Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49544 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #160 Gepost op: 16-02-2020, 15:11:59 »
Nou.. waarom zou je als kandidaat liegen? Daarnaast is dit in combinatie met dat Rob zelf de sleutelpositie greep en dat Nathan mingeld pakte ondanks dat hij goede instructies kreeg ongelofelijk verdacht.


Wel Buddy liegt dit hele spel zowat alles bij elkaar.. Dus ik weet het niet waarom kandidaten dit doen?  ::vergroot::

En daarnaast kan er niet bewezen worden dat Nathan buiten beeld toch een ander kaartje nam? En wat heeft Rob dan precies gedaan? Rat op een andere plaats gehangen en een ander kaartje in de plaats gehangen? Er werd hier op het forum toch ook geopperd dat het kaartje met Heinz mingeld opleverde?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #161 Gepost op: 16-02-2020, 15:14:14 »
Hm.. dat was mij echt niet opgevallen Spacycolours  ::vergroot::

Ik blijf ff uit tunnels in t algemeen denk .. word beetje paranoid   ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #162 Gepost op: 16-02-2020, 15:16:01 »



Ik zie toch duidelijk verschil? Bij de eerste is de vogelpoep onder het derde raampje van links, en bij die laatste is het onder het tweede raampje.

Die deur tegenover deze deur was de deur waar Rat aan hing maar die zie je als Buddy in die ruimte is niet in beeld. Hoe dan ook... wat we wel zeker weten is dat Rob op plekken is geweest die hij niet doorgegeven lijkt te hebben aan de rest (wat te zien is aan de getekende plattegrond nadat Rob naar buiten komt... ook zie je dat daarop een lijntje is getekend naar de plekken waar Rob zogenaamd is geweest.... en dat lijntje strekt zich niet uit naar die plek waar we hem zagen rennen in dat screenshot.. als kandidaat lieg je niet over zoiets).

Edit: heb nog even teruggekeken en het is dezelfde ruimte sowieso. Je kan ook tot die conclusie komen als je de getekende plattegrond bestudeert nadat Buddy uit het dorp is gekomen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 15:18:03 door Saskiaax95 »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #163 Gepost op: 16-02-2020, 15:17:31 »
Was er niet allang ergens langsgekomen dat de plek waar Nathan die envelop pakt een andere is dan die plek waar je Buddy ziet lopen? Iets met een stenen muur vs. een houten muur.

Ik wil echt best doorslaggevend bewijs hebben dat Rob enveloppen heeft verplaatst zodat ik eindelijk kan stoppen met twijfelen, maar ik zie hier toch echt met geen mogelijkheid het onomstotelijk bewijs in :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #164 Gepost op: 16-02-2020, 15:22:28 »
Wat ik wel heel mols vind was dat Rob met nog maar een paar seconden op de klok, nog even heel 'heroïsch' precies op tijd terug is.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #165 Gepost op: 16-02-2020, 15:49:32 »
Hoe dan ook... wat we wel zeker weten is dat Rob op plekken is geweest die hij niet doorgegeven lijkt te hebben aan de rest (wat te zien is aan de getekende plattegrond nadat Rob naar buiten komt... ook zie je dat daarop een lijntje is getekend naar de plekken waar Rob zogenaamd is geweest.... en dat lijntje strekt zich niet uit naar die plek waar we hem zagen rennen in dat screenshot.. als kandidaat lieg je niet over zoiets).

Kan het niet zo zijn dat Rob hier snel terug rende om op tijd terug te zijn en daarom niks over die kamer heeft gezegd? Of zou hij er dan ook langsgekomen moeten zijn bij zijn start? Blijft sowieso vreemd dat hij zoveel tijd verbruikt heeft en minder ver kwam dan bv. Leonie die nog meer dan een minuut over had.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #166 Gepost op: 16-02-2020, 15:52:16 »
Die deur tegenover deze deur was de deur waar Rat aan hing maar die zie je als Buddy in die ruimte is niet in beeld. Hoe dan ook... wat we wel zeker weten is dat Rob op plekken is geweest die hij niet doorgegeven lijkt te hebben aan de rest (wat te zien is aan de getekende plattegrond nadat Rob naar buiten komt... ook zie je dat daarop een lijntje is getekend naar de plekken waar Rob zogenaamd is geweest.... en dat lijntje strekt zich niet uit naar die plek waar we hem zagen rennen in dat screenshot.. als kandidaat lieg je niet over zoiets).

Edit: heb nog even teruggekeken en het is dezelfde ruimte sowieso. Je kan ook tot die conclusie komen als je de getekende plattegrond bestudeert nadat Buddy uit het dorp is gekomen.

Aha! Vandaar de verwarring over ooghoogte!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #167 Gepost op: 16-02-2020, 16:09:03 »
Kan het niet zo zijn dat Rob hier snel terug rende om op tijd terug te zijn en daarom niks over die kamer heeft gezegd? Of zou hij er dan ook langsgekomen moeten zijn bij zijn start? Blijft sowieso vreemd dat hij zoveel tijd verbruikt heeft en minder ver kwam dan bv. Leonie die nog meer dan een minuut over had.

Nee, hij had echt iets over die kamer moeten zeggen aangezien hij zelfs al een kamer verder was gelopen!
Buddy zegt ook wanneer hij aan de beurt is dat hij een nieuwe ruimte gaat verkennen.. die ruimte waar Rob al doorheen was gerend dus... dat was helemaal geen nieuwe dus. Verder is het inderdaad vreemd dat Rob zoveel tijd verbruikt heeft en (in beeld) niet ver kwam, wat alleen maar extra bewijs aanlevert voor de hypothese dat hij op plekken is geweest waar hij niets over heeft gezegd (en hij kan dus enveloppen omgeruild/verduisterd hebben). Lukie4 moet daar ook ergens geweest zijn en die hebben de kandidaten niet eens gevonden. Case closed wat mij betreft.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #168 Gepost op: 16-02-2020, 16:13:28 »
Mja alles wijst er op. Ik zou het wel een flauwe molactie vinden. Gewoon wat envelopjes verhangen / verstoppen en klaar ben je.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #169 Gepost op: 16-02-2020, 16:15:13 »
Mja alles wijst er op. Ik zou het wel een flauwe molactie vinden. Gewoon wat envelopjes verhangen / verstoppen en klaar ben je.

Naja, buiten beeld om de juiste envelop voor een foute envelop omwisselen is een beetje van hetzelfde niveau toch?  :P Het levert waarschijnlijk allebei wel leuke beelden op voor in aflevering 10.  ;D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #170 Gepost op: 16-02-2020, 16:16:55 »
Was er niet allang ergens langsgekomen dat de plek waar Nathan die envelop pakt een andere is dan die plek waar je Buddy ziet lopen? Iets met een stenen muur vs. een houten muur.

Ik wil echt best doorslaggevend bewijs hebben dat Rob enveloppen heeft verplaatst zodat ik eindelijk kan stoppen met twijfelen, maar ik zie hier toch echt met geen mogelijkheid het onomstotelijk bewijs in :P

Ja, die mensen van dat blog zitten ernaast. Ze hebben te ver ingezoomd en teveel afgesneden van het screenshot van Nathan om dit in beeld te krijgen, maar hier zie je het hele shot:

Met andere woorden; hun hele smoking gun is niet correct. Die envelop van Rat hing er al die tijd wél gewoon. De foto met Buddy is op een andere plek. Weet ik omdat Buddy voor mijn envelop (Nat007) staat daar, terwijl Nathan voor de envelop van Rat staat. Je kunt zien dat het twee verschillende locaties zijn aan de specifieke ruitjespatronen die anders zijn, evenals de ruiten aan de zijkanten van de deur.

Maar goed, wat dan wel in Robs richting zou kunnen spreken is dat 'ie blijkbaar wel op die locatie is geweest, maar dat niet duidelijk heeft doorgegeven aan de groep. Mwah, geen doorslaggevend bewijs van zijn molschap denk ik zelf. Hij had een hoop eerste indrukken en je kunt zelfs nog zo ver gaan dat 'ie nog altijd de mol zou kunnen spelen, om de verdenkingen op zich gericht te houden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #171 Gepost op: 16-02-2020, 16:17:15 »
Nee, hij had echt iets over die kamer moeten zeggen aangezien hij zelfs al een kamer verder was gelopen!
Buddy zegt ook wanneer hij aan de beurt is dat hij een nieuwe ruimte gaat verkennen.. die ruimte waar Rob al doorheen was gerend dus... dat was helemaal geen nieuwe dus. Verder is het inderdaad vreemd dat Rob zoveel tijd verbruikt heeft en (in beeld) niet ver kwam, wat alleen maar extra bewijs aanlevert voor de hypothese dat hij op plekken is geweest waar hij niets over heeft gezegd (en hij kan dus enveloppen omgeruild/verduisterd hebben). Lukie4 moet daar ook ergens geweest zijn en die hebben de kandidaten niet eens gevonden. Case closed wat mij betreft.
Dekay's closed.  :D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #172 Gepost op: 16-02-2020, 16:17:53 »
Naja, buiten beeld om de juiste envelop voor een foute envelop omwisselen is een beetje van hetzelfde niveau toch?  :P Het levert waarschijnlijk allebei wel leuke beelden op voor in aflevering 10.  ;D

Ja, maar dan verdien je het in mijn ogen omdat de groep jou die belangrijke positie heeft gegeven.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #173 Gepost op: 16-02-2020, 16:30:05 »
Je kunt zien dat het twee verschillende locaties zijn aan de specifieke ruitjespatronen die anders zijn, evenals de ruiten aan de zijkanten van de deur.


Buddy staat inderdaad niet voor de deur waar Nathan Rat pakt, maar je hoort Buddy ook de naam Rat opnoemen terwijl hij bij de deur staat waarvoor Nat007 aan een paal hangt. Rat is dus in diezelfde ruimte als Nat007, maar niet bij die deur die je dan bij Buddy in beeld ziet. Als je later op de getekende plattegrond kijkt zie je dat Rat tegenover Nat007 te vinden is... dus de plek waar Nathan Rat pakt is de deur tegenover de deur waarnaast Nat007 hing. Die ruimte waar Rob dus in dat screenshot doorheen rent is de ruimte waar Rat in is te vinden (en uit dat screenshot blijkt dat hij al verder gelopen was dan die ruimte zelfs, aangezien hij vanuit een andere deur de ruimte in rent dan de deur waarmee Buddy die ruimte binnenkomt).

(Ja, ik blijf het maar herhalen, maar ik heb het idee dat dat nuttig is aangezien hier nog steeds veel verwarring over lijkt te zijn.  ::rofl::)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #174 Gepost op: 16-02-2020, 16:33:08 »
Of Rob heeft enveloppen verwisseld (ik zie op het forum veelvuldig staan dat het fout is gegaan bij Rat, maar ik leid juist af uit de beelden dat het fout gegaan moet zijn bij Heinz... aangezien Rik uit de envelop die onder de andere envelop leek te liggen (die dus het eerste is binnengebracht door Nathan en Nathan pakte eerst Heinz) mingeld lijkt te pakken. Aangezien Rob Heinz vond en als eerste ging verkennen en Rik zei dat waar de enveloppen met naam eerst hingen van belang was, kan Rob dus prima de enveloppen Heinz en Mollem verwisseld hebben van plek wat ertoe leidde dat Nathan mingeld pakte...). Of Nathan heeft natuurlijk een juiste voor een foute envelop verwisseld buiten beeld.

Het is inderdaad allerminst zeker dat het bij Rat fout is gegaan.

Twee opties:

1) Rat heeft de gehele tijd op dezelfde plaats gehangen (bij de 'rechthoekige' ramen) en er zat zeker plusgeld in.

2) Rob heeft gelijk de Rat-envelop verhangen. Deze gedachte wordt gevoed door het shot waarin we Rob voor de 'vierkante' ramen langs zien rennen, waar het net zo gefilmd is dat we niet kunnen zien of en wat er op de deur achter de pilaar hangt. Zou de productie ons willen geloven dat daar de hele tijd niets gehangen heeft, terwijl in werkelijkheid de Rat-envelop initieel daar hing?

Wat mij opvalt is dat Heinz bij Nathan op een andere plaats hangt dan bij Rob. Bij Rob hangt het kaartje er rechts schuin onder (37:55), bij Nathan er recht onder (47:44). Dit kan een slordigheidje van de productie zijn (zij moesten immers de enveloppen met naam verwisselen voor die zonder naam), maar ook zij weten dat er molloten zijn die alles tot op de seconde en de millimeter uitpluizen. Het kan echter ook werk van Nathan (of van Buddy, Leonie, Miljuschka of Claes) zijn, die buiten beeld de Heinz-envelop met een andere envelop verwisseld heeft. Of zelfs van Rob (die er verdacht lang over deed), die na het eerste shot van Heinz de envelop verwisseld heeft.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 16:42:22 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #175 Gepost op: 16-02-2020, 16:34:58 »
Buddy staat inderdaad niet voor de deur waar Nathan Rat pakt, maar je hoort Buddy ook de naam Rat opnoemen terwijl hij bij de deur staat waarvoor Nat007 aan een paal hangt. Rat is dus in diezelfde ruimte als Nat007, maar niet bij die deur die je dan bij Buddy in beeld ziet. Als je later op de getekende plattegrond kijkt zie je dat Rat tegenover Nat007 te vinden is... dus de plek waar Nathan Rat pakt is de deur tegenover de deur waarnaast Nat007 hing. Die ruimte waar Rob dus in dat screenshot doorheen rent is de ruimte waar Rat in is te vinden (en uit dat screenshot blijkt dat hij al verder gelopen was dan die ruimte zelfs, aangezien hij vanuit een andere deur de ruimte in rent dan de deur waarmee Buddy die ruimte binnenkomt).

(Ja, ik blijf het maar herhalen, maar ik heb het idee dat dat nuttig is aangezien hier nog steeds veel verwarring over lijkt te zijn.  ::rofl::)

Ja maar het argument was dat die envelop van Rat weggehaald was; dat die niet meer in beeld zichtbaar was. En dat is helemaal niet te zien op die screenshots die ze gepubliceerd hebben, omdat het een andere locatie is.

Ik onderkende jouw punt ook, zoals je kon lezen ("Maar goed, wat dan wel in Robs richting zou kunnen spreken is dat 'ie blijkbaar wel op die locatie is geweest (waar Rat dus ook hangt, tegenover die deur waar Buddy voor staat), maar dat niet duidelijk heeft doorgegeven aan de groep. Mwah, geen doorslaggevend bewijs van zijn molschap denk ik zelf.") Maar daar ging het in dat blog niet om
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 16:38:56 door Nat007 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #176 Gepost op: 16-02-2020, 16:55:14 »
Buddy staat inderdaad niet voor de deur waar Nathan Rat pakt, maar je hoort Buddy ook de naam Rat opnoemen terwijl hij bij de deur staat waarvoor Nat007 aan een paal hangt. Rat is dus in diezelfde ruimte als Nat007, maar niet bij die deur die je dan bij Buddy in beeld ziet. Als je later op de getekende plattegrond kijkt zie je dat Rat tegenover Nat007 te vinden is... dus de plek waar Nathan Rat pakt is de deur tegenover de deur waarnaast Nat007 hing. Die ruimte waar Rob dus in dat screenshot doorheen rent is de ruimte waar Rat in is te vinden (en uit dat screenshot blijkt dat hij al verder gelopen was dan die ruimte zelfs, aangezien hij vanuit een andere deur de ruimte in rent dan de deur waarmee Buddy die ruimte binnenkomt).

(Ja, ik blijf het maar herhalen, maar ik heb het idee dat dat nuttig is aangezien hier nog steeds veel verwarring over lijkt te zijn.  ::rofl::)

Merci, duidelijk.  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #177 Gepost op: 16-02-2020, 17:10:46 »
Kan het niet zo zijn dat Rob hier snel terug rende om op tijd terug te zijn en daarom niks over die kamer heeft gezegd? Of zou hij er dan ook langsgekomen moeten zijn bij zijn start? Blijft sowieso vreemd dat hij zoveel tijd verbruikt heeft en minder ver kwam dan bv. Leonie die nog meer dan een minuut over had.

In aflevering 10 exclusieve beelden van Rob die gewoon even ergens staat uit te rusten en dan vlak voor tijd voor het oog van de camera nog even een sprintje trekt.
 ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lauw

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #178 Gepost op: 16-02-2020, 17:34:25 »
Waarom is het de enige optie dat Rob enveloppen gewisseld heeft? Waarom is het geen optie dat Nathan gewoon de inhoud van 1 van de enveloppen heeft verwisseld met een envelop die daar in de buurt hing?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #179 Gepost op: 16-02-2020, 17:39:55 »
Waarom is het de enige optie dat Rob enveloppen gewisseld heeft? Waarom is het geen optie dat Nathan gewoon de inhoud van 1 van de enveloppen heeft verwisseld met een envelop die daar in de buurt hing?

Inderdaad  ::ok::

Het is goed mogelijk dat Rob die envelop van Rat op een andere locatie heeft gehangen, maar niet de enige mogelijke verklaring. Nathan kan ook nog steeds buiten beeld een andere envelop hebben verwisseld met die van Rat. Hangt dus op de 'juiste' plaats, maar omdat de namen nu zijn afgeschermd, komt niemand erachter. Rob pusht voor 1e plaats, maar de mol wil 1e of laatste, en Nathan gaat als laatste. Pas als we hadden geweten voor wlke positie Nathan was gegaan als de groep hem niet op die positie had gezet, kun je met zekerheid iets stellen.