Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer  (gelezen 28706 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #40 Gepost op: 2-02-2020, 00:39:51 »
Weten wij zeker dat de vaas die Johan omgooide niet is geteld bij minus?
Had de indruk dat hij dit expres deed om Buddy uit zijn concentratie te halen.

De dieren beeldjes zijn mij ook opgevallen. Nog terugkijken welke er precies stonden en bij welke kandidaat ze passen.

Bij de uitleg heb ik gemist of het toegestaan was een vaas weer op zijn plek te zetten met de hand(en) als deze een beetje verschoven was.

De tuinbroek van Rob heeft hij smorgens aangedaan vóór dat hij wist dat dat een onhandig kledingstuk zou zijn bij deze opdracht.
Tenzij.... hij voorkennis had.
Zou mij niet verbaasd hebben als de hoed de oorzaak zou zijn geweest van een ongelukje, maar dat gebeurde niet.

Leonie en Nathan eensgezind tegen de afspraken in. Wie houdt er wie in de gaten? Denk dat Leonie vol op Nathan zit.

Laten wij hopen dat Johan er snel uitgaat, zo irritant.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #41 Gepost op: 2-02-2020, 00:53:14 »
Ik heb de opdracht nog niet teruggekeken, maar was het niet zo dat alle stokken gebruikt zouden worden en al het geld sowieso in de pot zou komen?
In dat geval kan je je als mol indekken door een hoger bedrag te kiezen. En mocht je een vaas breken kan je je dan makkelijker indekken omdat de duurdere stokken ook lastiger zijn om mee te werken.

Volgens mij zeiden Leonie en Nathan dat ze nog konden kiezen tussen 150 en 250 euro als ze de 450 lieten staan.
Dan werden dus 2 stokken niet gebruikt. Bij deze opdracht dus 2 maal 150 euro. Maar ze hadden gezamenlijk dus ook 2 maal 450 euro niet kunnen gebruiken.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #42 Gepost op: 2-02-2020, 02:26:38 »
Ik snap hem niet.

250 euro uit een envelop halen met 5x100 kan niet.

Het was niet 5x100. Er is duidelijk een briefje van 250 te zien (30 min 50s).

Ik vond dit wel een leuke opdracht en veel kandidaten deden dit verbazend goed?
klaar voor de strijd

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #43 Gepost op: 2-02-2020, 07:32:56 »
De dieren beeldjes zijn mij ook opgevallen. Nog terugkijken welke er precies stonden en bij welke kandidaat ze passen.

Laten wij hopen dat Johan er snel uitgaat, zo irritant.
Mol, pardon Mil is een os.
Er is niemand in de groep met het sterrenbeeld konijn.

Ik vind Johan geweldig.

Offline Milou_zoekt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #44 Gepost op: 2-02-2020, 08:01:56 »
Misschien is het toeval, maar vroeg me af of jullie dit ook apart vinden:

Gisteravond startte de nieuwe spelshow van Linda de Mol op SBS6 (20u). Hierin deden Klaas van Kruistum, Sophie van den Enk, Merel Westrik en Rik van de Westelaken mee.
Ik heb met een half oog het eerste half uur gekeken, maar na het zien van de aflevering van WIDM viel me vraag 4 (10:20 m) op: Wat is de juiste spelling? Vul de letter in die op het puntje hoort: por.elein.

Waarom gebruiken ze juist dit woord? Het lijkt op voorkennis en het willen aanzwengelen van theorieën (gelukt..). Kunnen we hier iets achter zoeken?
Merel had als enige het antwoord juist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #45 Gepost op: 2-02-2020, 09:34:10 »
Gezien ze bij widm erg hun best doen om niks te verklappen, en al helemaal niet aan de concurrent, lijkt het me gewoon op toeval te berusten. ;)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #46 Gepost op: 2-02-2020, 10:08:18 »
Je zou kunnen stellen dat de Konijn/Os hint naar Rob wijst: hij is immers op 8 januari 1987 geboren, wat nog net het jaar van de tijger is, hetgeen tussen het jaar van de Os en het jaar van het konijn komt.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2020, 10:51:44 »
Er is 1 stok van 750 euro, 2 van 450, 2 van 350 en 2 van 250 (dat is samen 2.850).
Het maximaal te verdienen bedrag is 2.850 euro.
Dat betekent volgens mij dat iedere stok maar 1x gebruikt mocht worden.

Ik zie geen enkele reden waarom een stok niet naar de andere kant zou kunnen komen (geen tijdsdruk) dus die 2.850 zouden ze sowieso verdiend hebben.
Het enige dat daar verandering in kan brengen is het breken van vazen, dan gaat er 75 per vaas af.

Het kiezen van een andere stok dan vooraf (wellicht) afgesproken is daarom voor mij totaal niet mols.
Het breken van vazen en het afleiden van andere kandidaten is dat wel.

Rob en Johan het meest verdacht.
Buddy iets minder omdat hij een hele lastige stok had.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #48 Gepost op: 2-02-2020, 11:00:00 »
Het kiezen van een andere stok dan vooraf (wellicht) afgesproken is daarom voor mij totaal niet mols.

Dat is voor mij totaal juist wél typisch mols. Maar meningen verschillen, dat mag!

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2020, 11:57:59 »
Iemand opperde dat de vazen misschien verplaatst zijn, daar zat ik na de uitzending ook aan te denken. Waar mijn oog op viel was voor het traject van links naar rechts de ingang en dat was dus voor het traject van rechts naar links de uitgang.
Claes, Leonie en Rob gingen langs die stelling/opening naar binnen. Johan, Nathan, Miljuschka en Buddy kwamen daar naar buiten.

Bij Claes, Johan, Leonie, Nathan zie je op de uiteinden van de planken in die stelling/opening geen vazen staan waar ze langs moeten wurmen. Zie foto van de exit van Nathan.
Duidelijk te zien op die foto is een blauwe vaas die IN de stelling staat en niet op de uitstekende planken.

Als Miljuschka haar exit heeft moet ze zich langs de stelling wurmen en staat de blauwe vaas ineens op het randje van de plank buiten de stelling.

En bij Buddy's exit staat de doorgang ineens helemaal vol met vazen.

Kan er nog niet m'n Mol-vinger opleggen maar wel Food For Thougt, dacht ik zo.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #50 Gepost op: 2-02-2020, 12:40:47 »
Scherp. Molactie van Miljuschka of Rob dan? Rob is bij mij toch wel erg gestegen als mol na deze aflevering. Het vazengekletter van hem bleef ook buiten beeld. Misschien was hij wel druk bezig met vazen verzetten en maakte hij daarbij wat schade. Dit zou dan wel buiten het zicht van Miljuschka moeten zijn gebeurd.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2020, 12:43:28 »
Of het waren zijn vazen niet.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #52 Gepost op: 2-02-2020, 12:55:44 »
Scherp. Molactie van Miljuschka of Rob dan? Rob is bij mij toch wel erg gestegen als mol na deze aflevering. Het vazengekletter van hem bleef ook buiten beeld. Misschien was hij wel druk bezig met vazen verzetten en maakte hij daarbij wat schade. Dit zou dan wel buiten het zicht van Miljuschka moeten zijn gebeurd.

Of van Nathan die meen ik zelf wel erg snel door het parcours ging. Rob gooide vooral in de eerste helft van zijn parcours veel vazen om toch? Het kan een sluwe molactie van Nathan zijn geweest om zelf snel door het parcours te gaan en en niks om te stoten om vervolgens achter de rug van Leonie om de vazen te verplaatsen zodat het voor degenen na hem (die de moeilijkste stokken hadden) veel moeilijker zou worden om door het parcours te gaan zonder vazen om te stoten. Zo zorgt mol Nathan ervoor dat er toch vazen omgestoten worden zonder daar zelf de schuld van te krijgen... een klassieke molactie die bovendien in aflevering 10 voor mooie beelden zorgt. Rob stootte vooral aan het begin van zijn parcours veel om meen ik? Dat is nou precies het stuk waar sowieso die vaas op die foto's verplaatst is en wat de tweede helft van het parcours voor Nathan is. Bovendien liep Nathan nadat hij Leonie gekruist was met zijn rug naar die van Leonie toe, waardoor hij dus in de tweede helft van zijn parcours prima ongezien vazen verplaatst kan hebben. Verder pakte Nathan ook nog eens een stok van 250 in plaats van 450, waardoor degenen na hem ook nog eens een moeilijkere stok hadden om het parcours mee door te gaan.. Ja, case closed.  ::rofl:: ::zwaai::

Weten we overigens zeker dat de productie die vazen niet verplaatst heeft om het parcours moeilijker te maken voor degenen met de moeilijkste stokken?

Ik denk in ieder geval niet dat Rob degene was die die vazen heeft verplaatst, want ik vind het wel heel opzichtig dat hij dan als mol vervolgens zelf 3 vazen omstoot. Nee, de mol laat anderen liever de fout ingaan als dat kan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2020, 12:59:15 »
Als het niet de productie was, is het zo vermoed ik Nathan geweest (of Leonie?) want het was denk ik voor Mil en Buddy liepen.

Rob "hij is niet helemaal kapot". Het lachende gezicht van Mil, zo van "yes, kapot! It wasn't me".

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #54 Gepost op: 2-02-2020, 13:07:02 »
Scherp opgemerkt. Maar als ik het dan goed begrijp is er dit te zien:

Nathan: donkerblauwe vaas staat IN de stelling
Miljuschka: donkerblauwe vaas staat op de uitstekende plank (verplaatst)
Buddy: donkerblauwe vaas staat daar nog steeds, en er staat ineens een lichtblauwe vaas achter.

Dan zijn er dus minimaal 2 keer vazen verplaatst toch? Het kan zijn dat de mol hier een handje in heeft gehad, maar dat verklaart niet waarom er op 2 verschillende momenten vazen zijn verplaatst.
Het is natuurlijk heel goed mogelijk, maar hier moet de productie ook in gestuurd hebben lijkt me.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2020, 13:10:06 »
Natuurlijk ruimt de productie de kapotte scherven niet op en legt nieuwe vazen neer.  ::zwaai:: ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2020, 13:10:53 »

Nu hebben we de beelden van een os en konijn die duidelijk naar voren komen, die gelinkt zouden kunnen worden met een jaartal (chinese jaren). Naar geboortejaar wijzen lijkt me te simpel als hint.. dat doen ze echt niet meer.

Wat nou als de mol in aflevering 1 een sleutel gekozen heeft met een jaartal die ook te linken is met de os / konijn? Hoe, weet ik niet, maar toch krijg ik het gevoel dat we hier iets over te horen krijgen in aflevering 10. ::vergroot::

Ik heb ook nog iets giraf-achtigs langs zien komen, maar dat zou net zo goed een gestyleerde slang geweest kunnen zijn. En er stond een haan op een lagere plank. Slang = 2001, Haan = 2005

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2020, 13:12:46 »
Dan zijn er dus minimaal 2 keer vazen verplaatst toch? Het kan zijn dat de mol hier een handje in heeft gehad, maar dat verklaart niet waarom er op 2 verschillende momenten vazen zijn verplaatst.
Het is natuurlijk heel goed mogelijk, maar hier moet de productie ook in gestuurd hebben lijkt me.

De groep stond bij aanvang van Buddy aan de kant van zijn exit... in principe kan dan iedereen er nog wat vazen bijgezet hebben. Even later zie je de groep langs het parcours staan, wie is achter gebleven om de vazen erbij te plaatsen?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #58 Gepost op: 2-02-2020, 13:18:09 »
Er is 1 stok van 750 euro, 2 van 450, 2 van 350 en 2 van 250 (dat is samen 2.850).
Het maximaal te verdienen bedrag is 2.850 euro.
Dat betekent volgens mij dat iedere stok maar 1x gebruikt mocht worden.

Er was ook tenminste 1 stok van 150, die kwam bij Nathan (?) heel duidelijk in beeld.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #59 Gepost op: 2-02-2020, 14:43:40 »
Misschien is het toeval, maar vroeg me af of jullie dit ook apart vinden:

Gisteravond startte de nieuwe spelshow van Linda de Mol op SBS6 (20u). Hierin deden Klaas van Kruistum, Sophie van den Enk, Merel Westrik en Rik van de Westelaken mee.
Ik heb met een half oog het eerste half uur gekeken, maar na het zien van de aflevering van WIDM viel me vraag 4 (10:20 m) op: Wat is de juiste spelling? Vul de letter in die op het puntje hoort: por.elein.

Waarom gebruiken ze juist dit woord? Het lijkt op voorkennis en het willen aanzwengelen van theorieën (gelukt..). Kunnen we hier iets achter zoeken?
Merel had als enige het antwoord juist.
Ik had laatst bij "Wie ben ik" ook zon woord gezien dat ze moesten raden dat die week in de  WIDM uitzending zat. Hier kan meer achter zitten. Quid pro quo? Meerdere programma's kregen in november een kistje om de kandidaten bekend te maken. En nu krijgen zij iets terug, misschien wel een hint verdeeld over al die programma's verdeeld.
Of gewoon gezellig kletsen met oud-kandidaten.