Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 28874 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2020, 21:12:17 »
[...]
Wat me opvalt is dat alle nummerborden beginnen met een A alleen eentje met een S. [...]

Ik zeg: huurauto's

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2020, 21:13:43 »
Wat fijn die plattegrond! Dank Enermol  ::bravo::

Wat mij opvalt is dat niet alle mollen in de opdracht verwerkt lijken te zijn, zoals onze befaamde George. Zit hier een hint? Ik ben op zoek naar een hint tussen de jaartallen, oud mollen etc. Vermoed echt dat hier een rode draad uitkomt maar ik deze nu nog niet zie  ::rofl::

Als ik het goed heb zijn de mollen uit de seizoenen met onbekende niet mee genomen>

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2020, 21:19:03 »
... en waar is het 20e mol spoor...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2020, 21:19:43 »
Dat klinkt ook wel weer plausibel in dit geval. Toch vermoed ik iets hier, ook in combinatie met eerdere sleutels en de opdracht van volgende week. Puzzelen maar....

PS 20e mol spoor loopt door in Patrick Stoof straat. Heeft iemand de 2011 sleutel gepakt eerder? Als een soort koppeling hier? Ver gezocht I know, toch benieuwd of ergens een link is tussen huidige mol en oud mollen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 21:21:40 door Juuls247 »
Meer L

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2020, 21:29:23 »
Dat klinkt ook wel weer plausibel in dit geval. Toch vermoed ik iets hier, ook in combinatie met eerdere sleutels en de opdracht van volgende week. Puzzelen maar....

PS 20e mol spoor loopt door in Patrick Stoof straat. Heeft iemand de 2011 sleutel gepakt eerder? Als een soort koppeling hier? Ver gezocht I know, toch benieuwd of ergens een link is tussen huidige mol en oud mollen.

Ben hier niet helemaal zeker van de plaatsing op de kaart. Anders wordt het bordje duidelijk samen met Susan Visser? in beeld gebracht.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2020, 23:03:25 »
PS 20e mol spoor loopt door in Patrick Stoof straat. Heeft iemand de 2011 sleutel gepakt eerder? Als een soort koppeling hier?
Nope, 2011 is niet gekozen ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2020, 23:27:09 »
Mij vielen 2 dingen op bij het naambordje van het 20ste mol spoor.
Dit komt vóór de opdracht ingezoomd in beeld met een opvallende rode bak of zoiets op de achtergrond.
Zien we de 20ste mol straks met een rode jurk?

De tweede keer dat dit bord in beeld komt is ook opvallend. De focus gaat van dit bord naar het bord van de Susan Visser Straat (tijdstip 37:07). Dit zou dan kunnen slaan op Rob omdat hij in deze aflevering zegt dat hij een visser is. Nou maar hopen dat zij niet allebei in de finale staan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2020, 23:42:11 »
Zien we de 20ste mol straks met een rode jurk?


Oh dat lijkt me best geinig als dat gebeurt  ::tandpastasmiley::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2020, 23:56:24 »
Oh dat lijkt me best geinig als dat gebeurt  ::tandpastasmiley::

..Rob in een rode jurk??  ::rofl::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2020, 23:59:17 »
..Rob in een rode jurk??  ::rofl::
Van ontwerper Nat(h)an..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2020, 00:02:19 »
Heb mijn plattegrond iets aangepast zodat ik er wat makkelijker mee kan spelen.
Voor wie ook wil puzzelen hier mijn document.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18UbKDp_anxAPwEfY7M5Cu4aeB7Z8U1NC_ukwl8IzTYk/edit?usp=sharing

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2020, 09:45:02 »
Heb mijn plattegrond iets aangepast zodat ik er wat makkelijker mee kan spelen.
Voor wie ook wil puzzelen hier mijn document.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18UbKDp_anxAPwEfY7M5Cu4aeB7Z8U1NC_ukwl8IzTYk/edit?usp=sharing

Mooi overzicht! Als ik dit combineer met de tabel met de routes op de vorige pagina waren de routes dus sowieso heel onlogisch en reden ze van de ene kant van de parkeerplaats naar de andere kant van de parkeerplaats.
Dan valt een actie zoals Rob deed, als hij de mol is, dus helemaal niet op!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #92 Gepost op: 3-02-2020, 15:16:08 »

Edit:
Wat me opvalt is dat alle nummerborden beginnen met een A alleen eentje met een S. Kan er verder nog niks mee maar valt gewoon op.

Die letter geeft aan in welke plaats de auto geregistreerd staat en blijkbaar komt die ene dan net uit een andere plaats. De rest van het kenteken geeft het soort voertuig aan. Ze hebben hier blauwe platen met witte letters, dat is voor personenauto's op benzine.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2020, 15:30:00 »
Mooi overzicht! Als ik dit combineer met de tabel met de routes op de vorige pagina waren de routes dus sowieso heel onlogisch en reden ze van de ene kant van de parkeerplaats naar de andere kant van de parkeerplaats.
Dan valt een actie zoals Rob deed, als hij de mol is, dus helemaal niet op!

Het lijkt zelfs een onhaalbare opdracht (als je alléén door de desbetreffende straten mag rijden). Hoe kom je dan bijvoorbeeld van El Salvador naar Thomas Cammaert?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2020, 15:57:25 »
Het lijkt zelfs een onhaalbare opdracht (als je alléén door de desbetreffende straten mag rijden). Hoe kom je dan bijvoorbeeld van El Salvador naar Thomas Cammaert?
Het waren niet zo zeer routes, maar straten waar je in ieder geval doorheen moest op weg naar de parkeerplaats. Zelfs de volgorde - voortschrijdend inzicht - is niet zozeer van belang.
De beste molactie in deze is dan in de auto rijden, een straat vergeten aan te doen, maar wel parkeren in het juiste parkeervak.
De verkeersregelaars konden toezien of iemand wel de goede wegen aan deed (voor zover ze dat konden zien want het was een behoorlijk grote parkeerplaats). Ik betwijfel of ze dat gedaan hebben.
De portostoring zou een verkeersregelaar niet hoeven te doen, want die kan verkeerde straten opgeven. Dat is dan eerder een bestuurder die niet wil dat de juiste info gecommuniceerd wordt.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2020, 17:45:32 »
Ja ik begrijp toch niet helemaal wat daar gebeurd is. Rob zou het verkeerd voorgelezen hebben maar dan zou de chauffeur dat toch meteen in de gaten hebben omdat je zo niet kan rijden?

Het was niet zo zeer verkeerd voorlezen: Rob gaf een heel andere derde naam door, terwijl de vierde straat wel goed voorgelezen werd.  Als de goede en de foute straat parallel lopen, dan is de eindbestemming wel juist maar de route niet, en dus helaas geen verdubbeling van het geld.
Zou strakke mollenactie zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2020, 17:54:58 »
Zoals ik het in mijn Herinneringen heb staan, draaide rob de volgorde om. Hij moemde de landen in omgekeerde volgorde, maar volgens mij gaf hij geen verkeerde Informatie door. Zonder duidelijke regel wat goed en wat fout gerekend werd , is het lastig gokken of de omgekeerde volgorde gevolgen heeft gehad..

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #97 Gepost op: 3-02-2020, 18:25:10 »
Hoe werken die portofoons eigenlijk precies?

Als 2 mensen praten met elkaar, horen dan de andere mensen die een portofoon hebben ook wat er gezegd wordt?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2020, 18:26:49 »
Hoe werken die portofoons eigenlijk precies?

Als 2 mensen praten met elkaar, horen dan de andere mensen die een portofoon hebben ook wat er gezegd wordt?

Bij widm wel.. bij de politie zitten ze op verschillende kanalen

Als 1 iemand dus de knop indrukt kan niemand meer wat zeggen omdat ze 1 kanaal gebruiken
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 18:31:55 door FS »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #99 Gepost op: 3-02-2020, 18:32:28 »
Bij widm wel.. bij de politie zitten ze op verschillende kanalen

Maar dan moet dus eigenlijk iedereen stil zijn behalve de 2 mensen die op dat moment een gesprek voeren want als iedereen tegelijk wat door die portofoon schreeuwt wordt het een complete chaos toch?

En als een knopje op een portofoon ingedrukt gehouden wordt kan er dus helemaal niet meer gecommuniceerd worden?

Zo kon dan wel makkelijk gemold worden in deze opdracht.  :P