Auteur Topic: [Aflevering 1] - Afgeschermd  (gelezen 15948 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2020, 13:13:07 »
WIDM maakt de beelden, NPO legt live het logo overheen. Zoals je ziet, verdwijnt het NPO logo ook tijdens de hapering. Storing bij NPO dus.

Of NPO heeft het in opdracht van WIDM gedaan?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2020, 13:26:04 »
Het is al erkend dat het een storing was... Je kunt hier lang iets achter blijven zoeken, maar ik denk dat de energie beter besteed is aan andere dingen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Verdachten bij de executie
« Reactie #62 Gepost op: 13-01-2020, 14:36:21 »
Wat ook altijd interessant is zijn de verdenkingen tijdens de executie. Ik heb op basis van de verdenkingen van de kandidaten en de daadwerkelijk ingevulde vragen een schema gemaakt:



Er vallen een aantal zaken op:
  • Anita zegt haar antwoorden redelijk te spreiden op Miljuschka, Rob en Tina en toch ligt ze er uit.
  • Johan die aangeeft vol op Anita te zitten ligt er niet uit.

 
Verder: De vraag die aan Jaike wordt gesteld is of de mol in de voorste of achterste rij van de groepsfoto staat. Zowel Buddy als Cleas staan niet heel duidelijk op de voorste of de achterste rij. Ze staan aan de zijkanten. De arm van Miljuschka is voor Buddy, staat buddy dan op voorste rij of op de achterste rij. Zelfde geldt voor Cleas. De arm van Rob zit voor Claes en Rob staat duidelijk op de achterste rij. Is Claes dan op de achterste of de voorste rij. Als dit zo onduidelijk is, vallen Claes en Buddy dan af als mol?
Ik vind de verdenkingen elk seizoen weer heel interessant, maar het blijkt toch altijd lastiger conclusies hieruit te trekken dan we denken.

Anders zouden we nu toch wel kunnen zeggen dat Mil, Rob en Tina niet de mol zijn, gezien Anita die verdacht en eruit ging, terwijl Johan er niet uitging ondanks dat hij vol op een niet-mol (Anita) ging.

Maar er zijn ook veel vragen die over groepjes kandidaten gaan. Zo kan je "per ongeluk" toch meer vragen goed hebben.

Het viel me op hoeveel verdenkingen er uberhaupt gedeeld werden in de eerste aflevering dit seizoen.


Ik snap die bijdrage van het widm forum niet. Ik zie het testbeeld namelijk eerst lang (0.5s), dan kort (0.13s). Dan weer lang (0.5s, precies even lang als de eerste keer), gevolgd door drie keer kort (0.12s). Dan een tijdje normaal beeld, dan 'iets er tussenin' (0.18s). Dan weer normaal beeld en dan de laatste keer nog iets langer (0.23s). Dus 'R D' haal ik er al helemaal niet uit, maar eerlijk gezegd ook geen morse. In het plaatje het 'storing-stukje' uit de bijdrage van 'enemol' omgezet naar frames. Voor de volledigheid: het aantal frames is geen code, dat is namelijk afhankelijk van het aantal frames per seconde waarin het is opgeslagen. In dit geval was dat 61 fps, maar het had ook 25, 50 of meer kunnen zijn.

Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een onderbreking tussen de uitzendstraat en de distributie is geweest. NPO Start gebruikt de digitale uitzending, daar zit het dus niet in. Alles wat vanuit de distributie opneemt heeft de storing dan wel.

Als je die twee laatste storingen als "lang" ziet, kan je er C I M uit halen, Claes Iversen Mol. Maar het probleem is dat je bij morsecode ook scheidingstekens nodig hebt. Want anders weet je niet of 1, 2, 3 of 4 signalen tot 1 letter moet maken, wat heel veel verschillende uitkomsten geeft.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 17:10:38 door Theovv »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Verdachten bij de executie
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2020, 20:13:09 »
Ik vind de verdenkingen elk seizoen weer heel interessant, maar het blijkt toch altijd lastiger conclusies hieruit te trekken dan we denken.

Maar er zijn ook veel vragen die over groepjes kandidaten gaan. Zo kan je "per ongeluk" toch meer vragen goed hebben.

Het viel me op hoeveel verdenkingen er uberhaupt gedeeld werden in de eerste aflevering dit seizoen.

De kandidaten kunnen vragen bovendien ook fout beantwoord hebben. Wellicht dat Johan sowieso niet zo goed is in de vragen (en ik denk zelf dat hij als volgende eruit gaat).

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] -
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2020, 23:03:42 »
Mooie aflevering, niet te veel gepraat over bondjes etc, leuke 3 opdrachten  ::bravo::

Ik stoorde me er juist wel aan als ik eerlijk ben. Niet qua bondjes, want dat viel wel mee. Maar aan dat 'gelul' tussendoor. Laat zoals bv bij de Mol veel meer de spellen zien. Nu zie ik de eerste 2 personen grofweg het hele verhaal horen en denk ik dat ze alleen voor de muur met Chinese letters staan en dan lopen ze ineens met 3 tegelijk daar rond? De spellen worden zo kort in de afleveringen gepropt in vergelijk met het gepraat tussendoor, zeker als je dat vergelijkt met wie is de mol van 5 á 10 jaar geleden. Het meedoen lijkt zo ongeveer belangrijker dan het spel te zijn geworden. Ik snap best dat commercie wat doet (want deze plek 'leeg' krijgen voor de aflevering en al de 'figuranten' erbij zal best wat hebben gekost).

Ik vond het een leuke aflevering, maar persoonlijk denk ik  (ook qua camerawerk, maar dan ben ik echt aan het mierenneuken i know) dat er echt veel meer uit gehaald kan worden. Zeker met de locatie van de eerste opdrachten.

Hetzelfde heb ik een beetje met Moltalk. Dat vond ik echt een zeer leuk item toen het nog alleen online was. Nu is het letterlijk een herhaling van het programma geworden waar de gasten net als in de rust van een voetbalwedstrijd allemaal 30sec per item krijgen om te reageren. Het is herhaling ipv lekker mee puzzelen zoals bv Vivianne vroeger echt deed. Ik mis dat echt.

Maargoed, het is pas aflevering 1 en ik heb een voorgevoel dat dit een heel speciaal jaar gaat worden. Om dit relaas toch positief af te sluiten  ::bravo::

Offline MentalMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2020, 23:12:59 »
De afleveringstitel kan in mijn ogen ook wel eens slaan op de scene met Leonie. De wijsheid die Rik haar meegeeft is deze:

"De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in de werkelijkheid vooraan".

Daarna komt er een heel opvallend shot. Je ziet denk ik de mol van achteren. Keurig "afgeschermd". Deze persoon staat te dirigeren. Afgaande op het haar denk ik aan Nathan Rutjes. Haar van Mil en Tina is denk ik te lang. Maar zou me ook niet verbazen als WIDM dit seizoen mogelijk oud mollen in afleveringen verstopt heeft. Zou ook leuk zijn!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2020, 07:11:46 »
@mentalmol
Ik mis alleen nog de bron vermelding.

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2020, 07:40:29 »
Ik had me ook op de dirigent gefocust. Als Jaike richting de poort loopt lijkt het alsof er niet getrommeld wordt. Zou de dirirgent dan de mol zijn? Aan de andere kant lijkt het alsof ze met z'n allen hebben staan wachten totdat ze mochten gaan lopen dus dan lijkt het me wel moeilijk om je afwezigheid te verklaren.

Over het testbeeld: ik heb het even nagevraagd bij de NPO en ik kreeg meteen te horen dat dit niet normaal is. Mocht er een storing zijn dan zie je niet direct het testbeeld. Dus ik weet niet waar die bevestiging van die storing vandaan kwam.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2020, 12:17:18 »
Ik had me ook op de dirigent gefocust. Als Jaike richting de poort loopt lijkt het alsof er niet getrommeld wordt. Zou de dirirgent dan de mol zijn? Aan de andere kant lijkt het alsof ze met z'n allen hebben staan wachten totdat ze mochten gaan lopen dus dan lijkt het me wel moeilijk om je afwezigheid te verklaren.

Over het testbeeld: ik heb het even nagevraagd bij de NPO en ik kreeg meteen te horen dat dit niet normaal is. Mocht er een storing zijn dan zie je niet direct het testbeeld. Dus ik weet niet waar die bevestiging van die storing vandaan kwam.
Dus zelfs daar wordt gemold.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2020, 16:00:40 »


Over het testbeeld: ik heb het even nagevraagd bij de NPO en ik kreeg meteen te horen dat dit niet normaal is. Mocht er een storing zijn dan zie je niet direct het testbeeld. Dus ik weet niet waar die bevestiging van die storing vandaan kwam.
De bevestiging kwam van Rick McCullough, regisseur en creative director van Wie is de Mol?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2020, 16:59:01 »
Dat zegt me niet zoveel. Twee jaar geleden werd in de promo voorafgaand aan een van de afleveringen per ongeluk de eerstvolgende afvaller aangekondigd. De redactie bezwoer vooraf dat het niets te betekenen had. Achteraf gaf McCullough toe dat het toch een montageblunder was.

Dat betekent uiteraard niet dat het geen gewone storing kan zijn geweest, maar ik zou hiervoor niet afgaan op de mooie blauwe ogen van McCullough.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2020, 18:19:06 »
Behalve dat het toen om een fout ging. Als Rick dit als hint in de aflevering had gemonteerd, zou hij gewoon niet reageren op de vragen daarover. Hij zou het natuurlijk nooit toegeven, maar het ontkennen en dan in aflevering 10 zeggen dat het wel een hint was - dat ook nooit  ::ohno::

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2020, 21:26:01 »
De afleveringstitel kan in mijn ogen ook wel eens slaan op de scene met Leonie. De wijsheid die Rik haar meegeeft is deze:

"De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in de werkelijkheid vooraan".

Daarna komt er een heel opvallend shot. Je ziet denk ik de mol van achteren. Keurig "afgeschermd". Deze persoon staat te dirigeren. Afgaande op het haar denk ik aan Nathan Rutjes. Haar van Mil en Tina is denk ik te lang. Maar zou me ook niet verbazen als WIDM dit seizoen mogelijk oud mollen in afleveringen verstopt heeft. Zou ook leuk zijn!

Niet zomaar leuk, hilarisch goed. Waarom heb ik dit niet bedacht?
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat (of de schroef....). Wat mij betreft is de dirigent de Mol. Maar wie???


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2020, 00:37:57 »
Testbeeld nog wel in You Tube-versie te zien. Voor de liefhebber...
Omnia vincit amor

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2020, 07:00:53 »
Testbeeld nog wel in You Tube-versie te zien. Voor de liefhebber...

Ik heb het via BVN gekeken, en daar zat geen testbeeld in..

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] -
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2020, 15:21:49 »
Ik stoorde me er juist wel aan als ik eerlijk ben. Niet qua bondjes, want dat viel wel mee. Maar aan dat 'gelul' tussendoor. Laat zoals bv bij de Mol veel meer de spellen zien. Nu zie ik de eerste 2 personen grofweg het hele verhaal horen en denk ik dat ze alleen voor de muur met Chinese letters staan en dan lopen ze ineens met 3 tegelijk daar rond? De spellen worden zo kort in de afleveringen gepropt in vergelijk met het gepraat tussendoor, zeker als je dat vergelijkt met wie is de mol van 5 á 10 jaar geleden. Het meedoen lijkt zo ongeveer belangrijker dan het spel te zijn geworden. Ik snap best dat commercie wat doet (want deze plek 'leeg' krijgen voor de aflevering en al de 'figuranten' erbij zal best wat hebben gekost).

Ik vond het een leuke aflevering, maar persoonlijk denk ik  (ook qua camerawerk, maar dan ben ik echt aan het mierenneuken i know) dat er echt veel meer uit gehaald kan worden. Zeker met de locatie van de eerste opdrachten.

Hetzelfde heb ik een beetje met Moltalk. Dat vond ik echt een zeer leuk item toen het nog alleen online was. Nu is het letterlijk een herhaling van het programma geworden waar de gasten net als in de rust van een voetbalwedstrijd allemaal 30sec per item krijgen om te reageren. Het is herhaling ipv lekker mee puzzelen zoals bv Vivianne vroeger echt deed. Ik mis dat echt.

Maargoed, het is pas aflevering 1 en ik heb een voorgevoel dat dit een heel speciaal jaar gaat worden. Om dit relaas toch positief af te sluiten  ::bravo::
Mee eens, ze kunnen meer tijd aan de opdrachten besteden in de uitzending, ons meer informatie geven, bijvoorbeeld de opdracht van tevoren helemaal goed uitleggen.

En Moltalk is idd meer beschouwend dan naar de mol speuren, dat was idd veel leuker met Vivienne en Patrick.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2020, 21:22:28 »
Toen Mil het molletje uit de automaat haalde, knipperde de automaat met rode lampen. De mol wordt afgeschermd door de knipperende lampen van de kast.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 18:58:43 door foxhunter »

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2020, 11:02:01 »
De afleveringstitel kan in mijn ogen ook wel eens slaan op de scene met Leonie. De wijsheid die Rik haar meegeeft is deze:

"De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in de werkelijkheid vooraan".

Daarna komt er een heel opvallend shot. Je ziet denk ik de mol van achteren. Keurig "afgeschermd". Deze persoon staat te dirigeren. Afgaande op het haar denk ik aan Nathan Rutjes. Haar van Mil en Tina is denk ik te lang. Maar zou me ook niet verbazen als WIDM dit seizoen mogelijk oud mollen in afleveringen verstopt heeft. Zou ook leuk zijn!


Inderdaad een heel opvallend shot. Waarom zou je zo inzoomen op de achterkant van een persoon?
Zo te zien is het echt donker halflang haar. Als dit de Mol is dan zie ik er alleen maar Miljuschka in.

Ik zou wel helemaal stuk gaan als het straks echt zo blijkt te zijn hahaha!
Ben jij de mol?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #78 Gepost op: 3-03-2020, 20:56:36 »
Heeft iemand een logische verklaring voor het feit dat de sleutel met nummer 2007 bij Rob terechtgekomen is?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Afgeschermd
« Reactie #79 Gepost op: 3-03-2020, 20:58:27 »
Heeft iemand een logische verklaring voor het feit dat de sleutel met nummer 2007 bij Rob terechtgekomen is?
Ja die had hij gepakt, hadden we uitgepuzzeld. Goed afgeschermd met de hand van Mil.