Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 28831 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2020, 22:02:29 »
2360/2 = 1280 (10e auto niet geparkeerd)
1280/2/2 = 320 (2 auto's niet correct)

Of: 7 auto's correct geparkeerd = € 5 (voor de eerste correcte auto) x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 320
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 22:06:17 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2020, 22:06:45 »
Kan iemand mij uitleggen waarom er maar 360 euro is verdiend terwijl er maar 3 auto's verkeerd stonden?

Het bedrag ging per auto exponentieel omhoog. 1 auto verkeerd is al de helft van de bedrag niet gewonnen.

Nu hadden ze 7 juist= 320 euro
8 juist was dan dus= 640 euro
9 juist was= 1280 euro
10 juist= 2560 euro


Het was 320 toch? Of meer?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2020, 22:07:36 »
Rob zegt bij de verdeling van posities zoiets van: 'als het geen automaat is, dan...'

Enige positie die overblijft is dan verkeersregelaar, als je niet kunt rijden in een schakelbak. Volgens mij komt hij zo handig op de gewenste sleutelpositie als mol.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2020, 22:07:50 »
Het bedrag ging per auto exponentieel omhoog. 1 auto verkeerd is al de helft van de bedrag niet gewonnen.

Nu hadden ze 7 juist= 320 euro
8 juist was dan dus= 640 euro
9 juist was= 1280 euro
10 juist= 2560 euro


Het was 320 toch? Of meer?
Klopt, 320 verdiend  ::jaja::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2020, 22:08:10 »
Wat is Leonie toch ook irritant. Word er nu echt niet goed van... Ze is vast heel aardig, maar kan deze vrouw stoppen met constant nep mollen..

Ik heb me ook kapot zitten ergeren aan haar!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2020, 22:13:35 »
Nathan zegt trouwens wel leuk en grappig dat er een Buddy Vedder straat is, maar het zal me niet verbazen als in aflevering 10 blijkt dat er voor de kandidaten ergens een hint heeft gehangen waar de naam van de mol op stond (of verstopt onder een bordje of zo).

Verder vraag ik me af: zou er een hint zitten in de routes van de kandidaten? Of in de straatnaambordjes?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2020, 22:16:08 »
De mol heeft vast over de wie is de mol 2020 spoor gereden.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 22:23:01 door Nijntjelief »

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2020, 22:16:42 »
Nathan zegt trouwens wel leuk en grappig dat er een Buddy Vedder straat is, maar het zal me niet verbazen als in aflevering 10 blijkt dat er voor de kandidaten ergens een hint heeft gehangen waar de naam van de mol op stond (of verstopt onder een bordje of zo).

Verder vraag ik me af: zou er een hint zitten in de routes van de kandidaten? Of in de straatnaambordjes?

Er was iig een '20ste mol spoor' in beeld. Of dat spoor ergens naar leidde weet ik (nog) niet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2020, 22:23:27 »
Rob leest de straten in verkeerde volgorde voor! Was dit subtiel genoeg in beeld? Ik moet het nog terugkijken.

Bewust door de makers als nepspoor? of per ongeluk erin laten zitten?

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2020, 22:24:16 »
De mol heeft vast door de wie is de mol 2020 straat gereden.

Ik heb het vermoeden dat Nathans auto daar stond. Mil zei op zo'n vermaakte, beetje sarcastische toon 'is dat jouw wagen?' toen ze bij Nathans auto aankwamen. Het klonk alsof er iets met die auto was.

Of Mil vindt het woord wagen gewoon grappig.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2020, 22:32:25 »
Rob zegt bij de verdeling van posities zoiets van: 'als het geen automaat is, dan...'

Enige positie die overblijft is dan verkeersregelaar, als je niet kunt rijden in een schakelbak. Volgens mij komt hij zo handig op de gewenste sleutelpositie als mol.

Klopt, maar als je letterlijk alleen een automaat rijbewijs hebt dan kun je ook niet schakel rijden..dus ik betwijfel of dit een bewuste actie is.

Offline Dumont

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2020, 22:32:52 »
Rob leest de straten in verkeerde volgorde voor! Was dit subtiel genoeg in beeld? Ik moet het nog terugkijken.

Bewust door de makers als nepspoor? of per ongeluk erin laten zitten?

Klopt, andere Rop ;D liet dit net horen en zien in Moltalk. Zeer opvallend, maar ook een grote productiefout als dat per ongeluk is blijven hangen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2020, 22:33:39 »
Ik heb het vermoeden dat Nathans auto daar stond. Mil zei op zo'n vermaakte, beetje sarcastische toon 'is dat jouw wagen?' toen ze bij Nathans auto aankwamen. Het klonk alsof er iets met die auto was.

Of Mil vindt het woord wagen gewoon grappig.
Het ging idd om het taalkundige wat ze grappig vond, zoals Nathan dat zei "Dat is mijn wagen"

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #33 Gepost op: 1-02-2020, 22:49:00 »
Ik heb de opdracht net teruggekeken. Wat me opviel was dat Miloushka (mocht zij de mol zijn) hier niet heeft kunnen mollen? Of is zij de auto uit geweest zonder dat we dat zagen?

Opvallend dat buddy zich voor deze positie vrijwillig aanmeldt bij Nathan.
Als mol zou je toch moeten weten dat deze rol het minst interessant is voor de mol.
Jammer..... minpuntje voor buddy  ::vergroot::

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #34 Gepost op: 1-02-2020, 22:53:43 »
Of juist hopen dat door heel hard te roepen dat je iets wilt, de uitkiezer (Nathan) je iets anders toebedeelt?

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #35 Gepost op: 1-02-2020, 23:03:43 »
Of juist hopen dat door heel hard te roepen dat je iets wilt, de uitkiezer (Nathan) je iets anders toebedeelt?



Juist ja, hopen. Ik denk dat je als mol niet wil hopen maar meer op zekerheid wil spelen  ;)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2020, 23:07:47 »
Niets is wat het lijkt  ;D

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2020, 23:10:14 »
Niets is wat het lijkt  ;D

Klopt, maar die vlieger gaat niet altijd op  ::zwaai::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2020, 23:17:42 »
Er was in deze opdracht toch weer het een en ander mis met de 'continuity control' m.a.w. de edits waren niet altijd chronologisch. Buddy hangt de sleutel op P3 terug naast een andere sleutel en zegt dat ie in de pendelbus gaat, maar we zien dat ie met de tweede sleutel van dat bord naar de tweede auto die op P3 stond gaat, en later vinden we hem op P2... Maar dit terzijde; Buddy hing de sleutelbos terug. Leonie heeft 1 vd auto's verkeerd gereden/teruggezet, biecht ze zelf ook op. Tegen de groep zegt ze dat ze 'de auto goed heeft geparkeerd'. Een dure fout. (als dit de enige auto was had ze de helft van het bedrag weggespeeld. Ik weet ook niet zeker of ze de tweede auto wel goed zet.
Ik ben daarom zelfs lichtelijk gaan twijfelen waarom ze het als nepmol zou doen, zo subtiel maar kostbaar, om heel subtiel de verdenkingen op zich te laden of is ze dan toch een in your face mol..? (om vervolgens 500€ te pakken in de volgende opdracht)
Me ook geërgerd aan Johan met z'n ochtendhumeur, flauw aangestel, opzichtige reden om te nepmollen volgens het boekje, nl. op sleutelpositie mèt porto. Ik denk dat hij vrij hopeloos wat verdenkingen wil, bang om er anders snel uit te vliegen.

Het meest benieuwd ben ik naar wat er terug te halen is uit beelden van het '20e mol spoor', daar moet toch iets mee.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #39 Gepost op: 1-02-2020, 23:41:21 »
Wauw, Rob die deze route totaal in andere volgorde voorleest tijdens de uitzending:



Mooiste molactie van dit seizoen? Of te obvious. Het was mij niet opgevallen.