Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36438 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #180 Gepost op: 1-02-2020, 14:04:55 »
Ja, logisch.

Ik herinner me de eerste aflevering in Portland, waar Thomas als mol de aanwijzing op het dak ontdekte.
Als dat niet was gebeurd, dan was de hele uitzending met het spectaculaire afhuren van de brug de mist in gegaan.

In dit geval zou de opdracht met de escape rooms ook een fiasco zijn geweest, als er niemand was ontsnapt.

Ja en de waar in Kiev van Jan

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #181 Gepost op: 1-02-2020, 14:15:43 »
In dit geval zou de opdracht met de escape rooms ook een fiasco zijn geweest, als er niemand was ontsnapt.
Verschil is dat ontsnappen uit de escape rooms geen spectaculaire beelden oplevert. Wat eerder ergens werd gezegd: de mol heeft wellicht wel een rol om de opdracht "uit te leggen"  aan de kijker, maar dat lijkt me hier niet heel erg nadrukkelijk aan de orde. Bovendien is het erg aannemelijk dat de opdracht met water door de buizen laten stromen door iedereen goed uitgevoerd zou zijn. Het is i.i.g. meteen duidelijk wat er moet gebeuren en het is moeilijk om ongemerkt te mollen.

Wat dat betreft zou het eerder aan de orde zijn bij opdrachten zoals met het theeservies, waar de twist - het raden van de waarde - waarschijnlijk afhankelijk is van het slagen van het eerste deel van de opdracht (al is het mogelijk dat het ook met een deel van het theeservies zou kunnen) of de opdracht met de kleureffecten bij de dam (al is het daar waarschijnlijker dat er i.i.g. één team het kastje werkende zou krijgen). Deze opdrachten leveren betere televisie op als ze (deels) slagen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #182 Gepost op: 1-02-2020, 14:22:07 »
Verschil is dat ontsnappen uit de escape rooms geen spectaculaire beelden oplevert.

Geen spectaculaire beelden maar wel de opdracht niet volledig kunnen laten zien aan de kijker. Ze moesten ook nog rijden enzo in de vrachtwagens. En het is een heel gedoe hoor om die opdracht op te zetten. Zeker die met die foto’s  ::rofl::

Dus ja.. productie wilde wel dat de mol eruit kwam

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #183 Gepost op: 1-02-2020, 14:32:15 »
Dat is geen zekerheidje. In Portland verprutsten de kandidaten deel twee van een opdracht door na de autospeurtocht op de verkeerde bestemming aan te komen. Daardoor ging de vervolgopdracht in de grootste boekenwinkel ter wereld niet door. Zonde, maar het gebeurt dus wel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #184 Gepost op: 1-02-2020, 14:37:51 »
Dat is geen zekerheidje.

Niks is een zekerheidje in widm.. behalve dan dat er 1 mol is

Maar de mol krijgt vaak de opdracht om iets op gang te brengen en deze opdracht was er m.i zo eentje

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #185 Gepost op: 1-02-2020, 15:54:12 »
Niks is een zekerheidje in widm.. behalve dan dat er 1 mol is

Maar de mol krijgt vaak de opdracht om iets op gang te brengen en deze opdracht was er m.i zo eentje
Er zijn regelmatig mensen die denken dat er twee mollen in het spel zitten. Rob maakt hierover zelfs een grap door te zeggen "ik vraag mij af of er naast mij nog een mol in het spel zit". Of zou hij letterlijk bedoelen "ik vraag mij af of er NAAST mij een mol in het spel zit"? Dus dat hij probeert te laten denken dat de persoon links of rechts van hem de mol is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #186 Gepost op: 1-02-2020, 15:58:22 »
Er zijn regelmatig mensen die denken dat er twee mollen in het spel zitten.

Ja helaas hebben veel mensen gemist dat hier al bevestigd is door Rick Mccullough dat ze NOOIT 2 mollen gaan doen

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #187 Gepost op: 1-02-2020, 16:35:37 »
Ja helaas hebben veel mensen gemist dat hier al bevestigd is door Rick Mccullough dat ze NOOIT 2 mollen gaan doen
Rob heeft dat ook gemist.

Offline DNNS1983

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #188 Gepost op: 15-02-2020, 01:50:30 »
Is het al iemand opgevallen dat alle nummerborden blauw zijn op 1 na. Een van de twee vrachtwagens die is blijven staan (Rob + Leonie of Claes + Tina) heeft een groen nummerbord. De kleur van de Mol! Ik zag Claes op een gegeven moment ook snel iets wegpakken van de linkerwand, toen Tina met haar rug naar hem toe stond gedraaid. Het viel me allebei pas op toen ik gisternacht de aflevering terugkeek.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #189 Gepost op: 16-02-2020, 17:16:36 »
Interessant wordt deze opdracht om terug te kijken, sinds er nog maar 3 mogelijke vrachtwagens zijn waar de mol in kan hebben gezeten :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #190 Gepost op: 19-02-2020, 21:28:32 »
Dat heb ik dan ook gedaan en vooral naar de enige vrachtwagen van die 3 waar ze niet uit zijn gekomen, die van Rob en Leonie.
Omdat zo'n opdracht helemaal wordt verknipt met fragmenten uit andere vrachtwagens, hier een gedetailleerde beschrijving wat er precies gebeurde.

Zoals te doen gebruikelijk wordt niet eerst nagedacht over wat hier de bedoeling van zou kunnen zijn beginnen ze maar met doen. Ze drukken wat knoppen in en kijken of er wat gebeurt. Niets dus.
Rob: "Misschien als we al die knoppen indrukken valt er wel iets uit".
Ze drukken random achter elkaar knoppen in en er gebeurt niets.
Rob: "Het enige wat ik me nu kan bedenken is, we moeten die knoppen indrukken, maar we komen er never bij. (onderbroken door biecht gaat het verder met)  Hier zit toch logica in!"
Leonie: "Hé, maar waarom? Oke, ik wil het wel één keer proberen zodat jij ervan af bent van die tic. Dat kan toch niet".
Leonie heeft natuurlijk gelijk, want welke "logica" zou hier in kunnen zitten als je duidelijk kan zien dat ze de latten moeten gebruiken die op de grond liggen.
Rob: Daarom liggen die dingen hier. We moeten een verlengstuk maken.
Leonie: Dus we moeten een bouwwerk maken dat we ze alle tegelijk...
Rob: Ja dat lijkt me?
Dus ze zijn het blijkbaar eens dat ze een verlengstuk (bouwwerk) moeten maken. Ze komen niet op het idee om latten over de knoppen te drukken en deze vast te timmeren, maar dit terzijde.
Nu gaan ze (opnieuw) proberen om zoveel mogelijk knoppen tegelijk in te drukken.
Rob: "Nu missen we alleen die, klopt dat?"
Leonie: "Ja".
Rob: "Dus we gaan iets maken waar ik op kan zitten, dan kan ik met mijn voet daarbij (wijzend naar de knop waar hij niet bij kon). Come on lets go. We gaan een stoel maken".

Nu komt er dus een verrassende wending. Ineens wijkt Rob van het oorspronkelijke plan af. Hij vraagt nu echter niet aan Leonie of ze het hier mee eens is.

Nu gaan ze met latten aan de slag.
Rob: "Waarom ben ik zo'n anti-man bij dit soort shit".
Nu zien we Rob lange spijkers in latten slaan terwijl or ook een schroef/boormachine ligt met schroeven.
Leonie probeert schroeven in het hout te timmeren en Rob kan hier alleen maar hartelijk om lachen. Leonie komt er dan achter dat ze de schroefboormachine kunnen gebruiken om de schroeven erin te draaien en doet dat ook.
Rob: "Vandaar dat mijn huis niet af is".
Nadat ze een soort van krukje in elkaar hebben getimmerd gaat Rob hier met gevaar voor eigen leven op zitten en drukt wat knoppen in om erachter te komen dat er nog knoppen hoger zijn waar hij nu niet meer bij kan. Gek dat je zittend niet zo hoog kan reiken dan staand. Tijd is om.

Het is volstrekt duidelijk dat hier eigenlijk weinig serieuze pogingen worden gedaan om dit probleem op te lossen. Rob is hier volgens mij degene die het meest verantwoordelijk is voor dit fiasco, want hij kwam op het kansloze idee van een stoel, terwijl ze het al eens waren over het verlengstuk. Ook hoef je geen Thomas van Eigen huis en tuin te zijn om te weten dat schroeven sneller werken dan spijkers in dit geval.

Grote vraag is nu: zien we hier 2 kandidaten aan het werk, of een kandidaat en een Mol.
Als er een Mol bij zit, dan komt Rob hier het meest in aanmerking want hij begon met die stoel. Maar dan nog, als je als Mol op deze manier zit te mollen dan valt dit toch wel een beetje op. Leonie zou dan bij de eerste test toch minstens Rob noemen als één van haar molverdachten. Maar Leonie noemde 4 andere kandidaten (Tina, Anita, Johan en Buddy). Van Rob zien we geen verdenkingen.

Ik krijg hierbij sterk de indruk dat we hier te maken hebben met 2 kandidaten die voor de ander vooral verdacht over wil komen, een tactiek die we bij Leonie vaker zullen zien. Zo'n eerste duo opdracht leent zich hier ook uitstekend voor. Voeg hierbij dat de Mol de eerste aflevering krediet wil opbouwen en het zal duidelijk zijn dat de Mol zich niet in deze vrachtwagen bevond.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #191 Gepost op: 28-05-2020, 19:09:13 »
Is het molletje uit de grijpmachine de eerste keer dat een mol in een bepaalde hoedanigheid daadwerkelijk voorkomt in Wie is de Mol? of herinnert iemand zich direct een eerdere soortgelijke situatie?