Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk  (gelezen 56277 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #240 Gepost op: 18-02-2020, 19:08:08 »
In de laatste officiële podcast vertelt Claes dat ze bijna een hele dag met de eerste opdracht bezig zijn geweest.

Vertelde hij ook nog waarom?

Edit: zal wel camera verplaats toestanden geweest zijn en al die chinezen met drums enzo goed neerzetten

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #241 Gepost op: 18-02-2020, 19:16:43 »
Ja precies, hij vertelde het als voorbeeld dat er zo ontzettend veel bij het maken van het programma komt kijken dat je als kijker niet meekrijgt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #242 Gepost op: 18-02-2020, 19:21:05 »
Wat zou er nu met die eerste opdracht zijn. Ik wacht nog altijd tot een clue  ::rofl::

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #243 Gepost op: 18-02-2020, 19:36:42 »
Wat zou er nu met die eerste opdracht zijn. Ik wacht nog altijd tot een clue  ::rofl::

Die clue komt pas in afl NO NINE natuurlijk ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #244 Gepost op: 21-02-2020, 11:19:44 »
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar ik had geen zin om het hele topic door te bladeren.

Claes krijgt van Rik de volgende wijsheid te horen: "Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet."

Als Rik de kandidaten vraagt of ze kiezen voor wijsheid of geluk, geven ze allemaal antwoord. Behalve Nathan, die wijst slechts naar de gelukspoort zonder iets te zeggen. Zij die weten - de mol dus - spreekt niet? Zij die spreken, weten niet...wie de mol is?


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #245 Gepost op: 21-02-2020, 11:50:08 »
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar ik had geen zin om het hele topic door te bladeren.

Claes krijgt van Rik de volgende wijsheid te horen: "Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet."

Als Rik de kandidaten vraagt of ze kiezen voor wijsheid of geluk, geven ze allemaal antwoord. Behalve Nathan, die wijst slechts naar de gelukspoort zonder iets te zeggen. Zij die weten - de mol dus - spreekt niet? Zij die spreken, weten niet...wie de mol is?



Geef me een schep, want deze tunnel kan dieper

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #246 Gepost op: 21-02-2020, 12:08:58 »
Geef me een schep, want deze tunnel kan dieper
::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #247 Gepost op: 21-02-2020, 12:14:25 »
Typisch een geval van Nathan direct al verdacht maken en dus niet de Mol. ;) :P

Nee, serieus: toevallig viel het mij gisteren ook pas voor de eerste keer op dat dit een hint zou kunnen zijn.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #248 Gepost op: 21-02-2020, 12:22:49 »
Ter aanvulling: Jaike, Rob en Miljuschka zeggen ook niets, maar hun praatje met Rik is ingekort. Bij hen zien en horen we niet dat ze de keuze van Rik krijgen voorgelegd. Van alle deelnemers die de vraag wél krijgen, is Nathan de enige die woordeloos reageert.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #249 Gepost op: 21-02-2020, 12:28:19 »
...
Leonie: de wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan
...

En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Nathan bij het uitleggen van de spellen altijd achteraan staat?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #250 Gepost op: 21-02-2020, 13:44:06 »
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar ik had geen zin om het hele topic door te bladeren.

Claes krijgt van Rik de volgende wijsheid te horen: "Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet."

Als Rik de kandidaten vraagt of ze kiezen voor wijsheid of geluk, geven ze allemaal antwoord. Behalve Nathan, die wijst slechts naar de gelukspoort zonder iets te zeggen. Zij die weten - de mol dus - spreekt niet? Zij die spreken, weten niet...wie de mol is?



Ik heb Nathan niet als hoofdverdachte, maar ik vind dit wel een hele mooie!  ::jaja::  ::ok::

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #251 Gepost op: 21-02-2020, 17:44:01 »
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar ik had geen zin om het hele topic door te bladeren.

Claes krijgt van Rik de volgende wijsheid te horen: "Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet."

Als Rik de kandidaten vraagt of ze kiezen voor wijsheid of geluk, geven ze allemaal antwoord. Behalve Nathan, die wijst slechts naar de gelukspoort zonder iets te zeggen. Zij die weten - de mol dus - spreekt niet? Zij die spreken, weten niet...wie de mol is?



Wat goed gevonden! Erg leuk als dit een hint is.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #252 Gepost op: 21-02-2020, 18:26:49 »
Ik interpreteerde dit toen als een soort onderbewuste respons. Hij hoort die tekst ("spreken niet"), en besluit dus ook niet te spreken. Maar het is goed uit te leggen, dus het zou zomaar een hint kunnen zijn  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #253 Gepost op: 21-02-2020, 18:47:36 »
Nathan hoort die tekst niet. Hij hoort over de kaars opsteken in plaats van klagen over de duisternis. (Claes hoort de zwijgtekst.)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #254 Gepost op: 21-02-2020, 18:50:04 »
Was wel grappig gemonteerd met Leonie er tussendoor die wel twee keer spreekt.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #255 Gepost op: 21-02-2020, 19:55:17 »
Nu ik erover nadenk...er zijn wel meer spreuken die op Nathan (zouden kunnen) slaan.  ::vergroot::

Tina: Vriendelijkheid in woorden wekt vertrouwen. -> Dit heeft Nathan dus voor elkaar gekregen. Hij blijft steeds de vriendelijke, leuke vent en dat resulteerde erin dat hij bij ‘Alles Kenners’ het vertrouwen van de groep kreeg om op de (volgens hun) sleutelpositie te komen.

Leonie: De wijze (= de Mol) houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan. -> Nathan bemoeit zich nooit veel met de groepsindelingen, maar door penningmeester te worden kreeg hij wel een sleutelrol bij ‘Verkeer(d)’

Cleas: Zij die weten spreken niet, zij die spreken, weten niet. -> Zie de post van Blip

Johan: Zonder zelf kleiner te worden, kun je anderen doen groeien. -> Nathan heeft al een paar keer laten blijken dat hij trots is op de groep.

Jaike: De wijze (= de Mol) streeft nooit naar het grote, op die manier kan hij grote dingen doen. -> Nathan die de €1500,- pakt bij ‘Theepot’? Hij streeft niet naar het volledige bedrag, wat toch weer een mooi bedrag uit de pot is voor de Mol.

Rob: Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen. -> Hij kiest bij ‘Porseleinen Kamer’, tegen de afspraken in, voor de makkelijke stok in plaats van de moeilijke.

Miljuschka: De wijze (= de Mol) kent zichzelf, maar toont zichzelf niet. -> Slaat natuurlijk op elke Mol, maar zoals ergens al is genoemd, is Nathan verdacht vaak niet helemaal in beeld bij de groepsopstellingen (toont zichzelf niet). Daarnaast liegt hij over dat hij nog nooit een aflevering van WIDM heeft gezien, en misschien over wel meer dingen.


De volgende spreuken kon ik zo even niet aan iets koppelen, maar we hebben nog een paar afleveringen te gaan.  ;)

Buddy: Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen.
Anita: Reageer zelfs op een onintelligente behandeling intelligent.
Nathan: Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis.

Oké, het is allemaal discutabel (zoals veel hints e.d.), maar ik probeer ook maar wat.  ::rofl:: Het gevoel dat er íets moet zijn met die spreuken laat me niet los...

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #256 Gepost op: 21-02-2020, 20:23:58 »
Nathan hoort die tekst niet. Hij hoort over de kaars opsteken in plaats van klagen over de duisternis. (Claes hoort de zwijgtekst.)
Aha. My bad.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #257 Gepost op: 21-02-2020, 20:38:13 »
@Iris_77: Je komt een heel eind. Mooi!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #258 Gepost op: 22-02-2020, 06:03:28 »
Hoei, Ik zat al terug in de Nathan tunnel maar nu met de mooie hints van Blip en Iris_77 komt ik er nooit meer uit denk ik.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #259 Gepost op: 22-02-2020, 11:19:37 »
Nu ik erover nadenk...er zijn wel meer spreuken die op Nathan (zouden kunnen) slaan.  ::vergroot::

<knip>

Oké, het is allemaal discutabel (zoals veel hints e.d.), maar ik probeer ook maar wat.  ::rofl:: Het gevoel dat er íets moet zijn met die spreuken laat me niet los...

Creatief gevonden  ::tandpastasmiley::

Maar dan zou nathan dus bijvoorbeeld op basis van de uitspraak bij Rob een makkelijke stok moeten kiezen enzo in een opdracht enkele afleveringen later. En op de achtergrond moeten blijven door de uitspraak bij Leonie. Dat lijkt me als mol niet te doen. ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 14:37:54 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »