Poll

Wie is de Mol niet?

Buddy
27 (30.3%)
Miljuschka
39 (43.8%)
Nathan
20 (22.5%)
Rob
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 53

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol Niet?  (gelezen 27679 keer)

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
[Poll] Wie is de Mol Niet?
« Gepost op: 28-12-2019, 13:05:04 »
Vorig jaar ben ik begonnen met het andersom denken. Dus kijken naar Wie de MOL juist niet is, terwijl ik alle hints en afleveringen voorbij zie komen. Want als je alle niet mollen elimineert hou je, hoe ongeloofwaardig het ook mag lijken, de Mol over. Helaas als beginnend speurder had ik vorig jaar net te weinig succes. ::schaam::

Toch probeer ik het dit jaar weer, daarom ben ik continu op zoek naar getuigen. Dus alle hints (hoe absurd ook) die bewijzen dat een kandidaat mogelijk de mol niet is zijn welkom.

Indien de aanwijzingen zwaarwegend genoeg zijn leveren ze Niet De Mol Punten op. Deze houdt ik bij in mijn mollenboekje http://bit.ly/2PnUVkC en mogelijk komen ze zelfs terug in de column waarin ik terug kijk naar Niet mol acties tijdens de aflevering.   ;D

Dus mocht je acties zien of theorieën hebben waarom iemand niet de mol is laat ze achter ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-12-2019, 16:07:22 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2019, 22:07:41 »
Een uitstekende methode van mollenvangen. ::jaja::

We plaatsen ook ieder jaar een poll wie niet de Mol is op het forum. Die kunnen we wel aan dit topic toevoegen. (Dit kan je zelf doen als je wil door boven je bericht op "voeg poll toe" te klikken.)
« Laatst bewerkt op: 28-12-2019, 22:30:54 door Heinz »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2019, 21:24:23 »
Dat alle mollen in Azië een vrouw waren zegt me niet zoveel, maar dat het tot nu toe alleen maar acteurs/actrices en/of presentatoren/presentatrices zijn geweest is wel opvallend. Op basis daarvan zou je Rob, Claes en Nathan al kunnen wegstrepen.

Maar goed, dan zul je net zien dat de producers dit jaar hetzelfde lijstje voor zich hadden liggen en dachten van "Hey, laten we nu een keer een mol met een andere carrière kiezen!". Dus je weet het maar nooit zeker natuurlijk.

Heb je nog meer statistieken? :) Bijvoorbeeld; welke leeftijd elke mol had etc., want voor zover ik me voor de geest kan halen, is er in de Nederlandse versie ook nog nooit een 50+er mol geweest (de oudste was Jon van Eerd, en die was destijds iets van 48/49).
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2019, 21:49:42 »
Het afstrepen van kandidaten om zo tot de juiste Mol te geraken, is voor mij nog altijd één van de beste manieren om die te vinden.
Maar er is gewoon één ding waarom ik een kandidaat zeker niet zou afstrepen: je mag niet op statistieken afgaan. Deze kunnen je wel een duw geven in de juiste richting, maar de duw mag zeker niet te hard zijn. Voor alles is een eerste keer. Ze kijken naar het beste profiel, niet naar het feit dat alle voorgaande Mollen in Azië een vrouw waren, daar zullen ze zelfs niet over nadenken.
Wat ik gewoon wil zeggen is dat je niet vanuit statistieken je Mol moet bepalen. Zo ga je meteen in het begin al bepaalde kandidaten minder in detail bekijken en dat is een fout die ik vorig jaar ook heb gemaakt.
Dit is gewoon een raad, doe ermee wat je wil, maar in principe is voor mij het afstrepen van kandidaten met de gedachte "Wie is de Mol NIET?" één van de beste tactieken.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2019, 10:50:01 »
Met 'Wie is de mol niet' kan je zeker een eind komen, al moet je, vind ik, er wel voor passen niemand echt definitief weg te strepen... Dat heb ik in Oregon bijv gedaan met Thomas...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2019, 11:03:12 »
Je kan nooit 100% zijn en daarom moet je niemand afstrepen op basis van 1 feit, want De Mol kan soms ook fouten maken... Het is geen simpel spelletje  ::tandpastasmiley::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2019, 11:05:01 »
Ik had Thomas ook niet afgestreept om 1 feit... Ik vond het plaatje bij hem als mogelijke mol gewoon niet kloppen. Dat jaar zat ik er dus echt volledig naast... Thomas kon gewoon de mol niet zijn vond ik... ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2019, 13:14:01 »
Had ik ook met
Spoiler: Vlaamse Mol seizoen 6 (klik om te tonen/verbergen)
Hij kon naar mijn gevoel totaal niet De Mol zijn. Ik had hem te snel uitgesloten en daarna nooit meer aan gedacht of hij het kon zijn. Ik zat toen ook wel in een enorme tunnel van een andere kandidaat. Het belangrijke is dat je moet kunnen openstaan om terug van gedacht te veranderen, want ik ben altijd na iedere aflevering over mijn lijst gegaan en ik had hem iedere keer gewoon genegeerd  ::schaam:: 
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #8 Gepost op: 31-12-2019, 16:06:02 »
Ik heb een poll aan het topic toegevoegd. (Aflevering 0)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #9 Gepost op: 31-12-2019, 16:29:57 »
Laat ik een gewaagde uitspraak doen: Nathan is het niet. Die moet geen rol gaan spelen.

Mag ik de antwoorden van de poll bekijken voor ik een keuze maak (en die kunnen wijzigen) ::hypocriet::
...óf niet!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2019, 16:44:40 »
Tina en Jaike
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #11 Gepost op: 31-12-2019, 16:53:02 »
Mag ik de antwoorden van de poll bekijken voor ik een keuze maak (en die kunnen wijzigen) ::hypocriet::

Dat kan nu.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #12 Gepost op: 31-12-2019, 19:31:02 »
Tina, geeft me precies wat ik ook van Bella kreeg en Evie. Het klassieke "de groep was leuk" antwoord. Die komen nooit ver.  Zou ook nog wel eens als eerste naar huis gaan.

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2020, 18:15:14 »
Je moet inderdaad niet alleen op statistieken afgaan, maar ik probeer alle Niet de mol aanwijzingen grondig bij houden.... Ik doe dat in mijn Niet de Mol boekje. Gewoon door Niet de Mol punten uit te delen. Er staan voorlopig alleen een stuk of 7 aanwijzingen die je tijdens de voorbeschouwing kon vinden .... Vooral die Het is Ik (het is sick) van Buddy in de filmpjes doet mij twijfelen ???

Ik update mijn boekje na elke aflevering maar graag hoor ik van jullie wie er absoluut de Mol niet kan zijn en waarom? Mijn Niet de Mol boekje voor hen die de link niet hebben staat hier http://bit.ly/2PnUVkC

Laat aub je tips ergens achter pik ik ze op en streep ik ze af...ik wil dit jaar eindelijk een keer die mol pakken. ::joehoe::

Offline WieisdeMolNiet2020

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: Wie is de Mol Niet?
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2020, 18:19:49 »
Dat alle mollen in Azië een vrouw waren zegt me niet zoveel, maar dat het tot nu toe alleen maar acteurs/actrices en/of presentatoren/presentatrices zijn geweest is wel opvallend. Op basis daarvan zou je Rob, Claes en Nathan al kunnen wegstrepen.

Maar goed, dan zul je net zien dat de producers dit jaar hetzelfde lijstje voor zich hadden liggen en dachten van "Hey, laten we nu een keer een mol met een andere carrière kiezen!". Dus je weet het maar nooit zeker natuurlijk.

Heb je nog meer statistieken? :) Bijvoorbeeld; welke leeftijd elke mol had etc., want voor zover ik me voor de geest kan halen, is er in de Nederlandse versie ook nog nooit een 50+er mol geweest (de oudste was Jon van Eerd, en die was destijds iets van 48/49).
ç
Daar was ik wel naar opzoek, maar heb nog niet alle data....als ik tijd heb volgt die nog in mijn Niet de Mol boekje....

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2020, 13:35:22 »
Claes, Jaike en Nathan zijn denk ik geen van allen de mol.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #16 Gepost op: 4-01-2020, 14:47:10 »
Claes, Rob, Jaike, Anita, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #17 Gepost op: 4-01-2020, 14:53:02 »
Anita

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2020, 00:34:50 »
Een goede manier van speuren!
Makers weten ook dat er gespeurd wordt naar 'follow the money' e.d. De tegenreactie is dan bijvoorbeeld, dat er minder individueel gewerkt maar meer in groepjes. Zo is een gewonnen geldbedrag minder op 1 persoon terug te brengen.

We zien ook meer dat een mol niet zozeer tracht zelf te mollen, dat is te duidelijk. Veel meer wordt een reeds ontstane discussie aangewakkerd en in stand gehouden, om maar zoveel mogelijk bijv vooraf te blijven discussiëren over de aanpak van een opdracht.
Wie dat dus aanwakkert in plaats van sust is verdacht.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2020, 10:27:12 »
Een goede manier van speuren!
Makers weten ook dat er gespeurd wordt naar 'follow the money' e.d. De tegenreactie is dan bijvoorbeeld, dat er minder individueel gewerkt maar meer in groepjes. Zo is een gewonnen geldbedrag minder op 1 persoon terug te brengen.

We zien ook meer dat een mol niet zozeer tracht zelf te mollen, dat is te duidelijk. Veel meer wordt een reeds ontstane discussie aangewakkerd en in stand gehouden, om maar zoveel mogelijk bijv vooraf te blijven discussiëren over de aanpak van een opdracht.
Wie dat dus aanwakkert in plaats van sust is verdacht.
Het gooien van een handgranaat?