Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 28826 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2020, 14:27:48 »
Rob heeft twee keer een foute volgorde doorgegeven en twee autos waren fout van de negen. Dat heb ik hier boven al uitgezocht.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2020, 15:34:13 »
Ik kon het niet uit de uitzending halen: was het nou zo dat als een van de auto's de route verkeerd reed maar wel in het juiste parkeervak parkeerde, dan telde het toch niet?
Zowel de route als het parkeervak moest exact goed zijn. Even ter dubbel check.

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2020, 15:37:48 »
Inderdaad, route én vak moeten juist zijn volgens mij. Daarom waren er 2 fout.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2020, 15:48:40 »
Route niet per se, wat hier volgens mij al is opgemerkt. Rik zegt dan de juiste wegen moeten zijn bereden. Er wordt niets gezegd over volgorde.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2020, 15:52:18 »
Regels zijn weer afhankelijk van interpretatie? Aan het einde van het seizoen zullen wij het wel merken. Zou toch prettig zijn als er meer duidelijkheid wordt gegeven in de aflevering.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2020, 16:26:29 »
Sterker nog, Rik zegt aan het begin van de opdracht dat de chauffeurs de aanwijzingen van de verkeersregelaars op moeten volgen. Als die dus foute routes doorgeven en de chauffeurs volgen die op, dan kan die auto niet fout worden gerekend als hij ook nog op de juiste plek staat?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2020, 16:29:56 »
Sterker nog, Rik zegt aan het begin van de opdracht dat de chauffeurs de aanwijzingen van de verkeersregelaars op moeten volgen. Als die dus foute routes doorgeven en de chauffeurs volgen die op, dan kan die auto niet fout worden gerekend als hij ook nog op de juiste plek staat?
Rik zei ook "volgens een bepaalde route". Dit kan betekenen "wij hebben het bepaald en dit kun je lezen op de kaartjes". Wel bijzonder dat ondanks het anders oplezen de juiste bestemming wordt bereikt. Maar misschien is dat niet zo bijzonder en moet daarom "bepaald" letterlijk worden genomen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2020, 16:58:18 »
De volgorde omdraaien als mol is niet slim, want de kandudaat heeft dit meteen door.  Als je je auto ophaalt in Canada en iemand zegt dan dat je via zuid Afrika, kees tol, Canada en magriet straat naar p2 moet( voorbeeld, niet de werkelijk route) , dan merk je toch meteen dat dat niet kan.

Verder vraag ik me af of de autos die we bij de verkeersregelaars zien rijden ( Leonie en claes meen ik) wel op de juiste route zaten. Met Andere woorden, mochten de autos daar uberhaupt komen?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2020, 17:04:30 »
De volgorde omdraaien als mol is niet slim, want de kandudaat heeft dit meteen door.  Als je je auto ophaalt in Canada en iemand zegt dan dat je via zuid Afrika, kees tol, Canada en magriet straat naar p2 moet( voorbeeld, niet de werkelijk route) , dan merk je toch meteen dat dat niet kan.

Verder vraag ik me af of de autos die we bij de verkeersregelaars zien rijden ( Leonie en claes meen ik) wel op de juiste route zaten. Met Andere woorden, mochten de autos daar uberhaupt komen?
Maar Buddy kwam, ondanks de verkeerde aanwijzing van Rob, wel aan op de juiste bestemming.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #69 Gepost op: 2-02-2020, 17:22:28 »
Rik zei ook "volgens een bepaalde route". Dit kan betekenen "wij hebben het bepaald en dit kun je lezen op de kaartjes". Wel bijzonder dat ondanks het anders oplezen de juiste bestemming wordt bereikt. Maar misschien is dat niet zo bijzonder en moet daarom "bepaald" letterlijk worden genomen?
Rik zegt in het begin "via bepaalde wegen". Dat had ik even gemist. Dat hij ook aan het eind van de opdracht het woord "route" niet gebruikt zal daarom geen toeval zijn. Het lijkt er dus op dat het voldoende is dat de auto op de juiste plek staat en één of meerder keren alle wegen die bij die auto horen heeft bereden. Volgorde, en dus route, niet van belang.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #70 Gepost op: 2-02-2020, 17:31:16 »
Rik zegt in het begin "via bepaalde wegen". Dat had ik even gemist. Dat hij ook aan het eind van de opdracht het woord "route" niet gebruikt zal daarom geen toeval zijn. Het lijkt er dus op dat het voldoende is dat de auto op de juiste plek staat en één of meerder keren alle wegen die bij die auto horen heeft bereden. Volgorde, en dus route, niet van belang.
Dat bedoel ik "bepaalde wegen". Ik dacht eerst ook dat het alleen ging om de eindbestemming maar ben daar door de woorden "bepaalde wegen" vanaf gestapt. We merken het wel tijdens de reünie. Alles is mogelijk, niets is wat het lijkt. Ik ben wel blij dat je ook het gevoel hebt dat alleen de juiste eindlocatie voldoende kan zijn.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #71 Gepost op: 2-02-2020, 18:24:29 »
Is er geen plattegrond met de straten? Ben namelijk heel benieuwd hoe dat zit met de verkeerde volgorde van straten doorgeven van Rob...

Lijkt mij namelijk ook dat als je twee straten wisselt je die route niet kunt rijden...

Ik heb geprobeerd het in kaart te brengen. Heb nog wel een aantal vraagtekens.

Hong Kong + Fillipijnen
Milouska Meulens
Mexico
Jan Versteeg
Ben ik wel vrij zeker van gezien die 4 op een rij moeten en dat de enige overgebleven mogelijkheid nog was.

Inge Ypenburg en Patrick Stoof zouden omgedraaid kunnen worden.

Wat me verder opvalt is dat er bijna overal een land en een mol tegenover elkaar staan. alleen op het stukje tussen Johan en P1/P2 is dit niet het geval. Hier krijg je DR - Colombia, 20e mol - patrick stoof en canada - oregon

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2020, 18:41:23 »
Ik heb geprobeerd het in kaart te brengen. Heb nog wel een aantal vraagtekens.

Hong Kong + Fillipijnen
Milouska Meulens
Mexico
Jan Versteeg
Ben ik wel vrij zeker van gezien die 4 op een rij moeten en dat de enige overgebleven mogelijkheid nog was.

Inge YIpenburg en Patrick Stoof zouden omgedraaid kunnen worden.

Wat me verder opvalt is dat er bijna overal een land en een mol tegenover elkaar staan. alleen op het stukje tussen Johan en P1/P2 is dit niet het geval. Hier krijg je DR - Colombia, 20e mol - patrick stoof en canada - oregon
Dank, ik weet zo nog niet waar Buddy was gestart. Susan Visser en Kees Tol liggen ver uit elkaar. Hong Kong/Filipijnen en Noord-Ierland/Jordanië zijn bij elkaar in de buurt. Het lijkt me dat het startpunt niet onbelangrijk is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #73 Gepost op: 2-02-2020, 19:51:20 »
Dat bedoel ik "bepaalde wegen". Ik dacht eerst ook dat het alleen ging om de eindbestemming maar ben daar door de woorden "bepaalde wegen" vanaf gestapt. We merken het wel tijdens de reünie. Alles is mogelijk, niets is wat het lijkt. Ik ben wel blij dat je ook het gevoel hebt dat alleen de juiste eindlocatie voldoende kan zijn.
Alleen een juiste eindbestemming ? Dat is niet juist. De kaarten gaven de juiste wegen aan en de eindbestemming. Dat de volgorde van de wegen niet zo belangrijk is okee, als er maar doorheen gereden was op weg naar de parkeerplaats.

Nathan verdenkt Mil en zet haar op een slechte molpositie.

Alle auto's zijn op de door Johan en Rob aangegeven parkeerplaats geëindigd.
Het is heel vreemd dat Rob zegt dat hij de wegen net aan Nathan heeft doorgeven, en dat dit bericht niet ontvangen is. Het zat wel goed met de porto discipline.  ::ohno::
Rob heeft niet gecontroleerd of zijn bericht ontvangen is. We zien drie kandidaten wachten op instructies tijdens de porto storing en Rob staat een dansje te doen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 19:57:42 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #74 Gepost op: 2-02-2020, 20:02:04 »
Alleen een juiste eindbestemming ? Dat is niet juist. De kaarten gaven de juiste wegen aan en de eindbestemming. Dat de volgorde van de wegen niet zo belangrijk is okee, als er maar doorheen gereden was op weg naar de parkeerplaats.
Of die volgorde niet belangrijk is, daarover verschillen hier in dit topic de meningen. Zelf twijfel ik daar nog over.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #75 Gepost op: 2-02-2020, 20:30:48 »
Buddy was de chauffeur. Hij parkeerde de auto in P3, en dat is goed.

Dat corrigeren hebben we niet gezien in de uitzending, dus: of productie wil niet onnodig Rob verdacht maken, het was niet interessant, geen bruikbaar filmmateriaal, of Buddy heeft niet gecorrigeerd maar heeft de opdracht wel goed uitgevoerd > parkeren op P3. Maar als voorwaarde was de route naar P3 telt ook mee (maak ik op uit Rik's verhaal aan het eind van de opdracht), dan heeft de actie van rob toch een staartje.
Ga ik me nu gooien op de plattegrond...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #76 Gepost op: 2-02-2020, 20:39:06 »
Dat corrigeren hebben we niet gezien in de uitzending, dus: of productie wil niet onnodig Rob verdacht maken, het was niet interessant, geen bruikbaar filmmateriaal, of Buddy heeft niet gecorrigeerd maar heeft de opdracht wel goed uitgevoerd > parkeren op P3. Maar als voorwaarde was de route naar P3 telt ook mee (maak ik op uit Rik's verhaal aan het eind van de opdracht), dan heeft de actie van rob toch een staartje.
Ga ik me nu gooien op de plattegrond...
Eis route maak ik uit op "bepaalde wegen" maar ik ben er niet zeker van. Succes, ik ben benieuwd naar jouw conclusie.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #77 Gepost op: 2-02-2020, 20:53:14 »
Update mbt tot de plattegrond

-startlocaties
-Route per auto en wie er in reed

Edit:
Wat me opvalt is dat alle nummerborden beginnen met een A alleen eentje met een S. Kan er verder nog niks mee maar valt gewoon op.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2020, 21:02:32 »
Edit:
Wat me opvalt is dat alle nummerborden beginnen met een A alleen eentje met een S. Kan er verder nog niks mee maar valt gewoon op.
Het enige wat ik hiervan kan maken is dat het muziek teken mol in tonen vaak wordt uitgesproken als 's' (bes, es) en Rob is muzikant.

Heeft helemaal niks met de opdracht te maken, maar goed het is het eerste wat in mij opkomt  ::rofl::

Mooie plattegrond btw!
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2020, 21:10:18 »
Wat fijn die plattegrond! Dank Enermol  ::bravo::

Wat mij opvalt is dat niet alle mollen in de opdracht verwerkt lijken te zijn, zoals onze befaamde George. Zit hier een hint? Ik ben op zoek naar een hint tussen de jaartallen, oud mollen etc. Vermoed echt dat hier een rode draad uitkomt maar ik deze nu nog niet zie  ::rofl::
Meer L