Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money 2020  (gelezen 40642 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #80 Gepost op: 3-03-2020, 13:14:56 »
Ik heb mijn eigen lijstje er ook maar even bij gepakt, maar vind dat er dit jaar veel opdrachten zijn waar je duidelijk aan kan geven dat een bepaald persoon het geld binnenhaalt of juist "verliest". Veel dingen zijn interpertaties wat dus verschillen oplevert. Bij mij is Rob ook duidelijk niet degene die het minst binnen brengt.

Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #81 Gepost op: 3-03-2020, 13:47:00 »
Ik heb mijn eigen lijstje er ook maar even bij gepakt, maar vind dat er dit jaar veel opdrachten zijn waar je duidelijk aan kan geven dat een bepaald persoon het geld binnenhaalt of juist "verliest". Veel dingen zijn interpertaties wat dus verschillen oplevert. Bij mij is Rob ook duidelijk niet degene die het minst binnen brengt.

Waarom Nathan en Leonie - 200 bij de porceleinen kamer? Zij hebben de goedkope stok gepakt maar die andere moest sowieso ook gebruikt worden. Dus ik zie dat niet als mollenstreek.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #82 Gepost op: 3-03-2020, 13:57:36 »
Waarom Nathan en Leonie - 200 bij de porceleinen kamer? Zij hebben de goedkope stok gepakt maar die andere moest sowieso ook gebruikt worden. Dus ik zie dat niet als mollenstreek.

Als ik het goed heb waren er ook nog stokken van €150, dus niet alles werd gebruikt. Maar als je na afspraak (met logische redenering) toch kiest om €200 minder binnen te halen. En dus de moeilijkere stok te doen aan iemand die aan heeft gegeven hier minder goed in te zijn. Dan zie ik dat wel als mollenstreek ja

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #83 Gepost op: 3-03-2020, 14:08:54 »
Citaat
Als ik het goed heb waren er ook nog stokken van €150, dus niet alles werd gebruikt. Maar als je na afspraak (met logische redenering) toch kiest om €200 minder binnen te halen.

Dan geef je dus een kandidaat de kans om het meeste geld binnen te halen en heb je zelf minder kans om geld te verliezen. Om de opdracht dan vervolgens perfect uit te voeren, is wel een beetje kras. Rob ramde met de moeilijke stok 3 vazen omver, Mil 0. Effectief heeft het dus 225 gekost, omdat Rob drie vazen raakte terwijl tegelijkertijd Mil bewees dat het wel kon.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2020, 14:25:37 »
Dan geef je dus een kandidaat de kans om het meeste geld binnen te halen en heb je zelf minder kans om geld te verliezen. Om de opdracht dan vervolgens perfect uit te voeren, is wel een beetje kras. Rob ramde met de moeilijke stok 3 vazen omver, Mil 0. Effectief heeft het dus 225 gekost, omdat Rob drie vazen raakte terwijl tegelijkertijd Mil bewees dat het wel kon.

Omdat je verwacht dat ze het niet zal lukken, helemaal naar dat je wat vazen anders hebt neergezet. (en eerlijk, ik had ook verwacht dat mil er nog wel wat om zou laten vallen.)

Maar dat zeg ik bij veel zijn het interpertaties. Dat geeft alleen aan dat je met een iets andere interpertatie een compleet ander resultaat kan krijgen. De enige overeenkomst die ik zie in de vele verschillende pogingen is dat Buddy duidelijk het meest verdiend.

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2020, 14:25:55 »
Lettergreep klopt ook niet. De letters waren behoorlijk groot, dus als je een letter niet pakt als mol, pakt waarschijnlijk een ander groepje met kandidaten die letter en weet dan misschien waar het geld te vinden is. Veel letters vinden is behoorlijk mols (Leonie, Claes en Rob) en is bedoeld om geld in de pot te voorkomen. Leonie, Claes en Rob vinden ook geen geld, Buddy vind echt bij puur toeval een envelop. Dus 600 (onnodige euros) voor Buddy, 0 voor Rob.

Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #86 Gepost op: 3-03-2020, 14:32:27 »
Omdat je verwacht dat ze het niet zal lukken, helemaal naar dat je wat vazen anders hebt neergezet. (en eerlijk, ik had ook verwacht dat mil er nog wel wat om zou laten vallen.)

Maar dat zeg ik bij veel zijn het interpertaties. Dat geeft alleen aan dat je met een iets andere interpertatie een compleet ander resultaat kan krijgen. De enige overeenkomst die ik zie in de vele verschillende pogingen is dat Buddy duidelijk het meest verdiend.

Als Mil de mol zou zijn kon ze makkelijk wat om laten vallen en dan ook nog Nathan en Leonie de schuld geven.


Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #87 Gepost op: 3-03-2020, 14:45:32 »
Lettergreep klopt ook niet. De letters waren behoorlijk groot, dus als je een letter niet pakt als mol, pakt waarschijnlijk een ander groepje met kandidaten die letter en weet dan misschien waar het geld te vinden is. Veel letters vinden is behoorlijk mols (Leonie, Claes en Rob) en is bedoeld om geld in de pot te voorkomen. Leonie, Claes en Rob vinden ook geen geld, Buddy vind echt bij puur toeval een envelop. Dus 600 (onnodige euros) voor Buddy, 0 voor Rob.

Voorop gesteld dat er niks echt goed of fout is gezien het geen feiten zijn. Vind ik het niet perse mols om veel letters te vinden, dit is óók kandidaats. Ik vind het eerder mols om niks te vinden zodat er minder mensen geld kunnen zoeken. of veel letters te vinden maar alleen letters die geen geld opleveren. Maar dit is allang besproken in het desbetreffende topic, en ik heb het geld dus verdeeld naar hoe ik er tegen aankijk.

Ik zie wel dat ik het bedrag hier 2x uitgedeeld heb  :-X
Buddy haalt in zijn eentje het geld uiteindelijk binnen > €600
Leonie, Claes en Rob vinden de letters van het geld, zij zorgen er voor dat er geld gezocht mag worden, dus ieder draagt bij voor €200

Misschien is het eerlijker het bedrag nog door de helft te doen gezien het bedrag ook niet 2x in de pot komt.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #88 Gepost op: 3-03-2020, 14:59:45 »
Op het moment dat je iemand meer verdenkt, ga je ook anders naar de verdeling van het geld winnen en missen kijken.

Zo vind ik dat er veel voor pleit om het totale verlies van voice mol op conto van Buddy te schrijven. Hij was degene die niet goed stond en dat was de enige meetfout.

Ook kun je stellen dat in de porseleinen kamer eigenlijk vooral telt het aantal vazen dat is gebroken en niet de waarde van de stokken. Zo moeilijk was het parcours niet en de verdeling van de stokken was niet helemaal de eigen keuze.

Verder was bij de Theepot vooral Buddy een felle bepleiter van het gaan voor het geld. Nathan nam de beslissing, maar Buddy was  fel in zijn argumentatie.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2020, 20:35:32 »
Schema's veranderen wel nu we weten dat niet Buddy maar Claes de 500 euro heeft gepakt bij de vrijstellingenroute.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #90 Gepost op: 6-03-2020, 10:21:16 »
We weten nu alleen dat Buddy dat beweert. Of het ook waar is, kunnen we niet weten, toch?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2020, 08:37:39 »
We weten nu alleen dat Buddy dat beweert. Of het ook waar is, kunnen we niet weten, toch?

Niets is zeker natuurlijk, maar de anderen reageerden niet heel verrast op zijn uitspraak. Ik denk dat dit in de groep allang besproken is, meteen na de opdracht, en dat het voor hun duidelijk is wie wat heeft gepakt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2020, 09:19:34 »
We weten nu alleen dat Buddy dat beweert. Of het ook waar is, kunnen we niet weten, toch?

Precies, we weten dat sinds aflevering 4 al niet.
Daarom is het toekennen van de 500 euro aan Buddy bij de FTM geheel subjectief ;)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2020, 09:34:26 »
Inderdaad, zowel het wel aan hem toekennen als het niet aan hem toekennen.

Dat is ook het lastige van ftm, je weet zoveel niet, dat geld toekennen aan individuen erg lastig is, en de uitkomst dus mogelijk een vertekend beeld geeft.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2020, 09:56:29 »
Dat geldt overigens ook voor de porseleinen kamer. De laatste stok van 750 was verplicht. De groep heeft bepaald dat Buddy als laatste moest gaan. Het enige wat je dan nog kunt doen is een paar vazen laten vallen. Dat gebeurde dan ook. (Voor het oog van de groep de opdracht niet halen zou nogal opvallen omdat alle anderen wel slaagden) Het toekennen van het hele bedrag aan Buddy vind ik ook in  deze opdracht onterecht. Als iemand anders als laatste was gegaan was het geld ook verdiend, bovendien heeft Buddy vazen omgegooid.

Als er dergelijke hoge bedragen die discutabel zijn toegekend worden aan één kandidaat is het logisch dat die kandidaat grootverdiener wordt....
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 09:59:30 door Moedermol »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #95 Gepost op: 9-03-2020, 13:03:33 »
Het laatste overzicht van gewonnen versus gemist geld per opdracht.
In de laatste twee opdrachten wordt de pot nog even gespekt.

Dit seizoen van Wie is de mol laat niet duidelijk zien wie nu precies geld wint en wie er voor zorgt dat er geld wordt gemist.
Veel opdrachten zijn zelfs zo onduidelijk of onmogelijk dat er zelfs zonder mol niets of weinig zou worden verdiend.

Qua "follow the money" waren er van de 25 opdrachten maar 6 opdrachten waar misschien iets uit af te leiden is:
- Parkeertarief
- Kleurwerk
- Beeldig
- Theepot
- Porseleinen kamer
- Vakwerk

De overige 19 opdrachten waren of chaotisch van zich zelf of chaotisch in beeld gebracht. Geen touw aan vast te knopen.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #96 Gepost op: 9-03-2020, 23:38:29 »
Het laatste overzicht van gewonnen versus gemist geld per opdracht.
In de laatste twee opdrachten wordt de pot nog even gespekt.

Dit seizoen van Wie is de mol laat niet duidelijk zien wie nu precies geld wint en wie er voor zorgt dat er geld wordt gemist.
Veel opdrachten zijn zelfs zo onduidelijk of onmogelijk dat er zelfs zonder mol niets of weinig zou worden verdiend.

Qua "follow the money" waren er van de 25 opdrachten maar 6 opdrachten waar misschien iets uit af te leiden is:
- Parkeertarief
- Kleurwerk
- Beeldig
- Theepot
- Porseleinen kamer
- Vakwerk

De overige 19 opdrachten waren of chaotisch van zich zelf of chaotisch in beeld gebracht. Geen touw aan vast te knopen.

Bij richtingsgevoel is technisch gezien maximaal 6000 euro te verdienen (afhankelijk van wat de twist daadwerkelijk is

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #97 Gepost op: 10-03-2020, 12:39:01 »
Klopt.
Maar ik heb deze opdracht gezien als een gokspel waarbij een kandidaat ook geld kan missen zonder daar invloed op te hebben. Bovendien telt het geld van de mol niet mee.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #98 Gepost op: 10-03-2020, 12:57:17 »
Klopt.
Maar ik heb deze opdracht gezien als een gokspel waarbij een kandidaat ook geld kan missen zonder daar invloed op te hebben. Bovendien telt het geld van de mol niet mee.
Is dat laatste zeker? Of hoopten ze de mol niet helemaal weg te geven aan de kandidaten door te vertellen dat hij als enige niets verdient had.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money 2020
« Reactie #99 Gepost op: 10-03-2020, 13:10:33 »
Dat weet ik niet, maar het zou oneerlijk zijn om de mol wel mee te tellen want die heeft voorkennis.