Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 28635 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2020, 23:49:01 »
Niets is wat het lijkt  ;D
En lijken vind ik maar niets ::ohno::



Was mij ook niet opgevallen van Rob, molactie of gewoon even de weg kwijt? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #41 Gepost op: 1-02-2020, 23:52:19 »
Wauw, Rob die deze route totaal in andere volgorde voorleest tijdens de uitzending:



Mooiste molactie van dit seizoen? Of te obvious. Het was mij niet opgevallen.

Het zou me niets verbazen. Als nepmol heeft dit geen impact want niemand weet dit. Wel in ieder geval een halvering.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #42 Gepost op: 1-02-2020, 23:52:53 »
Rob heeft Claes niet alleen ingefluisterd dat hij een zwarte vrijstelling heeft, maar ook dat hij alleen een automaat rijdt.
Dit levert hem voordeel op bij de rolverdeling, omdat Claes daar zegt "er is er één die niet rijdt".
Dit is toch wel typisch 2007 Inge Ipenburg die in fluistert en anderen een verkeerde beslissing laat nemen. Ik krijg bewondering voor Rob's mol gedrag.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #43 Gepost op: 2-02-2020, 00:00:17 »
Ik ben benieuwd of dit is gecorrigeerd in de opdracht of dat hiermee een auto idd fout is gegaan. Benieuwd wie de chauffeur was.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #44 Gepost op: 2-02-2020, 01:36:33 »
Mil zegt dat ze ‘niet over de porto hoefde’, maar betekent dat dat ze ook geen porto had?
Ik zou het raar vinden als 1 van de kandidaten (of de Mol  ;) ) op die manier buitenspel wordt gezet. Als je geen porto hebt, krijg je dus een groot deel van de opdracht niet mee, behalve als er iemand mét porto bij je in de pendelbus zit. Je mist daardoor toch veel informatie... Dus, misschien had ze wel een porto en heeft daar dan ook mee gemold (op de manier die Leonie uitlegde)? 

Wat ik verder vreemd vond bij deze opdracht; Nathan en Leonie worden opgehaald door Mil, daarna worden Buddy en Claes opgehaald. Nathan stapt uit en Buddy en Claes stappen in. Waarom stapt Nathan uit?  ??? Ze hadden toch best even met z’n drieën op de achterbank gekund ofzo?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #45 Gepost op: 2-02-2020, 01:39:10 »
Mil zegt dat ze ‘niet over de porto hoefde’, maar betekent dat dat ze ook geen porto had?

Volgens mij kon zij alles volgen via eigen porto...dus wie weet was die dikke duim af en toe van haar .... ;)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 02:25:27 door D*N, Reden: citaat gefixed »
Omnia vincit amor

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #46 Gepost op: 2-02-2020, 02:34:25 »
Rob vraagt door de porto aan Buddy of zijn kenteken eindigt op 550. Dit bevestigt Buddy

Even later zien we Claes en Mil wijzen naar een auto die verkeerd staat met het kenteken dat eindigt op 550

Dus lijkt dat Buddy er 1 verkeerd heeft gezet

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2020, 03:13:48 »
Van de 10 auto's zijn 5 kentekens bij Rob en 5 bij Johan. Via moltalk weten we dat Rob een route verkeerd om doorgaf. Rik: er zijn 7 autos die de juiste route hebben gereden en goed stonden. Buddy's ADK 550 reed een verkeerde route op aangeven van Rob. Wel naar de juiste parkeerplaats P3. De tweede opvaller is Leonie met de A6B008. Die heeft blijkbaar Johan doorgegeven maar krijgen we niks van mee. Deze auto eindigt op p2. De overige drie die op p2 eindigen heeft Rob daar naartoe gestuurd. Lijkt me 1 teveel. Wat ook opvalt is dat we van Rob 4 complete routebeschrijvingen krijgen en van Johan maar een de AT0Z29 voor Leonie Sri Lanka Anne-Marie jung straat canada kees tol straat P1. Dat zouden we dan moeten controleren.
Buddy is aan het nepmollen met de sleutels, volgens Mil is Buddy goed in staat om Rob te triggeren / kietelen.
Wij moeten geloven dat Buddy verantwoordelijk is voor het niet op tijd binnenkomen van Claes volgens de uitzending . Dat verband zie ik niet zo.
Nathan A60WTO, Rob zegt Dom. rep. Yvon jasperssingel, el Salvador, thomas cammaert plein.
Nathan A1LW39, geen beschrijving.
Buddy A0U11R, Portugal, susan visserstraat, zuid Afrika, Dennis Weeningwerf.
Dit zijn de drie die Rob naar P2 stuurde volgens die route. Één daarvan is denk ik fout.
En dan heeft Rob twee auto's fout gestuurd. De 10e auto komt door opgelopen vertraging porto discipline en Buddy's sleutel gedoe.
Nathan route A60WTO gaat verkeerd om, hij gaat van de thomas cammaertstraat de yvon jasperssingel in, je zie de t. c. straat in de spiegel. Deze is dus ook fout. Daarna komt de biecht van Nathan over de Buddy straat linksaf. Nathan is niet dom, als Rob hem verkeerd stuurt dan heeft hij dat wel door.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 03:39:14 door foxhunter »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #48 Gepost op: 2-02-2020, 03:53:36 »
Wauw, Rob die deze route totaal in andere volgorde voorleest tijdens de uitzending:



Mooiste molactie van dit seizoen? Of te obvious. Het was mij niet opgevallen.

Dit is inderdaad bijzonder verdacht, zeker als de productie dit niet heeft onderkend.
Maar, aan de andere kant....

Stel de straten moeten in de volgorde A-B-C-D gereden worden, en dan parkeren in P1.
Je rijdt dan dus A af, totdat je het bordje B ziet en dan neem je die weg, etc.

Als er dan een of andere hulpmol eerst D noemt en dan C, dan lijkt dat wel verdacht...maar zo kun je helemaal niet rijden! je rijdt op A en ziet D nog helemaal niet.
Tenzij ze dus echt een slalomparkoers moesten afleggen. Dat je op A rijdend wel eerst D ziet, die voorbij moet/had moeten rijden om daarna via B en C alsnog weer op D uit te komen.
Het kan wel, maar dat is nogal hypothetisch.

Nee, dit zou best wel eens een dwaalspoor kunnen zijn.
Wat niet wegneemt, dat Rob dan nog steeds die volgorde aangepast heeft. Wat ongepast is.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2020, 04:41:23 »
Ja ik begrijp toch niet helemaal wat daar gebeurd is. Rob zou het verkeerd voorgelezen hebben maar dan zou de chauffeur dat toch meteen in de gaten hebben omdat je zo niet kan rijden? Is het niet een kwestie van monteren geweest om de kijker op het verkeerde been te zetten? Hoewel dat eigenlijk vooral slaagt omdat Rop er mee komt in Moltalk. Denk dat anders 90% van Nederland dit falikant gemist had.

Als Rob de mol wel is, is hij geweldig bezig trouwens. Blijkbaar ziet hij achter "elk gordijn een mol" dus verdenkt iedereen hem er van een fanatieke kandidaat te zijn.

Nathan doet ook raar. Hij zegt bij de test dat Johan een van zijn verdachten is. Maar waarom zou hij die dan in hemelsnaam op een sleutelpositie zetten? In de porseleinkast liegt hij overigens zes kanten op tot hij blauw ziet. Erg out of character.

Hij lijkt zich trouwens ook als enige niet nerveus te maken of de groepsvrijstelling door gaat. Misplaatst vertrouwen in de mens of is het voor hem niet interessant?

Claes is voor niemand de mol en voor de kijker ook niet. De enige die niet nepmolt waarschijnlijk :)


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #50 Gepost op: 2-02-2020, 07:14:35 »
Rob vraagt door de porto aan Buddy of zijn kenteken eindigt op 550. Dit bevestigt Buddy

Even later zien we Claes en Mil wijzen naar een auto die verkeerd staat met het kenteken dat eindigt op 550

Dus lijkt dat Buddy er 1 verkeerd heeft gezet
Volgens mij was dat de auto waarvan Buddy de sleutel ten onrechte had teruggehangen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2020, 10:53:58 »
Nathan in een sleutelrol  ::oink::
De sleutelrol is de rol van verkeersleider. Dat Nathan zich die rol niet zelf toewijst vind ik eerder onmols.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #52 Gepost op: 2-02-2020, 11:28:32 »
Ik ben benieuwd of dit is gecorrigeerd in de opdracht of dat hiermee een auto idd fout is gegaan. Benieuwd wie de chauffeur was.
Nathan Buddy was de chauffeur. Hij parkeerde de auto in P3, en dat is goed.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 12:09:44 door molE13 »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2020, 12:49:40 »
De sleutelrol is de rol van verkeersleider. Dat Nathan zich die rol niet zelf toewijst vind ik eerder onmols.
Als je dat doet (als mol) maakt het je wel extra verdacht.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #54 Gepost op: 2-02-2020, 12:51:19 »
Rob heeft het kaartje bij de auto ADK550 inderdaad niet op volgorde voorgelezen. Interessant.
Maar Rik zei aan het einde van de opdracht 'Van de 9 geparkeerde auto's staan er 7 juist en hebben de juiste wegen bereden'. Hij zegt hier niks over 'in de juiste volgorde'.

Dit kan of betekenen dat de volgorde niet uitmaakte, zolang de auto's maar langs de vier wegen op het kaartje zouden rijden en er dus 2 fout geparkeerd stonden, of dat de volgorde wel uitmaakte en er minimaal één auto bij het rijden al niet meer goed was.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2020, 13:07:51 »
Rob heeft het kaartje bij de auto ADK550 inderdaad niet op volgorde voorgelezen. Interessant.
Maar Rik zei aan het einde van de opdracht 'Van de 9 geparkeerde auto's staan er 7 juist en hebben de juiste wegen bereden'. Hij zegt hier niks over 'in de juiste volgorde'.

Dit kan of betekenen dat de volgorde niet uitmaakte, zolang de auto's maar langs de vier wegen op het kaartje zouden rijden en er dus 2 fout geparkeerd stonden, of dat de volgorde wel uitmaakte en er minimaal één auto bij het rijden al niet meer goed was.
Dit dacht ik eerst ook, maar heb een ander gevoel gekregen.

Offline MickS

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2020, 13:19:00 »
Als de mol geen rijbewijs heeft, dan heeft Nathan ook geen sleutelpositie..

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2020, 13:51:38 »
Ik denk dat het terughangen van de sleutels geen rol heeft gespeeld in de afloop van de opdracht. Het gaat om de route en het parkeren en niet waar de sleutel zich bevind.

Denk dat dit een nep mollen actie is van buddy, mss wel samen opgezet met miljuschka.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #58 Gepost op: 2-02-2020, 13:54:50 »
Is er geen plattegrond met de straten? Ben namelijk heel benieuwd hoe dat zit met de verkeerde volgorde van straten doorgeven van Rob...

Lijkt mij namelijk ook dat als je twee straten wisselt je die route niet kunt rijden...

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #59 Gepost op: 2-02-2020, 13:57:21 »
Het scheelde tijd, dat de sleutel teruggehangen is. Mil en Claes(?) gaan er eerst met deze sleutel vandoor. Dan pas komen ze erachter dat deze auto al geparkeerd is en moeten ze weer terug. Het had nét het verschil kunnen maken tussen het wel of niet op tijd geparkeerd zijn van de laatste auto, dus scheelt € 320,- (als de laatste auto juist was geweest).