Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49285 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2020, 19:05:51 »
Bij de executie van aflevering 3 benoemde Rik wat het totaalbedrag was dat verdiend had kunnen worden tot dan toe. Daaruit kon je als kijker ook afleiden dat het theeservies 2700 euro waard was en deze opmerking van Rik had de productie er niet uit kunnen monteren. Ik vind het dus geen verdachtmaking van Nathan dat de waarde van het theeservies gewoon getoond is bij de aanvang van Thee Pot.. de molloten waren er zelf wel achter gekomen tenslotte hoe veel dat theeservies waard is door alle bedragen die tot dan toe in de opdrachten verdiend hadden kunnen worden bij elkaar op te tellen en te vergelijken met het totaalbedrag dat Rik noemde (17800 euro). Verder had het Nathan alleen maar verdachter gemaakt als niet expliciet in beeld was getoond hoe veel er verdiend zou kunnen worden met Thee Pot (waarom zou je zoiets tenslotte verbergen terwijl normaal gesproken altijd in beeld te zien is wat er maximaal verdiend kan worden met een opdracht, al helemaal als je dit bedrag ook kan afleiden uit wat Rik bij de executie zei tenslotte?).

Verder is het al vaker hier gepost, maar vlak voordat mol Merel bij Op Treden zeer opvallend haar keuze om voor de 30 minuten te gaan tijdens het maken van een groepsbeslissing wilde doordrammen zei Sarah in een biecht: ik ga goed opletten want ik denk dat de mol sowieso voor 30 minuten gaat kiezen..
Vind dus die biecht van Buddy dat je de mol aan het werk kon zien bij het kiezen tussen het theeservies en het geld vrij nietszeggend. Het kan ook zo zijn dat de regie met deze biecht gebruik wilde maken van omgekeerde psychologie (wat ze vorig jaar wellicht ook met Sarahs biecht over Merel geprobeerd hebben: mol Merel koos toen zeer opvallend voor 30 minuten, maar omdat kandidaat Sarah in een biecht benadrukte dat de mol die keuze zou maken, maakte dat Merels actie net iets minder verdacht voor sommige kijkers wellicht.. tenminste, aanvankelijk dacht ikzelf in ieder geval door Sarahs biecht dat Merel dan wel niet de mol zou zijn).

Even los van wat de regie ons allemaal wel/niet wijs probeert te maken.. die spanning die je zag vlak voor, tijdens en nadat Nathan de knoop doorhakte om voor 1500 euro te gaan was 100% echt. Deze actie blijft vreemd voor een kandidaat en door zijn actie werd 1200 euro uit de pot gehouden. Wat mij betreft is dat veel belangrijker dan speculatie over wat de regie ons wel niet allemaal zogenaamd wijs probeert te maken.
Kan net zo goed spanning zijn van een fanatieke kandidaat met teamspirit die zich irriteert aan het gemol van mensen die willen gokken, helemaal van Mil die hij verdenkt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #61 Gepost op: 8-02-2020, 03:58:40 »
Ja, dat is precies mijn gedachte! Alles was goed gemonteerd, maar er stond geen stroom op. Vandaar die groene ontploffing aan het eind. Maar dan vind ik het wel sterk gesteld dat Nathan daarvoor verantwoordelijk was. Waarom niet Mil? Die stuurt Nathan weg en laat Leonie met het kastje aan de slag gaan. Scharrelt zelf wat rond, alle tijd om ergens een stekker uit te trekken.

Omdat ik het idee heb (maar goed ik kan dat mis hebben) dat het om het knopje gaat. Leonie raakt een beetje in paniek en denkt niet meer goed na. Mil richt zich erg op de draden. En als ik het me goed herinner staat Nathan aan de kant van de knop en legt de instructies weg. Mocht het om de stekker gaan, loopt Nathan meer met die draden te rommelen. En we zien hem in beeld een stekker los weg leggen alsof het een geweldige prestatie is en een trap op rennen. iedereen lijkt er vanuit te gaan dat hij een andere stekker ging halen ofzo maar dat zien we op geen enkele manier terug.

Citaat
Er is inderdaad nog iemand in de hovercraft, op het moment dat Buddy en Rob weer instappen. Maar die persoon zit niet. Hij staat, en beweegt zich naar de achterkant. Het lijkt mij een cameraman of iemand van de crew die zich klaarmaakt voor de rit. Je ziet alleen een schouder en een arm, als het een kandidaat is zou dat (mouwloos t-shirt tot over de schouder) Claes kunnen zijn.
Je hebt gelijk: het is niet 100% zeker dat dit een foutieve wissel was van Buddy en Rob. Maar ik vind dat toch wel het waarschijnlijkst, want een kandidaat zal zich toch eerst bij Buddy en Rob bij het bord willen voegen voordat hij instapt. En als hij wel al is ingestapt, rustig zitten wachten op vertrek.

Zal zo nog eens kijken maar ik kreeg de indruk dat het een mouwloos shirt was zoals Nathan aan had en hetzelfde figuur wat hij heeft.

Citaat
De eerste helft van je verhaal ga ik met je mee. Maar na het vuurwerk haak ik af. Bij het servies ben ik Nathan voorzichtig gaan afstrepen, de tijd zal het leren of dat terecht was of niet.

Bij het servies zeg ik ook dat ik het geniaal zou vinden. Vond het moeilijk om er echt iets uit te halen. Dat is bij vrijwel alle opdrachten zo (voor mij althans). Er is niet echt iets te zien dus het wordt veel theoretiseren.

Waarom heb je hem voorzichtig afgestreept bij het servies?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #62 Gepost op: 8-02-2020, 07:20:03 »
Omdat ik het idee heb (maar goed ik kan dat mis hebben) dat het om het knopje gaat. Leonie raakt een beetje in paniek en denkt niet meer goed na. Mil richt zich erg op de draden. En als ik het me goed herinner staat Nathan aan de kant van de knop en legt de instructies weg. Mocht het om de stekker gaan, loopt Nathan meer met die draden te rommelen. En we zien hem in beeld een stekker los weg leggen alsof het een geweldige prestatie is en een trap op rennen. iedereen lijkt er vanuit te gaan dat hij een andere stekker ging halen ofzo maar dat zien we op geen enkele manier terug.
Het blijft moeilijk om hier iets uit te halen. Als het goed is, zit die knop in het kastje zelf, toch? Dat leid ik af uit het feit dat Rob zegt: de knop moet aan! En dan meteen het kastje induikt. Op het eind bij het controleren zie ik alleen Mil en Leonie in beeld, Mil met de instructies in haar hand. Dus hoe Nathan een rol kan hebben gespeeld bij de knop, is mij niet duidelijk. Wat die stekker betreft: als Nathan die neerlegt, trekt iemand die buiten beeld blijft het snoer naar zich toe. De suggestie in de montage dat Nathan alleen is, klopt niet. Dus Nathan kan die trap wel oprennen, maar als dat een verdachte actie is, ziet degene die bij hem is dat meteen. Dus ik denk dat is overlegd dat hij even moet gaan kijken of daar iets te zien is.
Zal zo nog eens kijken maar ik kreeg de indruk dat het een mouwloos shirt was zoals Nathan aan had en hetzelfde figuur wat hij heeft.
Nathan had ook een mouwloos shirt aan, maar met dunne bandjes. Ik meen een T-shirt met afgeknipte mouwen te zien, zoals alleen Claes die droeg. Maar ik vind het dus meer waarschijnlijk dat het iemand van de crew was.
Bij het servies zeg ik ook dat ik het geniaal zou vinden. Vond het moeilijk om er echt iets uit te halen. Dat is bij vrijwel alle opdrachten zo (voor mij althans). Er is niet echt iets te zien dus het wordt veel theoretiseren.

Waarom heb je hem voorzichtig afgestreept bij het servies?
Omdat ik het niet handig vind dat hij als Mol al bij het servies staat, als het laatste stuk nog moet komen. Dan had hij beter onderweg nog naar een ander kannetje kunnen zoeken (of dat nou te vinden was of niet), en bijdragen aan de discussie mocht iemand met dat betwiste kannetje aan komen zetten. Of zich ergens onderweg opstellen, zoals de anderen deden. Ik vind de mensen in die laatste discussie (met name Rob en Mil) dus verdachter. Daarnaast heb ik - maar hierover is het forum nogal verdeeld - grote vraagtekens bij hoe de twist in beeld is gebracht door de montage. Alles, d.w.z. de knip, nauwelijks protest, en de biechten van Buddy, Mil en Nathan zelf, wijst er voor mij op dat Nathan hier verdachter wordt neergezet dan hij was.
Met hoe het bij Porseleinen kast ging, kreeg ik dat gevoel opnieuw. En nog sterker bij Verkeer(d), waar hij als penningmeester een erg opvallende rol krijgt, terwijl hij daar m.i. als Mol nauwelijks voordeel uit kan halen. Verder noemen jij en anderen de nodige punten op die ik wel sterk vind, maar als ik het als Nathan = kandidaat probeer te verklaren lukt dat meestal ook wel.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 07:35:43 door Newbie2 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #63 Gepost op: 8-02-2020, 12:49:21 »
Volgens Rob zijn Nathan en hijzelf niet de Mol.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #64 Gepost op: 8-02-2020, 15:05:20 »
Volgens Rob zijn Nathan en hijzelf niet de Mol.

Wij van wc-eend adviseren wc-eend    :)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2020, 15:10:26 »
Wij van wc-eend adviseren wc-eend    :)

 ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2020, 17:14:51 »
Ook weer mooi overzicht / duel :D

Heel benieuwd naar wat er vanavond bij gaat / kan komen  ::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2020, 17:59:56 »
Het blijft moeilijk om hier iets uit te halen. Als het goed is, zit die knop in het kastje zelf, toch? Dat leid ik af uit het feit dat Rob zegt: de knop moet aan! En dan meteen het kastje induikt. Op het eind bij het controleren zie ik alleen Mil en Leonie in beeld, Mil met de instructies in haar hand. Dus hoe Nathan een rol kan hebben gespeeld bij de knop, is mij niet duidelijk. Wat die stekker betreft: als Nathan die neerlegt, trekt iemand die buiten beeld blijft het snoer naar zich toe. De suggestie in de montage dat Nathan alleen is, klopt niet. Dus Nathan kan die trap wel oprennen, maar als dat een verdachte actie is, ziet degene die bij hem is dat meteen. Dus ik denk dat is overlegd dat hij even moet gaan kijken of daar iets te zien is.

De knop zit in het kastje zelf idd. Heb net even terug gekeken (en krijg heel irritant bij elk filmpje eerst twee reclames door te worstelen ineens). We zien Mil in het laatste beeld van deze groep met een blad in de hand waar een deel van de bedrading op staat. Niet die waar op staat welke knop je ter controle aan moet zetten, die lijkt Nathan eerder te hebben weggelegd. Maar goed, het blijft bij theoretiseren, we zien het feitelijk niet in beeld.

De kabels interpreteren we anders. Zijn kabel ligt deels op een trap, ik denk dat hij daarom terug schuift (meer gewicht op de trap dan het platte vlak) als hij de stekker los laat en dat hij alleen is daar. Maar het kan net zo goed dat Mil ergens achter hem staat. Alleen Leonie zal er niet bij zijn daar.

Citaat
Nathan had ook een mouwloos shirt aan, maar met dunne bandjes. Ik meen een T-shirt met afgeknipte mouwen te zien, zoals alleen Claes die droeg. Maar ik vind het dus meer waarschijnlijk dat het iemand van de crew was.

Verhip je hebt gelijk, die heb ik door elkaar gehaald. En die in de boot lijken de randen rafelig, bij Claes waren ze glad. Zal dus toch iemand van de crew zijn waarschijnlijk. Denk wel dat er is gemonteerd of het niet wisselen is wel erg dom.

Citaat
Omdat ik het niet handig vind dat hij als Mol al bij het servies staat, als het laatste stuk nog moet komen. Dan had hij beter onderweg nog naar een ander kannetje kunnen zoeken (of dat nou te vinden was of niet), en bijdragen aan de discussie mocht iemand met dat betwiste kannetje aan komen zetten. Of zich ergens onderweg opstellen, zoals de anderen deden. Ik vind de mensen in die laatste discussie (met name Rob en Mil) dus verdachter. Daarnaast heb ik - maar hierover is het forum nogal verdeeld - grote vraagtekens bij hoe de twist in beeld is gebracht door de montage. Alles, d.w.z. de knip, nauwelijks protest, en de biechten van Buddy, Mil en Nathan zelf, wijst er voor mij op dat Nathan hier verdachter wordt neergezet dan hij was.
Met hoe het bij Porseleinen kast ging, kreeg ik dat gevoel opnieuw. En nog sterker bij Verkeer(d), waar hij als penningmeester een erg opvallende rol krijgt, terwijl hij daar m.i. als Mol nauwelijks voordeel uit kan halen. Verder noemen jij en anderen de nodige punten op die ik wel sterk vind, maar als ik het als Nathan = kandidaat probeer te verklaren lukt dat meestal ook wel.

Ik lees daar niet zoveel in, dat ze bij de serviesdoos staan als Johan met het kannetje komt aan vliegen. Eerder vreemd dat Nathan degene die het hardst kan rennen het niet doet maar Johan, de meest onhandige met niet de beste conditie.

Je kan prima redeneren dat Nathan met het pakken van het geld wel erg verdacht in beeld wordt gezet. Than again heb ik veel mensen om me heen die Nathan daarmee juist kandidaats vinden omdat hij voor het de zekerheid ging en niet het geld wilde vergokken zoals bv Mil. Zij zien het dus andersom, Mil verdacht dat ze wilde gokken en Nathan die er een stokje voor stak. Ik redeneer dat ze de beslissing wel moesten laten zien en hebben gedacht dat dit in elk geval twee kanten op geïnterpreteerd kon worden.

Als penningmeester die het spel mag verdelen (bedoeld als hint?), heeft een Mol een zeker voordeel. Juist omdat Buddy als enige probeert een positie af te dwingen (en die verdenkt ik weinig) en de rest niet en hij slimme Mil een rol van weinig betekenis geeft en Johan op een sleutelpositie zet, vind ik hem mols daar.

Leuk trouwens dit soort gesprekken, stelt zeker een en ander bij bij mij.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2020, 20:07:45 »
Ojee ik had deze thread helemaal nog niet gezien, ik was deze week zo druk.

Voor mij bepaalt gewoon hoe de kandidaten in het spel staan en Nathan is een open deur qua karakter dus ik sloot hem eigenlijk al meteen uit als mol.

Ook zie ik nu nog steeds weinig verdenking naar hem uitgaan binnen de kandidatengroep. Dat wekt wrevel.

Maar toch ben ik al een tijdje om en dat is puur om het gegeven dat hij buiten het mollen om verder alles doet zoals een mol zou doen; zijn gedrag is kenmerkend.

Omdat hij zo open is zal zich dat heel snel gaan kenmerken nu. Hij kan zich na vanavond, na een week status quo, niet meer verschuilen achter een grote groep kandidaten. Ik voorzie een snelle verschuiving.

Het zal zeer moeilijk worden voor de edit nog langer te verhullen dat Nathan de mol is. Dit is wat ik denk en waarom vanavond zo belangrijk is. De definitieve bevestiging.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2020, 20:12:40 »
Ook ik denk dat we vanavond een stuk wijzer gaan worden. Maar of Nathan nu naar voren zal komen als MOL, ik betwijfel het nog steeds. Sluit hem niet uit, maar toch niet overtuigd nog.

Offline Annini

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2020, 21:04:35 »
Nathan is de mol niet volgens mij. Hij vindt geen enkele letter. Dat zou de mol toch niet doen die zou letter vinden maar niet meer weten waar het lag.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2020, 21:05:35 »
Waarschijnlijk zat er een geheime hint in waar Rob de juiste antwoorden invult bij opdracht 1 van aflevering 5, allemaal kandidatennamen moesten ze invullen, (Windmolen= Miljuschka, Johan Vermeer voor Johan). De mol als hulpje van de regie moet dit wel in beeld laten zien voor de ontknopingsaflevering.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2020, 21:38:23 »
Nathan is de mol niet volgens mij. Hij vindt geen enkele letter. Dat zou de mol toch niet doen die zou letter vinden maar niet meer weten waar het lag.

Lijkt mij ook. Plus: zichzelf uitschakelen in de eerste opdracht en vooral voor het geld kiezen in het park.

Wat mij betreft wint Rob dit duel. Al weet ik niet 100% zeker dat hij de mol is.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2020, 00:12:29 »
Hmmm, wat mij betreft was deze aflevering 3 pluspunten voor Rob...
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2020, 00:41:26 »
Hmmm, wat mij betreft was deze aflevering 3 pluspunten voor Rob...

Dus opnieuw je onderschrift aanpassen?  ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #75 Gepost op: 9-02-2020, 01:16:24 »
Dus opnieuw je onderschrift aanpassen?  ;)
Ik ga er nog even over nadenken of ik die overstap al durf te maken, of toch nog even bij Nathan blijf. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #76 Gepost op: 9-02-2020, 04:54:42 »
Poeh. Ik zat echt goed vast in de Nathan tunnel maar dat lijkt na vandaag ineens minder houdbaar te zijn. Of Nathan heeft besloten een aflevering onmols te doen, alle verdenkingen van zich af te gooien en er een feestje hints van te maken.

Hij stapt over de lijn in beeld en geluid (hoewel ik dat nog als foutje van een mol of kandidaat kan zien, hij komt heel lullig met een stukje van zijn hoofd in die straal)
Hij zegt dat hij aan de kant komt te staan bij de letteropdracht (en waarom zou de mol dat doen?)
Beiden opdrachten zet hij zichzelf dus buitenspel

Het gaan voor het geld en niet de wandeling in het park, kan ik in theorie nog wel iets van maken. Namelijk Rik zegt dat hij rechtsaf mag maar we zien hem niet ook werkelijk rechtsaf slaan. Wellicht ging hij toch het park in om even lekker ongestoord met zijn naam te waaieren.  ::zwaai::

Rob daarentegen is iets meer aan te wrijven. Bij beeld en geluid lijkt hij het goed te doen en haalt een wit voetje bij de anderen. Maar de opdracht van het computerspelletje houdt hij iedereen aan het spelen terwijl de opdracht al geslaagd was. Hij houdt zo mensen weg van de andere opdrachten. Bij de vragen op de beeldschermen geeft hij drie goede antwoorden achter elkaar (en daar zit wellicht een hint in) maar vervolgens stokt het blijkbaar, de opdracht faalt.

Bij de letteropdracht denk ik dat het meest mols is om veel letters te vinden en daarna zogenoemd geen clue meer te hebben waar ze stonden om het geld op te halen. Dat geld zeker voor de M, de eerste letter die ze al snel vonden. Rob zit in die groep.

Flauw is wel dat we precies van Rob én Nathan als enige niets van hun naam zien. We zien wel dat Rob een stukje Tai Chi mee staat te doen en de vrouwen dirigeert de waaiers open te klappen.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #77 Gepost op: 9-02-2020, 05:29:09 »
Flauw is wel dat we precies van Rob én Nathan als enige niets van hun naam zien. We zien wel dat Rob een stukje Tai Chi mee staat te doen en de vrouwen dirigeert de waaiers open te klappen.

Robs naam in het Chinees is wel ondersteboven op de lessenaar te zien (op 37:19).

EDIT: Zijn naam 罗本 vinden we eveneens terug @47:16 in de zin 罗本在谁是臥底 (=Rob in wie is de mol).

EDIT2: Voor de volledigheid van dit molduel-topic:
Als ik de Chinese karakters juist interpreteer, is ook Nathans Chinese naam 内森 voorzichtig te onderscheiden achter de waaier van Rob. Twee seconde eerder @47:14 is die achterste waaier heel kort geheel in beeld (zie 3de foto hieronder):内森在谁是臥底 (=Nathan in wie is de mol).

Ik verwacht overigens dat het werkelijke molduel zal plaatsvinden tussen Rob en Mil (uiteraard met Rob als de uiteindelijke mol  :-X).
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 05:21:38 door Vl4d »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #78 Gepost op: 9-02-2020, 21:58:56 »
Wij van wc-eend adviseren wc-eend

Misschien heeft ie wel gelijk...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #79 Gepost op: 10-02-2020, 05:49:22 »
Robs naam in het Chinees is wel ondersteboven op de lessenaar te zien (op 37:19).

EDIT: Zijn naam 罗本 vinden we eveneens terug @47:16 in de zin 罗本在谁是臥底 (=Rob in wie is de mol).

EDIT2: Voor de volledigheid van dit molduel-topic:
Als ik de Chinese karakters juist interpreteer, is ook Nathans Chinese naam 内森 voorzichtig te onderscheiden achter de waaier van Rob. Twee seconde eerder @47:14 is die achterste waaier heel kort geheel in beeld (zie 3de foto hieronder):内森在谁是臥底 (=Nathan in wie is de mol).

Ik verwacht overigens dat het werkelijke molduel zal plaatsvinden tussen Rob en Mil (uiteraard met Rob als de uiteindelijke mol  :-X).

Oew, dankjewel.

Misschien kunnen we het zien als hint, dat Rob in beeld staat achter de waaier 'Rob in wie is de mol'?