Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees  (gelezen 22528 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2020, 21:46:20 »
Jaike tegen Claes "hang maar op".

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2020, 21:48:54 »
En raar dat die Chinese restaurants in Nederland van niks wisten... Die worden gewoon gestoord tijdens hun werk  ??? Ik zou ook denken: 'Rot op!'

Inderdaad, en een beetje bedenkelijk dat ze er dan vanuit gaan dat mensen die een afhaalchinees in Nederland hebben Chinees kunnen spreken? Like huh  ::regenboog::


Verder was het wel een hilarische opdracht hoor ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2020, 21:50:27 »
Inderdaad, en een beetje bedenkelijk dat ze er dan vanuit gaan dat mensen die een afhaalchinees in Nederland hebben Chinees kunnen spreken? Like huh  ::regenboog::


Verder was het wel een hilarische opdracht hoor ::rofl::
Dat kunnen ze soms ook. Maar, er zijn twee grote stromen: Mandarijn - Chinees en Kantonees - Chinees.

Dat ene restaurant "jij belt mij toch!?!".
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 21:52:52 door molE13 »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2020, 21:51:42 »
Hilarische opdracht ::rofl:: Maar idd een beetje twijfelachtig om random Chinese restaurants in Nederland te bellen. Was verbaasd dat ze niet gewoon ophingen :-X

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2020, 21:52:56 »
Dat kunnen ze soms ook. Maar, er zijn twee grote stromen: Mandarijn - Chinees en Kantonees - Chinees.
Natuurlijk, maar is geen garantie toch ::rofl::. In ieder geval denk ik dat ze beter in ieder geval hulplijnen hadden kunnen geven die zeker Chinees konden spreken en in ieder geval wisten dat ze gebeld kunnen worden door een stel chaotische BN'ers in China ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2020, 21:53:43 »
Natuurlijk, maar is geen garantie toch ::rofl::. In ieder geval denk ik dat ze beter in ieder geval hulplijnen hadden kunnen geven die zeker Chinees konden spreken en in ieder geval wisten dat ze gebeld kunnen worden door een stel chaotische BN'ers in China ;D
Wel nee, dit is veel leuker!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2020, 21:55:10 »
misschien hebben ze het chinees spreken wel getest door in het chinees wat bestellingen te plaatsen.
Hadden ze meteen wat te eten tijdens redactievergaderingen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2020, 21:55:55 »
misschien hebben ze het chinees spreken wel getest door in het chinees wat bestellingen te plaatsen.
Hadden ze meteen wat te eten tijdens redactievergaderingen  ::hypocriet::
Hahaha!

Offline snolmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2020, 21:57:45 »
Hilarische opdracht ::rofl:: Maar idd een beetje twijfelachtig om random Chinese restaurants in Nederland te bellen. Was verbaasd dat ze niet gewoon ophingen :-X

Ik denk ook niet dat het “random” was, ze hadden toch ook maar 9 nummers er in staan? (Geloof dat Claes dit zei toen hij meteen ging bellen). Dus ik neem dan aan dat de productie vooraf wel gebeld heeft met: “kan er iemand Chinees, mogen we jullie dan bellen ergens volgende week...” of iets in die richting

Verder was deze opdracht onmogelijk, wel jammer. Ze hadden de routeplanning achteraf beter eenvoudiger kunnen maken
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 21:59:21 door snolmol »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2020, 22:08:15 »
Aan het eind van het verhaal heeft alleen de afvaller geld verloren. De Mol en alle kandidaten boeken exact hetzelfde resultaat. Of je dat nu een goed of slecht resultaat vindt, maakt niet het meeste uit. Er valt weinig aan af te lezen. Hoe wil je hier opzet van ongelukkig gedrag scheiden? Sterker... De Mol kan het 'goed' bedoelen omdat ook alle kandidaten mis zitten.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2020, 22:11:00 »
Ik denk ook niet dat het “random” was, ze hadden toch ook maar 9 nummers er in staan? (Geloof dat Claes dit zei toen hij meteen ging bellen). Dus ik neem dan aan dat de productie vooraf wel gebeld heeft met: “kan er iemand Chinees, mogen we jullie dan bellen ergens volgende week...” of iets in die richting
Het leek er toch niet bepaald op dat deze mensen wisten dat ze gebeld gingen worden :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2020, 22:13:08 »
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n fan van deze opdracht. Tuurlijk, het idee was grappig om een typisch Hollandse afhaalchinees te gebruiken voor communicatie, maar meh. Die mensen worden ook opeens gestoord in hun werk..
Ook te chaotisch en te onhaalbaar
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2020, 22:16:57 »
Ik vond dit een geweldige opdracht!

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2020, 22:17:40 »
Top opdracht...Maar het is daar in China volgens mij 7 of 8u later dan hier. Dus stel het is daar 18u, dan is het hier 10 of 11 u in de ochtend, zijn die chinezen hier dan al open? Of zit ik in een verkeerde tijdzone?

Dit was al kansloos bij het begin natuurlijk. Ze moeten die opdrachten overigens echt langer uitleggen ipv al dat zinloze gelul tussendoor, want ineens komen die telefoons erbij!? Als kandidaat heb je denk ik toch heel snel door dat je er met zo'n chauffeur niet uit gaat komen en de telefoon nodig hebt. Ik had direct gaan bellen..

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2020, 22:26:38 »
Hilarische, maar onmogelijke opdracht. Dat niemand hier ook maar in de buurt komt van een geldbedrag zegt genoeg over de haalbaarheid. Als de volgorde in de montage klopt (wat absoluut niet zo hoeft te zijn) is het Nathan die als eerste heel handig aan de persoon aan de telefoon vraagt of hij of zij Chinees spreekt. Om de opdracht voor de kijker leuk te maken moet de mol - als niemand anders dat doet - die vraag wel stellen. Nathan hier mols.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2020, 22:29:13 »
Ik had de link met telefoon wel snel gelegd van oh dan moeten ze die persoon bellen die kan dan vast tolk spelen tussen de chauffeur en kandidaten. Dat opzich leek mij ook al moeilijk genoeg ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2020, 22:30:37 »
Ja alles is al zo’n beetje gezegd. Hilarisch maar onhaalbaar. Toch het gevoel dat ik naar een fake opdracht heb zitten kijken, geen spanning of ze het zouden halen, maar wel gelachen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2020, 22:31:51 »
Het enige wat ik nog graag over deze opdracht had willen zeggen, is dat het me onlogisch leek voor een Mol om in je eentje deze opdracht te doen. Maar goed, dat is nu ook niet meer van belang
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2020, 22:35:43 »
Op basis van resultaat geen eer aan te behalen voor speurders. Wel overweeg ik het volgende...

Als een van de eersten bij Rik aankomen, lijkt me in principe onmols. Het betekent min of meer dat je tijd over had om een envelop te zoeken. Laat binnenkomen zonder extra geld is als tactiek verstandiger. Het wekt de indruk dat je moeite hebt gedaan, misschien zelfs hebt geprobeerd geld te vinden. Binnenkomen en tijd overhouden ziet er meteen uit alsof je de kantjes eraf loopt. Of rijdt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2020, 22:40:25 »
Denk dat je daarmee twee kanten op kan en dat het niet zoveel zegt. Belangrijkste is om nul euro in de pot te krijgen. Die miezerige -100 slaat niet echt een deuk in de pot, ik zou daar als mol geen extra risico mee willen lopen door te laat binnen te komen en mezelf onnodig verdacht te maken. Daar is het minbedrag te laag voor.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison