Auteur Topic: [Aflevering 1] - Afgeschermd  (gelezen 15934 keer)

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #80 Gepost op: 3-03-2020, 21:11:40 »
Heeft iemand een logische verklaring voor het feit dat de sleutel met nummer 2007 bij Rob terechtgekomen is?

Jos doelt meer op 2007 & finale met 4: 2020 & finale met 4. Of dit een hint is naar Rob. In mijn ogen niet. Er waren genoeg mensen voor hem die ook 2007 hadden kunnen pakken. Zou het een slechte hint richting Rob vinden omdat dan gebaseerd is op geluk. Deze "hint" had makkelijk om zeep geholpen kunnen worden.
Ik zie hier dus geen echte hint in richting Rob
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #81 Gepost op: 3-03-2020, 22:04:02 »
Ja die had hij gepakt, hadden we uitgepuzzeld. Goed afgeschermd met de hand van Mil.

Wat ik me dus afvraag: RickdeMolloot geeft het al aan dat ik daarop doel: ik zie heel vaag een label met daarop 2007. Ik nam voor het gemak aan dat dat de sleutel uit de eerste opdracht was.

Na het zien van de vooruitblik naar komende zaterdag dacht ik: verhip: 4 deelnemers na afloop van de finale? Dat is uitgerekend in 2007 gebeurd. In de andere jaren dus niet.

Maar ik vroeg me natuurlijk wel af: als de sleutel daar ligt, en we zien niet wat Rob in aflevering 1 pakt: hoe kun je er dan voor zorgen dat Rob sleutel 2007 pakt? Ik gaf het in een ander topic ook al aan: van de andere drie weten we de jaartallen, bij Rob was het gissen.

Wat hier ontbreekt, is een logische verklaring (waar ik dus in mijn eerdere bericht naar vraag) voor die sleutel.......mocht iemand die verklaring vinden, dan ruil ik mol Nathan graag in voor mol Rob.

Offline Lootmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #82 Gepost op: 3-03-2020, 23:28:03 »
Wat ik weet is dat Rob erg gehecht is aan zijn geboortestad (Deventer). Wellicht heeft die met de mol van 2007 in het achterhoofd (Inge komt ook uit Deventer) daarvoor gekozen?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #83 Gepost op: 3-03-2020, 23:33:07 »
@Bodejos
Zie mijn hint in hints en afleveringstitels.
Dan ben je wel overtuigd van Rob.
De arme eenvoudige persoon past het beste bij China.
Niet die grachtengordel Amsterdammers.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 23:38:11 door foxhunter »

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2020, 23:50:20 »
Wat ik me dus afvraag: RickdeMolloot geeft het al aan dat ik daarop doel: ik zie heel vaag een label met daarop 2007. Ik nam voor het gemak aan dat dat de sleutel uit de eerste opdracht was.

Na het zien van de vooruitblik naar komende zaterdag dacht ik: verhip: 4 deelnemers na afloop van de finale? Dat is uitgerekend in 2007 gebeurd. In de andere jaren dus niet.

Maar ik vroeg me natuurlijk wel af: als de sleutel daar ligt, en we zien niet wat Rob in aflevering 1 pakt: hoe kun je er dan voor zorgen dat Rob sleutel 2007 pakt? Ik gaf het in een ander topic ook al aan: van de andere drie weten we de jaartallen, bij Rob was het gissen.

Wat hier ontbreekt, is een logische verklaring (waar ik dus in mijn eerdere bericht naar vraag) voor die sleutel.......mocht iemand die verklaring vinden, dan ruil ik mol Nathan graag in voor mol Rob.
Het hangt ogenschijnlijk wel van flink wat toevalligheden af. De keuze van de sleutels is tot op zekere hoogte te beïnvloeden. Misschien is statistisch aan te tonen dat de gemiddelde mens vaker voor geluk zal kiezen, en dat bleek ook uit de aflevering. Maar om vervolgens invloed uit te oefenen op degenen die vóór Rob voor wijsheid kozen, ja dan moet je echt aan subliminal messaging gaan denken. Lastig, lastig.

En in hoeverre werd in de een-na-laatste executie gestuurd op iedereen in het spel houden? Volgens mij bestond er toch een redelijke kans dat er iemand naar huis ging. Ik heb me niet willen verdiepen in de vermeende sturing bij de kaartkeuze, daar kan je namelijk alle kanten mee op en daar gaan we toch niet uitkomen.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2020, 12:30:49 »
Mijn man denkt dat het wel Rob moet zijn, omdat hij als enige van de overgebleven kandidaten een zwarte vrijstelling pakte.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2020, 18:16:51 »
Mijn man denkt dat het wel Rob moet zijn, omdat hij als enige van de overgebleven kandidaten een zwarte vrijstelling pakte.

Ja dus...??
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2020, 22:58:19 »
Met de kennis die hier inmiddels is vergaard over de mogelijke mol, zou het leuk zijn als we te zien krijgen wat er tijdens het testbeeld' uit aflevering 1 gebeurde...
Wat werd daar afgeschermd?

Rob die zijn nieuwste tattoo laat zien van een molletje??

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2020, 23:26:41 »
Met de kennis die hier inmiddels is vergaard over de mogelijke mol, zou het leuk zijn als we te zien krijgen wat er tijdens het testbeeld' uit aflevering 1 gebeurde...
Wat werd daar afgeschermd?

Rob die zijn nieuwste tattoo laat zien van een molletje??
De storing valt bij het uitspreken van de volgende zin van Rob, die ook wordt onderbroken door een stukje biecht waarin Rob zichzelf voorstelt.
Rob: Het enige wat ik me nu kan bedenken is, we moeten die knoppen indrukken, maar we komen er never bij. (biecht)...  Hier zit toch logica in!

Niet echt spannend allemaal. Bovendien kan het geen hint zijn want die storing was geen onderdeel van het programma, maar een storing bij de distributie van het signaal.