Auteur Topic: Extra beeldmateriaal  (gelezen 81141 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2020, 17:54:11 »
Maar wat Buddy doet: Rob aanvallen. Daarmee zet hij Rob in het verdachtenbankje en blijft zelf in de schaduw. Wel slim!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2020, 19:54:02 »
Denk dat je een mol zo best in beeld mag worden gezet tijdens zo'n gesprek. En hij moet ook wel, want anders is hij zijn geloofwaardigheid in de groep kwijt als ie ineens iets anders zegt. Denk dat de mol dat het liefste wil.
Enige wat de productie dan had kunnen doen was dit niet uitzenden?

En zei Leonie in haar voorstelfilmpje niet dat ze heel goed kon liegen? Maar de eerste keer dat ze geconfronteerd wordt met de vraag of zij het was zie je haar al in de lach schieten en zichzelf verraden?

Enigen die wat buiten de discussie blijven zijn Nathan, Mil en Jaike

Precies, volgens mij was het ook de bedoeling dat er wat reuring zou komen. Er worden 20 mogelijke vrijstellingen ingebracht, iedere kandidaat pakt een vrijstelling en dan zou er niets mee gedaan worden? Oké als iedereen het advies van Rik had opgevolgd en  zijn keuze voor zichzelf had gehouden dan was er uiteindelijk na de executie ook wel gesproken over de ingezette zwarte vrijstelling maar dat zet de boel niet zo op zijn kop zoals nu.

Het is kandidatengedrag (waar een mol zich prima achter kan verschuilen) om je af te vragen wat de anderen in hun kistje gevonden hebben en logisch dat er naar gevist wordt. Johan doet tijdens het eten al een poging, zonder succes, tevens geeft hij zijn "geheim" prijs aan Leonie die al liegt over haar zwarte vrijstelling. Diezelfde avond, vóór de maaltijd waar Johan zijn vraag stelt, vindt het gesprek tussen Rob en Nathan plaats. ( zie kleding en de opmerking van één beiden dat ze gaan eten) Rob liegt hier al over de joker en benadrukt nog eens bij Nathan dat hij niet met iedereen moet delen dat hij een vrijstelling heeft. Pas de volgende dag tijdens de lunch komt Rob met zijn vraag in de groep over de zwarte vrijstelling. Hier liegen Buddy, Jaike en Tina dat ze niets hebben en hun kistje niet open kregen.


Mocht later blijken dat iedereen een vrijstelling had (Er zijn nog 2 zwarte in het spel)  kan Rob zijn liegen gemakkelijk pareren door aan te geven dat ook leonie, Buddy, Jaike en Tina gelogen hebben. Opmerkelijk was dat Rob tijdens de discussie na de executie zei dat iedereen "ïets" had terwijl tijdens de  lunch eerder 3 kandidaten hadden aangegeven niets te hebben en dit geheim nog steeds volhielden volgens mij....Was dit voorkennis en versprak hij zich hier?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 19:55:53 door Moedermol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2020, 21:09:12 »

Opmerkelijk was dat Rob tijdens de discussie na de executie zei dat iedereen "ïets" had terwijl tijdens de  lunch eerder 3 kandidaten hadden aangegeven niets te hebben en dit geheim nog steeds volhielden volgens mij....Was dit voorkennis en versprak hij zich hier?
Goed punt.

Ik ben wel heel benieuwd hoeveel verdenkingen hij de volgende keer tegen zich krijgt (als we dat mogen weten van de regie).

Hij had zich in dit stadium ook als een meer low-profile kandidaat op kunnen stellen natuurlijk. Ik had de indruk dat de andere kandidaten niet verbaasd waren dat Buddy dat punt maakte. Robs gedrag moet dus zijn opgevallen, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 21:46:26 door Amethyst »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2020, 12:10:20 »
Ik vind Leonie erg lastig in deze, ze valt door de mand met haar rare leugen. Ze krijgt zo denk ik veel verdenkingen op zich. Of durf je er als mol vanuit te gaan dat andere kandidaten dit te opzichtig vinden en een te slechte leugen vinden waardoor ze je afschrijven als mol? Is wel een risico.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2020, 18:22:44 »
https://twitter.com/DeTunnelvisie/status/1216468605019226113

Goed punt van De Tunnelvisie ...Nathan lijkt idd teleurgesteld als Rob tegen hem liegt over zijn zwarte vrijstelling.


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2020, 11:06:37 »

Is dit een voorzichtig bondje tussen Rob en Buddy? Of vertrouwen ze elkaar helemaal niet? Check de exclusieve beelden bij aflevering 2 en schrijf mee in je molboekje!

https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/899504243801624/



Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2020, 11:32:37 »
Hmm, interessant.  ::vergroot::
Buddy zegt dus Nathan, Leonie en Miljuschka te verdenken. Maar met Miljuschka heeft hij een ‘voorzichtig bondje’ (haar woorden). Waarom wil hij dan niet meer met Mil op de kamer en kiest hij zelf Johan uit, die hij niet zegt te verdenken (al kan hij wel wat rare acties opnoemen).  ???
Is dat alleen onder het mom van het bondje met Mil? Maar waarom kiest hij Johan uit en niet iemand anders die hij verdenkt?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #27 Gepost op: 20-01-2020, 12:18:01 »
Interessant ja!  ::nieuwsgierig::

Ik denk dat Buddy verdachte acties van Johan noemt om Rob op een verkeerd spoor te zetten.

Rob trapt er niet in (edit: of is de mol)

Buddy ziet hem als kandidaat.


Ik geloof wel dat Buddy Miljuschka verdenkt. Die dus meer verdenkingen tegen zich zou kunnen hebben dan wat we uit afl. 2 konden afleiden.

Nathan weet ik niet. Lastig om de ontkenning van Rob te interpreteren. Wat ik wel geloof is dat Rob denkt dat Nathan niet echt wordt verdacht door de andere overgebleven kandidaten.


^edit: of Rob weet dat Nathan niet wordt verdacht omdat Rob de mol is. Het blijft lastig.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 12:48:53 door Amethyst »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2020, 12:50:16 »
Opvallend dat weer Rob in het extra beeldmateriaal opduikt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2020, 12:53:59 »
Buddy zegt trouwens bij de test dat hij Tina, Nathan, Johan en Leonie verdenkt. Dus wél Johan (die hij niet noemt tegen Rob) en níet Miljuschka (die hij wel noemt). Misschien laat hij tegenover Rob gewoon niet het achterste van zijn tong zien en doet hij zelf waar hij Rob van beschuldigt (verwarring zaaien)?

Wat ik me verder nog bedacht na het zien van deze beelden; het algemene gevoel van de groep lijkt te zijn alsof Johan de ‘schuldige’ is van het falen van de laatste opdracht.
Buddy haalt het hier aan en Rob lijkt het er mee eens te zijn.
Leonie noemt in haar biecht dat Johan zei alles onder te controle te hebben, maar haar toon maakt duidelijk dat zij dat niet vond.
Miljuschka zegt in haar biecht dat de Mol hoogstwaarschijnlijk in de control room zat.

Oké, Johan zat hier op een sleutelpositie, maar heel veel fout heeft hij niet gedaan. Hij wist inderdaad welk puzzelstuk waar moest, en gaf dit ook steeds goed door. Alleen de omschrijvingen hadden misschien wat duidelijker gekund (“bij de bloemen”?)... Maar daar was Leonie ook nog bij, die had ook wat met betere omschrijvingen kunnen doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2020, 13:30:32 »
Buddy wil meer van Nathan weten (kamergenoot van Rob) en Rob countert terug ik wil wel meer weten van Johan (kamergenoot inmiddels van Buddy). Buddy is wel meer op zoek naar informatie dan Rob. Buddy beëindigt zijn verhaal met een stukje over Rob en zegt : "ik denk dat hij gewoon graag door wil", maar heb het idee dat hij dacht, Rob zou weleens de mol kunnen zijn. Maar dat wil hij nog even niet uitspreken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2020, 13:53:13 »
Vreemd dat we nu al twee keer Rob zien in het extra beeldmateriaal. Ze liegen beiden in elk geval als de beste als je het mij vraagt en waarschijnlijk weten ze dat prima van elkaar  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #32 Gepost op: 20-01-2020, 15:16:39 »
Vreemd dat we nu al twee keer Rob zien in het extra beeldmateriaal.

Ik vind het vreemd dat we alleen in het extra beeldmateriaal zien hoe Rob actief bezig is met bondjes sluiten/informatie verzamelen. Dit is naar mijn mening kandidaats gedrag, maar dit zien de meeste kijkers (aangezien de meeste kijkers niet het extra beeldmateriaal kijken) dus niet. Zowel Johan (in aflevering 2 bij de test) als Buddy (in dit filmpje) zeggen dat Rob veel verwarring aan het zaaien is en veel aan het vragen is, maar als je alleen de afleveringen bekijkt ontgaat je dat dus compleet. Waarom is de keuze gemaakt om dit in de uitzendingen weg te laten? Ik denk dus eigenlijk ook dat Rob door al zijn gevraag erachter is gekomen dat er meerdere zwarte vrijstellingen in het spel zitten, of dat hij daardoor dit vermoeden heeft gekregen, en dat hij daarom zijn eigen zwarte vrijstelling nog niet heeft ingezet. De beelden van het gedachteproces achter waarom Rob zijn zwarte vrijstelling maar niet inzet ontbreken verder compleet. Het is haast alsof zijn kandidatengedrag expres verborgen wordt gehouden voor de gemiddelde kijker.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2020, 15:20:25 »
Vreemd dat we nu al twee keer Rob zien in het extra beeldmateriaal. Ze liegen beiden in elk geval als de beste als je het mij vraagt en waarschijnlijk weten ze dat prima van elkaar  ::rofl::

Precies dit. Alsof Buddy het achterste van zn tong gaat laten zien aan Rob. Daar snapt ie t spelletje net ff iets te goed voor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2020, 15:28:33 »
Ik vind het vreemd dat we alleen in het extra beeldmateriaal zien hoe Rob actief bezig is met bondjes sluiten/informatie verzamelen. Dit is naar mijn mening kandidaats gedrag, maar dit zien de meeste kijkers (aangezien de meeste kijkers niet het extra beeldmateriaal kijken) dus niet. Zowel Johan (in aflevering 2 bij de test) als Buddy (in dit filmpje) zeggen dat Rob veel verwarring aan het zaaien is en veel aan het vragen is, maar als je alleen de afleveringen bekijkt ontgaat je dat dus compleet. Waarom is de keuze gemaakt om dit in de uitzendingen weg te laten? Ik denk dus eigenlijk ook dat Rob door al zijn gevraag erachter is gekomen dat er meerdere zwarte vrijstellingen in het spel zitten, of dat hij daardoor dit vermoeden heeft gekregen, en dat hij daarom zijn eigen zwarte vrijstelling nog niet heeft ingezet. De beelden van het gedachteproces achter waarom Rob zijn zwarte vrijstelling maar niet inzet ontbreken verder compleet. Het is haast alsof zijn kandidatengedrag expres verborgen wordt gehouden voor de gemiddelde kijker.

Niet gek geredeneerd. Dat kan vertellen dat ze het publiek naar Rob willen gaan sturen ter zijner tijd. Kan natuurlijk ook dat ze graag zoveel mogelijk mensen naar de site willen zien te krijgen. Dat doe je met extra beeldmateriaal waar echt wat te zien is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2020, 15:37:02 »
Niet gek geredeneerd. Dat kan vertellen dat ze het publiek naar Rob willen gaan sturen ter zijner tijd.
Ja, dat denk ik dus ook. Ik denk dat hij het waarschijnlijk wel tot de finale gaat schoppen en dat hij dan aan het einde van het seizoen erg verdacht wordt gemaakt bij het grote publiek, zoals met Sarah vorig jaar ook gebeurde. Ben benieuwd of die voorspelling uit gaat komen.  ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2020, 17:11:04 »
Ik vind het in ieder geval al wel interessant dat de kandidaten dus Leonie ook al over de top verdacht vinden. Het zou op termijn best wel een tactiek kunnen zijn. Maar volgens mij niet de beste tactiek.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2020, 20:05:05 »
Lijkt wel of ik er patent op heb als ik Facebook open dat WIDM net extra beeldmateriaal online heeft gezet.  ::rofl::

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/na-het-vertrek-extra-video/?fbclid=IwAR29bYz04tYY8AzPNcjMka9iCmfRchaFfQIIMcd71J0aRZmhlj9by3PB_qA


Interessant ja!  ::nieuwsgierig::

Ik denk dat Buddy verdachte acties van Johan noemt om Rob op een verkeerd spoor te zetten.

Rob trapt er niet in (edit: of is de mol)

Buddy ziet hem als kandidaat.


Ik geloof wel dat Buddy Miljuschka verdenkt. Die dus meer verdenkingen tegen zich zou kunnen hebben dan wat we uit afl. 2 konden afleiden.

Nathan weet ik niet. Lastig om de ontkenning van Rob te interpreteren. Wat ik wel geloof is dat Rob denkt dat Nathan niet echt wordt verdacht door de andere overgebleven kandidaten.


^edit: of Rob weet dat Nathan niet wordt verdacht omdat Rob de mol is. Het blijft lastig.  ::rofl::

Volgens mij ziet Buddy hem ook als mol, aangezien hij zegt dat Rob alleen maar verwarring aan het zaaien is en dat dat goed is als mol.

Edit. Post aangepast i.v.m. dubbel posting ;)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 20:23:07 door Syllie10 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2020, 20:22:39 »
Lijkt wel of ik er patent op heb als ik Facebook open dat WIDM net extra beeldmateriaal online heeft gezet.  ::rofl::

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/na-het-vertrek-extra-video/?fbclid=IwAR29bYz04tYY8AzPNcjMka9iCmfRchaFfQIIMcd71J0aRZmhlj9by3PB_qA

Haha, moest wel even lachen om Rob.  ::rofl::

Leonie: Ik heb haar mijn zwarte vrijstelling laten zien. Ik heb Tina als enige van de groep in vertrouwen genomen.
Rob: Ze heeft toen niet gezegd, check, ik heb er ook een?

Doet me aan iemand anders denken.  ::)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2020, 20:33:02 »
Nathan blijft er opvallend buiten. De mol kan natuurlijk niet meedoen aan gesprekjes als “Ik heb een kwart op haar ingezet” “Ja ik ook”. Zie ik niet zo gauw gespeeld worden door de mol. Rob en Buddy zeggen dit volgens mij.