Auteur Topic: [Aflevering 2] Tegendraads  (gelezen 27417 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2020, 00:40:18 »
Opdracht 2 was onmogelijk te halen binnen de tijd. Opdracht 3 zou gehaald kunnen worden binnen de tijd... in een programma zonder mol. Waarom worden er de laatste seizoenen zo veel opdrachten in gestopt die onmogelijk zijn?
Voor de rest was het wel een grappige aflevering en jammer dat Tina eruit is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2020, 00:40:50 »
Ik vond het spijtig dat er bij de laatste twee opdrachten duo's moesten worden gemaakt en daardoor één iemand apart moest. Gingen de makers ervan uit dat iedereen door zou zijn na aflevering 1?
Inderdaad niet handig. Het zou ook kunnen dat ze vanwege organisatorische redenen opdrachten hebben moeten wisselen met een andere aflevering
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2020, 00:43:46 »
Opdracht 2 was onmogelijk te halen binnen de tijd. Opdracht 3 zou gehaald kunnen worden binnen de tijd...
Met de goede mensen in de controlekamer was die opdracht zeker haalbaar naar mijn gevoel. De opdracht had misschien wel wat langer gemogen, maar dan is het misschien ook weer te makkelijk?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #63 Gepost op: 19-01-2020, 00:44:41 »
Dan heb ik het helemaal mis.
ik heb begrepen dat een vrijstelling doorgang geeft naar de volgende aflevering.
Dan kan het zo zijn dat Rob zijn ZV nog heeft.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2020, 00:53:09 »
Rob heeft zijn ZW nog. We hebben het hem niet zien inzetten en als hij dat wel had gedaan dan moeten ze dit toch in beeld brengen, denk ik dan.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2020, 01:05:46 »
Dat weten we nu dus niet. Wordt vanzelf wel een keer duidelijk.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2020, 01:08:09 »
Als hij de ZV nog heeft zal hij die zeker nog wel inzetten en als hij eruit vliet zonder hij die heeft ingezet zal Rik dat zeker wel aanhalen in zijn gesprekje aan het einde van de aflevering, maar aangezien ik hem verdenk verwacht ik geen gesprekje met Rob als afvaller :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2020, 01:22:43 »
Ik meen aan het begin van de aflevering gezien te hebben, als terugblik op de vorige aflevering, dat we 3x de zwarte vrijstelling ingezet zien worden. Ik ben niet 100% zeker, maar dat dacht ik wel te zien. Dat zou betekenen dat Rob hem dus vorige week ook heeft ingezet. Dat Tina hem deze keer inzet geeft er blijk van dat zij totaal onwetend was van wat er nog in het spel kon zijn.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2020, 01:24:18 »
Jammer dat deelnemers door speladrenaline niet altijd nadenken. Hierdoor is opdracht 1 niet volledig gehaald. Gewoon Met drie man dat kistje werkend krijgen, en daarna de Kabels sjouwen net als de duo,s dat gedaan hebben.

Opdracht 2 Totaal zinloos, de taalbarriere is hier de mol. Leverde wel komische scenes op.

Opdracht 3 helaas helaas.  2 man in een controlroom en nul discussie. De gelatenheid bij de groep die klakkeloos accoord lijkt te zijn. En dan leonie en johan die gewoon chaos maken omdat het kan.

Tussen al het nepmollen wordt het een hele klus om de echte mol te Vinden . Wie van de 8? 

Wel mooie beelden en de voice over van zoekende Tina was super grappig

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2020, 01:26:14 »
Een aflevering waar bij iedere opdracht slechte communicatie was, zoals altijd natuurlijk :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2020, 01:48:49 »
Leuke groep maar ben het eens met veel anderen hier; deels toch wel waardeloze opdrachten, als je de leuke momenten eruit zeeft. 2 van de 3 schier onmogelijk te halen en ik vind het zo ontzettend jammer dat de opdrachten in het algemeen zo ééndimensionaal blijven. Nergens zit een extra psychologische laag in; het is A naar B en één iemand (of meerdere nep-mollen) probeert de boel te laten stagneren. Waarom willen de makers niet wat complexere opdrachten maken, waarbij er voor de deelnemers meer op het spel staat dan X euro? Zodat deelnemers méér dan één motief kunnen hebben om de saboteren. Tuurlijk, dat maakt het voor de bankzitters thuis ietsje lastiger te volgen, maar so what? Zucht.. Het zal wel een knieval naar de kijkcijfers zijn ofzo.

Nathan en Leonie voor mij het verdachtst, al wordt de laatste wel ongelooflijk door de keel gedrukt bij de kijker.

Offline Mollenjager67

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2020, 01:54:34 »

[•••]
En waarom zien we in geen schermen? We zagen 2 schermen voor de afvaller en die hadden we vorige week al gezien? Dat betekent dus dat we van sommige kandidaten pas in aflevering 4 een scherm zien..

[•••]


Watt wou je nog meer aan schermen zien dan? Eerste aflevering: zwarte vrijstelling is ingezet, dus iedereen is weer gelijk. Iedereen behalve de afvaller heeft dus een groen scherm, ook al zie je ze niet allemaal.
Tweede aflevering: idem dito.

Wat wil je nog meer zien dan? Nee weet het van iedereen in beide afleveringen!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2020, 02:00:10 »
Watt wou je nog meer aan schermen zien dan? Eerste aflevering: zwarte vrijstelling is ingezet, dus iedereen is weer gelijk. Iedereen behalve de afvaller heeft dus een groen scherm, ook al zie je ze niet allemaal.
Tweede aflevering: idem dito.

Wat wil je nog meer zien dan? Nee weet het van iedereen in beide afleveringen!

Sommige speurders menen dingen te kunnen aflezen van de kandidaten hun reactie als ze een groen scherm te zien krijgen (gespeelde opluchting,...). Dan kan ik het wel begrijpen dat je je Mol graag eens zien reageren op een groen scherm.

Offline Mollenjager67

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2020, 02:08:27 »
Sommige speurders menen dingen te kunnen aflezen van de kandidaten hun reactie als ze een groen scherm te zien krijgen (gespeelde opluchting,...). Dan kan ik het wel begrijpen dat je je Mol graag eens zien reageren op een groen scherm.
Ok, dat kan een valide reden zijn. Persoonlijk heb ik daar nog nooit iets uit kunnen afleiden. Maar wellicht dat anderen denken kandidaten wel te kunnen "lezen".

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2020, 02:22:51 »
Tuurlijk mag er kritiek zijn, maar ik ben het eens met DRenziboy, sommige posts maken het gewoon niet leuk om hier te lezen. Dit:

Wat is WIDM toch afgegleden naar een voorspelbaar programma voor verveelde BN-er’s (die ik overigens nauwelijks ken), die zich niet hoeven te kandideren, die geen belang stellen in een leuke pot met geld, alleen maar bezig zijn om de boel te verstieren, waar de regie en montage natuurlijk altijd zal inzoomen op de niet-mollen om die als mol neer te zetten, waar alle spellen gedoemd zijn om te mislukken en de spelers niet meer echt aan de tand worden gevoeld, want een spelletje mag doorgaans niet langer duren dan een half uurtje en kunnen zij zich weer verpozen in de bar van het hotel.


Nee, het begin was stukken leuker.

Gelukkig hebben we de Belgische Mol op 4 nog.

vind ik persoonlijk niet leuk om te lezen. Oke jammer dat je de aflevering niet leuk vond maar dit soort posts dragen niet bij aan een positieve sfeer of kritiek waar de programmamakers iets mee gaan doen. Als je echt wil dat dit programma verandert zul je toch moeten beginnen met je eigen posts op een toegankelijkere en opbouwende manier te verwoorden.

(Sorry voor de off-topic maar ik hoop dat vanaf nu posts opbouwend kunnen zijn.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2020, 02:31:36 »
Ok, dat kan een valide reden zijn. Persoonlijk heb ik daar nog nooit iets uit kunnen afleiden. Maar wellicht dat anderen denken kandidaten wel te kunnen "lezen".

Het is ook nooit mijn manier van speuren geweest, maar sowieso vind ik het ook wel goed als iedereen eens een scherm moet zien in het begin. Zo heeft iedere kandidaat de adrenaline eens gevoeld.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2020, 03:26:31 »
Persoonlijk vind ik dat er hier ook ruimte mag zijn voor kritiek, ook al klinkt het negatief (zolang men maar niet alle topics afstruint om hun punt duidelijk te maken). Maar dat is verder niet aan mij om te beoordelen.

Ik kan me wel goed in de genoemde punten vinden, maar wat ik mezelf altijd voorhoud is dit: zonder BN'ers had WidM allang niet meer bestaan. Dan zou deze site ook zijn uitgestorven, op af en toe een verdwaalde bezoeker na die even herinneringen komt ophalen van de vier schamele seizoenen die het geduurd heeft.

In plaats daarvan zijn we nu in seizoen 20 en trekt het elke week drie miljoen+ kijkers en blijft dat aantal groeien. En daar heb ik zó veel respect voor, dat ik voor mezelf heb geaccepteerd dat wij niet meer het enige publiek zijn. Dat de makers ooit een bepaalde richting hebben ingeslagen en daar niet meer van gaan afwijken. Het gaat nu niet meer alleen om de spanning, het gaat nu vooral om de gezelligheid. Die perfecte familie die je altijd in de Avrotros-reclame gezellig op de bank ziet zitten, die wil een Moltalk met Rop waarin nog even een half uur nagelachen wordt - niet eentje met Arjen Lubach waarin met een stelletje nerds elke theorie volledig wordt ontleed.

Ik kan er van genieten omdat ik geaccepteerd heb dat Wie is de Mol? is afgeweken van de oorspronkelijke formule, net zo goed als dat ik van de Vlaamse Mol kan genieten omdat zij daar juist op voortborduren.

But I digress. Het waren compleet chaotische opdrachten, maar ik heb wel gelachen! ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 03:28:04 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2020, 06:27:34 »
Ben - net als de positieve en negatieve kritieken hier - dubbel over deze aflevering. Ik vond het wel heel leuk om te kijken en heb hard mee zitten lachen om Nathan, Rob en Tina in de taxi's. Wel erg apart dat Tina in haar eentje in een taxi beland. Zo mist ze een hoop die dag en voor de kijker levert het ook niets op. Vroeg me ook wel af er gerekend was dat vorige week iedereen door gegaan zou zijn misschien.

De opdrachten vond ik nog wel leuk verzonnen al zou een meer gelaagde opdracht er tussen wel mooi zijn. Denk ook dat de taxi opdracht beter te doen was geweest als kandidaten meer hun best hadden gedaan op simpel aanwijzen maar ik vermoed dat we grote delen gewoon niet te zien kregen.

Het grootste nadeel is gewoon dat er amper iets te speuren valt in die opdrachten. Voor mij dezelfde klacht als ik vorig jaar had, de regie stuurt zo ontzettend veel. En dat is voor molloten gewoonweg erg jammer.

Overigens denk ik wel dat de kandidaten op hun manier fanatiek zijn. Inderdaad niet in het verdienen van geld maar wel in informatie vergaren, bondjes sluiten daarvoor, elkaar bedriegen en naar de mol speuren. Het is het nepmollen wat zo erg doorgeschoten is.

Toch heb ik me wel vermaakt en ga toch proberen te speuren.


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2020, 07:59:40 »
Weet iemand hoe dat nou zat met het T-shirt van Johan waar ze het in moltalk over hadden?
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline PeHaJe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2020, 08:02:55 »
Als je het niet leuk vind dan kijk je toch gewoon wat anders?

Dat ga ik ook maar doen. Vind het wel jammer, want het format heeft echt wel tot mooie, boeiende en spannende afleveringen geleid, alleen wordt nu vervelend door de door mij genoemde waarnemingen.