Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot  (gelezen 35225 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2020, 11:40:32 »
Inderdaad. Het is leuk dat 't op die discussie aan komt, maar als mol wil je überhaupt die 1500 euro ook niet in de pot.

In eerdere afleveringen werd er nog raar gereageerd op een eventueel molschap van kandidaten die potentieel een redelijk geldbedrag binnenbrachten (Miljuschka met de escape room, bijvoorbeeld), en nu wil de mol per se meewerken aan een minimaal bedrag van 1500 euro? Nee. Die logica ontgaat mij ook volledig. Johan is bij mij volledig afgeschreven  ::jaja::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2020, 11:42:23 »
Ik denk dat er een B-scenario klaar lag voor als het niet lukte. Dat ze bijvoorbeeld konden schatten of het servies duurder of goedkoper was dan het te winnen bedrag. Als ze fout zaten ging het verschil uit de pot. Als ze juist zate ging het verschil in de pot. -1200/+1200 voor een opdracht die mislukt is lijkt me redelijk.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2020, 11:56:03 »
Misschien een gekke en paranoïde gedachte... De 2700 staat er, omdat ze bij de montage al weten dat het niet de Mol is die die 1200 laat liggen. Dit zeg ik uiteraard, omdat ik in een andere tunnel zit. Maar draai het om... Zó duidelijk in beeld? Hij was al zo verdacht.

Precies dit.
Ik krijg ook het gevoel dat we door regie op Nathan (en Buddy) moeten gaan zitten.
Als ik terugkijk is er blijkbaar tijd tussen Mils laatste opmerking "we gaan een gokje wagen denk ik" en het moment dat Nathan ingrijpt. Je hoort hem nog beginnen met "Ja ik..."
Alsof Rik tussendoor nog een keer vraagt zoiets van " wie neemt de beslissing..ik wil het nu horen"
En Mil laat het allemaal gebeuren zonder tegenstribbelen? Aan haar lichaamstaal te zien lijkt ze het prima (zelfs wenselijk en verwacht?) te vinden dat Nathan ingrijpt....en heeft een grijns als hij dat doet.
Ik schrijf Mil nog niet af...


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2020, 12:26:02 »
Dat ontbrekende stukje vlak voordat Nathan het geld van Rik aanpakt, viel me direct op. ::jaja:: Zou het niet kunnen dat de patstelling op het eind toch nog wat gekanteld is, richting geld pakken (dus een aarzeling of switch van een van de gokkers), maar dat we dat als kijker niet mogen meekrijgen? Nu lijkt het alsof Nathan als een duveltje uit een doosje dat geld weggrist, maximaal shock-effect.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2020, 12:35:40 »
Ik denk dat er een B-scenario klaar lag voor als het niet lukte. Dat ze bijvoorbeeld konden schatten of het servies duurder of goedkoper was dan het te winnen bedrag. Als ze fout zaten ging het verschil uit de pot. Als ze juist zate ging het verschil in de pot. -1200/+1200 voor een opdracht die mislukt is lijkt me redelijk.

Precies wat ik dacht, alleen ging ik gokken met 1500 euro.  ;)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2020, 12:57:06 »
Deze opdracht past wel heel mooi bij het porseleinen jubileum  ::jaja::


Ik vraag me af waarom op de website van AVROTROS een verschil is
tussen theepot en thee pot  ???

« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 13:08:08 door Heinz »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2020, 12:59:00 »
Komen die spaties weer... iemand houdt van spaties tussen delen van een woord. Of er zit iemand die Engels als moedertaal heeft. Daar worden woorden niet vaak aan elkaar geschreven.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2020, 13:20:33 »
Misschien een gekke en paranoïde gedachte... De 2700 staat er, omdat ze bij de montage al weten dat het niet de Mol is die die 1200 laat liggen. Dit zeg ik uiteraard, omdat ik in een andere tunnel zit. Maar draai het om... Zó duidelijk in beeld? Hij was al zo verdacht.

Vorig jaar stond er bij de lasers ook dat er 3500 euro te verdienen was, door om te rekenen wisten er mensen hier dat er geld te verdienen was.

Daarbij sinds vorig jaar staat er bij elke opdracht wat er te verdienen is. Waarom zou men dat hier niet doen opeens ?
klaar voor de strijd

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2020, 13:46:14 »
Dat ontbrekende stukje vlak voordat Nathan het geld van Rik aanpakt, viel me direct op. ::jaja:: Zou het niet kunnen dat de patstelling op het eind toch nog wat gekanteld is, richting geld pakken (dus een aarzeling of switch van een van de gokkers), maar dat we dat als kijker niet mogen meekrijgen? Nu lijkt het alsof Nathan als een duveltje uit een doosje dat geld weggrist, maximaal shock-effect.

In de podcast is te horen dat in dat tussenliggende stukje besloten wordt het geld aan te pakken
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2020, 13:51:39 »
In de podcast is te horen dat in dat tussenliggende stukje besloten wordt het geld aan te pakken

Dus eigenlijk weten we helemaal niets. Zelfs de gokkers konden helemaal omslaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2020, 13:55:58 »
In de podcast is te horen dat in dat tussenliggende stukje besloten wordt het geld aan te pakken
Dat vind ik dan ook wel weer vreemd, dat dat in de podcast wordt meegedeeld. :) Kan volgens mij 2 dingen betekenen:

- Nathan's mol-actie moet worden toegedekt door het op een groepsbesluit te gooien (maar waarom mochten we dat groepsbesluit dan niet zien?), of:
- Degene uit de groep die de patstelling deed kantelen, mag niet zichtbaar zijn.

Ik had héél graag dat tussenliggende stukje gezien, dat zal er niet voor niets uitgehaald zijn...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2020, 13:58:03 »
Dat vind ik dan ook wel weer vreemd, dat dat in de podcast wordt meegedeeld. :) Kan volgens mij 2 dingen betekenen:

- Nathan's mol-actie moet worden toegedekt door het op een groepsbesluit te gooien (maar waarom mochten we dat groepsbesluit dan niet zien?), of:
- Degene uit de groep die de patstelling deed kantelen, mag niet zichtbaar zijn.

Ik had héél graag dat tussenliggende stukje gezien, dat zal er niet voor niets uitgehaald zijn...

Ik ga hier niet te veel conclusies aan verbinden inderdaad. De keuze om dit stuk in de aflevering weg te laten kan zowel duiden op dat Nathan de mol is als op dat hij niet de mol is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2020, 14:00:00 »
Ik ga hier niet te veel conclusies aan verbinden inderdaad. De keuze om dit stuk in de aflevering weg te laten kan zowel duiden op dat Nathan de mol is als op dat hij niet de mol is.

Ik ook niet. Als we t niet mochten weten zou t niet verteld worden in de podcast

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2020, 14:04:10 »
Ik vind het wel heel vreemd als ze het besluit van de groep eruit hebben geknipt. Dat zou juist betekenen dat iemand zijn stem heeft gewijzigd en dat maakt dan juist Rob, Mil of Leonie extra verdacht voor mij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2020, 14:06:14 »
Ik vind het wel heel vreemd als ze het besluit van de groep eruit hebben geknipt. Dat zou juist betekenen dat iemand zijn stem heeft gewijzigd en dat maakt dan juist Rob, Mil of Leonie extra verdacht voor mij.

Ik zou het persoonlijk een beetje flauw vinden als eruit is geknipt hoe de mol van keuze veranderd is om toch nog het lagere bedrag gekozen te laten worden. Is iets vergelijkbaars ooit gebeurd? Volgens mij niet. Bij dit soort cruciale momenten moet je als productie niet verbergen wat de mol doet. Ik denk dus niet dat dit de reden is dat dit stuk is weggelaten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2020, 14:09:25 »
Maar volgens mij is er ook niet echt iets geknipt. Ik hoor het in de podcast ook niet duidelijk. Rik zegt gewoon iets in de trend van 'hoe de groep tot een besluit komt'. Dat suggereerd misschien dat ze het met elkaar eens waren, maar dat hoeft niet.
Bovendien hoor je Mil ook in de biecht haar verwarring uitspreken dat er plots een einde kwam aan het overleg.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2020, 14:21:57 »
Maar volgens mij is er ook niet echt iets geknipt. Ik hoor het in de podcast ook niet duidelijk. Rik zegt gewoon iets in de trend van 'hoe de groep tot een besluit komt'. Dat suggereerd misschien dat ze het met elkaar eens waren, maar dat hoeft niet.
Bovendien hoor je Mil ook in de biecht haar verwarring uitspreken dat er plots een einde kwam aan het overleg.

Als Mil de mol is zou dit dus een montagtruc kunnen zijn. Mil verandert van gedachten waardoor de 1500 euro wordt aangenomen, dat stuk wordt er uitgeknipt en in de montage lijkt het alsof zij juist verontwaardigd is over hoe het besluit genomen is. Gaat ver maar ik sluit niet uit dat ze dergelijke montagetrucs gebruiken.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2020, 14:23:13 »
Beetje saai, weinig gezien van bijv. Jaike en Claes en heel veel van Mil, Johan, Buddy en Nathan. Nathan erg verdacht.
Frankje Lapi

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2020, 14:27:16 »
Citaat
En Mil laat het allemaal gebeuren zonder tegenstribbelen? Aan haar lichaamstaal te zien lijkt ze het prima (zelfs wenselijk en verwacht?) te vinden dat Nathan ingrijpt....en heeft een grijns als hij dat doet.

Daar heb ik ook twijfels bij. Ze trekt de conclusie dat ze een gokje gaan doen. Daarna pakt Nathan het geld en zij vindt er niets van? En zegt er niets van? Niemand zegt iets. Er ontbreekt een stuk disucssie of de Mol vindt het wel prima zo.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2020, 14:33:12 »
Ik vraag me serieus af of de productie niet is afgezet met die 2700 euro.
Na wat vertalingen (hulp via reddit) kwam ik uit op de website van de producent van de theeset
Tekst op de doos: 华 艺 钧 窑 = Huayi Junyao
https://www.junyaojunci.com/shop/chaju/taozhuang/1281.html

Daar staat een bedrag van ¥44700.00, gelijk aan €371,-

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit