Auteur Topic: [presentator] Rik van de Westelaken  (gelezen 13120 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[presentator] Rik van de Westelaken
« Gepost op: 18-12-2019, 17:17:04 »


Rik van de Westelaken (48) is voor de tweede keer presentator van Wie is de Mol?

In seizoen 2015 was Rik zelf kandidaat en ontmaskerde hij Margriet van der Linden als Mol. In 2016 heeft hij samen met Vivienne van den Assem Moltalk gepresenteerd en in 2019 was hij de opvolger van Art Rooijakkers als presentator van het grote programma. Toen had hij ook een podcast over Wie is de Mol?, samen met Annemieke Schollaardt.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2019, 13:41:11 »
Ik ben ervan overtuigd dat hij dit jaar zijn eigen stijl meer zal kunnen ontwikkelen. Vorig jaar deed hij dat allesbehalve slecht voor zijn eerste seizoen als presentator.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2020, 22:23:32 »
Rik deed het bij z'n debuut vorig jaar ook al goed maar nu vond ik 'm nog beter. Ontspannen, zelfverzekerd, mysterieus en met autoriteit. ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2020, 22:28:38 »
Rik deed het bij z'n debuut vorig jaar ook al goed maar nu vond ik 'm nog beter. Ontspannen, zelfverzekerd, mysterieus en met autoriteit. ::ok::
Helemaal mee eens  ::jaja:: Mysterieus en met autoriteit bij de een op een opdracht, en ontspannen op de markt. Meerdere gezichten gezien, doet het goed  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2020, 22:30:36 »
Ja, Rik mag nog wel een jaartje blijven.
(Had alleen het gevoel dat hij bij Tina nog wat moeite had met het herinneren van zijn tekst, maar vond ik ook wel weer wat hebben)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2020, 22:34:31 »
(Had alleen het gevoel dat hij bij Tina nog wat moeite had met het herinneren van zijn tekst, maar vond ik ook wel weer wat hebben)

Ja, volgens mij zei hij TaoMisme... Maar dat kan ook een hint zijn natuurlijk.  ::vergroot::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2020, 22:52:11 »
Rik doet het goed maar ik mis Art wel :( vooral bij dit seizoen zou het zo mooi zijn om Art erbij te hebben.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2020, 22:53:18 »
Ja hij doet het goed  ::ok::
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2020, 22:54:19 »
Rik doet het goed maar ik mis Art wel :( vooral bij dit seizoen zou het zo mooi zijn om Art erbij te hebben.
Door Peking Expres? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2020, 00:39:33 »
Rik deed het bij z'n debuut vorig jaar ook al goed maar nu vond ik 'm nog beter. Ontspannen, zelfverzekerd, mysterieus en met autoriteit. ::ok::
Hmmmm, op mij kwam hij in het begin juist nogal gespannen en een beetje onzeker over. In die indrukwekkende, overweldigende setting kwam zijn tekst er voor mij net niet helemaal overtuigend genoeg uit. Ik denk dat Art zich meer in zo'n scène thuis zou voelen.

Niets ten nadele van Rik, ik denk gewoon dat elke presentator zijn eigen kwaliteiten en eigen stijl heeft. Art is een beetje afstandelijk, kan heel vriendelijk zijn, maar ook kil, een beetje laatdunkend. Karel had hetzelfde, die zou ook prima voor die poort kunnen staan en een soort macht uitstralen. Maar Angela weer niet bijvoorbeeld, zij was meer de reisleidster, down-to-earth, die medelijden had met de groep als een opdracht mislukte en dan zei "kom op jongens, morgen weer een dag".

Verder deed Rik het prima en hij heeft zich de "ik ga zo je scherm laten zien maar je eerst even diep in je ziel aanstaren met een enorme pokerface"-blik goed meester gemaakt. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2020, 01:32:44 »

Maar Angela weer niet bijvoorbeeld, zij was meer de reisleidster, down-to-earth, die medelijden had met de groep als een opdracht mislukte en dan zei "kom op jongens, morgen weer een dag".


Het beeld dat je van Angela schetst herken ik niet. In 2005 - het eerste BN'er-seizoen - was ze misschien inderdaad teveel 'one of the guys' (wat op zich ook wel weer zijn charme had, het zou toch de allerlaatste serie worden). Daarvóór speelde ze echter met verve de rol van strenge dominatrix, iets waar haar kleding zelfs op werd uitgekozen. Lang niet alle kandidaten uit die tijd denken met warme gevoelens aan haar terug.

Karel was de keizer, maar Rik is na Art m.i. een absolute verademing.
Woosie down?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2020, 09:15:15 »
Rik deed het bij z'n debuut vorig jaar ook al goed maar nu vond ik 'm nog beter. Ontspannen, zelfverzekerd, mysterieus en met autoriteit. ::ok::

Ik mis een beetje dat sarcasme en die steken onder water van Art. Die vorige presentatoren hadden dat ook wel. Rik vind ik nog steeds het journaal lezen, ook hoe hij die quotes van Lao Tse uitsprak. Allemaal net even te stijf.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2020, 11:07:44 »
Ik kon de stijl van Pieter-Jan altijd wel waarderen. Lekker losjes, maar ook wat streng. Rik is inderdaad stijfjes, maar past dan wel weer bij hoe gepolijst het programma nu is.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2020, 11:25:24 »
Door Peking Expres? ;D

Ja hahaha! :D :D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2020, 11:45:02 »
Ik mis een beetje dat sarcasme en die steken onder water van Art.
Ik ben blij dat dat sarcasme weg is en vind Rik het fantastisch doen. De presentator moet het spel presenteren (= tonen) aan de kijker en daarbij past onpartijdigheid.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2020, 12:45:40 »
En daarbij doet hij het altijd nog 100 keer beter dan de meeste rtl presentatoren (zie bijv. Expeditie Robinson :P )
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2020, 12:51:37 »
Ik ben blij dat dat sarcasme weg is en vind Rik het fantastisch doen. De presentator moet het spel presenteren (= tonen) aan de kijker en daarbij past onpartijdigheid.

Ik had niet het idee dat vorige presentatoren partijdig waren hoor. Maar ik mis bij Rik gewoon bezieling. Het is ook niet ontspannen en ik vind het vrij afstandelijk. Wat dat betreft vind ik de presentatie bij de Vlaamse mol echt veel leuker. Maar ik begrijp wel dat het mijn persoonlijke voorkeur is. Anderen houden wellicht inderdaad van veel strakkere aansturing.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2020, 13:18:43 »
Het format is in de loop der jaren nou eenmaal veel strakker geworden, er is minder ruimte voor spontaniteit. Een camera die registreert wat er gebeurt is vervangen door strakke blokjes van fragmenten en biechten, om het even ongenuanceerd te stellen. Binnen die strakkere regie heeft ook de presentator minder ruimte gekregen. De keren dat Art in zeven jaar een spontane opmerking maakte zijn op een hand te tellen. Misschien heb ik het mis maar ik heb het idee dat Rik dit iets beter afgaat.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2020, 13:43:44 »
Het format is in de loop der jaren nou eenmaal veel strakker geworden, er is minder ruimte voor spontaniteit. Een camera die registreert wat er gebeurt is vervangen door strakke blokjes van fragmenten en biechten, om het even ongenuanceerd te stellen. Binnen die strakkere regie heeft ook de presentator minder ruimte gekregen. De keren dat Art in zeven jaar een spontane opmerking maakte zijn op een hand te tellen. Misschien heb ik het mis maar ik heb het idee dat Rik dit iets beter afgaat.

Het is niet zo dat ze aan dat strakke format vastzitten. Dat is hun eigen keuze. Qua sfeershots en natuurbeelden zijn ze wel echt heel goed geworden.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2020, 13:51:07 »
Het is niet zo dat ze aan dat strakke format vastzitten. Dat is hun eigen keuze. Qua sfeershots en natuurbeelden zijn ze wel echt heel goed geworden.

Ja, dat is een keuze. Waar ik ook niet per se blij mee ben. Als Rik het op zijn Gilles' wil doen en Rick vindt dat een goed idee dan ben ik daar helemaal voor. (Ook weer niet trouwens want ik vind het inmiddels alleen maar een pluspunt dat WIDM en De Mol zo van elkaar verschillen en beide gave programma's zijn. Maar ik dwaal af. Rik doet het goed. ;D )