier wel. Het woord brutaal heeft hij niet gebruikt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #881 Gepost op: 11-03-2020, 10:45:11 »
Heb je een Screenshot en wat is je punt in relatie tot Mil?
Screenshot heb ik eerder eens geplaatst.
Mil die de brug niet op durft, maar toch een stukje gaat. Dat is de maximale mol actie die je met haar bruggen / hoogte angst kan uitvoeren. Je loopt de brug een stukje op en zegt jongens zoek het maar met 1 man minder uit, ik ga dit niet doen. Hierdoor moesten de andere extra getallen onthouden, met name Buddy.
De opdracht heet doorzien. Doorzie de brug en als je daar Mil ziet i.p.v. geduldig wachtend aan de zijkant van de brug, dan doorzie je pas de opdracht. Een kijk op de mol.
Wij zien de kandidaten pas weer bij elkaar na de opdracht zodra ze in het hotel zijn.

Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #882 Gepost op: 11-03-2020, 11:05:35 »
Een maximale molactie is dus de anderen de opdracht laten mislukken of ze laten nep mollen zonder daar zelf iets voor hoeven te doen?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #883 Gepost op: 11-03-2020, 11:40:40 »
Screenshot heb ik eerder eens geplaatst.
Mil die de brug niet op durft, maar toch een stukje gaat. Dat is de maximale mol actie die je met haar bruggen / hoogte angst kan uitvoeren. Je loopt de brug een stukje op en zegt jongens zoek het maar met 1 man minder uit, ik ga dit niet doen. Hierdoor moesten de andere extra getallen onthouden, met name Buddy.
De opdracht heet doorzien. Doorzie de brug en als je daar Mil ziet i.p.v. geduldig wachtend aan de zijkant van de brug, dan doorzie je pas de opdracht. Een kijk op de mol.
Wij zien de kandidaten pas weer bij elkaar na de opdracht zodra ze in het hotel zijn.

De opdracht heet Doorzichtig


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #884 Gepost op: 11-03-2020, 12:29:16 »
'Manipulatief genoeg', zei hij. (om de groep genoegen te laten nemen met weinig geld). Dat zijn ze alle vier wel. Het woord brutaal heeft hij niet gebruikt.
Rik noemde de volgende punten:
- manipulatief genoeg (om de groep etc.), check
- genot om naar de kijken, check
- gedurfd, check
- fanatiek, check

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #885 Gepost op: 11-03-2020, 14:56:59 »
Een maximale molactie is dus de anderen de opdracht laten mislukken of ze laten nep mollen zonder daar zelf iets voor hoeven te doen?
Patrick Stoof, 2011. Tot twee keer toe. (Zo niet vaker.)

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #886 Gepost op: 11-03-2020, 19:08:30 »
Ik denk nog steeds dat die titel "doorzichtig" op mil kan slaan. Zij is telkens het kleur van de opdrachten, veel opdrachttitels hebben kleur en beeld in de naam. Bijv. rood bij de rode auto's, leger bij de mol laser game, geel bij de fietsopdracht, etc. Toen zij niet mee kon doen met de brug opdracht, ontbrak de kleur en krijg je doorzichtig.

Offline Cmolfan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #887 Gepost op: 12-03-2020, 10:49:08 »
Hoi allemaal!

Zou het kunnen dat in het kader van het jubileum Miljuschka de beste molacties van afgelopen jaren heeft nagedaan? Zoals de kleding die matchen met de opdrachten (milouska), de handgebaren in de biechten (Inge), zeggen dat je nachtblind bent (Patrick met zwarte polaroid foto), de brug niet op durven (Patrick), doen alsof je niet fit bent en dus fysiek niet meekomen/het zwaar hebben met een opdracht (george), niets hoeven doen als anderen voor je mollen (Jon), met het molgeld/vrijstelling in beeld laten zien dat je de mol bent en het zelfs letterlijk uitspreken 'hier ben ik' (merel) en in nabijheid van  de andere kandidaten letterlijk in beeld staan bijvoorbeeld als dirigent (Jan) etc.

Daarnaast denk ik dat het echt geniaal zou zijn als zij buddy heeft ingezet om haar molklusjes door hem te laten opknappen. Ze zei zelf nog in een interview dat wie is de mol met haar mensenkennis voor haar een makkie was dus wie weet heeft ze hem en anderen heel slim kunnen misleiden :)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 11:01:11 door Cmolfan »

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #888 Gepost op: 12-03-2020, 15:01:29 »
Mil heeft zojuist een foto op haar instagram geplaats compleet in China-stijl.
'Wijsheid of geluk?' schrijft ze erbij..

Ben jij de mol?

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #889 Gepost op: 12-03-2020, 15:03:00 »
Hoi allemaal!

Zou het kunnen dat in het kader van het jubileum Miljuschka de beste molacties van afgelopen jaren heeft nagedaan? Zoals de kleding die matchen met de opdrachten (milouska), de handgebaren in de biechten (Inge), zeggen dat je nachtblind bent (Patrick met zwarte polaroid foto), de brug niet op durven (Patrick), doen alsof je niet fit bent en dus fysiek niet meekomen/het zwaar hebben met een opdracht (george), niets hoeven doen als anderen voor je mollen (Jon), met het molgeld/vrijstelling in beeld laten zien dat je de mol bent en het zelfs letterlijk uitspreken 'hier ben ik' (merel) en in nabijheid van  de andere kandidaten letterlijk in beeld staan bijvoorbeeld als dirigent (Jan) etc.

Daarnaast denk ik dat het echt geniaal zou zijn als zij buddy heeft ingezet om haar molklusjes door hem te laten opknappen. Ze zei zelf nog in een interview dat wie is de mol met haar mensenkennis voor haar een makkie was dus wie weet heeft ze hem en anderen heel slim kunnen misleiden :)

Dat zou echt geweldig zijn!! Ik hoop het! :)
Ben jij de mol?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #890 Gepost op: 12-03-2020, 17:31:48 »
Hoe mooi het ook zou zijn als Mil de beste molacties van de afgelopen 20 jaar zou doen, na aflevering 9 geloof ik niet meer in Mil als mol. Een mol zou niet 1.500 euro pakken in die laatste opdracht voor de finaletest. Hoewel het theoretisch kan dat niemand van de finalisten (als Mil de mol is) op de juiste mol zit, lijkt mij dit scenario toch te onwaarschijnlijk.

Ik denk zelfs dat Mil (of Nathan) nog gaat afvallen net voor de ontknoping, omdat ik nu denk dat Rob als enige op de juiste mol (Buddy) zit.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #891 Gepost op: 12-03-2020, 17:46:49 »
Wat nu als die 1500 wel is ingezet (uit de pot dus), maar de "winst" over de balustrade is gegooid?

Dan vind ik 1500 inzet kiezen juist mols (geld dus ook voor buddy)

Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #892 Gepost op: 12-03-2020, 20:51:21 »
Hoi allemaal!

Zou het kunnen dat in het kader van het jubileum Miljuschka de beste molacties van afgelopen jaren heeft nagedaan? Zoals de kleding die matchen met de opdrachten (milouska), de handgebaren in de biechten (Inge), zeggen dat je nachtblind bent (Patrick met zwarte polaroid foto), de brug niet op durven (Patrick), doen alsof je niet fit bent en dus fysiek niet meekomen/het zwaar hebben met een opdracht (george), niets hoeven doen als anderen voor je mollen (Jon), met het molgeld/vrijstelling in beeld laten zien dat je de mol bent en het zelfs letterlijk uitspreken 'hier ben ik' (merel) en in nabijheid van  de andere kandidaten letterlijk in beeld staan bijvoorbeeld als dirigent (Jan) etc.

Daarnaast denk ik dat het echt geniaal zou zijn als zij buddy heeft ingezet om haar molklusjes door hem te laten opknappen. Ze zei zelf nog in een interview dat wie is de mol met haar mensenkennis voor haar een makkie was dus wie weet heeft ze hem en anderen heel slim kunnen misleiden :)

Klinkt allemaal wel leuk en logisch. Vooral die brugopdracht vond ik opvallend idd.
En die 1500 is wel veel maar telt dus niet als ze de mol is?

Toch mis ik behalve de mooie hints de acties. Dus niet mijn mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #893 Gepost op: 12-03-2020, 20:53:25 »
Wat nu als die 1500 wel is ingezet (uit de pot dus), maar de "winst" over de balustrade is gegooid?

Dan vind ik 1500 inzet kiezen juist mols (geld dus ook voor buddy)

Toen dat hier ergens anders op het forum ook geopperd werd had ik ook nog wel de hoop dat Mil de mol kon zijn, maar het probleem hiermee is juist dat we in het ongewisse zijn hierover. En ook de kandidaten zien het resultaat (nog) niet.

Zou toch wel heel raar zijn als de mol zo makkelijk zoiets kan doen, buiten iedere vorm van controle door de kandidaten die dat dan niet eens mee zouden kunnen wegen in de finaletest bij hun molkeuze.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Cmolfan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #894 Gepost op: 12-03-2020, 21:29:07 »
Als ik mijn eigen theorie volg :) dan zou dat een molactie zijn zoals Margriet (trein), Dennis (cruiseschip), Kees (bij de helikopter) of Klaas (berg)..zij gooiden ook allemaal geld weg buiten beeld zonder dat andere kandidaten daar weet van hadden. Een actie die dus niet meegewogen kan worden door andere kandidaten in de zoektocht naar de mol..


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #895 Gepost op: 12-03-2020, 21:59:05 »
@Cmolfan:

Dat is wel zo natuurlijk, alleen ging het nu om de laatste opdracht (Richtingsgevoel)  voor de finaletest. Penningmeester kan niets meer controleren. Bij Margriet b.v. had je nog het idee dat de kandidaten in de trein haar nog in de gaten hadden kunnen houden. In Richtingsgevoel ging iedereen buiten het zicht van de anderen langs de bakken waar het geld (wel/niet) in zat.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Kist

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #896 Gepost op: 12-03-2020, 22:33:44 »
Toen dat hier ergens anders op het forum ook geopperd werd had ik ook nog wel de hoop dat Mil de mol kon zijn, maar het probleem hiermee is juist dat we in het ongewisse zijn hierover. En ook de kandidaten zien het resultaat (nog) niet.

Zou toch wel heel raar zijn als de mol zo makkelijk zoiets kan doen, buiten iedere vorm van controle door de kandidaten die dat dan niet eens mee zouden kunnen wegen in de finaletest bij hun molkeuze.
Ik denk dat het veel simpeler ligt. Er zijn dit jaar twee opdrachten geweest waarvan de opbrengst onbekend is. De laatste opdracht en de laser opdracht. Beide opdrachten delen 1 eigenschap, het was de kandidaten letterlijk tegen de mol. Het is niet eerlijk om de mol tijdens zo'n opdracht de ruimte te geven. Ook niet in de Geest van het spel (je zegt namelijk nu eigenlijk als makers, als Mol heb je sowieso -zoveel euro te pakken). Kan gewoon niet anders dan dat het bedrag van de mol niet meetelt in deze opdracht.

Veel sterker is de hint van het geld dat door Mil word gepakt. Namelijk het Mil-Mol geld. Bovendien, komt het hele gesprek en het gedrag van Mil tijdens de opdracht super geacteerd over. Maar dat kan natuurlijk aan mijn tunnelvisie liggen.

Ik denk in ieder geval dat we totaal geen conclusies kunnen trekken naar aanleiding van de hoogte van de bedragen die de kandidaten al dan niet hebben binnen gesleept in de laatste opdracht.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #897 Gepost op: 12-03-2020, 22:38:04 »
Mil heeft zojuist een foto op haar instagram geplaats compleet in China-stijl.
'Wijsheid of geluk?' schrijft ze erbij..



De Mol met gespleten persoonlijkheid  :D ::bravo::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #898 Gepost op: 12-03-2020, 22:42:22 »
De Rode Lijn (Loper) van dit jubileum seizoen is natuurlijk volgens de opening in de eerste aflevering Wijsheid & Geluk

Lao Tse is de Wijsheid
De Draak en de parel staat
voor Geluk
En kan in verschillende gedaantes veranderen

De wijsheid van Lao Tse werd verteld aan de kandidaten door Rik

Het geluk was een poort waardoor je kon gaan met de woorden van Wijsheid van Lao Tse.

De Mol kiest altijd voor Geluk omdat de woorden van Wijsheid al door Rik waren gegeven.
De Leeuwin staat dapperheid, bewaker, voorspoed en geluk.

Mil is een Os
Mil kiest sleutel 2012, het jaar van de Draak (geluk)
Mil wordt afgeschermd door Rik, door haar als enige niet bij naam te noemen.
Ook haar vrijstelling wordt Afgeschermd.
De Mol heeft die ook niet nodig.

De laatste aflevering eindigt bij de eerste aflevering.
De Rode Lijn (Loper)

Lao Tse, de Wijsheid zit op een Os.
Het Chinese Sterrenbeeld van Mil.

Niemand verdenkt Mil.

Wijsheid & Geluk(t)



« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 09:42:34 door Thiago »

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #899 Gepost op: 12-03-2020, 23:18:13 »
De Rode Lijn (Loper) van dit jubileum seizoen is natuurlijk volgens de opening in de eerste aflevering Wijsheid & Geluk

Lao Tse is de Wijsheid
De Draak & Buddha is het Geluk

De wijsheid van Lao Tse werd verteld aan de kandidaten door Rik

Het geluk was een poort waardoor je kon gaan met de woorden van Wijsheid van Lao Tse.

De Mol kiest altijd voor Geluk omdat de woorden van Wijsheid al door Rik waren gegeven.

Mil is een Leeuw
Mil is een Os
Mil kiest sleutel 2012, het jaar van de Draak (geluk)
Mil wordt afgeschermd door Rik, door haar als enige niet bij naam te noemen.
Ook haar vrijstelling wordt Afgeschermd.
De Mol heeft die ook niet nodig.

De laatste aflevering eindigt bij de eerste aflevering.
De Rode Lijn (Loper)

Lao Tse, de Wijsheid zit op een Os.
Het Chinese Sterrenbeeld van Mil.

Niemand verdenkt Mil.

Wijsheid & Geluk(t)

Heel mooi!
Maar zouden ze daar echt de mol op uitkiezen? Ik bedoel dat beeld zetten ze er niet speciaal voor widm neer, dus dan zou Rick tijdens de research reis al bedacht moeten hebben. Hey, een os. Laten we daar eens de mol bij uitzoeken? Lijkt me wel heel diep doorgedacht!
Ben jij de mol?