Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer  (gelezen 29266 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #100 Gepost op: 3-02-2020, 14:55:42 »
Buddy had een moeilijker parcours met dure stok dus de productie heeft de vazen lastiger neergezet.

Ik vind dit ook nog steeds een behoorlijk boude aanname. Als productie hier heeft ingegrepen, waarom brengen ze deze essentiële informatie dan niet over! En niet zozeer voor ons, maar voor de kandidaten. Als productie kun je wat mij betreft echt niet op zo'n significante manier ingrijpen in een opdracht zonder dat de kandidaten te laten weten.

Dan blijven er voor mij twee mogelijkheden over;
1. de kandidaten weten dat productie er bij de laatste stok voor zal zorgen dat het parcours moeilijker wordt
2. de kandidaten weten dat productie er tussen elke ronde voor zal zorgen dat het parcours moeilijker wordt

Optie 2. valt echt af, want dan hadden de kandidaten in de eerste ronde de 450jes genomen. Hoe moeilijker het parcours, hoe fijner het is om een eenvoudige stok te hebben.
Optie 1 blijft dan nog over... Eentje die ik ook niet compleet logisch vind, want hier hoor je verder niemand over. En ook niet met terugwerkende kracht richting Rob of zo. "Goh Rob, jij hebt een paar vazen laten vallen terwijl Buddy het met de moeilijkste stok én een moeilijker parcours beter doet..."

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #101 Gepost op: 3-02-2020, 14:59:25 »
Niemand heeft na Mil en voor Buddy vazen verplaatst. Buddy had een moeilijker parcours met dure stok dus de productie heeft de vazen lastiger neergezet.

Het gaat om de opvallende blauwe vaas die bij Nathan nog ver op de plank stond en bij Mil op t randje. Dit is dus na Nathan en voor Mil gebeurd

Die kant van het parcours (uitgang) ziet er bij Buddy wel degelijk anders uit dan bij Mil. Dus ná Mil en vóór Buddy.

Maar als jij wilt geloven dat de ene keer een vaas verplaatst is door Nathan en de andere keer door de productie, vind ik ‘t prima hoor. Ieder z’n eigen mening.  ::ok::  :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #102 Gepost op: 3-02-2020, 15:03:30 »
Die kant van het parcours (uitgang) ziet er bij Buddy wel degelijk anders uit dan bij Mil. Dus ná Mil en vóór Buddy.

Maar als jij wilt geloven dat de ene keer een vaas verplaatst is door Nathan en de andere keer door de productie, vind ik ‘t prima hoor. Ieder z’n eigen mening.  ::ok::  :)

Ja .. de 750 euro stok stond ook niet bij de rest vd stokken dus hij moest waarschijnlijk een moeilijker parcours lopen. Is verder niks geks aan m.i Daarnaast kan ik niet goed zien dat er veel vazen verplaatst zijn zoals hier beweerd wordt behalve de blauwe.
Plaats dan screenshots van de verschillen dan kan ik het misschien ook zien

Jammer dat we weer niet de volledige info krijgen

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #103 Gepost op: 3-02-2020, 15:08:26 »
Plaats dan screenshots van de verschillen dan kan ik het misschien ook zien

De screenshots staan op pagina 3 van dit topic. Het verschil tussen Mil en Buddy is toch zeker 3 à 4 vazen die opeens dichterbij/op een rand staan.

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2020, 15:09:34 »
Die kant van het parcours (uitgang) ziet er bij Buddy wel degelijk anders uit dan bij Mil. Dus ná Mil en vóór Buddy.

Maar als jij wilt geloven dat de ene keer een vaas verplaatst is door Nathan en de andere keer door de productie, vind ik ‘t prima hoor. Ieder z’n eigen mening.  ::ok::  :)

Dan heeft Rob t gedaan. ;) 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2020, 15:18:27 »
De screenshots staan op pagina 3 van dit topic. Het verschil tussen Mil en Buddy is toch zeker 3 à 4 vazen die opeens dichterbij/op een rand staan.

Ah  ::ok::

Lijkt dat er ook vazen toegevoegd zijn die er eerst niet stonden. Ik denk echt n productiedingetje

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2020, 15:40:52 »
In het topic van Mil lees ik over de verdeling van de duo' s en eventuele rol van de mol in deze opdracht. Mil wilde wel als eerste maar deed geen moeite om die positie te houden en zou hierdoor geen moltaak hebben om bijvoorbeeld vazen te verplaatsen.

Nathan  neemt geen enkel initiatief om een positie te krijgen voor zover de montage ons dat laat zien.

Ik zie vooral Leonie die een bepalende rol heeft in de verdeling.
Mil wil als eerste en zet Leonie op de laatste plek.
Leonie kapt het voorstel van Mil af om als laatste te gaan. Johan wil ook eerst maar ook hier zit Leonie tussen: "Hoe is het met jouw vermogen tot balanceren"? Johan beslist samen  met Claes als eerste te gaan. Vervolgens beslist Leonie snel dat Buddy als laatste moet: "Wij moeten uitvechten wie de laatste doet. Ik denk jij". Als het eerste duo terug is zegt Leonie snel tegen Nathan:"nu wij"?

Leonie verdenkt al vanaf het begin Buddy en zet hem resoluut op de moeilijkste plek om vervolgens zelf Nathan in de gaten te houden en zich (net zoals  Nathan)niet aan de gemaakte afspraak over de stok te houden. Niet voor niets is zo ook kritisch naar Nathan na de opdracht Vekeer(d)

Ik denk ook niet dat de mol een taak had in het verplaatsen van vazen en het maakte ook niet uit welke stok de mol had. Omdat de eerste duo's gemakkelijk door het parcours gingen kan ik me voorstellen dat er wat vazen verplaatst zijn door de productie want er moeten uiteraard wel vazen sneuvelen en het zou teveel opvallen als de mol dat alleen moet doen. Zoals Rik al in de podcast vertelde hadden ze gedacht dat het parcours lastiger zou zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #107 Gepost op: 3-02-2020, 15:45:01 »
Niemand heeft na Mil en voor Buddy vazen verplaatst. Buddy had een moeilijker parcours met dure stok dus de productie heeft de vazen lastiger neergezet.

Het gaat om de opvallende blauwe vaas die bij Nathan nog ver op de plank stond en bij Mil op t randje. Dit is dus na Nathan en voor Mil gebeurd

De productie heeft echt niet zoveel vazen erbij gezet ineens, dan zouden ze dat wel zeggen.

Mil is de enige die dit gedaan kan hebben. Niet Nathan.

Mensen schieten dit nu af omdat ze al in een andere tunnel zitten of omdat het verplaatsen weinig resultaat heeft opgeleverd. Niet elke molactie heeft resultaat. Dat mol en productie dit wel verwacht hadden is duidelijk. Dit zegt Rik in de podcast.

Daarnaast zie je Mil verbaasd naar de uitgang kijken waar alle extra vazen staan, nadat Buddy er doorheen is, terwijl de rest aan het feestvieren is. Dat zou als zij de mol zijn dus ook te verklaren zijn met dat zij ook de verwachting had dat er wel wat vazen zouden omvallen met de moeilijkste stok.

Als er daar wel nog een paar vazen waren omgevallen had iedereen het een briljante molactie gevonden, maar dat dat nu door heel behendige kandidaten niet gebeurd wil niet zeggen dat het geen molactie is.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 15:54:04 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #108 Gepost op: 3-02-2020, 15:50:28 »
De productie heeft echt niet zoveel vazen erbij gezet ineens, dan zouden ze dat wel zeggen.

Mil is de enige die dit gedaan kan hebben. Niet Nathan.

Ik blijf bij de productie wat betreft de Buddy route. En ik beweer nergens dat Nathan de vazen van Buddy heeft veranderd  ::)
En vind sowieso dat we amper info krijgen.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #109 Gepost op: 3-02-2020, 16:00:50 »
Buddy had een moeilijker object, niet beslist een zwaardere route. Dat was het verschil in waarde. Als de route moeilijk is gemaakt (en daar lijkt het op), dan is dat door een van de kandidaten gedaan. Ik vind, net als anderen al concludeerden, dat dat naar Mil wijst. Dat er ook meer vazen staan, kan er op wijzen dat ze niet alleen vazen verplaatst heeft op de plank zelf, maar ook nog toegevoegd vanaf een andere plek. Misschien in de hoop dat een hele plank of stelling omviel. Maar dat is gissen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #110 Gepost op: 3-02-2020, 16:09:26 »
Mil staat daar toch gewoon met Rob samen? Allemaal vazen verplaatsen lijkt mij echt veel te link en er stonden er echt veel anders bij Buddy

Na Rob en Mil moet er sowieso een grote schoonmaak plaatsvinden om alle scherven op te ruimen van Rob en om kapotte vazen weer te vervangen anders heeft Buddy allemaal lege planken zonder vazen.. of in ieder geval minder vazen.

Het is gewoon een tv programma hè.. er zijn grote pauzes tussendoor. Vazen die gevallen zijn worden opgeruimd en vervangen

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2020, 16:12:02 »
Citaat
Mil staat daar toch gewoon met Rob samen? Allemaal vazen verplaatsen lijkt mij echt veel te link en er stonden er echt veel anders bij Buddy

Zodra ze elkaar passeren, staan ze met de rug naar elkaar toe. En staat de persoon die iets verplaatst ook tussen de vaas en de mede-kandidaat in. Dat is lastig te ontdekken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2020, 16:59:13 »
Rob die drie vazen breekt is opvallend, maar Leonie en Nathan die tegen de afspraak in een makkelijke stok pakken zijn ook opvallend. Meerdere vazen laten vallen is een makkelijke molactie, maar het jezelf makkelijk maken door een goedkope stok te pakken is ook een makkelijke molactie.
De extra en verplaatste vazen lijken me gewoon iets van de productie. Dat is wel flauw, want de duurdere stokken zelf maakten het zelf al moeilijker. Duidelijkheid over of de productie de vazen heeft geplaatst zou fijn zijn (@ Rick of Rik).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2020, 17:07:44 »
Johan stond achteraan tijdens het kijken. Zou het niet mogelijk zijn dat hij die vaas verplaatste en daardoor een andere omstootte?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2020, 17:20:36 »
Johan stond achteraan tijdens het kijken. Zou het niet mogelijk zijn dat hij die vaas verplaatste en daardoor een andere omstootte?
Dat is mogelijk, maar ik ga er niet vanuit. Johan is voor mij geen verdachte.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2020, 17:30:23 »
Dat verdelingspraatje vooraf gaat ook raar ..

Mil zegt eerst dat ze als eerste wil
Johan meteen dat hij dat ook wil.. een fractie later zegt Johan tegen Claes: ok dus wij gaan samen als 1e en Mil zegt niks en heeft ook geen non verbale reactie.
Kan ook geen montageknip ontdekken

Toch raar  ???

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2020, 17:52:23 »
Waarom zou productie vazen gaan verplaatsen?  Daar is toch helemaal niks over gezegd. En Met verplaatsen bedoel ik dus niet het vervangen van een omgevallen vaas.

Omdat het leukere tv oplevert? Als dit echt zo is, is het dus wederom regie/ productie die de mol speelt en dat zou ik niet eerlijk Vinden ( gebeurde al te vaak).

Uit de beelden lijkt het er sterk op de planken op het eind bij buddy voller staan dan voorheen en dat zou dan mil moeten zijn,( de laatste voor buddy aan deze kant)

Tel hier bij het feit dat ze op beeld weer afwijkend reageert bij het slagen van een opdracht. Dat weegt dan weer op tegen het feit dat ze niks omgooit zelf.

Blijft een mooie opdracht om te kijken wat een mol gedaan kan hebben, want of johan echt zelf die laatste vaas omgooit?  Hij zegt n8ks gevoeld te hebben en misschien heeft iemand de plank in beweging gebracht waardoor de vaas bij johan viel

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2020, 18:04:40 »
Waarom zou productie vazen gaan verplaatsen? 

Iets wat ik nog niet heb horen noemen, maar waar ik wel aan denk: juist om het parcours beter te doen te maken voor de moeilijkste stok. Met deze heb je geen andere keus dan hem echt door de stellingen heen proberen te krijgen, er zitten zoveel uitsteeksels aan dat je niet ergens onder- of boven langs kan. Het is natuurlijk best leuk als er af en toe een vaas valt, maar als het echt niet meer kan omdat de stok achter je iets zal raken omdat je voor je ergens omheen moet, is het gewoon niet te doen. Zet je een hoop vazen aan het uiteinde, dan vergroot je daar de moeilijkheid, maar doordaat je de vazen vóór je ziet is het toch te doen met wat voorzichtigheid. Dus wat ik denk : evenveel vazen als de andere stokken, maar "logischer" geplaatst voor de stok.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2020, 18:33:06 »
Bij het terug kijken van deze aflevering, viel mij op dat er al een beeld (de Haan) voordat Leonie start is verplaatst.
Dit zegt mij dat de productie dus beelden heeft verplaatst.
En dat mocht de mol eventueel ook een beeld hebben verplaatst dit door ons dan niet te herleiden valt. Wat jammer is.

Dus feitelijk kan je niets zeggen over de verplaatste beelden.

Wat wel opvalt is dat de Haan, bij Leonie en Natan niet valt, wel een makkelijkere stok.
Maar lijkt wel alsof Rob met de stok voorbij de Haan is en dat de Haan daarna past valt.

Maar ja dat zal wel aan de Hoed liggen.  :D

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2020, 18:34:51 »
Rob, vlak voordat de Haan valt en vlak erna.