Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk  (gelezen 56233 keer)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2020, 00:11:05 »
Prachtige start van de opdracht met de rode loper en trommels. Eenmaal ‘binnen’ viel voor mijn gevoel de opdracht een beetje stil. Stiekem hoop ik dat er nog een extra laag in zat doordat er voor de kandidaten meer info over de mol te vinden was.

Verder vond ik het wel voor Buddy als kandidaat pleiten dat hij loog over welke deur hij had gekozen. Mogelijk bang dat de andere kandidaten er zo achter konden komen dat hij een groene vrijstelling had bemachtigd. De mol zou zich daar niet druk over maken en zich niet ‘verdacht’ in de kijker willen spelen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 00:13:01 door Eva88ab »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2020, 00:16:39 »
Als in elk bakje bij geluk een groene vrijstelling zit en in elk bakje bij wijsheid een zwarte vrijstelling zit, waarom dan die gelaagdheid erin stoppen.

Want wat is t verschil tussen Tina loopt door wijsheid en krijgt dus zwart en Tina loopt door wijsheid, kiest 2010 , krijgt rare Chinese tekst, vindt haar tekst op muur en krijgt dan zwart.  Uitkomst is precies t zelfde .  Ik vind vooral de keuze voor jaartallen op de sleutelbos op zijn zachtst gezegd, vreemd.

Zal misschien nog wel terugkomen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #42 Gepost op: 12-01-2020, 00:29:07 »
Hier de 10 uitspraken, misschien kan iemand hier iets mee  ;)

Tina: vriendelijkheid in woorden wekt vertrouwen

Buddy: met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen

Anita: reageer zelfs op een onintelligente behandeling intelligent

Leonie: de wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan

Claes: zij die spreken weten niet

Johan: zonder zelf kleiner te worden kun je anderen doen groeien

Nathan: het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Jaike: de wijze streeft nooit naar het grote, op die manier kan hij grote dingen bereiken

Rob: voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen

Mil: de wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet

Als hier een hint inzit zou ik voor Mil gaan. Vraag  is wel of een MOL een "wijze" is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2020, 00:33:00 »
Als hier een hint inzit zou ik voor Mil gaan. Vraag  is wel of een MOL een "wijze" is.

Mol heeft in ieder geval voorkennis. Dan ben je volgens mij toch wel iets wijzer dan de rest.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #44 Gepost op: 12-01-2020, 01:18:10 »
Het was qua sfeer, locatie en cameravoering één van de fraaiste openingsscènes in 20 jaar, maar de opdracht was tamelijk onzinnig. Het was immers uitgesloten dat alle kandidaten voor 'geluk' zouden kiezen, zodat er altijd wel een paar zwarte vrijstellingen in het spel zouden komen. Een reguliere kandidaat zou deze - mits een beetje intelligent - natuurlijk meteen inzetten om een level playing field te creëren. Na 1 aflevering weet je gewoon nog te weinig om louter op de resultaten van de test te vertrouwen. M.a.w. de kans dat er niemand naar huis zou gaan was nihil. Om deze uitkomst te krijgen was de opdracht dus compleet overbodig.
Woosie down?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2020, 02:31:05 »
Opvallend wel... Ze moesten kiezen uit jaartallen. Daarna kregen ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Vanwaar dan die keuze uit jaartallen? Daar moet iets in zitten, maar wat...?

Tina - 2010 Japan
Buddy - 2014 Hongkong/Filippijnen
Anita - 2020 China
Leonie - 2008 Mexico
Claes - ?
Johan - ?
Nathan - ?
Jaike - ?
Rob - ?
Miljuschka - 2012 IJsland/Spanje

E: Er kunnen er trouwens wel meer getoond zijn maar ik heb snel door de eerste opdracht heen gespoeld zojuist voor al deze informatie. Misschien kan iemand me aanvullen bij degene die ik mis.
nathan had 2019 en jaike had 2005 als ik het goed zag
chipsverslaafde <3

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2020, 03:45:06 »
Deze opdracht doet me sterk denken aan wat me vorig jaar opviel aan de laseropdracht:
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67206.20

, weer lijkt er sprake van een kleptomaan tijdens een individuele opdracht:

Miljuschka heeft kistje 2012 (Mil2012Kistje.png), ze pakt voorafgaand ook de middelste (2012, (Mil2012Sleutel.png)) uit de linkerrij van totaal 5 sleutels van de 'vrijstellingstafel', echter als zij wegloopt liggen er ineens maar 3 sleutels(!) (zie MilSleutel2.png)

Bovendien lijkt dit vervolgshot ineens ook van de andere 'zwarte vrijstellingtafel' te zijn! zie 'zwarte vrijstellingstafel' bij Leonie (LeonieChoice.png). Leonie pakt voorafgaand sleutel 2008 en laat een mogelijke layout 'zwarte vrijstellingtafel' voor Miljuschka achter, de eerste 'vrijstellingstafel' zou namelijk mits niet door Miljuschka zelf aangeschoven; een gat moet hebben in de linkerrij als ze de tweede sleutel pakt (zie MilSleutel2.png).

Miljuschka heeft er dus tenminste 2, maar misschien wel een heleboel (zwarte)vrijstellingen aan deze opdracht overgehouden!
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 05:57:36 door ErikY »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2020, 04:11:29 »
Om de mol te ontmaskeren is deze opdracht weinig relevant. Immers de mol heeft geen belang bij vrijstellingen of zwarte vrijstellingen.

Wat opviel:
  • Rob loog dat hij een joker heeft.
  • Buddy loog dat hij voor geluk ging.
  • Buddy loog dat hij zijn kistje niet open kreeg.
  • Leonie laat haar zwarte vrijstelling aan Tina zien waardoor Tina weet dat ze haar zwarte vrijstelling niet hoeft in te zetten.
  • Johan laat zijn vrijstelling zien aan leonie


Overzicht met dank aan Moltalk:


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2020, 04:19:03 »
Deze opdracht doet me sterk denken aan wat me vorig jaar opviel aan de laseropdracht:
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67206.20

, weer lijkt er sprake van een kleptomaan tijdens een individuele opdracht:

Miljuschka heeft kistje 2012 (Mil2012Kistje.png), ze pakt voorafgaand ook de middelste (2012, (Mil2012Sleutel.png)) uit de linkerrij van totaal 5 sleutels van de 'vrijstellingstafel', echter als zij wegloopt liggen er ineens maar 3 sleutels(!) (zie MilSleutel2.png), bovendien lijkt dit vervolgshot ineens ook van de andere 'zwarte vrijstellingtafel'te zijn! zie 'zwarte vrijstellingstafel' bij Leonie (LeonieChoice.png).

Miljuschka heeft er dus tenminste 2, maar misschien wel een heleboel (zwarte)vrijstellingen aan deze opdracht overgehouden!

De keuze tussen de poorten is niks meer dan schijn, de twee paden kruisen weer met die mooie tempel ertussenin, het pad eronder is hetzelfde...

Alleen over de sleutels is te twisten, ik verwijt het nu aan de schijn die het beeld wekt. Maar het kan best zijn dat Mil als laatste ging, om met de rest van de buit te gaan kutten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2020, 04:28:03 »
Precies  :), heb dit nu ook verduidelijkt in mijn post waarom ik dit denk. (is aan layout sleutels te zien)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2020, 04:33:12 »
Als je goed kijkt dan liggen er nog 4 sleutels als Miljuschka wegloopt. Ze liggen inderdaad achter elkaar maar kijk maar heel goed. Het zijn er twee die achter elkaar liggen. Het is te zien aan de jaartallen die op de labels staan.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2020, 04:37:52 »
Volgens mij niet, ligt misschien aan videostill kwaliteit + spiegeling, verklaart ook niet waarom de linkerrij (vanuit Miljuschka) ineens aangeschoven is.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 04:43:14 door ErikY »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2020, 04:43:53 »
Ik heb het gedeelte uitgeknipt uit jouw foto. Hopelijk zie je dat er twee jaartallen achter elkaar liggen.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2020, 04:54:23 »


Dit is een foto van de achterzijde van de poort...

Als je de heggen links vergelijkt met die te zien zijn op Mil's shot komen die aardig overeen, tevens staan (Desondanks dat het op deze foto winter is.) er bomen in het midden, rechts van Mil's shot zien we een deel van een boom...

Ik heb het gedeelte uitgeknipt uit jouw foto. Hopelijk zie je dat er twee jaartallen achter elkaar liggen.



Hier gaat het ErikY helemaal niet om, als ik het goed begrijp gaat het om de linkerrij van ons perspectief waar er twee zouden moeten liggen, dit is door de hoek van de camera moeilijk te zien.
Ik heb niks gezegd ::pinokkio::

En kan dus betekenen dat:

A. Mil een andere vrijstelling op zak heeft genomen om ergens later in het seizoen mee te charteren.
B. Er helemaal niks aan de hand is en we hier dan heisa maken om 5 uur 's nachts.

Ik zelf sluit Mil niet uit als mol, maar ik vind de manier waarop dit staat toch net iets te wankel.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 04:57:09 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2020, 05:02:31 »
Ik heb het gedeelte uitgeknipt uit jouw foto. Hopelijk zie je dat er twee jaartallen achter elkaar liggen.


Nee, zie ook maar 1 sleutelringetje, komt volgens mij door interlacing, videostillkwaliteit + spiegeling.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2020, 05:09:31 »
Ik zelf sluit Mil niet uit als mol, maar ik vind de manier waarop dit staat toch net iets te wankel.

Meest waarschijnlijk mol (uitgekookte actie), maar als gewone kandidaat zou ik ook wel blij worden van een kwartetspel aan vrijstellingen.  ::rofl::

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2020, 05:17:49 »
Als het waar zou zijn, wat ik niet geloof, dan zou dit alleen een actie van een kandidaat kunnen zijn. Immers, de mol weet dat er vrijstelling te krijgen zijn en daar heeft de mol niets aan.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2020, 05:22:36 »
We zien dat Tina (heb ik dat juist) de sleutel nog heeft en aan Leonie laat zien om haar keuze te bewijzen. Iedereen heeft de sleutels dus nog. Wellicht komen die sleutel(hanger)s later in het seizoen nog aan bod of van pas.

PS: dat zou ook nog kunnen verklaren waarom Mil meerdere sleutels meeneemt, als ze dat gedaan heeft?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2020, 08:10:40 »
Ik denk dat de sleutels later nog van pas komen, en je dan meer wijsheid of geluk ontvangt. Anders was deze extra toevoeging redelijk nutteloos, dan hadden ze alles op 1 hoop kunnen gooien. In de promo en leader zie je ook een verwijzing naar iets van het begin ter tijden, ik vermoed dat je hier bijv de sleutel weer kan inzetten.

Als mol zou ik voor wijsheid gaan, een zwarte vrijstelling is handiger en ook is de kleur een mooie symboliek. Derhalve richt ik mijn aandacht op die 4 (Tina, Jaike, Rob en leonie)

Mooie opening!
Meer L

Offline krabbengat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2020, 08:32:55 »
In de MolTalk na de 1e uitzending waarin Anita afvalt, zie je presentator Margriet van der Linden.
Kijk eens wat er op haar schouders op haar trui zit.
Is dat een verwijzing naar de eerste letter van de voornaam van één van de deelnemers.
Is die de Mol?