Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80915 keer)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #220 Gepost op: 16-02-2020, 09:28:46 »
Je kon toch zien dat de enveloppen met geld achter de naamkaarten zat? Als je alleen de naamkaarten verwisseld, wordt het erg makkelijk als mol.
Als je de screenshots op de vorige pagina bekijkt, zie je duidelijk dat de naamkaartjes een kleiner formaat hebben dan de enveloppen. Het geld hing er dus nog niet voor Nathan aan de beurt was.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #221 Gepost op: 16-02-2020, 09:34:21 »
Alles valt of staat met de opdrachtbeschrijving of we nu Rob wel of niet verdacht kunnen vinden toch?

Niet alles. Als laatste gaan is de beste Molpositie en je ziet Rob uitdrukkelijk vissen naar die positie. Juist dat vissen vind ik verdacht, verdachter in ieder geval dan hoe Nathan die positie uiteindelijk in de schoot geworpen krijgt zonder veel aandringen van hemzelf. En als eerste gaan is volgens mij niet eens zo'n slecht alternatief voor een Mol.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #222 Gepost op: 16-02-2020, 09:50:55 »
We focusen ook erg op de enveloppen die gevonden zijn. Er zijn ook drie enveloppen níet gevonden. De eerste positie maakt een prima plek om deze enveloppen te verduisteren. Het binnenhalen van mingeld kan ook per ongeluk zijn door de chaos.

En wat me ook opvalt: 300€ in de ene envelop, -500€ in de andere. Is er 200€ verdwenen uit de envelop? En wie zegt er dat er -500€ zat? Misschien was het wel -250€, en heeft Nathan uit een andere envelop ook -250€ gepakt? Hoeveel was er te verdienen in deze opdracht?

Eigenlijk had iedereen kans om te mollen, maar vooral degenen die een nieuw stuk ontdekten. En Nathan. Dus ook Leo, die heel veel namen opnoemde. Buiten ons beeld kan een kandidaat die later kwam ook nog prima ‘verbeteringen’ hebben aangebracht op de kaart.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #223 Gepost op: 16-02-2020, 10:10:33 »
Ik ben het iedereen eens die zegt dat de eerste en laatste positie de beste molposities zijn. Rob kon als eerste gemakkelijk enveloppen verduisteren of verwisselen zonder dat iemand dat merkte en Nathan kon opzettelijk een verkeerde enveloppe pakken of geld weggooien. Maar ik verdenk Rob hier het meeste.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #224 Gepost op: 16-02-2020, 10:15:34 »
Interessant stukje om even terug te kijken: Wanneer Claes binnen is praten de anderen over wat de namen betekenen. Op een gegeven moment is de focus van de camera op Nathan, maar Leonie zegt "zijn dit alle molloten accounts?" Nathan lijkt niet zo goed te weten wat voor houding hij moet hebben in dat gesprek en kijkt verschrikt op als Leonie het oppert.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #225 Gepost op: 16-02-2020, 10:18:57 »
Ja, viel mij ook op. Leek heel anders dan hij op andere momenten reageert.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #226 Gepost op: 16-02-2020, 10:27:32 »
Alles valt of staat met de opdrachtbeschrijving of we nu Rob wel of niet verdacht kunnen vinden toch?

Als het geld hangt op de plaatsen waar de namen hangen, is de eerste positie echt de slechtste molpositie. Als het gled hangt op de plaatsen waar de namen initieel hangen is de eerste positie de beste molpositie. Persoonlijk zou ik dit wel erg flauw vinden.. Kan ie gewoon alle namen verwisselen en de opdracht is gewoon helemaal mislukt. Ik ga uit van het eerste.

Het is in ieder geval duidelijk dat Nathan kon mollen, dus daar kijk ik nu even niet naar.

Even alle scenario's op een rij:

EDIT: Met eindpositie en beginpositie bedoel ik de locatie van de enveloppe die voor geld zorgt

EDIT uit de foto's blijkt voor mij dat Nathan in ieder geval de goede enveloppes initieel pakt, dus daar ben ik hieronder vanuit gegaan

1. Stel de mol ging vroeg en het scenario van de eindpositie klopt, dan kan je als mol 1 ding doen en dat is enveloppes verstoppen. Geen enveloppe is immers geen geld. Echter, dan zou het verwisselen later door een kandidaat gedaan zijn. 1 van de enveloppes is immers ook fout. Bovendien zou je als mol beter later kunnen gaan (éérst wat kandidaten afwachten), want wisselen is mingeld. Onwaarschijnlijk.

2. Stel de mol ging laat en het scenario van eindpositie klopt, dan kan je inderdaad het beste enveloppes wisselen. In dat geval zou het dan logisch zijn dat er geen enveloppes verdwenen zijn, zonde van de tijd. Als mol zou je dan denk ik wat harder rennen en zowel heinz en rat op een andere plek hangen. We weten dat er maar 1 verwisseld is dus dat is wat lui van de mol, maarja aan het eind ging ook iemand met een self-proclaimed cheesecake lichaam (maar die had wel tijd om zand te verzamelen). Mogelijk.

3. Stel de mol ging vroeg en het scenario van de beginpositie klopt. Bij de beginpositie zou je sowieso zo vroeg mogelijk willen. Dan is het een kwestie van enveloppe verwisselen. Ook hier geldt dat weghalen effectief is, want dan is onduidelijk dat het ging om een goede enveloppe, al is mingeld beter. Wederom wel: waarom niet zowel heinz als rat? Misschien gewoon omdat je als verkenner niet alle tijd hebt, je moet ook doen alsof je verkent. Mogelijk.

4. Stel de mol ging laat en het scenario van de beginpositie klopt. Dan zou een kandidaat de enveloppe verwisseld hebben en de mol geen invloed kunnen hebben. Onwaarschijnlijk.


Het zou dus beide kunnen. Wel zou bij de eindpositie ook de mogelijkheid zijn dat de kandidaten alles in het begin op alfabetische volgorde hangen. Dat lijkt me niet een wenselijke optie.

Ik neig naar scenario 3, omdat ik denk dat de mol in scenario 2 makkelijker heinz EN rat had kunnen veranderen. En misschien nog wat enveloppes verstopt heeft.

(Hoeveel van de enveloppen zijn er trouwens niet gespot?)


Ps wat leuk om jullie namen te zien! ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 10:33:40 door Mimitje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #227 Gepost op: 16-02-2020, 10:44:20 »
Ben blij dat ik niet genoemd ben, vrije vogel, maar MIL is de mol!!!!!

Waar is Lukie 4 dan???

aan een groen hek, zijn geen kandidaten in de buurt geweest, wat we nu hebben gezien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #228 Gepost op: 16-02-2020, 10:48:12 »
Mijn inziens zijn er maar drie opties.
- Rob heeft de envelop van Rat verwisseld, waarna Buddy die juist beschrijft en Nathan hem juist pakt. Hij neemt geen zand mee terwijl hij zegt wel zand gezien te hebben.
- Buddy komt iets verder dan Rob, hij wisselt de envelop van Rat om en Nathan pakt op aanwijzing van Buddy de juiste envelop.
- Iedereen doet alles goed en Nathan wisselt vrolijk fluitend het geld bedrag om voor een fiks min bedrag.

Omdat Nathan de sleutelpositie toegeworpen krijgt, Buddy niet veel moeite voor zijn positie doet maar Rob eerst als laatste en dan ineens als eerste wil, vind ik Rob het meest verdacht eigenlijk.

Exact my thoughts.
1) Sowieso Rob wil als laatste en als dat niet lukt als eerste.

2) Rob is zogenaamd veel tijd kwijt met het bewandelen van doodlopende weggetjes (wat wij niet echt te zien krijgen)
Vervolgens benoemd ie maar 2 ruimtes en volgens mij geen een envelop die geld oplevert. Maar toch heeft hij maar 5 sec over. Wat heeft hij de rest van de tijd gedaan?

3) De ruimtes met alle op elkaar lijkende deuren (beste plek om te mollen want alles lijkt op elkaar) daar komt hij zogenaamd niet.
Hij benoemd deze niet aan de rest, want hij gaat niet rechtdoor maar links.
Toch zien we wel shots dat hij daar door heen loopt op de terugweg als hij zich zogenaamd moet haasten om er op tijd uit te komen. (Onnodig zonder zand volgens mij ook)
Dus hij gaat links in een dorpje wat hij niet kent. Maar hij weet dan blijkbaar wel de weg terug via een andere route? Opvallend. Normaal zou je daar als je de weg niet kent exact dezelfde route terug lopen.

4) Het meest logische is toch als het geld wordt neergehangen door de crew waar orgineel die namen hingen denk ik. En niet op de plekken waar ze eventueel naar toe zijn verhuisd door mensen. Anders zou de crew eerst alles weer na moeten lopen om te zoeken waar alles hangt.
Denk dat ze gewoon lijstje hebben van op die plek hebben we Heinz gehangen, op die plek Rat etc en daar dus ook het geld komt uiteindelijk.

Mijn mol blijft toch Rob al vind ik Nathan ook wel enorm verdacht worden deze aflevering. Maar misschien willen de makers dat wel te graag.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 10:51:30 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #229 Gepost op: 16-02-2020, 10:53:43 »
Helemaal eens met jouw analyse Xania! Rob blijft opvallend lang weg, zonder dat we er veel van zien in de afleveringen. Zeker als je dat vergelijkt met Leonie die bijna 1,5 minuut over had maar wél aan het andere eind van het dorp is geweest. Wat heeft Rob in die tijd gedaan? Als mol: enveloppen verhangen (natuurlijk gaat het om de originele plek, anders gaat deze hele opdracht nergens over), zandkokertjes kwijtmaken en tegenstrijdige informatie geven door de porto. Als kandidaat: geen idee. (Ik vind Rob erg verdacht in deze opdracht, vooral omdat ik echt niet kan bedenken wat hij als kandidaat zou hebben gedaan in die tijd.)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #230 Gepost op: 16-02-2020, 11:00:02 »
Net gekeken, wat tof!!!!!
 ::bravo::
 ::oink::

Hoe cool om iedereen zijn/ haar namen te  zien, een enorme eer!!!!

Wat valt op (wat boeit het eigenlijk na deze toffe opdracht, was alleen maar op alle namen aan het letten hahah):
- Rob stuurt en wil laatste, en dan maar eerste
- Als mol zou ik ook eerste of laatste willen, beste mol positie
- ik zou 1 van de 4 geld enveloppen verstoppen als ik als eerste mocht gaan (dus misschien is Lukie4 verstopt)
- Mil heeft ook een leuke mol tactiek: veel kokers binnen halen en kandidaats overkomen terwijl je ondertussen wellicht wat hebt verruild
- Nathan natuurlijk op een zeer Molse positie, alleen niet zijn eigen keuze
- opvallend dat leonie benoemd dat het molloten namen zijn (voorkennis?)
- Leonie komt zeer warrig over again (terwijl ze volgens mij slim is), en denkt dat ze te laat is terwijl ze nog meer dan 1 minuut over heeft
- Rob zegt over porto dat hij naar rechts gaat, terwijl hij naar links loopt, uh?
- Leonie en buddy hebben porto problemen met elkaar
- Leonie loopt over duidelijk een koker voorbij
- Rob oppert nog even om een envelop te pakken, grote kans op mingeld

Ik vind Rob in deze opdracht zeer verdacht, omdat hij sturend is in de positie.

Leonie ook verdacht, die doet elke opdracht wel iets raars, en zo van...uh oh ja. Dat blijft raar, terwijl ik haar allang had afgestreept. Ook geen porto contact.

Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #231 Gepost op: 16-02-2020, 11:02:25 »
Exact. Als je zijn info vergelijkt met wat de rest allemaal loopt en doorgeeft is het echt summier. Buddy doet hetzelfde en nog het dubbele erbij. Zelfde geld voor Mil en die pakt ook nog kokers. Leonie is chaotisch maar loopt wel hele dorp door zowat.
Het is voor mij hetzelfde gevoel als met Merel bij de laser.

Overigens bv ook opvallend dat als hij dan vervolgens terug rent door de andere ruimtes met die deuren hij daar nog steeds niets over zegt. Hij had op zijn minst kunnen zeggen dat die ruimtes er waren en dat daar ook nog veel enveloppen hingen die hij door de haast niet goed kon bekijken. Nee hij doet alsof hij daar helemaal niet geweest is. Want hij wil niet dat ze beseffen dat hij daar van alles heeft verwisseld. 😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #232 Gepost op: 16-02-2020, 11:02:40 »
Heinz hing aan een deur, Starlight lag op tafel, Daisy op een stoel......


Zonder gekheid, ze moesten echt opletten waar alles te vinden was, en dat maakte het voor de laatste kandidaat extra lastig te onthouden. Met alleen hangen of liggen hoef je die details niet te onthouden....

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #233 Gepost op: 16-02-2020, 11:05:33 »
Daisy was overigens wel een goede envelop om te pakken want die stoel was niet moeilijk te verwarren lijkt mij.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #234 Gepost op: 16-02-2020, 11:07:06 »
Beetje offtopic: heel tof dat wij de enveloppen toegestuurd kunnen krijgen. (Hopelijk maakt het niet uit vanaf welk e-mailadres het verzoek wordt gedaan!)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #235 Gepost op: 16-02-2020, 11:10:58 »
BREAKING NEWS -- Molactie in beeld door montagefout?

De eerste 5 kandidaten moesten geen envelopen pakken of omruilen. Alleen Nathan moest als laatste kandidaat de juiste envelopen pakken.
Dus, als we een van de andere kandidaten een envelop zien pakken, dan moet dat wel een molaktie zijn!
En dat is (door een montagefout??) terug te zien in minuut 48:02

Miljushka is de mol!




Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #236 Gepost op: 16-02-2020, 11:15:24 »
goed gezien, maar het is een envelop zonder naam....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #237 Gepost op: 16-02-2020, 11:17:14 »
Dat is toch gewoon de geld envelop die Nathan daar snel neer legt als hij die heeft gepakt om vervolgens pijlsnel terug te gaan om de tweede te gaan pakken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #238 Gepost op: 16-02-2020, 11:18:49 »
Dat zou ik terug moeten zien, dat hij die op een trap legt en niet aan iemand geeft. Het kan ook een tussenshot zijn. Mil pakt na openen enveloppen door Rik de envelop die op de trap is blijven liggen. Je plakt het shot er later tussen en wij zijn weer een week zoet.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #239 Gepost op: 16-02-2020, 11:19:46 »
Dat is toch gewoon de geld envelop die Nathan daar snel neer legt als hij die heeft gepakt om vervolgens pijlsnel terug te gaan om de tweede te gaan pakken.

Ik ben nu de opdracht aan het terugkijken en dit is inderdaad de envelop die Nathan binnenbrengt. Niets verdachts dus.