Auteur Topic: [Aflevering 6] - Voor geen meter  (gelezen 19974 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2020, 10:32:32 »
De combinatie van de muziek en de uitspraak: 'zijn dit alle molloten accounts?' voelde toch een beetje als een Wij zijn niet in Kiev vriend momentje (maar dan wel voor de kandidaten, niet voor de kijker).
Mee eens, maar met de kanttekening dat 't niet uitmaakt voor de uitkomst van de opdracht. Ik ging ook rechtop zitten, maar het was verder geen cruciale informatie, dus toen kon ik weer onderuit zakken.. ;)

Andere hoek ook. Rob staat precies op dezelfde plek op die foto’s.
Maar ook goed om te zien  ::ok::
Jouw nieuwe avatar  ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 10:34:58 door jehnnnycash »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2020, 10:57:59 »
Erg matige aflevering. ::niet-ok::

Opdracht 1: een graanveld en een paar telefoons zoeken, totaal geen spanning. Te makkelijk voor de Mol. Korte opdracht.

Opdracht 2: leuke interactie met de bevolking, maar daar blijft het bij. Wat was wel de goede oplossing? Waarom krijgen we 0 uitleg te zien? Wederom een korte opdracht.

Opdracht 3: mooi eerbetoon naar de Molloten (waar was ik? ;)) maar weer een opdracht met dingen zoeken. Wordt een beetje saai. En alweer een korte opdracht. Ook miste ik hier een woordje van Rik richting de fans, had wel leuk geweest.

Voor een jubileumjaar valt het behoorlijk tegen, jammer toch..

Ik wacht nog steeds op het moment dat ze met Angela, Karel, Pieter-Jan en Art gaan dineren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2020, 11:05:54 »
Of Rob daadwerkelijk Mil wilde laten cashen bij vakwerk is niet helemaal helder. We proberen allemaal de vraag te beantwoorden: wie heeft gedaan? Terwijl de vraag eerst zou moeten zijn... Wat is er gebeurd?

Hoe is Mil daar gekomen? Waarom is Mil in dat vak verdachter dan de mensen die dat geld willen cashen? Zij kiezen allemaal voor 1000+. Ook Rob. Ook Leonie. Ook Nathan. Waarom heeft Rob nooit in een goed vak gestaan? Hoe kan dat? Waarom stond Leonie aan begin en eind in dezelfde hoek terwijl ze moest weten dat dat fout was? Hoe kunnen ze überhaupt zoiets simpels niet oplossen? Waarom mocht Leonie cashen? Waarom cashte Mil niet? Kon de groep weten dat juist zij goed stond en is het verboden?

Kortom... Wat is er daadwerkelijk gebeurd?

Hetzelfde geldt voor het gedoe met de enveloppen. We weten de exacte procedure niet eens. Moesten ze van de oorspronkelijke plaats gehaald worden? Van de plaats waar ze hangen nadat Claes is geweest? Dat maakt nogal een verschil. In het eerste geval heeft Rob een (door hemzelf gekozen) goede positie. In het laatste geval is het een beroerde positie, nog steeds door hemzelf gekozen.

Ik ben het er overigens mee eens, dat het eigenlijk not done is om op 500 te gaan staan. Ik mis alleen wat brokjes informatie voor de definitieve streep door Mil. Waar kwam ze vandaan? Was ze net te laat? Rekende ze erop dat ze mocht cashen? Of is ze gewoon de Mol niet? Aan de andere kant... Claes komt in het goede vak door een wissel met Rob. Waarom zou Rob als Mol dat dan willen?

We zien gewoon het hele seizoen door te weinig om te kunnen zeggen: dàt is er gebeurd. Dan kun je nog van mening verschillen over de uitleg. Maar nu moeten we zelfs de feiten gokken en op basis daarvan gokken wie mogelijk de mol is.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 11:09:20 door Tarballs »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2020, 11:12:53 »
Is dat zo dat Claes goed kwam door een wissel met Rob?
Sowieso kun je als mol denk ik ook bijna niet vermijden dat er iemand goed staat. Wat moet je dan doen. Gaan zeggen nee ik wil niet met jou wisselen terwijl het bekend is dat jullie beide fout staan?
Denk dat zorgen dat niet iedereen goed staat en dat je zelf niet goed staat en eventueel proberen iemand die wel goed staat te laten cashen al lastig genoeg is als mol bij deze opdracht.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2020, 11:47:01 »
Citaat
Is dat zo dat Claes goed kwam door een wissel met Rob?

Niet aan het eind. De eerste keer dat Claes goed kwam te staan (waardevolle informatie voor de hele groep) kwam door een wissel met Rob.

En Rob stapte pas bij de voorlaatste wissel af van de plaats waar Mil belandde.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2020, 12:17:30 »
Top aflevering  ::ok::

Opdracht 1: Prima opdracht, alleen een klein beetje saai.

Opdracht 2: Super leuk! Het spel in het algemeen was al leuk en dan met die Chinezen er achter aan maakte het fantastisch!

Opdracht 3: Leuke opdracht, dat cadeau voor de molloten was zeker geslaagd. De opdracht deed me denken aan de Underground van seizoen 17.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2020, 13:02:51 »
Vond Rob echt zo mols deze aflevering. Mol! :p

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #67 Gepost op: 16-02-2020, 14:12:06 »
Opdracht 1: chaotisch. Het verspreiden is logisch maar betekent ook dat er minder controle is. Makkelijk voor de mol, en voor iemand die wil mollen om verdacht te worden.

Heeft de mol (Rob) gemold in de rug van Mil? Zoals Kees Tol destijds deed in de rug van Carolien Borgers en Zarayda Groenhart.

Mil onderwerpt Buddy en Rob aan een verhoor (90 of 91. "Wie deden de meting? Wie stond waar?")

Opdracht 2: Nóg meer chaos. De groep doorzag de logica niet. Ze hanteren geen systeem. De mol wordt in de kaart gespeeld.

Opdracht 3: Rob doet een Mereltje (hij noemt Mil soms Merel): "Mag ik als eerste?" Als mol wil je als eerste of als laatste spelen.

Deze opdracht met de enveloppen waar namen op stonden was extra leuk voor diverse molloten. Yes!

Offline Jones

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #68 Gepost op: 16-02-2020, 14:16:14 »
Wat moet ik nog zeggen voordat het doordringt dat.....

en food en food en food en food.......

nou inderdaad... het begint wel op te vallen … mij al een tijdje. Maar ook de windmolens die steeds terug komen (windMIL)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #69 Gepost op: 16-02-2020, 14:19:33 »
Ik vond het weer een leuke vermakelijke aflevering!
En ik voelde me zeer vereerd dat mijn nickname tot tweemaal toe door mijn hoofdverdachte (ja, ja, nog steeds Leonie...) werd genoemd!
Dat laatste mede versterkt door een uitspraak van Rik aan het begin: Men moest niet in tunnelvisie terecht komen. En wie zei nou net datzelfde woordje tunnelvisie bij de test en executie? Juist, Leonie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #70 Gepost op: 16-02-2020, 14:28:47 »
nou inderdaad... het begint wel op te vallen … mij al een tijdje. Maar ook de windmolens die steeds terug komen (windMIL)

Die windmolens die steeds terug komen, heten officieel ‘wind turbines’.
Het Engels kent een duidelijk verschil in functie tussen windmill en wind turbine.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #71 Gepost op: 16-02-2020, 14:31:01 »
Ik vond het weer een leuke vermakelijke aflevering!
En ik voelde me zeer vereerd dat mijn nickname tot tweemaal toe door mijn hoofdverdachte (ja, ja, nog steeds Leonie...) werd genoemd!
Dat laatste mede versterkt door een uitspraak van Rik aan het begin: Men moest niet in tunnelvisie terecht komen. En wie zei nou net datzelfde woordje tunnelvisie bij de test en executie? Juist, Leonie!

Bij de opdracht Voice Mol deed Leonie ook de voice mail na...

Offline BunnyB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #72 Gepost op: 16-02-2020, 14:42:26 »
Rik laat vijf vingers zien met de rug van zijn hand naar de kijker toe. Ik zou denken dat je eerder de palm van je hand laat zien. Zou dit iets met het eerder genoemde rugnummer van Nathan te  kunnen hebben?

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #73 Gepost op: 16-02-2020, 15:09:04 »
Tot nu toe zo'n beetje alle seizoenen gezien.
Dit seizoen besloten gewoon te kijken zonder ons af te vragen wie de mol is. Waarom? Je krijgt het toch nauwelijks te zien en door "gewoon" te kijken zie je het plezier, leuke spelletjes, omgeving en de lokale mensen.
Bevalt prima, ik zie wel wie de mol is en geniet ondertussen iedere week. 

Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2020, 15:32:15 »
Viel mij net op bij het terugkijken dat iedereen (in ieder geval Rob en Mil) in de eerste bus scene de kleding aan had die je bij de karretjes in de preview voor volgende week ziet.  ???

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2020, 15:57:03 »
Die windmolens die steeds terug komen, heten officieel ‘wind turbines’.
Het Engels kent een duidelijk verschil in functie tussen windmill en wind turbine.

Maar de gemiddelde molloot noemt het gewoon 'molen' denk ik.  ::rofl::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2020, 16:13:20 »
Rik laat vijf vingers zien met de rug van zijn hand naar de kijker toe. Ik zou denken dat je eerder de palm van je hand laat zien. Zou dit iets met het eerder genoemde rugnummer van Nathan te  kunnen hebben?
Ik zou het hetzelfde doen als Rik. Denk dat het per persoon verschilt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2020, 16:40:12 »
Rik laat vijf vingers zien met de rug van zijn hand naar de kijker toe. Ik zou denken dat je eerder de palm van je hand laat zien. Zou dit iets met het eerder genoemde rugnummer van Nathan te  kunnen hebben?
Of Leonie en haar tv-programma over kinderwensen?

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2020, 17:13:37 »
Rik laat vijf vingers zien met de rug van zijn hand naar de kijker toe. Ik zou denken dat je eerder de palm van je hand laat zien. Zou dit iets met het eerder genoemde rugnummer van Nathan te  kunnen hebben?

Zijn het wel Rik zijn handen?  ::rofl:: ::rofl:: ::zwaai::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2020, 19:47:47 »
Zijn het wel Rik zijn handen?  ::rofl:: ::rofl:: ::zwaai::
::rofl::