Poll

Wie is de Mol niet?

Buddy
27 (30.3%)
Miljuschka
39 (43.8%)
Nathan
20 (22.5%)
Rob
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 53

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol Niet?  (gelezen 27802 keer)

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2020, 11:00:16 »

We zien ook meer dat een mol niet zozeer tracht zelf te mollen, dat is te duidelijk. Veel meer wordt een reeds ontstane discussie aangewakkerd en in stand gehouden, om maar zoveel mogelijk bijv vooraf te blijven discussiëren over de aanpak van een opdracht.
Wie dat dus aanwakkert in plaats van sust is verdacht.

Dus onze niet mollen beginnen de discussie of probeert eenheid te scheppen...klinkt als een goed spoor ::ok::

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2020, 11:49:57 »
Mijn voorlopige Wie is de Mol Niet tussenstand...(Hoe meer punten, hoe minder Mol) de redenen kun je vinden in mijn Niet de Mol boekje http://bit.ly/2PnUVkC

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2020, 13:07:22 »
Waarom die wissels...... ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2020, 13:22:02 »
Het is toch niet gek dat de volgorde in twee verschillende foto's die op andere momenten gemaakt zijn anders is? Mocht je er wel een hint in zien dan is dat iets voor het hint-topic. Het lijkt me namelijk niet te gaan over wie de Mol niet is. :)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2020, 13:23:16 »
Waarom die wissels...... ???
Ik zie het! ::oink:: ::oink:: ::oink::
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2020, 13:33:25 »
Ik vind dit een hele interessante strategie en leuk dat je het bijhoudt.

1 tip: Ik zou geen minpunten voor mollige dingen toekennen. Dan ben je stiekem toch weer op zoek naar wie wel de mol is en dat vertekent het beeld van wie hoogst waarschijnlijk niet de mol zijn.

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2020, 14:48:36 »
Ik vind dit een hele interessante strategie en leuk dat je het bijhoudt.

1 tip: Ik zou geen minpunten voor mollige dingen toekennen. Dan ben je stiekem toch weer op zoek naar wie wel de mol is en dat vertekent het beeld van wie hoogst waarschijnlijk niet de mol zijn.

Daar heb je idd een punt, ik had daar ook over nagedacht. De minpunten ken ik alleen toe in de voorbeschouwing. Vanaf morgen kijk ik enkel nog naar niet mollige acties. Maar er zijn vooraf te veel leuke aanwijzingen om te laten liggen en te weinig niet mollige acties.

Maar top dat je meedenkt en op zich helemaal met je eens. Zou graag horen wat je feedback is om enkel in de voorbeschouwing minpunten toe te kennen.

Het is toch niet gek dat de volgorde in twee verschillende foto's die op andere momenten gemaakt zijn anders is? Mocht je er wel een hint in zien dan is dat iets voor het hint-topic. Het lijkt me namelijk niet te gaan over wie de Mol niet is. :)

Nou ik vind het gek omdat er eigenlijk maar 1 wissel was en waarom 1, maar idd je hebt volledig gelijk I´m  mixing up the topics.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 12:42:12 door Heinz »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2020, 14:53:52 »
De samenstelling van de groep is vaak in grote lijnen het zelfde. Hiermee bedoel ik dat we zien dat er altijd ongeveer evenveel mannen als vrouwen in de groep zitten, het gaat meestal om een grote groep met TV presentatoren en acteurs. Daarnaast zijn er enkele die daar buiten vallen. Ook is er altijd ééntje de duidelijke senior en vaak ook één die de junior is.

Naast het feit dat bijna altijd de presentatoren of acteurs de mol zijn is het mij ook opgevallen dat het bijna nooit de jongste of de oudste zijn in de groep die de mol zijn.

Vaak zijn de mensen die niet uitgebreide TV ervaring hebben de eerste afvallers.

Ik denk dat de reden niet is dat hier heel bewust voor gekozen wordt maar de mol moet natuurlijk wel onder druk terwijl miljoenen meekijken durven te liegen en te saboteren voor de camera.

Daarnaast moet je hoe dan ook zeer stressbestendig zijn. Vergeet niet dat dit voor de kandidaten niet een uurtje per week is waarbij de druk hoog is om je niet te verspreken maar dat dit dag en nacht door gaat tijdens de opnames.

Uiteraard is het altijd mogelijk dat de redactie van strategie wijzigt. Zo kan het zomaar ineens voorkomen dat ze dit jaar een musicus of een modeontwerper als mol kiezen maar die kans is natuurlijk wel kleiner dan het volhouden van een strategie die al jaren werkt.

Ik ga er van uit dat naast de mensen die duidelijk geen ervaring hebben met presenteren of acteren, ook Anita niet de mol is. Buddy is voor een twijfel gevalletjes. Hij is wel de jongste maar niet heel duidelijk de Benjamin. Ik geloof dat Sigrid destijds 19 was. Dat is dan wel echt een benjamin. Buddy is 25 en dat is niet heel jong meer.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2020, 14:57:59 »
Daar heb je idd een punt, ik had daar ook over nagedacht. De minpunten ken ik alleen toe in de voorbeschouwing. Vanaf morgen kijk ik enkel nog naar niet mollige acties. Maar er zijn vooraf te veel leuke aanwijzingen om te laten liggen en te weinig niet mollige acties.

Maar top dat je meedenkt en op zich helemaal met je eens. Zou graag horen wat je feedback is om enkel in de voorbeschouwing minpunten toe te kennen.
Uiteraard is dat helemaal aan jou hoor, hoe je het wil doen, maar persoonlijk zou ik het voor de continuiteit ook niet in de voorbeschouwing doen, ondanks dat er dan weinig punten te vergeven zijn. Het blijft juist uniek om het spel precies tegenovergesteld te benaderen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2020, 22:30:07 »
Nou ik vind het gek omdat er eigenlijk maar 1 wissel was en waarom 1, maar idd je hebt volledig gelijk I´m  mixing up the topics.


Als jij maar één wissel ziet, raad ik je aan morgenochtend nog naar Specsavers te gaan.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2020, 23:25:32 »
Veel plezier weer @allen!

Hele ruwe gok: Rob is de mol niet.

Heb hier overigens absoluut geen steekhoudende argumenten voor... ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2020, 11:13:08 »
Ik heb een niet-de-mol gevoel bij Johan, Nathan, Buddy en Anita. Op basis van heel weinig :)

Wensmol, dat wel, maar niet de mol :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2020, 12:11:27 »
Uiteraard is dat helemaal aan jou hoor, hoe je het wil doen, maar persoonlijk zou ik het voor de continuiteit ook niet in de voorbeschouwing doen, ondanks dat er dan weinig punten te vergeven zijn. Het blijft juist uniek om het spel precies tegenovergesteld te benaderen.
Ik ben het helemaal met je eens, ook vanwege de duidelijkheid. Heb dan ook mijn molboekje  http://bit.ly/2PnUVkC aangepast (ook in korte uitleg toegevoegd mbt duidelijkheid)...top and thanks voor de feedback


Als jij maar één wissel ziet, raad ik je aan morgenochtend nog naar Specsavers te gaan.   8)

Help me ff want Specsavers hielp Niet.

Voorste rij is identiek (minus Rik) maar is geen kandidaat.
Mil, Anita, Boomer,Tina
Achterste rij Hebben Nathan en Johan van positie gewisseld maar de rest staat volgens mij in dezelfde volgorde..#helpablindmole

De samenstelling van de groep is vaak in grote lijnen het zelfde. Hiermee bedoel ik dat we zien dat er altijd ongeveer evenveel mannen als vrouwen in de groep zitten, het gaat meestal om een grote groep met TV presentatoren en acteurs. Daarnaast zijn er enkele die daar buiten vallen. Ook is er altijd ééntje de duidelijke senior en vaak ook één die de junior is.

Naast het feit dat bijna altijd de presentatoren of acteurs de mol zijn is het mij ook opgevallen dat het bijna nooit de jongste of de oudste zijn in de groep die de mol zijn.

Ik bewaarde deze nog voor komende week maar idd
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 12:41:10 door Heinz »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2020, 17:55:09 »
Help me ff want Specsavers hielp Niet.

Voorste rij is identiek (minus Rik) maar is geen kandidaat.
Mil, Anita, Boomer,Tina
Achterste rij Hebben Nathan en Johan van positie gewisseld maar de rest staat volgens mij in dezelfde volgorde..#helpablindmole
Ik bewaarde deze nog voor komende week maar idd
Als je het per rij bekijkt dan is dat inderdaad de enige wisseling, maar als je alle kandidaten op één lijn ziet, zijn het er meer.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2020, 18:11:58 »
Op basis van mijn eigen taart  besluit ik om naast mijn wensmol Johan ook mollen Leonie en Rob te adopteren. Johan vind ik achteraf gezien toch niet gelikt genoeg als Mol, Rob lijkt me dus echt een top-Moltype maar komt dan wel weer oprecht over als 'ie moet nadenken over wat een Mol moet doen en Leonie voldoet weliswaar perfect aan het Molprofiel maar heeft daarmee ook gelijk niets vernieuwends of eigens.

Dus in de poll op Johan gestemd, in de pool op Leonie en in de app op Rob ::joehoe::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2020, 21:50:06 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 1:

Offline Wendyy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2020, 22:27:29 »
Hi allemaal,

Na jaren meelezen nu toch maar besloten om een account aan te maken om een steentje te proberen bij te dragen aan jullie speurwerk :)

Deze theorie werkt voor mij altijd best goed en daarom hier de dingen die mij in dit kader zijn opgevallen in aflevering 1:
  • Jaike is degene die de groep wijst op de regel dat je niet meerdere foto’s met één camera mag maken. Lijkt me onmols.
  • Miljushka is degene die in de vrachtwagen doorheeft hoe de code werkt en zorgt er daarna voor dat de vrachtwagen van haar en Nathan op de goede plek komt te staan.
  • Buddy vindt de sleutel in de vrachtwagen (hoewel ik deze nog wat dubieus vind en de minst sterke, kan ook de andere kant op werken).
  • Nathan vraagt als eerste om zijn scherm, dat lijkt me niet iets wat de mol onnodig zou doen.

Tot zover, kijk maar of je er iets mee kan  ::tandpastasmiley::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2020, 23:02:35 »
Claes, Jaike, Johan
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 00:02:22 »
Tina (eerste aan de beurt bij opdracht 1)
Jaike (veel te fanatiek in fouten corrigeren)
Johan (lijkt me te weinig geïnteresseerd in het hele gebeuren, hij doet maar wat)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2020, 04:54:04 »
Buddy is het zeker. Door informatie achter te houden en te liegen over onbelangrijke zaken trekt hij alleen maar de aandacht op zich. Bovendien doet 'ie dat liegen ook nog eens niet zo overtuigend ::pinokkio::
...óf niet!