Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 82280 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #440 Gepost op: 17-02-2020, 17:14:54 »
Ik vind het wel grappig dat al die namen langskomen. Misschien zit daar een hint in.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #441 Gepost op: 17-02-2020, 18:14:55 »
Klopt, ik kwam net ook tot die conclusie. Rob zegt helemaal niet als laatste te willen. Goed om te weten dat we dat dus niet voor feit aan moeten nemen. ::ok::

En hij wil ook niet persé  als eerste......
Dan wil ik als één van de eersten omschrijven en zand halen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #442 Gepost op: 17-02-2020, 18:27:48 »
Precies mijn stelling!
We weten gewoon niet wat er is gebeurd in de verschillende ruimtes. Dat blijft gissen.
Wat we wél weten is dat alleen Buddy er voor zorgt dat Nathan op pad gaat om Heinz en Rat te pakken, nadat hij de groep duidelijk heeft gemaakt waar deze enveloppes te vinden zijn, door verduidelijking van de door Claes gemaakte tekening. Hoe sturend kun je zijn (als mol)!

Buddy stuurt al eerder, nl als hij terugkomt van zijn eigen ronde:
"Mag ik het opnieuw tekenen? Dit klopt niet helemaal.  Kijk, je komt hier binnen... Dit kan niet.  Je kan hier rechtdoor.  Dan kom je hier in een groot vierkantje. Dit is gewoon een opening. Dan komt je hier in een ruimte met een kraantje. Dan ligt hier een envelop.  Hier volgens mij 'rat' en hier 'rickdemol' Wat ik adviseer, is sowieso niet hier naartoe. Want dit loopt allemaal dood. Dit heb ik allemaal geinspecteerd. Dus we moeten die kant op."

Hij is de hele opdracht sturend en niet alleen deze aflevering (bijv. taxirit afl.2 met Leonie nogal tegendraads toch rechtdoor te willen)

Edit: en de Hovercraft...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 18:43:47 door Moedermol »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #443 Gepost op: 17-02-2020, 18:28:46 »
Hoeveel geld viel er eigenlijk te verdienen met deze opdracht? Is daar iets over genoemd.
Aanname is 5 x 300 euro, maar wordt het ook ergens genoemd?

Aan het begin van de opdracht (elke opdracht) staat links onderin beeld het bedrag dat ze kunnen verdienen. Bij deze opdracht was dat € 1500.

Aangezien er 1 envelop is gevonden met € 300, zou het niet raar zijn om aan te nemen dat er 5 x € 300 in de enveloppen zat. Maar, we hebben vaker gezien dat het geld niet evenredig verdeeld is over verschillende enveloppen, dus zou het ook niet raar zijn om aan te nemen dat er ook enveloppen waren met meer en minder dan € 300.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #444 Gepost op: 17-02-2020, 18:32:43 »
Ik moet zeggen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben  ::rofl::

Het komt op mij over als de laseropdracht van Merel, maar we missen nog de smoking gun.

Er valt veel te beredeneren, maar niks is zeker, vooralsnog. Misschien missen we nog iets.

Ik blijf erbij dat Nathan, Rob en Buddy hier als enige konden mollen. Wie dat doet is niet zeker, maar ik vind Rob het meest verdacht, want die wil als eerste, we zijn een stuk tijd kwijt van hem, hij beschrijft een belangrijke ruimte niet waar hij minimaal 2x is geweest, hij wil meer enveloppen halen met kans op meer mingeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #445 Gepost op: 17-02-2020, 18:47:09 »
Het volgende staat nu op de officiële website onder het filmpje van deze opdracht:

Overzicht van alle namen op de enveloppen:
-ELISE-, -Sven, B&W, Belgian Mol, Bodejos, Compuart, D*N, Daisy, DigiMol, Elger, Erik Leppen, Felix, FrankLapidus, Gupp, Heinz, Hulpdakdekker, Hulpmol, Ischa, Joeri, Lama1997, Lautjuh, LdHmolletje, lizzy87, Lo, Lukie4, Mark, Marmolleke, Moedermol, Molcrazy, molE13, Mollem, MollenvangR-Art, molmuis, Nat007, Naty, Nelleke, Nieky, Niels, Pac, Rat, RICKDEMOL, Starlight, Suuuus, Tommy, Tristan, Tunnelgraver, Vickypollard, Vriendlief, Wouter

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-3-alles-kenners/

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #446 Gepost op: 17-02-2020, 18:52:26 »
Elger dus toch ook erbij!  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #447 Gepost op: 17-02-2020, 19:00:31 »
Mooi dat het lijstje online staat.  ::ok:: Jammer dat er weinig J's lagen, maar ja je kunt de locatie wel behangen met tig enveloppen gelet op de aantal usernames  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #448 Gepost op: 17-02-2020, 19:02:50 »
Dit is dus het shot waar ook die zwarte deur op staat dat we zien wanneer Rob de binnenplaats oploopt tijdens het verkennen.

Even los van het feit dat deze envelop geen naam heeft, en dat deze beelden meer zijn voor de sfeerbeelden/makkelijk voor de productie.
Vind ik het vreemd dat zowel Rob als Bubby deze naam niet doorgeven aan de rest, stond waarschijnlijk Naty op deze envelop.

Je kan een envelop voorbij lopen, maar als je goed kijkt, zie je dat aan de deur tegenover deze envelop ook een envelop hangt aan de deur.

Dit betekend dus dat Rob deze twee deuren en dus twee enveloppen voorbij is gelopen, en dat vind ik vreemd.
De namen van deze twee enveloppen zijn ook niet doorgekomen bij de rest.
Hing op die ene deur de envelop met Heinz en is die gewisseld?

Opmerking: buddy (en de rest) geeft deze namen ook niet door.

Zelf denk ik dat Rob deze enveloppen heeft gewisseld, dus de envelop tegenover de envelop van Naty met de locatie waar Heinz uiteindelijk is gevonden.
Rob had hier de mogelijkheid en de tijd voor.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 19:09:46 door Klimduin »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #449 Gepost op: 17-02-2020, 19:19:54 »
Het volgende staat nu op de officiële website onder het filmpje van deze opdracht:

Overzicht van alle namen op de enveloppen:
-ELISE-, -Sven, B&W, Belgian Mol, Bodejos, Compuart, D*N, Daisy, DigiMol, Elger, Erik Leppen, Felix, FrankLapidus, Gupp, Heinz, Hulpdakdekker, Hulpmol, Ischa, Joeri, Lama1997, Lautjuh, LdHmolletje, lizzy87, Lo, Lukie4, Mark, Marmolleke, Moedermol, Molcrazy, molE13, Mollem, MollenvangR-Art, molmuis, Nat007, Naty, Nelleke, Nieky, Niels, Pac, Rat, RICKDEMOL, Starlight, Suuuus, Tommy, Tristan, Tunnelgraver, Vickypollard, Vriendlief, Wouter

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-3-alles-kenners/
::bravo::
Wel jammer dat ze niet elke naam in beeld hebben kunnen brengen in de aflevering, maar toch leuk dat er nog wat extra namen zijn :)

Raar aantal trouwens, 49. Doe er dan gewoon 50 :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #450 Gepost op: 17-02-2020, 19:24:08 »
Even los van het feit dat deze envelop geen naam heeft, en dat deze beelden meer zijn voor de sfeerbeelden/makkelijk voor de productie.
Vind ik het vreemd dat zowel Rob als Bubby deze naam niet doorgeven aan de rest, stond waarschijnlijk Naty op deze envelop.

Je kan een envelop voorbij lopen, maar als je goed kijkt, zie je dat aan de deur tegenover deze envelop ook een envelop hangt aan de deur.

Dit betekend dus dat Rob deze twee deuren en dus twee enveloppen voorbij is gelopen, en dat vind ik vreemd.
De namen van deze twee enveloppen zijn ook niet doorgekomen bij de rest.
Hing op die ene deur de envelop met Heinz en is die gewisseld?

Opmerking: buddy (en de rest) geeft deze namen ook niet door.

Zelf denk ik dat Rob deze enveloppen heeft gewisseld, dus de envelop tegenover de envelop van Naty met de locatie waar Heinz uiteindelijk is gevonden.
Rob had hier de mogelijkheid en de tijd voor.


Het shot dat ze bij Rob lieten zien van die gang is precies hetzelfde shot dat ze bij de run van Nathan lieten
https://imgur.com/a/zso7D3K

links is Nathan, Rechts is Rob

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #451 Gepost op: 17-02-2020, 19:24:16 »
De enveloppen zonder naam zijn bedoeld voor degenen die wel geregistreerd zijn, maar nog nooit iets hier hebben gepost....

:)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #452 Gepost op: 17-02-2020, 19:24:25 »
Ik ben ook wel benieuwd naar de selectieprocedure hoor. Sommige veelposters hier zitten er niet in, terwijl ik er wel in zit, en ik ben vooral buiten het seizoen om actief aan het meetikken, tijdens het WIDM-seizoen lees ik vooral. Naar nieuwe kandidaten speuren, heerlijk ::bravo:: Nu alweer zin in.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #453 Gepost op: 17-02-2020, 19:31:19 »

Het shot dat ze bij Rob lieten zien van die gang is precies hetzelfde shot dat ze bij de run van Nathan lieten
https://imgur.com/a/zso7D3K

links is Nathan, Rechts is Rob

Klopt helemaal mee eens,  maar waar het mij om gaat is dat als. Rob er langs loopt (en ook later Buddy) er dus twee enveloppen voorbij worden gelopen, zonder deze door te geven, en dat vind ik vreemd. Want ze vallen toch echt wel op, op zo’n zwarte deur.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #454 Gepost op: 17-02-2020, 19:42:21 »
Het volgende staat nu op de officiële website onder het filmpje van deze opdracht:

Overzicht van alle namen op de enveloppen:
-ELISE-, -Sven, B&W, Belgian Mol, Bodejos, Compuart, D*N, Daisy, DigiMol, Elger, Erik Leppen, Felix, FrankLapidus, Gupp, Heinz, Hulpdakdekker, Hulpmol, Ischa, Joeri, Lama1997, Lautjuh, LdHmolletje, lizzy87, Lo, Lukie4, Mark, Marmolleke, Moedermol, Molcrazy, molE13, Mollem, MollenvangR-Art, molmuis, Nat007, Naty, Nelleke, Nieky, Niels, Pac, Rat, RICKDEMOL, Starlight, Suuuus, Tommy, Tristan, Tunnelgraver, Vickypollard, Vriendlief, Wouter

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-3-alles-kenners/

Whoahh! Ik zat er dus toch bij ::trots::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #455 Gepost op: 17-02-2020, 19:45:49 »
Whoahh! Ik zat er dus toch bij ::trots::
  ::tandpastasmiley::  ::zwaai::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #456 Gepost op: 17-02-2020, 19:46:59 »
Het toch wel grote aantal van 49 geeft ook meteen de onmogelijkheid van de opdracht aan. Dit moet wel ergens misgaan. 5 goede opties en 44 verkeerde daarbij in de buurt. Dat grenst aan de taxirit en de hovercraft. Zelfs zonder Mol zal het ergens misgaan, zeker omdat er tijdsdruk is.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #457 Gepost op: 17-02-2020, 19:50:36 »
Klopt helemaal mee eens,  maar waar het mij om gaat is dat als. Rob er langs loopt (en ook later Buddy) er dus twee enveloppen voorbij worden gelopen, zonder deze door te geven, en dat vind ik vreemd. Want ze vallen toch echt wel op, op zo’n zwarte deur.

Klopt inderdaad, maar dit was de hele opdracht een probleem. Waarom krijgen we pas te horen waar hulpmol en molE13 liggen als Mil aan de beurt is. Ook zijn er best veel kaartjes die leonie lijkt te missen in de Erik Leppen kamer. Ook lijkt Claes er in het bovengebied wel een paar te missen. Hij loopt precies waar Niels en Lo te vinden zijn, maar worden ook niet benoemt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #458 Gepost op: 17-02-2020, 19:53:38 »
Het toch wel grote aantal van 49 geeft ook meteen de onmogelijkheid van de opdracht aan. Dit moet wel ergens misgaan. 5 goede opties en 44 verkeerde daarbij in de buurt. Dat grenst aan de taxirit en de hovercraft. Zelfs zonder Mol zal het ergens misgaan, zeker omdat er tijdsdruk is.

Dit sterkt mijn vermoeden dat -500 euro voor 1 foute envelop wel heel erg hoog is. Molpuntje voor Nathan erbij!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #459 Gepost op: 17-02-2020, 20:14:57 »
Als een van de laatste namen komt Molcrazy in beeld en best wel opvallend. Mol en crazy. Deed me denken aan de reclame van een bekend drop (ook zwart trouwens) merk. Hierin zegt Nathan: I don't let me eat the cheese from my bread, I'm not Crazy Henkie.