Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 112100 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #860 Gepost op: 9-03-2020, 20:03:12 »
Voeg hierbij dat Miljuschka de maximale inzet wist te vinden (€1500).
Naast het briefje van 1 mille vond ze ook de €500. Op dit biljet staat levensgroot MOL, met een vraagteken door de O. Het vraagteken is een wildcard karakter en daar mag je dus elk willekeurig karakter invullen. Vul hier de I in en je krijgt MIL.
Als Miljuschka dan ook nog geacteerd staat te juichen en in de biecht letterlijk zegt "de pot is in ieder geval door MIJ gespekt", dan moet je daar dus de grote vraagtekens zetten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #861 Gepost op: 9-03-2020, 22:25:10 »
Opdracht 1 is toch bij uitstek wel mols? Ik bedoel, de Mol weet wat de bedoeling is van de opdracht. Die weet dat de penningmeester mag beslissen. Dus dan is het best mogelijke scenario om wel te mollen maar het niet zo dom te doen als Rob om precies te doen wat Mil doet. Heel snel heel duidelijk zeggen, ja dit is 1750 makkie toch.

Bij nader inzien denk ik dat ook.  ::ok:: Sowieso vind ik het vrij opvallend dat ze bijna meteen lijkt te weten dat het 1750 moet zijn, terwijl de rest geen idee lijkt te hebben. Dat is op zijn minst vreemd te noemen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #862 Gepost op: 9-03-2020, 22:33:59 »
Voeg hierbij dat Miljuschka de maximale inzet wist te vinden (€1500).
Naast het briefje van 1 mille vond ze ook de €500. Op dit biljet staat levensgroot MOL, met een vraagteken door de O. Het vraagteken is een wildcard karakter en daar mag je dus elk willekeurig karakter invullen. Vul hier de I in en je krijgt MIL.
Als Miljuschka dan ook nog geacteerd staat te juichen en in de biecht letterlijk zegt "de pot is in ieder geval door MIJ gespekt", dan moet je daar dus de grote vraagtekens zetten.

 ::ok:: Als ik Mol in tik op mijn foon wordt het automatisch Mil  ::tandpastasmiley::
 TaoMisme ...  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 22:36:25 door ZwarteMol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #863 Gepost op: 9-03-2020, 22:57:40 »
Bij nader inzien denk ik dat ook.  ::ok:: Sowieso vind ik het vrij opvallend dat ze bijna meteen lijkt te weten dat het 1750 moet zijn, terwijl de rest geen idee lijkt te hebben. Dat is op zijn minst vreemd te noemen.  ::vergroot::
Mil was ook al zo snel in de escape room. In de podcast van die afl. zei Rik daar iets over ...dat ie het zo knap van haar vond dat ze daar zo snel was o.i.d.

Toen ik dat fragmentje later voor de 2e keer terugluisterde dacht ik te horen dat Rik daar een lachje probeerde te onderdrukken. Kwam op me over als een binnenpretje. Het was heel subtiel, dus mss zie ik weer spoken ha/ha

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #864 Gepost op: 9-03-2020, 23:02:10 »
De laatste aflevering om geld te verdienen.
Mil verdiend deze aflevering heel veel geld.
Opvallend veel!
Vergeleken met de 8 afleveringen daarvoor... bizar veel, opeens!?

Klopt dit?
Is dit normaal?
Of zit hier weer een addertje onder het gras?

Verdiende ze zoveel geld door Wijsheid en of Geluk?

Of gaan as zaterdag zien dat we door Mil in de val zijn gelopen?


Offline Bjorn1979

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #865 Gepost op: 10-03-2020, 07:33:07 »
Ze verdienden met opdracht 2 €1220 toch? Gedeeld door 4 is dat € 305.

Mil pakte bij opdracht 3 € 1500. Welke wordt verdubbeld maar inzet €1500 gaat daar weer vanaf.

Totaal € 1805

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #866 Gepost op: 10-03-2020, 09:25:41 »
niet heel overtuigend geef ik toe, maar Miljuschka noemde Jan Versteegh de beste mol ooit. Voordat ze ja had gezegd kende ze WIDM nog niet. Mil gaf ook aan alleen het seizoen met Merel te hebben gezien als voorbereiding.

Een seizoen binge-watch je in een weekendje en heb je nog tijd over. Er bijna blanco instappen vind ik ook helemaal niet bij haar passen, eigenlijk.  ::helderziend::

Mil is een control freak, zegt ze zelf ...en is niet per se van de heftige persoonlijkheden, omdat ze naast haar sociale kant ook van zichzelf weet dat ze minder sociaal kan zijn. Ze heeft niet zo maar ja gezegd. Geloof ik helemaal niks van. Dan wil je of als mol (meer controle, tuurlijk, maar nog steeds erg heftig, als je normaal niet van verrassingen houdt), of als kandidaat toch zo veel mogelijk uitsluiten ...en bereid je je heel goed voor?

Op een aantal sites werd gezegd dat Jan haar vertrouwenspersoon was. Omdat ik weet dat ze Jan kent (v-persoon of niet), vind ik het al vreemd dat als je maar 1 seizoen kijkt dan voor het seizoen met Merel kiest. Lijkt me ook niet dat haar vriend, die groot fan van WIDM is, dat het beste recente seizoen vond. Zoiets bespreek je toch samen, als je het programma niet kent?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #867 Gepost op: 10-03-2020, 09:49:46 »
Ze verdienden met opdracht 2 €1220 toch? Gedeeld door 4 is dat € 305.

Mil pakte bij opdracht 3 € 1500. Welke wordt verdubbeld maar inzet €1500 gaat daar weer vanaf.

Totaal € 1805

Volgens mij ook ja.  ::jaja::

Maar het geld van de laatste proef komt (lijkt mij) niet binnen als ze de mol is.
In die zin kun je eigenlijk heel weinig conclusies trekken uit opdracht 3 en lijken ze dan allevier toch nog dicht bij elkaar te liggen.  ::vergroot::

Even iets wat mij bezighoudt uit een van de eerste afleveringen (voor de zekerheid in spoilertags, ik weet niet of iedereen hints wil lezen).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar ik geef toe dat het lastig is. En ik mis het ook een beetje om 100% overtuigd te zijn van een mol. Dat heb ik dit jaar niet echt, hoewel ik wel een beetje vastgeroest zit in deze tunnel.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Kist

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #868 Gepost op: 10-03-2020, 10:43:35 »

Maar ik geef toe dat het lastig is. En ik mis het ook een beetje om 100% overtuigd te zijn van een mol. Dat heb ik dit jaar niet echt, hoewel ik wel een beetje vastgeroest zit in deze tunnel.  ::rofl::
Is ook wel een beetje group think misschien. Bij mij in ieder geval wel. Ik wordt een beetje onzeker van dat de meeste molloten op Rob of Nathan zitten. Dat terwijl objectief er veel meer hints naar Mil zijn. Ze heeft het nota bene zelfs eigenlijk meerdere keren gewoon op camera gezegd dat zij de mol is. Dat begon al bij de escape room, toen maakte ze al een opmerking tegen Buddy, waar de goede hoorder kan horen, ik ben de mol. Dan natuurlijk het moedermol moment, het moment bij de laseropdrachten, het zien van haar eigen naam bij de Waaiers (terwijl niemand uberhaupt maar een naam heeft kunnen spotten zover we weten) en ook bij de laatste opdracht weer.

Ik zit in ieder geval al vanaf aflevering 1 op Mil. Al mijn punten op haar ingezet, dus als ik fout zit, houd ik niks over. Mocht ik het goed hebben, heb ik mijn pouletje in ieder geval dik gewonnen. Heb alle andere kandidaten uitvoerig bestudeerd, maar eigenlijk bij niemand zulk sterk mol bewijs gezien als bij Mil. Maar goed, ik behoor tot de minderheid. Dus ik kan echt finaal mis zitten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #869 Gepost op: 10-03-2020, 11:58:49 »
Is ook wel een beetje group think misschien. Bij mij in ieder geval wel. Ik wordt een beetje onzeker van dat de meeste molloten op Rob of Nathan zitten. Dat terwijl objectief er veel meer hints naar Mil zijn.
Vind ik ook, ja. Mensen zijn helaas kuddedieren en worden dan onzeker, als ze geen uitzondering zijn. Dat zag je ook met sommige Jan-verdenkers hier, die door groepsdruk van hem af stapten. De mol 'moest' de kluis vinden ...Jan was al na 1 afl. gestreept op dit forum. Ik zet het ietsje te dik aan, maar je snapt me.

Oké, ik ga weer terug naar de aanwijzingen. Deze is w.m.b. een van de sterkste. Kan ik niet naar een andere kandidaat uitleggen.

Toen Mil de aanzet gaf tot wielrenner 🚲 Dumoulin, die bekend is van z'n roze Giro trui. Lokale producente Lulu kwam daarna heel toevallig bij haar langs, op de fiets 🚲 èn helemaal in het roze en Mil zei vervolgens wat tegen haar. Dat is niet iets wat ze bij een kandidaat zouden doen, toch?

Op locatie even snel improviseren om Mil verdacht te maken bij de kijker ...zoiets heb ik tot nu toe nog nooit gezien. ::rits::



RTL gaat trouwens weer gewoon door met de verdachtmakingen aan het adres van de niet-Boulevard molletjes. Deze keer is Rob aan de beurt

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/5049842/stemvervorming-widm-spel-teruggedraaid-dit-de-mol

die idd best snel stijgt in de app. ::wijn::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #870 Gepost op: 10-03-2020, 16:31:29 »
Ik weet niet of het al genoemd is, maar dan nog maar een keer.

Let op wat Miljuschka zegt over Rob in haar testbiecht van aflevering 9.
Het gaat over de porseleinen kamer waar Rob een aantal vazen omgooit:

"Het mooie is dat ie het ook nog zo speelde dat ie voor mij de weg had vrijgemaakt. Thanks Robbie"

Dit kan letterlijk worden opgevat, maar ook figuurlijk.
Miljuschka kan als mol zonder verdenking het parcours afleggen, omdat Rob er wel voor zorgde dat er vazen braken en geld uit de pot ging.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #871 Gepost op: 10-03-2020, 16:42:25 »
Ik weet niet of het al genoemd is, maar dan nog maar een keer.

Let op wat Miljuschka zegt over Rob in haar testbiecht van aflevering 9.
Het gaat over de porseleinen kamer waar Rob een aantal vazen omgooit:

"Het mooie is dat ie het ook nog zo speelde dat ie voor mij de weg had vrijgemaakt. Thanks Robbie"

Dit kan letterlijk worden opgevat, maar ook figuurlijk.
Miljuschka kan als mol zonder verdenking het parcours afleggen, omdat Rob er wel voor zorgde dat er vazen braken en geld uit de pot ging.

Precies , zo hoorde ik het ook.
Bedankt Rob voor de medewerking  ;D

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #872 Gepost op: 10-03-2020, 21:08:47 »
De Wijze & de Stier/Os

Geboorte jaar van de Mol...


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #873 Gepost op: 10-03-2020, 21:58:48 »
Vind ik ook, ja. Mensen zijn helaas kuddedieren en worden dan onzeker, als ze geen uitzondering zijn. Dat zag je ook met sommige Jan-verdenkers hier, die door groepsdruk van hem af stapten. De mol 'moest' de kluis vinden ...Jan was al na 1 afl. gestreept op dit forum. Ik zet het ietsje te dik aan, maar je snapt me.


Ja, eens!

Rob/Nathan doet sterk denken aan Stine/Simone, maar het verschil is nu dat Rob en Nathan de finale hebben gehaald.
Ik sluit Buddy ook niet uit trouwens als mol, maar Mil moet het wel zijn. ::rofl:: Ook als je kijkt naar wat o.a. Moldo en Thiago schrijven.

In ieder geval is de kans toch nog reëel dat de mol in dat bondje zit, denk ik. We gaan het zien!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #874 Gepost op: 10-03-2020, 23:30:36 »
^ Ik weet niet of die kans groot is, want ook voor Rob is veel te zeggen, maar als Mil een kandidaat is ze wel een vreemde. Let's put it that way.  ::rofl::

Sinds dat ik kijk heb ik nog nooit een kandidaat gezien die zichzelf voor ons als kijkers aanwees als de mol. Deed ze nu alweer, hè? In de laatste opdracht noemde ze de mol 'doos', en dat met alleen nog 3 mannen in het spel.

Als ze het is wrijft ze het er wel in.  ::rofl::


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #875 Gepost op: 11-03-2020, 00:34:56 »
Afl. 8 opdracht 3 Doorzichtig.
De vissersboot voor de 80 euro van Buddy.
Voorop staat iemand in het zwart met een oranje vest aan, reddingsvest. Meer naar achteren zie je iemand lopen met een wit kledingstuk zonder reddingsvest.
Wat doet die persoon daar voorop die boot? Waarom staat ie daar in beeld? In tegenstelling tot die andere persoon met reddingsvest. Dat is toch vreemd.
De brug doorzien en je ziet de mol?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #876 Gepost op: 11-03-2020, 07:59:10 »
Voor de test van Mil, komen deze 2 shots in beeld.

Wijsheid & Geluk

Buddha is de brenger van geluk.


Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #877 Gepost op: 11-03-2020, 08:40:30 »
Afl. 8 opdracht 3 Doorzichtig.
De vissersboot voor de 80 euro van Buddy.
Voorop staat iemand in het zwart met een oranje vest aan, reddingsvest. Meer naar achteren zie je iemand lopen met een wit kledingstuk zonder reddingsvest.
Wat doet die persoon daar voorop die boot? Waarom staat ie daar in beeld? In tegenstelling tot die andere persoon met reddingsvest. Dat is toch vreemd.
De brug doorzien en je ziet de mol?
Heb je een Screenshot en wat is je punt in relatie tot Mil?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #878 Gepost op: 11-03-2020, 08:49:14 »
Afl. 8 opdracht 3 Doorzichtig.
De vissersboot voor de 80 euro van Buddy.
Voorop staat iemand in het zwart met een oranje vest aan, reddingsvest. Meer naar achteren zie je iemand lopen met een wit kledingstuk zonder reddingsvest.
Wat doet die persoon daar voorop die boot? Waarom staat ie daar in beeld? In tegenstelling tot die andere persoon met reddingsvest. Dat is toch vreemd.
De brug doorzien en je ziet de mol?
Opvallend idd, maar was daar tijd voor? Loopt daar een weg naar beneden? De rotswanden daar vond ik best wel heftig. Lijkt me moeilijk te realiseren. Aan de andere kant... Mil was er niet bij bij de nabespreking met Rik ...want die was ook op de brug.

Lijkt me wel het enige wat je nog kan doen met een mol met hoogtevrees ...om er nog iets van te maken.


Offline Kist

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #879 Gepost op: 11-03-2020, 10:10:19 »
^ Ik weet niet of die kans groot is, want ook voor Rob is veel te zeggen, maar als Mil een kandidaat is ze wel een vreemde. Let's put it that way.  ::rofl::

Sinds dat ik kijk heb ik nog nooit een kandidaat gezien die zichzelf voor ons als kijkers aanwees als de mol. Deed ze nu alweer, hè? In de laatste opdracht noemde ze de mol 'doos', en dat met alleen nog 3 mannen in het spel.

Als ze het is wrijft ze het er wel in.  ::rofl::
Zei Rik niet in 1 van de afleveringen (ik meen die met de enveloppen opdracht) dat de mol dit jaar heel manipulatief en brutaal was? En daarom, als je weet wie het is, een genot om naar te kijken. Ongeacht welke hints er naar wie te vinden zijn, maar dat is gedrag dat we eigenlijk alleen echt in beeld hebben gezien van Mil. Als zij de mol is, is ze echt nog een stuk brutaler dan bijvoorbeeld Jan.