Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld  (gelezen 23485 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #140 Gepost op: 22-01-2020, 23:52:01 »
Wat ik mij afvraag, de wereldkaarten. Daarop zijn de landen waar WIDM ooit is geweest groen ingekleurd. Zou het kunnen dat daarop ergens een land is ingekleurd waar WIDM nog nooit is geweest? Als een soort hint naar seizoen 21? Heeft iemand hier al naar gekeken?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2020, 08:05:25 »
Dan zouden ze het zichzelf spoilergewijs nóg moeilijker maken dus dat lijkt me sterk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2020, 00:02:01 »
We hebben het hier volgens mij nog niet gehad over de rolverdeling bij de kandidaten die in een karretje zaten. Wie wil er aan het stuur en wie de porto?
Als kandidaat zou ik het liefst aan het stuur zitten. Zeker als ik een duo ben met iemand die ik verdenk als Mol (en op basis hiervan kiezen kandidaten vaak). Als Mol zou ik het liefst de porto hebben want dat geeft de meeste mogelijkheden om de boel in het honderd te sturen. De chauffeur volgt normaliter de aanwijzingen die hij van de bijrijder krijgt.
Volgens mij zijn om deze reden Buddy, Nathan en Claes niet de Mol.
Jaike die alleen in een karretje zat is een apart geval. Zij zou wat dat betreft de Mol kunnen zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2020, 00:32:38 »
Gezien we de verdeling niet hebben gezien kunnen we over niks een conclusie trekken

En gezien het feit dat alles goed moest liggen kan de mol prima achter t stuur gaan zitten. Control rooms geven nooit alles perfect door en de mol weet waar hij moet zijn en niet moet zijn. Makkelijk om verkeerde weggetjes te nemen.

Deze opdracht zegt me zó helemaal 0... hoop dat we wat meer te zien krijgen in afl 3

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2020, 08:26:50 »
Het zou me niets verbazen als de Mol deze opdracht vrij had en we er helemaal niets over te horen krijgen in aflevering 10.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2020, 10:45:22 »
Wat ik mij afvraag, de wereldkaarten. Daarop zijn de landen waar WIDM ooit is geweest groen ingekleurd. Zou het kunnen dat daarop ergens een land is ingekleurd waar WIDM nog nooit is geweest? Als een soort hint naar seizoen 21? Heeft iemand hier al naar gekeken?

Geprobeerd naar te kijken, ik krijg noord Amerika niet duidelijk in beeld nog. Die landen daar bij Mexico in de buurt zijn lastig te checken.

Verder twijfel ik nog of Papao Nieuw Guinea gekleurd is, daar zijn ze nog niet geweest volgens mij?

Anders wat opvalt is dat Nederland niet is gekleurd en aflevering 1 van seizoen 4 daar ook is opgenomen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2020, 12:28:31 »
Ik het molboekje vind je elk jaar een overzicht met de titel "waar was de Mol". Ik denk dat alleen deze landen gekleurd zijn. Deze kleurenkaart is sowieso "schematisch" want de volledige VS zijn groen gekleurd terwijl de Mol maar in één van de 50 staten (Oregon) was.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2020, 15:03:39 »
Het zou me niets verbazen als de Mol deze opdracht vrij had en we er helemaal niets over te horen krijgen in aflevering 10.

Omdat jij Nathan verdenkt. Aan het eind van de opdracht gaan er twee dingen opmerkelijk mis. Buddy en Rob die voorbij de kaart bij de parkeerplaats racen. En Miljouschka en Claes die de plek niet kunnen vinden in de buurt bij het kunstwerk met de drie ballen. Dus best voorstelbaar is dat daar ergens de Mol heeft toegeslagen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2020, 15:13:08 »
De beschrijving van Johan van het kunstwerk waar Mil en Claes t puzzelstuk neer moeten leggen is ook wel belabberd.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2020, 15:25:27 »
De beschrijving van Johan van het kunstwerk waar Mil en Claes t puzzelstuk neer moeten leggen is ook wel belabberd.

Ik denk ook dat het probleem in de controlekamer lag. Ook met die andere twee; die konden de kaart waarschijnlijk niet zien vanuit hun perspectief. Daar hadden ze vanuit de controlekamer iets beter kunnen coachen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2020, 15:36:47 »
Volgens mij had de Mol sowieso geen dagje vrij, want als de Mol hier niets doet slaagt de opdracht vrij gemakkelijk. Dat is in dit draadje al eerder aangegeven, want alles wijst zich vanzelf als je een kaart van A naar B brengt en B weer naar C etc.
Daarnaast is het tegen het eind van de opdracht vrij duidelijk dat deze niet gaat slagen want er liggen nog maar 2 van de 6 stukken op zijn plaats. Als Mol zou ik dan juist een stukje op de goede plek leggen om verdenkingen van me af te schudden. Als kandidaat zou ik dan juist gaan (nep)mollen aangezien er toch geen geld in de pot komt en dan kun je maar beter andere kandidaten laten denken dat jij de Mol bent.
Dus zouden Buddy en Rob heel goed met opzet voorbij de kaart bij de parkeerplaats racen. Overigens is dit GEEN parkeerplaats dus dat kan de reden zijn dat ze deze kaart hebben gemist.

Ik heb trouwens nog wat locaties van de kaarten gevonden a.d.h.v. de Chinese tekens op de camerabeelden.

Australië: Canglong-plein (drakenplein?)
Zuid-Amerika: Ssang brug hoofd zuid
Europa: Heuvelafwaarts naast Shuitian Paviljoen
Afrika: Rivier plein
Azië (waar het kunstwerk staat): Zuidelijke hoek Sanhe plein
Noord-Amerika: ??? (nooit in beeld geweest)

Aan het eind rijden Claes en Mil voorbij de camera "RockGarden trail entrance" (parkeerplek) en daarna rondjes bij "Bezoekerscentrum North Plaza West" (terwijl ze op zoek zijn naar Azië = kunstwerk)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2020, 20:06:59 »
Omdat jij Nathan verdenkt. Aan het eind van de opdracht gaan er twee dingen opmerkelijk mis. Buddy en Rob die voorbij de kaart bij de parkeerplaats racen. En Miljouschka en Claes die de plek niet kunnen vinden in de buurt bij het kunstwerk met de drie ballen. Dus best voorstelbaar is dat daar ergens de Mol heeft toegeslagen.

Maar als die twee dingen allebei goed waren gegaan was de opdracht toch nog steeds bij lange na niet geslaagd?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2020, 23:39:03 »
Noord Amerika is nooit in beeld geweest, niet eens genoemd. Dus de opdracht was zeker nog niet geslaagd als rob/buddy Azië op de juiste plek hadden gelegd en mil/claes Europa goed hadden gelegd.