Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 41407 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2020, 21:48:59 »
Misschien kunnen we zien hoe de vlag er dit jaar bij staat aan de hand van de verdenking van Johan over Rob. Johan zei dat Rob mensen tegen elkaar uitspeelt. Hoe dan? Waar dan? Johan noemde het een beetje verdacht, maar wel heel opzichtig. Wij hebben dat gedrag van Rob niet gezien, omdat het te opzichtig is en Rob verdacht moet blijven?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2020, 01:26:15 »
Buddy en Jaike = geel.
Mil, Nathan, Leonie = groen.
Rood stond beneden in het shot tijdens de uitleg, dus Rob en Claes.
Blauw dus Tina en Johan
Thanks, ik heb het geupdate! ::ok::

Super interessant topic trouwens. Helemaal als je het zo goed bijhoudt als je nu doet Spacy, en alle kleine beetjes informatie verzamelt. Wat dat betreft nog een snipper: in de podcast zegt Tina ook dat ze "heel erg gespreden (sic)" heeft in de eerste test. (Dus het noemen van Johan en die testvraag die we te zien krijgen zeggen niet zoveel.)
Dank! :) Het is ook altijd handig om na elke nieuwe afvaller weer even alle verdenkingen uit eerdere afleveringen terug te kunnen lezen. Ik vrees wel dat ik binnenkort tegen die vermaledijde 5000 tekens aanloop. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2020, 02:21:04 »
in plaats van alleen te kijken p[ wie men zegt te zitten, kun je ook kijken naar het gedrag.
Zo zou ik uit de ruil van Buddy en Miljouska het volgende willen halen. (met uiteraard kilo's voorbehoud)
- Buddy en Miljouska vertrouwen elkaar,
- en verdenken elkaar zeker niet
- ze verdenken Leonie en /of Johan
- en willen niet zomaar ruilen...neen....ze willen bij Leonie en/of Johan.
- gegeven ook het feit, dat ze in de eerste opdracht daarna bij precies dezen in de auto zitten.
(maar dan omgekeerd)


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2020, 11:28:46 »
in plaats van alleen te kijken p[ wie men zegt te zitten, kun je ook kijken naar het gedrag.
Zo zou ik uit de ruil van Buddy en Miljouska het volgende willen halen. (met uiteraard kilo's voorbehoud)
- Buddy en Miljouska vertrouwen elkaar,
- en verdenken elkaar zeker niet
- ze verdenken Leonie en /of Johan
- en willen niet zomaar ruilen...neen....ze willen bij Leonie en/of Johan.
- gegeven ook het feit, dat ze in de eerste opdracht daarna bij precies dezen in de auto zitten.
(maar dan omgekeerd)

Nu Tina weg is gaan ze mogelijk nog dieper tunnelen. Buddy lijkt naar Rob te neigen als derde verdachte terwijl Mil dat doet naar Nathan. Wat er met dit zestal gebeurt de volgende afleveringen kan belangrijke indicaties geven. Als Jaike of Claes afvallen worden we niet heel veel wijzer. Jaike zit nu op twee kandidaten. Mogelijk gaat ze de volgende test op een kandidaat en valt ze af. Claes hebben we nu ook niets meer van gehoord en wordt ook niet verdacht door de groep. Ook geen grote bron van informatie.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2020, 19:16:43 »
Nu Tina weg is gaan ze mogelijk nog dieper tunnelen. Buddy lijkt naar Rob te neigen als derde verdachte terwijl Mil dat doet naar Nathan. Wat er met dit zestal gebeurt de volgende afleveringen kan belangrijke indicaties geven. Als Jaike of Claes afvallen worden we niet heel veel wijzer. Jaike zit nu op twee kandidaten. Mogelijk gaat ze de volgende test op een kandidaat en valt ze af. Claes hebben we nu ook niets meer van gehoord en wordt ook niet verdacht door de groep. Ook geen grote bron van informatie.

Buddy verdenkt Rob amper zei hij in het extra beeldmateriaal. Buddy zit vooral op Nathan, Leonie en Miljuschka.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2020, 20:41:59 »
Buddy verdenkt Rob amper zei hij in het extra beeldmateriaal. Buddy zit vooral op Nathan, Leonie en Miljuschka.

Je moet echt niks geloven van wat Buddy hardop zegt tegen anderen. Dat is een te slimme speler om daar de waarheid over te spreken naar zn tegenstanders.

Als hij hardop zegt tegen iemand dat hij op Leonie zit.. zit hij dus niet op Leonie  ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2020, 17:52:48 »
Ik weeg zelf alleen de verdenkingen mee die de kandidaten daadwerkelijk uitspreken voor de test. Wat ze lijken in te vullen en wat ze andere kandidaten vertellen vertrouw ik niet.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2020, 11:55:56 »
Ik heb de beginpost weer geupdate. ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2020, 12:44:17 »
Ik heb de beginpost weer geupdate. ::ok::

Top! :)

Ik vermoed trouwens dat Jaike op Buddy en Mil heeft ingezet.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2020, 18:10:03 »
Jaike zegt in de podcast dat ze wist op wie Tina all in is gegaan, en dat ze dus één verdachte kon wegstrepen. Zelf is ze ook all in op iemand gegaan, dus ik vermoed dat dus Mil of Buddy is geweest. Kunnen we dus concluderen dat Tina niet all in op Mil of Buddy is gegaan, anders gaat Jaike niet die vraag aanklikken.

Tina is dus all in gegaan op Nathan, Leonie, Johan, Rob of Claes.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2020, 20:02:46 »
Jaike zegt in de podcast dat ze wist op wie Tina all in is gegaan, en dat ze dus één verdachte kon wegstrepen. Zelf is ze ook all in op iemand gegaan, dus ik vermoed dat dus Mil of Buddy is geweest. Kunnen we dus concluderen dat Tina niet all in op Mil of Buddy is gegaan, anders gaat Jaike niet die vraag aanklikken.

Tina is dus all in gegaan op Nathan, Leonie, Johan, Rob of Claes.

Het kan wel dat Tina all-in is gegaan op Mil en nu Jaike op Buddy (of omgekeerd). Aangezien Jaike al stevig in een Mil-Buddy tunnel zat, lijkt me dat waarschijnlijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2020, 20:04:12 »
Interessant trouwens dat Nathan door geen 1 kandidaat meer wordt genoemd in de edit   ::)

en dat na die opvallende actie van hem, die ook niet meer ter sprake komt. Moet dat zijn too obvious gemol compenseren? Miljuschka lijkt hem zwaar te verdenken, dus dat we het bij haar niet mogen weten is wel heel opvallend.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2020, 20:11:16 »
Interessant trouwens dat Nathan door geen 1 kandidaat meer wordt genoemd in de edit   ::)

en dat na die opvallende actie van hem, die ook niet meer ter sprake komt. Moet dat zijn too obvious gemol compenseren? Miljuschka lijkt hem zwaar te verdenken, dus dat we het bij haar niet mogen weten is wel heel opvallend.

Het lijkt wel alsof de productie hier iets wilt verbergen. De nadruk wordt hier vooral op Buddy als verdachte gelegd.'

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2020, 22:59:21 »
Het kan wel dat Tina all-in is gegaan op Mil en nu Jaike op Buddy (of omgekeerd). Aangezien Jaike al stevig in een Mil-Buddy tunnel zat, lijkt me dat waarschijnlijk.

Ik vermoed dan omgekeerd, omdat bij de stemming wel/niet gokken geld of theeservies Jaike met de niet-gokkers meegaat (o.a. Buddy), i.p.v. met de wel-gokkers (o.a. Mil). Het lijkt me hier logisch niet mee te gaan met wie je als mol verdenkt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2020, 23:10:55 »
Ik vermoed dan omgekeerd, omdat bij de stemming wel/niet gokken geld of theeservies Jaike met de niet-gokkers meegaat (o.a. Buddy), i.p.v. met de wel-gokkers (o.a. Mil). Het lijkt me hier logisch niet mee te gaan met wie je als mol verdenkt.

Jaike wil juist gokken..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2020, 23:15:29 »
Jaike wil juist gokken..

Oeps ja, dat is ook zo. Buddy, Claes, Johan en Nathan willen het geld. Dan zou Tina inderdaad all-in op Mil zijn gegaan eventueel.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2020, 21:03:32 »
Ik ben benieuwd of mijn 'de Mol in aflevering 1 altijd uitspreekt, wie die verdenkt'-theorie nog overeind blijft staan na dit seizoen.  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2020, 21:11:52 »
Interessant trouwens dat Nathan door geen 1 kandidaat meer wordt genoemd in de edit   ::)

en dat na die opvallende actie van hem, die ook niet meer ter sprake komt. Moet dat zijn too obvious gemol compenseren? Miljuschka lijkt hem zwaar te verdenken, dus dat we het bij haar niet mogen weten is wel heel opvallend.

Ik vond dit dus ook zo bij Moltalk. Sanne wilde eigenlijk zeggen Nathan maar ze zei toen uhmmm...ik meen dat ze Johan als Mol noemde.
Ik beweer al sinds Moltalk niet meer ondergronds is, dat echt alles in de programma is geregiseerd. Dus wat weet ik? Johan is in elk geval niet de Mol.  ::vergroot:: >:D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2020, 00:04:02 »
Ik ben benieuwd of mijn 'de Mol in aflevering 1 altijd uitspreekt, wie die verdenkt'-theorie nog overeind blijft staan na dit seizoen.  ::rofl::
Omdat 9 kandidaten hun verdachte hebben uitgesproken in de 1e aflevering is die kans vrij groot ;) Jammer dat dit aantal niet lager lag, want het is een sterk patroon.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2020, 07:52:07 »
Ik vond dit dus ook zo bij Moltalk. Sanne wilde eigenlijk zeggen Nathan maar ze zei toen uhmmm...ik meen dat ze Johan als Mol noemde.
Ik beweer al sinds Moltalk niet meer ondergronds is, dat echt alles in de programma is geregiseerd. Dus wat weet ik? Johan is in elk geval niet de Mol.  ::vergroot:: >:D

Johan is zowiezo niet de mol, want op Instagram heeft op Renate haar Instagram een comment gepost dat hij haar seizoen heeft gekeken ter voorbereiding voor de mol. Dit kwam echt heel oprecht over, en dit geloof ik ook zo. Als hij de mol was dan hadden ze zeker aanbevolen om één van de recentere seizoenen te bekijken. Om dezelfde redenen heb ik Milouschka ook afgeschreven.