Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money 2020  (gelezen 40575 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2020, 22:21:45 »
Over Money gesproken: Waarom komen die biljetten niet meer in beeld?
Er wordt door de groep ook geen aandacht aan geschonken. Toch raar. Er is zoveel moeite gedaan door de ontwerpers en nu zien wij ze niet meer. ???

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2020, 20:07:11 »
Over Money gesproken: Waarom komen die biljetten niet meer in beeld?
Er wordt door de groep ook geen aandacht aan geschonken. Toch raar. Er is zoveel moeite gedaan door de ontwerpers en nu zien wij ze niet meer. ???
Mischien zit er een hint in naar de mol?
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2020, 22:06:15 »
Tussenstand:

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2020, 22:26:22 »
Interessant dat Nathan ondanks dat hij die 250 euro gepakt heeft nog steeds zo laag staat in FTM.  ::vergroot::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2020, 22:32:03 »
Opvallend dat Johan nog minder heeft. Ik denk, dat het deze keer niet gaat werken.

Die 600 met de letters is niet te verdelen. De letter komt binnen (wie vindt hem, wie zet hem goed). Buddy vindt de envelop. Mil was erbij, maar krijgt niets. Buddy krijgt de helft van 600 terwijl er zonder die anderen helemaal niets gelegen had. Dan had Buddy 0 gehad. Het is een ketting, maar we missen zoveel schakels dat we alleen kunnen raden.

Enige dat ik durf te zeggen, is dat Buddy de 600 pakt en de Mol weet welke letters geld opleveren en dus ook waar de enveloppen liggen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2020, 22:37:18 »
Over Money gesproken: Waarom komen die biljetten niet meer in beeld?
Er wordt door de groep ook geen aandacht aan geschonken. Toch raar. Er is zoveel moeite gedaan door de ontwerpers en nu zien wij ze niet meer. ???

Omdat het zogenaamd een leuk idee was om het molgeld door fans te laten ontwerpen. Het bleek echter alleen leuk voor die vijf kijkbuiskinderen die de betreffende Stichting Socutera-biljetten bijeen hadden gefröbeld, dus worden die eyesores niet meer in beeld gebracht.  :-X
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 22:50:03 door Michmol »
Woosie down?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2020, 04:46:23 »
Mooi gemaakt Thiago

Die 600 met de letters is niet te verdelen. De letter komt binnen (wie vindt hem, wie zet hem goed). Buddy vindt de envelop. Mil was erbij, maar krijgt niets. Buddy krijgt de helft van 600 terwijl er zonder die anderen helemaal niets gelegen had. Dan had Buddy 0 gehad. Het is een ketting, maar we missen zoveel schakels dat we alleen kunnen raden.

Dat vind ik door het hele seizoen heen lastig om een goede follow the money te zien. We zien vaak te weinig en het is regelmatig geen individueel bedrag.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2020, 17:55:07 »
Zoals bekend zijn er meerdere invalshoeken en aannames mogelijk bij Follow the Money.

Het is in deze serie erg lastig om de gewonnen bedragen toe te rekenen aan de deelnemers. Er zijn maar een paar individuele opdrachten geweest, zoals bijvoorbeeld de porseleinen kamer.
Als een groepje samen geld heeft gewonnen of verloren, dan weet je nog niet hoeveel de inbreng van iedereen individueel is geweest. Ook weet je vaak niet precies waarom een opdracht is geslaagd of mislukt.

In bijgaand overzicht is aangegeven hoeveel per opdracht is gewonnen, maar vooral ook hoeveel geld er is gemist.
In plaats van de gewonnen en verloren geldsommen te verdelen over de deelnemers, zijn de belangrijkste observaties bij de opdrachten opgeschreven.
Welke acties waren opvallend, wat betreft het wel of niet geld in de pot te brengen of er juist uit te houden.

De kleine bedragen die af en toe worden binnengebracht staan in geen verhouding tot het geld dat wordt verloren bij het compleet mislukken van een opdracht. Dat weet de mol natuurlijk als geen ander.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #28 Gepost op: 13-02-2020, 20:09:51 »


Ik ga de achterstand weer wat goed proberen te maken. :P

Spoiler: Uitleg (klik om te tonen/verbergen)

Totaalstand na aflevering 4
1. Buddy       € 1742
2. Leonie      € 1289
3. Miljuschka  € 1282
4. Johan       € 1016
5. Claes       €  998
6. Nathan      €  781
7. Rob         €  531

Conclusie: Rob heeft het minste geld verdiend voor de pot, gevolgd door Nathan en Claes.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2020, 03:28:22 »
Probleem blijft dat we onvoldoende zien denk ik. Bijvoorbeeld lijnopdracht (lijnverdiensten) zie je in het laatste schema min geld toegekend aan iedereen die verkeerd zat. Maar heb de indruk dat Nathan weliswaar goed uitkomt maar Claes naar buiten bonjourt (dat wordt later ook in de groep aangehaald namelijk). Die op zijn beurt Leonie buiten houdt. Is het dan terecht dat Nathan nul krijgt toegekend en Leonie en Claes -100? Of zorgt eigenlijk Claes ervoor dat die lijn mislukt?

Denk dat daarom dit topic ook niet zo druk bezocht is? Het is dit jaar zo lastig om bedragen aan mensen te verbinden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2020, 12:45:02 »
Ik wil toch even zeggen dat ik altijd blij ben met de mensen die dit bijhouden ::bravo:: Ja, er zijn meerdere manieren om bij te houden wie wat verdient en laat liggen, maar daarom is het altijd fijn als meerdere mensen dit doen. Als iemand consistent laag staat in alle schema's levert dat toch wel wat extra molpuntjes op ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #31 Gepost op: 15-02-2020, 12:48:52 »
Het is soms absoluut handig en inderdaad ook subjectief... Hoe is de verdeling bij parkeertarief tot stand gekomen? Er is hier, snel gerekend, zo'n 800 verdeeld, maar er is in werkelijkheid toch maar 20 gewonnen?

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #32 Gepost op: 15-02-2020, 15:14:48 »
Heeft Rob het minste geld binnen gehaald? Als dat zo is, is hij de mol, maar ik keek paar dagen gekregen terug en toen zag ik dat Merel aan het begin ook veel geld binnen haalde.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #33 Gepost op: 15-02-2020, 15:22:11 »
De afgelopen 2 jaar was de mol juist niet degene die het minste geld ophaalde van iedereen na een paar afleveringen. Zowel voor Merel als Jan gold dat niet.

Anderzijds staat Nathan ook wel laag in FTM.. als hij die 250 euro niet had gepakt, had hij zelfs, afhankelijk van wiens overzicht je gebruikt (gedeeld) op de laatste plek gestaan.  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #34 Gepost op: 15-02-2020, 15:30:44 »
De mol is zeker niet altijd degene die het minste geld ophaalt - volgens mij juist meestal niet. Je hebt altijd nepmollende of gewoon klungelende kandidaten, of je hebt als mol pech dat je niet kan voorkomen dat het groepje waar je in zit geld verdient. Maar meestal staat de mol wel in de onderste helft van FTM-schema's. Een mol die consequent bovenaan staat is wat mij betreft geen heel goede mol.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2020, 15:34:11 »
De mol is zeker niet altijd degene die het minste geld ophaalt - volgens mij juist meestal niet. Je hebt altijd nepmollende of gewoon klungelende kandidaten, of je hebt als mol pech dat je niet kan voorkomen dat het groepje waar je in zit geld verdient. Maar meestal staat de mol wel in de onderste helft van FTM-schema's. Een mol die consequent bovenaan staat is wat mij betreft geen heel goede mol.

Ja klopt, is wel zo. M.u.v. van Merel dan, FTM kan niet sluitend de mol aanwijzen.
Verder is hoe veel geld iemand (mogelijk) uit de pot houdt ook minstens zo belangrijk.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2020, 15:58:59 »
Kudos voor iedereen die er moeite in steekt. Ikzelf heb weleens geprobeerd zoiets bij te houden. Maar dan ben je meer bezig hoe en wat je moet meerekenen voor elke kandidaat. Dan let je dus niet goed op het gedrag van de deelnemers, da's zonde. FTM is voor mij enkel per opdracht vooral interessant, een overzicht van heel het seizoen alleen de laatste aflevering.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2020, 16:13:23 »


In aflevering 5 zijn er vrij weinig verschillen te zien. Nathan en Johan verdienen weinig, maar Nathan maakt dat goed door niet het park in te gaan en Johan ging naar huis. Maar hier is ‘ie alsnog ::joehoe::

Spoiler: Uitleg (klik om te tonen/verbergen)

Totaalstand na aflevering 5
1. Buddy       € 1978
2. Miljuschka  € 1453
3. Leonie      € 1425
4. Claes       € 1134
5. Nathan      € 1031
6. Johan       € 1016
7. Rob         €  702
Conclusie: Rob blijft de enige die nog niet over de grens van € 1000 heen is :o

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2020, 15:10:49 »


Ik ben eindelijk weer helemaal up-to-date ::joehoe::

Spoiler: Uitleg (klik om te tonen/verbergen)

Totaalstand na aflevering 6
1. Buddy       € 1790
2. Miljuschka  € 1545
3. Leonie      € 1476
4. Claes       € 1177
5. Nathan      € 1138
6. Rob         €  649
Conclusie: Het verschil tussen Rob & de rest wordt maar groter en groter... volgens Follow the Money blijft Rob de mol.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2020, 20:29:23 »
Ik kijk hier vaak maar reageer nooit, maar bedankt voor de mooie overzichten  ::ok::