Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49286 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #280 Gepost op: 23-02-2020, 18:40:03 »
Dat is mij vreemd  ::rofl:: ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #281 Gepost op: 23-02-2020, 18:42:47 »
Gevaarlijk, want dat was behoorlijk vroeg in het spel. Als de Mol ook nog wel eens voorzichtig te werk wil gaan.

Klopt. Maar in mijn optiek was ie hier niet voorzichtig. Verre van zelfs, eerder een voortrekkersrol. En dat stoot mij een beetje tegen de borst. Zeker als het om 1200 euro gaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #282 Gepost op: 23-02-2020, 18:42:59 »
Tunnelvisie. Geen ander woord lol.


Ja, inderdaad. En als het straks toch Rob blijkt te zijn, krijgen we de wonderbaarlijke verklaring dat één minuut voor tijd er toch nog geswitcht was en de perfecte score toch geldt.
 >:D

Gelukkig geeft de jaarlijkse eindstand van de WIDM Pool een realistischer beeld.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #283 Gepost op: 23-02-2020, 19:07:28 »
de wonderbaarlijke verklaring dat één minuut voor tijd er toch nog geswitcht was
Niet van mij in elk geval, jij weet dat je daarvan op aan kan ::ok::

Ik ga overal met open vizier in, en ook nog eens met volle bak, maar dat weet iedereen wel van mij :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #284 Gepost op: 23-02-2020, 19:35:56 »
Gevaarlijk, want dat was behoorlijk vroeg in het spel. Als de Mol ook nog wel eens voorzichtig te werk wil gaan.
Ja, ik durf tegenwoordig ook niet meer mensen op één zo'n actie af te schrijven. Want de moderne mol wil nog wel eens JUIST op momenten dat je denkt "in deze situatie zou de mol sowieso optie A kiezen, en iedereen die optie B kiest kunnen we dus afschrijven", dan toch voor optie B gaan, als een investering om door iedereen afgestreept te worden. Dat vergeten we nog wel eens, dat het doel van de mol niet alleen is om zo min mogelijk geld in de pot te brengen, maar ook om onverdacht te blijven, en daarom móet de mol soms ook een opdracht goed doen, vooral op die cruciale momenten.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #285 Gepost op: 23-02-2020, 20:27:05 »
Ja, ik durf tegenwoordig ook niet meer mensen op één zo'n actie af te schrijven. Want de moderne mol wil nog wel eens JUIST op momenten dat je denkt "in deze situatie zou de mol sowieso optie A kiezen, en iedereen die optie B kiest kunnen we dus afschrijven", dan toch voor optie B gaan, als een investering om door iedereen afgestreept te worden. Dat vergeten we nog wel eens, dat het doel van de mol niet alleen is om zo min mogelijk geld in de pot te brengen, maar ook om onverdacht te blijven, en daarom móet de mol soms ook een opdracht goed doen, vooral op die cruciale momenten.

Precies dit had ik in met Thomas en Jan. Ze deden soms slimme dingen, waardoor de groep hun totaal niet in beeld hadden als mol.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #286 Gepost op: 23-02-2020, 20:47:04 »
Heel beknopt:

1.1 N - de mol wil niet liegen over wat hij heeft, want door liegen lijk je meteen al onbetrouwbaar
1.2 R - weinig in beeld maar voegt niets toe in de chaos
1.3 X - beiden even verdacht
2.1 N - Nathan slaagt niet, Rob wel
2.2 X - geen idee, gelijk aan elkaar
2.3 R - langs Afrika rijden
3.1 R - vergeet om te wisselen
3.2 R - minder geld opgehaald dan Nathan
3.3 N - letterlijk gezegd: “dat is ‘m zeker niet” + keuze om € 2700
4.1 R - tuinbroek...
4.2 R - verkeerd voorlezen en iemand in een verkeerde auto laten zitten
4.3 X - geen verschil
5.1 N - af gaan
5.2 N - geen enkele letter vinden en dus geen enkele cent verdienen
5.3 R - kiezen voor een rondje in het park
6.1 R - meet vaak, stuurt verkeerd aan
6.2 N - Rob zegt goede dingen
6.3 X - allebei héél verdacht
7.1 X - we hebben niks aan deze opdracht
7.2 N - geen mingeld hebben en wel plusgeld hebben terwijl het toch niet meetelt
7.3 R - veel foute foto’s maken

Nathan 7 - 9 Rob

Dan komt Rob toch als mol naar boven, terwijl ik denk dat Nathan het is ::rofl::

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #287 Gepost op: 23-02-2020, 21:08:53 »
7.1 - (moeilijk te bepalen)
7.2 N (geen mingeld hebben en wel plusgeld hebben terwijl het toch niet meetelt)
7.3 R (maakte de meeste foute foto's)

Tussenstand: 10-6 voor Rob.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #288 Gepost op: 24-02-2020, 18:33:54 »
Vanaf de damopdracht tot aan de mollotenopdracht verdacht ik Nathan het meest, maar de balans is doorgeslagen naar Rob door het uitstekende speurwerk in het topic van Alles Kenners. Ook ik meen weggetrokken tape te horen wanneer Rob via de porto praat over het kaartje van Heinz. Voor mijn gevoel is het geluid niet een schoen die over de tegels schraapt of zo. Als verkenner heeft het geen zin om aan kaartjes te zitten.

(De situatie deed me overigens terugdenken aan een Vlaamse Mol, toen een geluid de Mol kon verraden:)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #289 Gepost op: 24-02-2020, 18:40:11 »
Wie neemt het geluid van weggetrokken tape op en vergelijkt het? ;D

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #290 Gepost op: 24-02-2020, 18:41:23 »
Wie neemt het geluid van weggetrokken tape op en vergelijkt het? ;D

Jij?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #291 Gepost op: 24-02-2020, 18:43:07 »
Ik zal eens kijken of ik vergelijkbaar tape heb. ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #292 Gepost op: 24-02-2020, 18:46:25 »
Ik zal eens kijken of ik vergelijkbaar tape heb. ::rofl::
Wel op vergelijkbaar materiaal plakken he? Zijn die molenveloppen al binnen?  ;D ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #293 Gepost op: 24-02-2020, 19:06:33 »
Opdracht auto's: Rob alleen iets minder verdacht dan Nathan omdat hij probeert met Buddy mee te denken bij de drie vragen, de rekensom goed voorrekent.
dat vind ik juist verdacht. Rob helpt Buddy met het vormen van een fout antwoord

Citaat
Rob geeft door dat hij bang is dat ze heel veel dezelfde auto's aan het doen zijn en stelt voor daar iets op te verzinnen.
Dit is ook wel verdacht, als ze langer de combinaties blijven doorgeven kan Buddy een beter overzicht maken, hij stuurt hier vanaf, net als Leonie overigens.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 19:21:47 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #294 Gepost op: 24-02-2020, 19:19:56 »
In de app staan ze gelijk nu  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #295 Gepost op: 25-02-2020, 16:33:31 »
@Theovv: Ja, eens. Ik zei het ook al in het opdrachttopic en het Rob-topic, maar in "kleur rijk" valt Rob op door de serieuze kandidaat uit te hangen (waar Mil de weg kwijt is en Nathan de boel ook maar de boel laat en wat grappen gaat maken en Leonie gefrustreerd iets probeert te forceren) die met goede bedoelingen alleen maar de opdracht voor Buddy lastiger maakt.

Het molduel is weer compleet. Zie pagina 1. ::ok::

Mijn puntentelling:

1.1 -
1.2 N (want Mol profileert zich zo snel mogelijk als fanatiek en haalt in dit geval toch weinig binnen)
1.3 - (allebei mogelijke molacties: verkeerd willen parkeren en niet kunnen ontsnappen)
2.1 N (zit in het groepje dat als enige het kastje niet aan de praat krijgt)
2.2 N (R spoort aan te beginnen bellen en lijkt ook degene te zijn die aanspoort naar Rik te gaan. N melkt het helemaal uit hoe fantastisch het is dat ze Rik bereiken)
2.3 R (rijdt puzzelstuk voorbij)
3.1 R (verschuilt zich achter Buddy)
3.2 R (brengt met zijn team minder geld binnen dan team N, heeft mogelijk geld uit envelop gehaald die open lijkt te zijn geweest)
3.3 N (kiest voor 1500 terwijl R voor gokken is)
4.1 R (gooit vazen om en maakt Buddy zenuwachtig door te laten merken dat de groep toekijkt)
4.2 R (leest volgorde verkeerd)
4.3 N (wordt weer eens in de schijnwerpers gezet als ideale kandidaat die voor de groep gaat)
5.1 R (lijkt meer aanwezig dan Nathan zonder echt iets bij te dragen, behalve dan aan Super Mario waarvan ie het spel eerder op pauze had kunnen (laten) zetten, is verrassend goed bezig met foto's die toch niets opleveren)
5.2 R (is betrokken bij het vinden van veel letters maar niet bij het vinden van geld, opnieuw dus: lijkt fanatiek, levert niet direct wat op)
5.3 - (Omdat ik de 250 pakken wel typisch bij Mol Nathan zou vinden passen maar het aan de andere kant toch +250 is en R niets in de pot brengt.)
6.1 - (de 91-fout kan bij beiden gemaakt zijn)
6.2 R (doet waarschijnlijk een poging Mil te laten cashen wat -500 had betekend)
6.3 - (beiden kunnen verantwoordelijk zijn voor de envelop met mingeld al zijn er aanwijzingen dat het bij Rob en Heinz fout ging)
7.1 R (was mollen wel nodig hier? Toch het punt naar R omdat hij serieuze kandidaat lijkt uit te hangen due het met goede bedoelingen juist lastiger maakt voor Buddy)
7.2 N (lijkt duidelijk afwijkende tegenstander te hebben, zijn 200 euro zouden toch niet in de pot gaan(?))
7.3 R (is betrokken bij meer foute foto's dan Nathan en bij nul goede foto's)

Tussenstand Nathan versus Rob = 6-10.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 23:23:22 door Heinz »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #296 Gepost op: 25-02-2020, 16:57:20 »
Top job Heinz.  ::ok::

Opmerkelijk dat Nathan betrokken is bij 3 van de 4 goede foto's van de laatste opdracht. Dat is toch vrij veel.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #297 Gepost op: 25-02-2020, 17:09:55 »
Inderdaad. De hints die naar Nathan gevonden zijn in aflevering 7 vind ik prachtig en de afwijkende tegenstander bij het lasergamen was heel opvallend maar als het om molacties en onmolse acties gaat is aflevering 7 voor mij een bevestiging van Rob als winnaar van dit molduel. (Ik heb de puntentelling nog maar voorzichtig ingevuld.)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #298 Gepost op: 25-02-2020, 17:33:35 »
Mooi gedaan weer Heinz. Vraag me alleen af, ga je er vanuit dat als er geen kandidaten genoemd worden in de opdracht voor de foto, er willekeurig kandidaten op mogen staan? Lijkt mij nogal vreemd en maakt een enorm verschil voor de score van Nathan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #299 Gepost op: 25-02-2020, 17:38:09 »
Ja 3 chinezen met n fototoestel mochten dus geen kandidaten op. En Nathan trekt iedereen hier “gezellig” bij. En dit gaat vaker mis