Auteur Topic: [Aflevering 1] - Afgeschermd  (gelezen 15940 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2020, 14:11:49 »
'Afgeschermd' heb ik ook geďnterpreteerd: 'af met de schermpjes' oftwel de geldfoto-opdracht met twee schermen met geld was af: zoals Nathan heeft gedaan.

Had ik nog niet aan gedacht. Miljuschka komt ook net te laat met 2 schermpjes die af zijn aanzetten.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2020, 14:13:37 »
Wijsheid of Geluk
Zag er prachtig uit! Alleen werden er voor mijn gevoel vrijstellingen uitgedeeld. Als de mol daadwerkelijk aan het trommelen was zou ik deze opdracht echt een 9 geven. Nu is het een 7.

Beltegoed
1 woord: chaos. Ik vond het heel leuk dat al die chinezen er bij betrokken werden en Tina en Johan waren hilarisch! Het was een leuke opdracht, die wel heel moeilijk was. Een 8!

Parkeertarief
Die Escape-Rooms waren leuk, wel wat simpel maar wel leuk! Een 7.

Samengevat: Een geweldige aflevering, alleen jammer dat Anita eruit ligt  ::bravo:: ::bravo::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #42 Gepost op: 12-01-2020, 14:14:31 »
Wat een ongelooflijk mooie eerste aflevering, zeg  ::oink:: ::bravo:: ::bravo::

Heel erg jammer van Anita. Deze week nog een keer terugkijken om te bepalen wie mijn hoofdverdachte is  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2020, 14:33:49 »
Omdat ik ook geen seconde gedacht heb dat het een storing was. Een storing in deze vorm met testbeelden kan ik mij niet meer herinneren wanneer dat ooit nog is voorgekomen. En met deze morsecode kan ook maar 1 kandidaat aangeduid worden, de rest past niet.

https://twitter.com/Daanjongen/status/1216091232809693190
https://www.widm.nl/forum/165-aflevering-1/9625-aflevering-1-afgeschermd/2.html#40783

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #44 Gepost op: 12-01-2020, 14:50:32 »
Bij Ziggo was het ook zo.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Verdachten bij de executie
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2020, 15:37:25 »
Wat ook altijd interessant is zijn de verdenkingen tijdens de executie. Ik heb op basis van de verdenkingen van de kandidaten en de daadwerkelijk ingevulde vragen een schema gemaakt:



Er vallen een aantal zaken op:
  • Anita zegt haar antwoorden redelijk te spreiden op Miljuschka, Rob en Tina en toch ligt ze er uit.
  • Johan die aangeeft vol op Anita te zitten ligt er niet uit.

 
Verder: De vraag die aan Jaike wordt gesteld is of de mol in de voorste of achterste rij van de groepsfoto staat. Zowel Buddy als Cleas staan niet heel duidelijk op de voorste of de achterste rij. Ze staan aan de zijkanten. De arm van Miljuschka is voor Buddy, staat buddy dan op voorste rij of op de achterste rij. Zelfde geldt voor Cleas. De arm van Rob zit voor Claes en Rob staat duidelijk op de achterste rij. Is Claes dan op de achterste of de voorste rij. Als dit zo onduidelijk is, vallen Claes en Buddy dan af als mol?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2020, 15:42:16 »
Nog iets wat mij opviel. Werd er niet tijdens de chats met Art en Rik gezegd dat tijdens de executies er een volgorde wordt afgesproken i.v.m. cameraposities?

Het viel mij op dat Nathan meteen zijn hand opstak en geweldig in beeld werd gebracht. Misschien vooraf afgesproken?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2020, 21:13:47 »
Bij Ziggo was het ook zo.
Ja, ik had die "storing" ook.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2020, 22:36:19 »
In de aflevering op de NPO site zit de storing niet. Dus zou je inderdaad denken aan een storing tijdens de uitzendingen. Als de storing een hint is waarvan de makers spijt hebben en deze vervolgens hebben verwijderd uit de beelden, dan is het een hele sterke hint. Maar je kunt je dan ook afvragen wat het nut is van het weghalen, want genoeg molloten zullen de aflevering hebben opgenomen. Ik hou het daarom gewoon op een storing.
Vergeet ook niet dat de storing zowel in de biecht zit als in de opname van de opdracht. Dit sluit en storing tijdens de opname vrijwel uit.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2020, 22:56:41 »
Als deze "storing" een storing zou zijn, zit het in de distributie van het signaal. En als dat het idee achter de hint is van de makers dan wordt deze natuurlijk niet in de NPO start versie verwerkt. De storing zou wel in de replay dienst van Ziggo moeten zitten. Dit is volgens mij letterlijk wat er uitgezonden is en opgenomen wordt door Ziggo.

Maar we gaan op deze manier het antwoord niet vinden. Of je gelooft dat het echt storing is (daar leek het niet op), of je gelooft dat het een hint is die door de makers erin wordt gestopt, maar niet in de online versie om het echt op storing in het signaal te laten lijken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2020, 23:01:26 »
De storing blijft vreemd. Het was geen reguliere signaal onderbreking. Andere tv in andere Kamer had gewoon beeld .(ja je kunt mensen niet dwingen naar wie is de mol te kijken )

Het Testbeeld deed wat ouderwets aan en kwam paar keer en ging weg. De vergelijking met Morse kan ik snappen.
Maar als t als hint bedoel is/was , zou ik verwachten dat bij uitgesteld kijken en bij de avrotros site de storing ook zichtbaar was en dat blijkt niet zo te zijn.


Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2020, 23:11:08 »
Omdat ik ook geen seconde gedacht heb dat het een storing was. Een storing in deze vorm met testbeelden kan ik mij niet meer herinneren wanneer dat ooit nog is voorgekomen. En met deze morsecode kan ook maar 1 kandidaat aangeduid worden, de rest past niet.

https://twitter.com/Daanjongen/status/1216091232809693190
https://www.widm.nl/forum/165-aflevering-1/9625-aflevering-1-afgeschermd/2.html#40783
Citaat van: enemol
Ik heb het stukje waar het beeld een paar keer weggeknipt opgenomen. Misschien kan iemand er wat mee
https://1drv.ms/v/s!AtPaQqLzgilGgbIoE7thSPuGcQWZVg
Ik snap die bijdrage van het widm forum niet. Ik zie het testbeeld namelijk eerst lang (0.5s), dan kort (0.13s). Dan weer lang (0.5s, precies even lang als de eerste keer), gevolgd door drie keer kort (0.12s). Dan een tijdje normaal beeld, dan 'iets er tussenin' (0.18s). Dan weer normaal beeld en dan de laatste keer nog iets langer (0.23s). Dus 'R D' haal ik er al helemaal niet uit, maar eerlijk gezegd ook geen morse. In het plaatje het 'storing-stukje' uit de bijdrage van 'enemol' omgezet naar frames. Voor de volledigheid: het aantal frames is geen code, dat is namelijk afhankelijk van het aantal frames per seconde waarin het is opgeslagen. In dit geval was dat 61 fps, maar het had ook 25, 50 of meer kunnen zijn.

Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een onderbreking tussen de uitzendstraat en de distributie is geweest. NPO Start gebruikt de digitale uitzending, daar zit het dus niet in. Alles wat vanuit de distributie opneemt heeft de storing dan wel.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2020, 23:27:57 »
Ik keek live op de iPad en hier was de ‘storing’ ook te zien... blijft vaag. Wellicht werd er letterlijk een hint afgeschermd? Krijg ook een flashback naar die foto clicks die ook niks bleken te zijn ;-)
Meer L

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2020, 23:29:20 »
Toevallig zag ik zojuist (ongeveer 23:25) zo'n zelfde storing op SBS 6 tijdens shownieuws. Dit is via kabelTV van Ziggo. Heel even een kleurenbalk.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2020, 23:32:12 »
Ik vind het wel mooi dat als normaal zoiets gebeurd we denken 'oh, een storing: en het 10 minuten later al weer vergeten zijn. En dan gebeurt het eens tijdens widm en dan gaan we het volledig analyseren en er lekker over discussiëren.

Deze komt in het rijtje 'de makers lachen zich kapot'.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2020, 23:46:20 »
Omdat ik ook geen seconde gedacht heb dat het een storing was. Een storing in deze vorm met testbeelden kan ik mij niet meer herinneren wanneer dat ooit nog is voorgekomen. En met deze morsecode kan ook maar 1 kandidaat aangeduid worden, de rest past niet.

https://twitter.com/Daanjongen/status/1216091232809693190
https://www.widm.nl/forum/165-aflevering-1/9625-aflevering-1-afgeschermd/2.html#40783
Ik dacht dat ze zo'n eenduidige hint nooit meer zouden doen... en waarom dan in hemelsnaam al zo'n hint naar deze kandidaat in aflevering 1? Dachten ze dat ze ermee weg zouden komen omdat ze deze versie alleen live uitzonden?  ???

edit: ik snap niet dat mensen echt geloven dat dit een storing was.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 23:51:21 door Amethyst »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2020, 07:59:39 »
Heeft iemand hier al aandacht aan besteed? In de reacties op Instagram wordt geclaimd dat deze figuur bij iedereen in beeld is, behalve bij Tina... Zelf verder nog niet naar gekeken, maar misschien heeft er iemand hier tijd over op de maandagochtend... ;)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2020, 08:13:00 »
Qua bouw zit ik dan meer te denken aan Miljuschka. Maar geen tijd om verder naar te kijken...

Ennn, zou dit niet te makkelijk zijn? Ze weten dat elke pixel geanalyseerd wordt..

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2020, 09:12:32 »
Het is erg opvallend dat de persoon op deze plek gedurende het hele shot (vanaf 7:26) waarbij Anita bij Rik staat zijn hand voor het gezicht houdt, maar er staat in ieder geval gewoon iemand op deze plek bij Tina. Lijkt me ook gewoon precies dezelfde persoon.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 09:14:18 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2020, 12:42:27 »
Ik dacht dat ze zo'n eenduidige hint nooit meer zouden doen... en waarom dan in hemelsnaam al zo'n hint naar deze kandidaat in aflevering 1? Dachten ze dat ze ermee weg zouden komen omdat ze deze versie alleen live uitzonden?  ???

edit: ik snap niet dat mensen echt geloven dat dit een storing was.

WIDM maakt de beelden, NPO legt live het logo overheen. Zoals je ziet, verdwijnt het NPO logo ook tijdens de hapering. Storing bij NPO dus.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit