Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80245 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #260 Gepost op: 16-02-2020, 12:55:13 »
Leonie in het donker. Prachtige metafoor.

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #261 Gepost op: 16-02-2020, 13:09:08 »
Maar 300 euro in de enveloppe. 5 enveloppen die geld op konden leveren. 5x300 is matig. Mist er 200? Of verschillende waardes?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #262 Gepost op: 16-02-2020, 13:14:02 »
wat ik me net bedacht he, staat er een naam tussen die NIET voorkomt op dit forum? Ik vind dat er een hint in deze opdracht zit, en aangezien de Bn'ers ons niet kennen, zouden ze dit makkelijk kunnen doen...
Ja Nelleke (wellicht van de Trust Nobody podcast) en Niels, 2x de N (Nathan Mol 2020)? Wellicht wel die hard molloten op een ander forum, kan ik mij voorstellen.
Meer L

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #263 Gepost op: 16-02-2020, 13:14:35 »
Maar 300 euro in de enveloppe. 5 enveloppen die geld op konden leveren. 5x300 is matig. Mist er 200? Of verschillende waardes?

Ze konden met deze opdracht €1500 verdienen. De bedragen zijn vaker niet evenredig verdeeld, dus het hoeft niet per se 5 x €300 te zijn, maar €300 is dus geen raar bedrag.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #264 Gepost op: 16-02-2020, 13:39:13 »
Ja Nelleke (wellicht van de Trust Nobody podcast) en Niels, 2x de N (Nathan Mol 2020)? Wellicht wel die hard molloten op een ander forum, kan ik mij voorstellen.

Ja, ik ben ook wel benieuwd wie die Niels is. Zo heet ik ook, maar ik ben als het om de Mol gaat vooral Heinz. En het lijkt me erg dubbelop. ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #265 Gepost op: 16-02-2020, 13:43:13 »
Ik zag vooral namen van dit forum + Nelleke, Mark en Niels. Ach, Elger/Niels.. wat is het verschil?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #266 Gepost op: 16-02-2020, 13:51:25 »
Ja, ik ben ook wel benieuwd wie die Niels is. Zo heet ik ook, maar ik ben als het om de Mol gaat vooral Heinz. En het lijkt me erg dubbelop. ;)

Ik dacht eerst dat jij Niels was, omdat dat wellicht voor botsingen zou zorgen met een zeker sauzenmerk... maar toen kwam Heinz toch nog in beeld.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #267 Gepost op: 16-02-2020, 14:03:42 »
Joeri zagen we trouwens ook nog, maar dat lijkt me wel duidelijk wie dat is. ::ok::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Kessebes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2020, 14:18:44 »
Toen het Miljuschka's beurt was, klonk de muziek 'Nyc Larceny' van Daniel Pemberton. Deze muziek was ook gemonteerd onder het fragment van vorig jaar waar Merel bij de laser/balken opdracht geld uit de enveloppen verduisterde  ;)
Mil pakte trouwens opmerkelijk veel zandkokers. Lijkt kandidaats, maar met die extra tijd voor Nathan zou ook de kans groter worden dat ze verkeerde enveloppen dus mingeld zouden kunnen pakken. Alleen leek ze daarna niet zelf aan te sturen op het pakken van zo'n extra envelop (wel had zij ook de envelop van Daisy zien liggen, maar noemde later alleen dat Leo die gezien had).

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #269 Gepost op: 16-02-2020, 14:20:43 »
Ik zag vooral namen van dit forum + Nelleke, Mark en Niels. Ach, Elger/Niels.. wat is het verschil?

Haha, we weten in ieder geval zeker dat Mark en Nelleke naar ons verwezen (we zitten ook nog in de officiële WIDM podcast) maar hebben ook geen idee wie Niels is. Arme Elger...  ;)
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #270 Gepost op: 16-02-2020, 14:25:37 »
Toen het Miljuschka's beurt was, klonk de muziek 'Nyc Larceny' van Daniel Pemberton. Deze muziek was ook gemonteerd onder het fragment van vorig jaar waar Merel bij de laser/balken opdracht geld uit de enveloppen verduisterde  ;)
Mil pakte trouwens opmerkelijk veel zandkokers. Lijkt kandidaats, maar met die extra tijd voor Nathan zou ook de kans groter worden dat ze verkeerde enveloppen dus mingeld zouden kunnen pakken. Alleen leek ze daarna niet zelf aan te sturen op het pakken van zo'n extra envelop (wel had zij ook de envelop van Daisy zien liggen, maar noemde later alleen dat Leo die gezien had).

Inderdaad!!
Het is dezelfde muziek!

Zal toch niet waar zijn hé!?!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #271 Gepost op: 16-02-2020, 14:28:42 »
1 van de oprichters van de "Totaal nutteloze Wie is de Mol Hints"-Facebookpagina heet Niels. Misschien is hij het
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/4571331/molloten-smullen-van-totaal-nutteloze-wie-de-mol-hints
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #272 Gepost op: 16-02-2020, 14:35:16 »
zo te zien vonden jullie dit leuk. daar ben ik heel blij mee. groet, rick

Ja zeker, het was een geweldige verassing. ::bravo::
Ik zag mijn enveloppe niet in beeld maar het was vreemd Leonie te horen zeggen dat zij Moedermol was  ::rofl::


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #273 Gepost op: 16-02-2020, 14:38:48 »
zo te zien vonden jullie dit leuk. daar ben ik heel blij mee. groet, rick

Leuk Rick?  ::oink:: Dat is wel een understatement ! Het forum ontplofte tijdens de uitzending en tot lang daarna.  ::bravo:: Vele molloten hebben er niet van kunnen slapen en lagen nog uren na te stuiteren vermoed ik zo  ::respect:: !!
Dit is echt ongelooflijk wat jullie hebben gedaan...

Nu gaan we weer de mol ontmaskeren, (wat jullie dit seizoen weer nog moeilijker hebben gemaakt voor ons...)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #274 Gepost op: 16-02-2020, 14:42:15 »
Even terug naar de opdracht.... Ik had eigenlijk wel verwacht dat er al iemand geknutseld had aan een plattegrond en een lijstje met wanneer welke enveloppe genoemd wordt. In ieder geval lijkt me al snel in de opdracht duidelijk dat je als Mol ook later nog gewoon enveloppen kan omwisselen. De kans dat iemand dat opvalt is sowieso al niet groot en zelfs als het zo is dan kan het vrij subtiel (bij elkaar hangende enveloppen bijvoorbeeld).

Waar ik nog een beetje over mijmer is of er in de enveloppen met een positieve waarde (Daisy, Lukie4, Heinz, Rat en Vriendlief) nog een hint zit. In de profielen is het enige dat overal is ingevuld de datum van registratie. Uit de jaartallen kan je een datum halen (15-5-92), wat vergezocht is, maar ach... Het zijn er ook 5 (net zoveel als er kandidaten zijn), maar daar kan ik ook weinig uithalen. Iemand anders nog iets? Iets zegt me dat de link naar het forum verder gaat dan alleen de namen... ;-)

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #275 Gepost op: 16-02-2020, 14:44:23 »
Ja, ik ben ook wel benieuwd wie die Niels is. Zo heet ik ook
Zou het kunnen dat ze niet wisten dat Niels en Heinz dezelfde persoon was? Want je bent volgens mij ook wel eens op tv geweest om te praten over de mol, onder de naam Niels.

Maar ik heb geen idee. Dat Mark de Mark van Trust Nobody was, dat lampje ging pas later branden.

Zouden er nog enveloppen zijn geweest die wel zijn gedrukt en opgehangen, maar niet in beeld zijn gekomen? Want: Elger?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #276 Gepost op: 16-02-2020, 14:47:27 »
Zou het kunnen dat ze niet wisten dat Niels en Heinz dezelfde persoon was? Want je bent volgens mij ook wel eens op tv geweest om te praten over de mol, onder de naam Niels.

Zou goed kunnen. In 2010 in DWDD gewoon als Niels, in 2011 in het NRC, in 2014 Editie NL en Metro, en vorig jaar heb ik in de Telegraaf ook als Niels iets over Merel gezegd en in 2018 iets over de mogelijke terugkeer van Ron. ;D

Zouden er nog enveloppen zijn geweest die wel zijn gedrukt en opgehangen, maar niet in beeld zijn gekomen? Want: Elger?

Ja. Ze gaan bij WIDM nog uitzoeken welke.

Even terug naar de opdracht.... Ik had eigenlijk wel verwacht dat er al iemand geknutseld had aan een plattegrond en een lijstje met wanneer welke enveloppe genoemd wordt.

Er wordt ongetwijfeld nog aan geknutseld. We hebben nog een week tot de volgende aflevering. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 15:36:58 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #277 Gepost op: 16-02-2020, 14:49:58 »
Natuurlijk ga je zitten kijken of je eigen naam voorkomt, het was een feest om de namen voorbij te zien komen. Het was een super opdracht, vooral ook om wat Rob, Mil en Leonie DACHTEN te weten over ons molloten ::rofl::

Ik hoop dat ze ons forum nu goed bekijken en flink nagenieten. Dan zien ze de naam Lo weer en denken, die was HEEL simpel te onthouden ::jaja::

Het was ook een hele speciale opdracht omdat hier nu eens gigantisch gemold kon worden, en de mol voerde het ook nog eens perfect uit! Met het verkrijgen van de sleutelpositie en dan slechts 2 enveloppen pakken waarbij de 'ooghoogte' min-envelop terwijl de goede er een meter naast hing. Dit stukje was puur voor de kijkers om Buddy verdacht te maken natuurlijk, want de mol kan ongezien naar hartenlust bedragen switchen.

Achteraf kun je van weinig opdrachten zeggen dat er ideaal gemold is maar in deze ZEKER..... een 'kooi-momentje'  ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #278 Gepost op: 16-02-2020, 14:59:34 »
Ik zaghoorde mezelf  ::oink::  ::love::
Leonie was al top, maar nu nog meer ::bravo:: ::love::

zo te zien vonden jullie dit leuk. daar ben ik heel blij mee. groet, rick
Het was inderdaad super om ineens al onze namen op tv te zien ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 15:21:01 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #279 Gepost op: 16-02-2020, 15:07:03 »
Weet niet of ze al ontdekt waren, maar ik kwam bij het terugkijken ook nog wat namen tegen:



Marmolleke en... iets van Tommity ofzo? ???
Sky might be falling but remember you can fly